Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin lapsena että naapurit ilahtui kun menin virpomaan. Täällä palstalla olen oppinut että olinkin rasite

Vierailija
24.03.2024 |

Tosin asuin maaseudulla ja olin yleensä se ainoa virpoja. 

Kommentit (298)

Vierailija
1/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ehkä tykkää, jopa odottaa lapsia ja osa ei.

Vierailija
2/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen on sentään osa suomalaista perinnettä, mutta että väkisin tänne tuotu Halloween sallii karkkien pummaamisen. Jos ei ole karkkia, niin ulko-ovi onkin sitten vuorattu raaoilla kananmunilla. Tyypillistä amerikkalaisille, opetetaan jo pienestä pitäen huonot käytöstavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään virpominen on iso riski lapselle. Koriia usutetaan usein virpojien kimppuun tai muuten vaan räyhätään tai käydään jopa käsiksi, jos ovikelloa menee pimpottelemaan.

Vierailija
4/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla äänekkäin osa ei ole sosiaalisesti normaaleja joten tuskin kannattaa kovin suuria johtopäätöksiä vetää

Vierailija
5/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että en ihmeemmin ilahtunut, kun ovikello soi sunnuntainan aamukahdeksalta ja siellä oli virpoja, joka oli laittanut oksaan maalarinteipillä kaksi pientä sulkaa. Vanhemmat voi pikkuisen katsoa millaisten oksien kanssa virpomaan mennään.

Kerran en antanut virpojalle mitään. Sattumoisin näin, kun pihalla kymmenvuotias poika otti pikkutytöltä oksan. Poika tuli meidän ovelle oksan kanssa käsi ojossa. Kysyin, että niin sanotko sinä sen lorun, poika ei osannut. Pistin oven kiinni.

Vierailija
6/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta nyt on  tämä palsta. Virpojat ovat tervetulleita meille, ja meidän naapureille. Ei kannata kovin suuria yleistyksiä vetää vauva av:n jutuista.

Vierailija
7/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yllättynyt, miten edustan esim työpaikallani vähemmistöä, koska toivon paljon virpojia ovelleni. Yritän viestittää tätä laittamalla etupihalle pääsiäiskoristeet.

Kerran vuodessa hyvää onnea toivottavat lapset kestä kyllä. Ja ne vähin isommatkin, korttia tekee tätä rahan takia otetaan vastaan.

Vierailija
8/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä antaisi lasten käydä rimputtamassa tuntemattomien ovikelloja, ihmiset ovat nykyisin niin pahoja ja lapsivihamielisiä. 

Virpomiset hoidetaan vain tuttujen kanssa ja siitäkin etukäteen sovitusti.

Vierailija
9/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirintää!

Vierailija
10/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirintää on. Ainostaan sukulaisten ja ystävien oville.

Vierailija
11/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista yleistä johtopäätöstä ole milloinkaan voinut tehdä, että kerjääminen ja ovikellon rimputtelu olisi kaikkien mielestä toivottavaa, vaikka kyse on vain yhdestä päivästä ja "syyllä". Lasten kannalta parempi, jos vanhemmat tajuavat, että virvonta tehdään vain tuttujen ja sukulaisten kanssa sovitusti, eikä päästetä kerjuulle vieraiden ihmisten oville. Kaikki ei edes vietä pääsiäistä sen kummmemmin.

Vierailija
12/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niin itsekin luulin. Kylläpä moni on hermoheikko, kun ei virpomistakaan kestä :((

Vierailija
13/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen on suhtauduttu virpojiin eri tavoin, toki nykyäänkin moni tykkää. Mutta sitten on myös todella höiriintyneitä ihmisiä, joten on parempi nykyään katsoa, mihin lapsensa päästää. 

Ehkä ennen virpojia on myös käynyt vähemmän, ja nykyään joillain on mennyt vähän överiksi, joten silläkin voi olla vaikutusta.

Itse ostan niin edullisia palkkoja, että on ihan tervetulleita kaikki söpöt virpojat.

Vierailija
14/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Hyvin uusi ilmiö karkin ja rahan kerjäämiseen.

Vierailija
15/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihana tapa. 

Meidät okt-aluella on oma faceryhmä mihin laitetaan tiedot taloista joihin saa tulla. 

Vierailija
16/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan virpojalapsille aina paljon suklaamunia ja muita heitä miellyttäviä makeisia. Lisäksi kiinnitän mun oven kyltin, jossa lukee, että "Saa virpoa". Kerran en voinutkaan olla kotona, joten jätin namukorin oven ulkopuolella. Ohjeeksi kirjoitin, että "Vain yksi namu/oksa". Takaisin palattuani mua odotti iso kimppu oksia ja korissa oli enää pari karkkia. Joku valitti köykäisesti koristeltuja oksia. Ne ovat juuri niitä lasten itse puuhastelemia:)

N27

Vierailija
17/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin pienenä virpomassa. En kyllä muista,että oltaisiin erityisesti ajateltu ihmisten ilahtuvan. Enemmän itse ilahduttiin makeisista. Omenia tai rusinoita katsottiin kieroon.

Tehtiin kyllä hienot vitsat. Siis oikeasti. Yhtä kalliin omakotitalon ovea käytiin aina rinkuttamassa,kun ajateltiin että saisi paremmat palkinnot. Eivät tainneet ikinä avata ovea. 

No se oli kasarilla/ysärin alkua se.

En ole mitenkään järkyttynyt ajatuksesta,että ehkä ihmiset eivät ilahtuneetkaan kyllä :D

Vierailija
18/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vain kerran lapsia , miksi vihamielisten aikuisten pitää heiltä riistää pääsiäisen traditioon kuuluva ilo , heillä ei ole pahemmin käsitystä mitä on puhdasta iloa tuottava lapsuus. Eräs tapa , joka tuli vanhempien taholta , aikoinaan minuun särähti:  Vanhemmat kyyditsi kolmea lastaan autolla ympäri kylää ja minullekin oikein esitteli miten oli keränneet rahaa niiiin paljon että nyt ostetaan lapselle ulkoilupuku ja kyse ei ollut köyhyydestä kärsivistä perheestä. Ei minusta aivan näin.

Vierailija
19/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen on ok, ja saahan siitä keväisen oksan maljakkoon. Tervetuloa.

Sen sijaan haloween häiriköinti vituttaa. Ja kun joka markkinamiehellä on eri käsitys oikeasta päivästä, niin näitähän juoksee ovilla koko s..tanan viikko.

Vierailija
20/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään virpominen on iso riski lapselle. Koriia usutetaan usein virpojien kimppuun tai muuten vaan räyhätään tai käydään jopa käsiksi, jos ovikelloa menee pimpottelemaan.

Minä kohtelen lapsia aina asiallisesti.

T. Jammu-setä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan