Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte Torissa kun saatte ''Onko tämä vielä myynnissä?'' viestin?

Vierailija
23.03.2024 |

Pitääkö siihen vastata jotain enemmän kuin pelkästään kyllä on vai miksi ostaja katoaa vastauksen saatuaan? Eikö vastaus ole tarpeeksi myyvä vai mikä mättää.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mitään. Minulla on myynnissä vain tuotteita, jotka menevät hyvin kaupaksi. Ilmoitukseni eivät roiku Torissa viikko kausia, vaan poistan ne heti, kun tuote on myyty. Ilmoituksessa myös lukee, että tuote myydään nopeimmalle noutoajan sopijalle sekä se, että tuote on myynnissä jos näet ilmoituksen. Tori ei ole minulle elinkeino, joten minun ei tarvitse käyttää aikaani aspana toimimiseen. Yllättävän monelle vaikaa ymmärtää, että työskentely myyjänä on ihan eri asia kuin vapaa-ajalla omien tavaroiden myyminen ihan vain siksi, että niistä pääisi eroon. 

Olen nähnyt tällaisiakin ilmoituksia. Silti kysyttyäni tuotteesta saan vastaukseksi että Hups, unohtui poistaa ilmoitus.

Hienoa, että sinä toimit noin, mutta muut ei. Se on se tilanne.

Ehkä hänellä on varaa nirsoilla. Aika harvalla on niin heikko tilanne, että ignoorattu viesti muuttaisi kaupantekoa suuntaan tai toiseen. Yleensä aina löytyy niitäkin, jotka etenevät turhia lätisemättä kauppoihin asti ja totta kai myyjä suosii ennemmin heitä kuin käyttävät aikaansa lätisemällä ihmiselle, jonka ostoaikeista ei ole mitään takuita. 

Vierailija
102/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselijöitä on jonoksi asti, en välttämättä vastaa kaikille mitään. Jos taas pitkään myynnissä olleeseen tuotteeseen tulee yksittäinen onkovielämyynnissä-kyselijä, en todellakaan jätä vastaamatta sen takia, että aloitustapa ei ole riittävän innokkaan oloinen. Ei ole asiakkaan tehtävä vakuuttaa myyjälle omaa kelvollisuuttaan ostajana! Mutta saadakseni keskustelun etenemään ripeästi konkreettisiin asioihin, kysyn aina jonkun konkreettisen vastakysymyksen. Esim. On vielä myynnissä, koska pääsisit hakemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästäkin piti ruveta tappelemaan? Miksi ei voi hyväksyä, että myyjillä on erilaisia käytäntöjä ja jokainen saa omien tavaroidensa osalta itse valita miten toimii? 

Taitaa osa ylisveeteistä leikkiä täällä korvaamatonta ostajaa, jonka kolmen sanan viesti on niin arvokas, että myyjä ei saa yhtään kauppaa, jos ei siihen vastaa :D

Miksi myydä tuotetta, jos ostajaehdokas ei kelpaa? Sunhan aikasi on muka niin kallisarvoista ettet ehdi lyhyttä "Kyllä" viestiä lähettää.

Myyn itse aika usein, eikä tuo ole mun mielestä mitenkään ylipääsemättömän vaikeaa. Itse asiassa ei tarvi edes koko sanaa kirjottaa, ky riittää ja teksinsyöttö täydentää loput.

On sillä aikaa, täällä länkyttänyt ties kuinka kauan :

Niin näyttää olevan sullakin :D Ja mistäs tiedät, vaikka juuri palstailu olisi se syy, miksi minua ei kiinnosta vastailla turhiin kyselyihn torissa :D

Vierailija
104/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyselijöitä on jonoksi asti, en välttämättä vastaa kaikille mitään. Jos taas pitkään myynnissä olleeseen tuotteeseen tulee yksittäinen onkovielämyynnissä-kyselijä, en todellakaan jätä vastaamatta sen takia, että aloitustapa ei ole riittävän innokkaan oloinen. Ei ole asiakkaan tehtävä vakuuttaa myyjälle omaa kelvollisuuttaan ostajana! Mutta saadakseni keskustelun etenemään ripeästi konkreettisiin asioihin, kysyn aina jonkun konkreettisen vastakysymyksen. Esim. On vielä myynnissä, koska pääsisit hakemaan?

Tämä on hyvä käytäntö. Osa kyselee ihan vain kyselemisen ilosta eikä ole aikomustakaan ostaa. Saisi käyttää joskus päiviä aikaa viestittelyyn, jos lähtisi vain vastaamaan "kyllä" tms. Vastaukseen liitetyllä kysymyksellä testataan se, onko ostaja tosissaan vai ei. Jos hän ei vastaa kysymykseen, hänet voi ignoorata surutta. 

Vierailija
105/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa järkevältä tavalta.

Vierailija
106/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin näyttää olevan sullakin :D Ja mistäs tiedät, vaikka juuri palstailu olisi se syy, miksi minua ei kiinnosta vastailla turhiin kyselyihn torissa :D"

Toisin kuin sinä, en ole väittänyt olevani liian kiireinen.

Vierailija
107/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat yritän pitää hyvinä vaikka ostajille se näyttää olevan hyvin vaikeaa, monelle. Eli vastaan että kaikki ilmoitukset on myytävänä ja kysyn haluaako ostaja että varaan tämän hänelle, kerron postikulut ja senkin että samaan laatikkoon sopii muutakin jos jokin muukin myymistäni kiinnostaa. Nyt on ostajia kadonnut tai heittäytynyt mykäksi tai lukutaidottomaksi oikein urakalla. Kiristää pinnaa oikein hvetisti kun ei ihmisillä ole käytöstapoja enää.

Vierailija
108/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se nimenomaan on asiakkaan tehtävä vakuuttaa, että hän on tosissaan ostamassa eikä vain viestittele huvikseen. Tämä etenkin silloin, jos kyselijöitä on kymmeniä niin kuin joskus on. Silloinhan minä myyjänä olen tilanteessa, jossa voin valita kenen kanssa jatkan neuvotteluja. Ja totta kai jatkan sen kanssa, joka vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta, koska haluan tavaroista eroon asap. 

Vierailija
109/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin näyttää olevan sullakin :D Ja mistäs tiedät, vaikka juuri palstailu olisi se syy, miksi minua ei kiinnosta vastailla turhiin kyselyihn torissa :D"

Toisin kuin sinä, en ole väittänyt olevani liian kiireinen.

En minäkään väittänyt olevani liian kiireinen. Kerroin vain, että minulla ei ole aikaa ja mielenkiintoa vastailla "onko tuote myynnissä" kyselyihin. Käytän sen ajan enemmin vaikka sinun kanssasi jankuttamiseen täällä. Elämä on valintoja, mussukkaiseni <3

Vierailija
110/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat yritän pitää hyvinä vaikka ostajille se näyttää olevan hyvin vaikeaa, monelle. Eli vastaan että kaikki ilmoitukset on myytävänä ja kysyn haluaako ostaja että varaan tämän hänelle, kerron postikulut ja senkin että samaan laatikkoon sopii muutakin jos jokin muukin myymistäni kiinnostaa. Nyt on ostajia kadonnut tai heittäytynyt mykäksi tai lukutaidottomaksi oikein urakalla. Kiristää pinnaa oikein hvetisti kun ei ihmisillä ole käytöstapoja enää.

Itse ajattelen, että hyviksi käytöstavoiksi riittää se, että kirjoitan viestit asiallisesti. En ole mielestäni velvollinen vastaamaan kaikille viestiä laittaneille. En varsinkaan heille, jotka eivät näe edes sen vertaa vaivaa, että lukisivat ilmoituksen. Mielestäni ei ole käytöstapojen puutetta jättää vastaamatta, jos vastamapuoli ei osaa edes lukea. 

Vierailija
111/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.

Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.

PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?

Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.

Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin. 

v-sanan käyttö ja potentiaalisten ostajien nimittely typeriksi kertoo paljon sinusta niin ihmisenä kuin myyjänäkin.

Tämä on niin totta. En mä haluisi os

Jos et halua ostaa, miksi kysyt, onko tuote myynnissä? Ethän sinä etukäteen voi tietää, onko myyjä aggressiivinen vai ei. 

Vierailija
112/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että on myynnissä, pääsetkö hakemaan vai pitäisikö postittaