Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin lapsena että naapurit ilahtui kun menin virpomaan. Täällä palstalla olen oppinut että olinkin rasite

Vierailija
24.03.2024 |

Tosin asuin maaseudulla ja olin yleensä se ainoa virpoja. 

Kommentit (298)

Vierailija
21/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ennen oli niin. Tykättiin.

Edelleen tykätään. Minä ainakin. Ja moni muukin ostaa varastoon herkkuja virpojalle.

Että älä viitti ruveta marttyyriksi. Kiva, että kävit virpomassa. Sinua odotettiin ja sinusta tykättiin.

Vierailija
22/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei avaa ovea jotka ei halua virpojia. Ja virpojissa ärsyttää erityisesti se, että mankuvat esim 20 euroa rahaa tai enemmän palkkiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi syö herkut itse, röyh.

Perus av-mammeli 160 cm/140 kg

Vierailija
24/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen ihminen ja olisin iloinen virpojista. Taas minulla on somisteltu kori pääsiäismunilla odottamassa, mutta pelkään ettei ketään käy😔

Vierailija
25/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virpominen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Hyvin uusi ilmiö karkin ja rahan kerjäämiseen.

Minä virvoin kaverilauman kanssa tutulla omakotialueella jo 60-luvulla. Meistä tykättiin kovasti ja välillä piti mennä kotiin kuparikahvipannu käydä tyhjentämänässä ja taas jatkettiin :) Rahaa ei muuten kukaan edes odottanut, ajat olivat niukat silloin.

Vierailija
26/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei avaa ovea jotka ei halua virpojia. Ja virpojissa ärsyttää erityisesti se, että mankuvat esim 20 euroa rahaa tai enemmän palkkiota. 

Höpöhöpö!

Vierailija
27/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihmiset oli ihmisiä. Nykyään niin paljon avohoitopotilaita ja vihaa täynnä olevia kuspäitä joka puolella.

Ihmisillä oli ennen useimmiten sellainen ominaisuus kuten empatiakyky ja yhteisöllisyys. Ne on tapettu koska on alettu ihannoimaan yksilöitä. Ennen palkittiin vuoden kyläyhteisöjä, nykyään vuoden somettaja. (kärjistys)

Vierailija
28/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virpominen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Hyvin uusi ilmiö karkin ja rahan kerjäämiseen.

Minä virvoin kaverilauman kanssa tutulla omakotialueella jo 60-luvulla. Meistä tykättiin kovasti ja välillä piti mennä kotiin kuparikahvipannu käydä tyhjentämänässä ja taas jatkettiin :) Rahaa ei muuten kukaan edes odottanut, ajat olivat niukat silloin.

No ei kerjää nykyäänkään kukaan mitään rahaa, tämä on typerää provoa. Joku teini/moniongelmainen on saattanut saada päähänsä, että virpomalla voisi lähteä rahaa etsimään, mutta se ei tarkoita, että yleisesti ottaen pikkunoidat moista tekisivät.

Vierailija
29/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ihmiset oli ihmisiä. Nykyään niin paljon avohoitopotilaita ja vihaa täynnä olevia kuspäitä joka puolella.

Ihmisillä oli ennen useimmiten sellainen ominaisuus kuten empatiakyky ja yhteisöllisyys. Ne on tapettu koska on alettu ihannoimaan yksilöitä. Ennen palkittiin vuoden kyläyhteisöjä, nykyään vuoden somettaja. (kärjistys)

Kiitos vihervassut!

Vierailija
30/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jos joku myrkyttää suklaat. Sairaita vanhempia, jotka altistavat lapsensa vaaralle

Vierailija
31/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön, höpön. Vanhukset oikein odottaa virpojia. Saa kutsua sisäänkin asuntoon virpomaan, jos kehtaa. Lapset saavat samalla nähdä miten muut asuvat ja kontaktia naapurustoon. 

Hieno perinne, varsinkin jos virpojalla on hyvä tahto oikeasti. 

Vierailija
32/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan virpojille matosuklaata.

Vierailija
33/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella jos joku myrkyttää suklaat. Sairaita vanhempia, jotka altistavat lapsensa vaaralle

Joku podcastin emäntä on tehnyt jakson tällaisesta tapauksesta. Tosin Yhdysvalloissa tapahtui ja myrkytti Halloweenkarkit. Jäi kyllä heti kiinni. 

Vierailija
34/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-vuotias, mutta lapsena en ole koskaan käynyt virpomassa ja nyt aikuisena ovikelloani ei ole koskaan rimputellut virpomassa oleva. "Kuuluu suomalaiseen kulttuuriin". Epäilen vahvasti. Tai ehkä tätä ei vain harrasteta kaikilla paikkakunnilla ja asia kuuluu vain joidenkin tiettyjen alueiden kulttuuriin. 

Vierailija
35/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole virpojia vastaan, mutta kotona voitaisiin neuvoa käytöstavat. Harjoitella vähän sitä virpomista ensin yhdessä ja sitten se tärkeä sana kiitos. Sillä takaa seuraavanakin vuonna hyvän karkkisaaliin.

Vierailija
36/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään pääsiäisen iloa niille lapsillekaan ole, vaan tapa kerjätä karkkia ja rahaa. Ehkä pienet, alle kouluikäiset iloitsee siitä itse tekemisestä ja asiasta. Jotkut teini-ikäiset virpomassa on jo ihan naurettavaa, ja tuo on niiltä pelkästään kerjuuta.

Vierailija
37/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle virpojat ovat odotettuja ja iloitsen jo etukäteen on ihana nähdä pieniä noitia 🧙🧹

Vierailija
38/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa virpomisessa muu ku se, että niitä lapsia on liikaa, jotka eivät ole mitenkään aiheen mukaan pukeutuneet tai koristelleet sitä oksaa. Ihan mielelläni annan munan lapselle joka on panostanut asiaan.

-Mies

Vierailija
39/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat normaalit ihmiset tykkäävät virpojista.

Tämä palsta nyt vaan on puuttinin trollien temmellyskenttä. He yrittävät aiheuttaa kaikenlaisia kiistoja ihmisten keskuuteen. Toinen erottuva käyttäkäryhmä ovat epäsosiaaliset persoonat joilla ei ole sosiaalisia suhteita oikeassa elämässä. 

Vierailija
40/298 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi opettaa lapsille, että pääasiassa virvotaan vain tuttuja ja jos mennään vieraita ihmisiä virpomaan, niin katsotaan onko ovessa tai etupihalla omakotitalossa jotain pääsiäiseen liittyviä koristeita.

Em. tapauksissa virpojat ovat tervetulleita. Kaikki eivät vietä pääsiäistä, eivätkä välitä traditioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi