Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin lapsena että naapurit ilahtui kun menin virpomaan. Täällä palstalla olen oppinut että olinkin rasite

Vierailija
24.03.2024 |

Tosin asuin maaseudulla ja olin yleensä se ainoa virpoja. 

Kommentit (298)

Vierailija
281/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sitten ihmetyttää ja ärsyttää tää suomalaisten negatiivisuus, vieläpä lapsia kohtaan.Olettehan te itsekin olleet lapsia.Miettikää mille sinusta olisi tuntunut tuollainen aikuisen käytös, josta huokuu negatiivisuus sinua, lasta kohtaan.Olisiko jäänyt mukava muisto naapurin sedästä/ tädistä. Parantakaa itsenne, ei voi muuta sanoa.Negatiivisuus on sairaus.

Vierailija
282/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua sitten ihmetyttää ja ärsyttää tää suomalaisten negatiivisuus, vieläpä lapsia kohtaan.Olettehan te itsekin olleet lapsia.Miettikää mille sinusta olisi tuntunut tuollainen aikuisen käytös, josta huokuu negatiivisuus sinua, lasta kohtaan.Olisiko jäänyt mukava muisto naapurin sedästä/ tädistä. Parantakaa itsenne, ei voi muuta sanoa.Negatiivisuus on sairaus.

Ei ne lapset, vaan heidän vanhempansa, jotka usuttavat lapset kerjuulle tuntemattomien oville. Oletko yksi niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten katsot että lapsesi pukeutuu sopivalla tavalla, koristelee pajunkissat nätisti ja opetat että rappukäytävissä ei meluta ja että jos joku ei ole varautunut virpojiin, niin pitävät silti hyvät käytöstavat?

Lasten käytös (joka johtuu täysin vanhemmista) on muuttunut viime vuosikymmeninä, voisikohan se olla syynä siihen miksi ei haluta lapsia rimputtelemaan JA POTKIMAAN meidän ovia.

Vierailija
284/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan kipeetä porukkaa. Virpominen on väännetty kerjäämiseksi/pummimiseksi ja normaalit hyväkäytöksiset suloiset lapsivirpojat ovenpotkijoiksi, joilla on tyyliin ojasta kaivetussa kepukassa yksi paperinpala liimattu koristeeksi. Sanomattakin selvää ettei kukaan halua tällaisia ovelleen. Mutta älkää niputtako näitä samaan kastiin normaaleihin hyväkäytöksisten lasten kanssa, jotka tulevat suloisina ja iloisina virpomaan, ja joita monet IHAN OIKEASTI odottavat ovilleen palmusunnuntaisin. 

Vierailija
285/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten käytös (joka johtuu täysin vanhemmista) on muuttunut viime vuosikymmeninä, voisikohan se olla syynä siihen miksi ei haluta lapsia rimputtelemaan JA POTKIMAAN meidän ovia.

En tiedä millä alueella sinä asut, mutta meidän naapurustossa ei lapset todellakaan "rimputtele ja POTKI" ovilla. Sinulla on myös ihan hullu tyyli yleistää kaikki lapset kuvailemasi kaltaisiksi häiriköiksi. Mitäpäs jos nyt pikkuisen vetäisit happea välillä ;)

Vierailija
286/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaan virpojalapsille aina paljon suklaamunia ja muita heitä miellyttäviä makeisia. Lisäksi kiinnitän mun oven kyltin, jossa lukee, että "Saa virpoa". Kerran en voinutkaan olla kotona, joten jätin namukorin oven ulkopuolella. Ohjeeksi kirjoitin, että "Vain yksi namu/oksa". Takaisin palattuani mua odotti iso kimppu oksia ja korissa oli enää pari karkkia. Joku valitti köykäisesti koristeltuja oksia. Ne ovat juuri niitä lasten itse puuhastelemia:)

N27

Hieno idea ja onpa ollut mukavia ja hyvin käyttäytyviä lapsiakin kun ovat annettua ohjetta noudattaneet. 

Vierailija
287/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpojat voisivat tulla vähän päivemmällä, kurja herätä aamulla aikaisin siihen, että joku hakkaa ovea. Tosiaan ei riitä, että ottaa ovikellon pois päältä, kun sitten alkaa se koputtelu. Vanhemmat voisivat ainakin ohjeistaa lapsiaan, että jos ovikello on pois päältä, niin se luultavasti on sitä ihan tarkoituksella.

Vierailija
288/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, miten joitakin voi nyppiä se, että lapset yhtenä päivänä vuodessa mukavaa, vanhaa perinnettä noudattaen pukeutuu, virpoo, ja niille annetaan jotain kindereitä tms... 

Te jotka valitatte virpoja lapsista olette kyllä jotenkin ongelmaisia, tai ihan vain kus|pä|tä. Hävetkää itseänne.

Miten joitakin voi nyppiä se että mitään tyrkkyilyä ei aina kaikilla millään veruketekosyylläkään toivota yhtenäkään päivänä vuodessa?

Miksi on niin vaikeaa tai mahdotonta sitä kunnioittaa? Pitäkää/tuntekaa omat häpeänne kun ette kerran muita kykene kunnioittamaan.

Pitäisikö olla omakohtainen kokemus p e d o f i i l i v i r p o j i s t a  tai  m u r h a a j a v ä k i v a l t a t u n k e u t u j i s t a, jotta opittaisi?

Ai p3 d ofiili virpojia ja "henkirikosväkiv4ltatunkeutujia", ja näillä sinä oikeutat kiukuttelun virpojista, buah hah hah. 

Kyllä täällä osa olisi todella hoidon tarpeessa...

Ja jos taas tällaiset kirjoittelijat kuitenkin ovat ns. "täyvel järel",  niin kyllä, hävetkää itseänne!

Vierailija
289/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monelle on käynyt niin, että on etukäteen hankkinut erilaisia virpomispalkkioita, mutta yhtään virpojaa ei ilmestykään ovelle?

Vierailija
290/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan monelle on käynyt niin, että on etukäteen hankkinut erilaisia virpomispalkkioita, mutta yhtään virpojaa ei ilmestykään ovelle?

No, laihis kyllä kärsii siitä kun itse vetää ne kaikki kinderit mutta en valita.

Vierailija
291/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan kipeetä porukkaa. Virpominen on väännetty kerjäämiseksi/pummimiseksi ja normaalit hyväkäytöksiset suloiset lapsivirpojat ovenpotkijoiksi, joilla on tyyliin ojasta kaivetussa kepukassa yksi paperinpala liimattu koristeeksi. Sanomattakin selvää ettei kukaan halua tällaisia ovelleen. Mutta älkää niputtako näitä samaan kastiin normaaleihin hyväkäytöksisten lasten kanssa, jotka tulevat suloisina ja iloisina virpomaan, ja joita monet IHAN OIKEASTI odottavat ovilleen palmusunnuntaisin. 

Kuule kun ei niiden hyväkäytöksisten myöskään tarvitse käydä tuntemattomien ovilla. Miksi usutat lapsesi siihen? Miksi pidät sitä jonkinlaisena perusoikeutena?

Vierailija
292/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän annettu lapsena käydä tuntemattomilla ovilla. Silloin oli vielä sellainen kuin kasvatus ja omista lapsista huolehdittiin.

Vierailija
293/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, laihis kyllä kärsii siitä kun itse vetää ne kaikki kinderit mutta en valita.

Itse en voi terveydellisistä syistä, niinkuin varmaan moni muukin, vetää niitä kindereitä itse kitusiin. Siksipä jätän ne kauppaan.

Vierailija
294/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ajattele negatiivisesti. 

Vierailija
295/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ilahduin sunnuntaina siitä ainoasta virpojasta, joka ovelle ilmestyi. Kadulla meni talon ohi muitakin, mutta eivät tulleet meille. Olin varannut 10 suklamunaa. Toki toivoisin, että edelleen nähtäisin vaivaa pukeutua noidaksi. Nyt oli vain tavalliset vaatteet kaikilla, osalla kasvoissa väriä.

Vierailija
296/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sekä vaiva että mukava ilahdutus. Harmittavasti me ei olla käytännössä koskaan sunnuntaisin kotona ja jos ollaan, lapset on päikkäreillä pahimpaan virpomisaikaan, eli meillä on melkein aina vaan portailla kippo karkkia ja maljakko jos haluaa oksan jättää. Mutta ihana on pääsiäisenä katsella pienten lasten jännitystä ja iloa. <3

Virpomisessa ärsyttää eniten sellaiset varhaisteinit, joilla on tavalliset vaatteet ja huivi päässä, melkein alastomat oksat, laiskasti lausuttu runo ja sitten karkkia vailla. Virpominen on lasten hommaa ja siihen on tarkoitus eläytyä ja panostaa. Muuten ei eroa mitenkään siitä, että menen koputtelemaan naapureiden ovia ja kerjäämään ruokaa :D

Vierailija
297/298 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millä alueella sinä asut, mutta meidän naapurustossa ei lapset todellakaan "rimputtele ja POTKI" ovilla. Sinulla on myös ihan hullu tyyli yleistää kaikki lapset kuvailemasi kaltaisiksi häiriköiksi. Mitäpäs jos nyt pikkuisen vetäisit happea välillä ;)

Yhtälailla sinulla on simppelin pilvilinnapöljäkkeen pää perceessä tyyli yleistää kaikki lapset kullannupuiksi ja siltikään kaikki eivät halua näitä herranterttujakaan omalle ovelleen ja silloin se asia on niin, että ne herrantertut eivät sinne mene, ei omin päin eivätkä vanhempiensa / pro-virpomistyrkkyjen agitoimana. Jos ei muuten uskota niin tarvittaessa poliisi häätää.

Turha myöskään udella asuinaluetta, pysypä siellä omassasi vain. Vedä ihan mitä vaan ihan itse vaan, mutta toisten ajatuksia ja mielipiteitä et voi sanella vaikka kuinka tunkeilijapellenä hengenahdistuksissasi pihiset ja projisoit omaa negaatiotasi. Sinultakaan ei kysytä mielipidettä muiden mielipiteistä. Kukaan normijärkinen ei muuta mieltään sinun itkupotkupanettelulla.

Vierailija
298/298 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla sinulla on simppelin pilvilinnapöljäkkeen pää perceessä tyyli yleistää kaikki lapset kullannupuiksi ja siltikään kaikki eivät halua näitä herranterttujakaan omalle ovelleen ja silloin se asia on niin, että ne herrantertut eivät sinne mene, ei omin päin eivätkä vanhempiensa / pro-virpomistyrkkyjen agitoimana. Jos ei muute

Huuuhhuh :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan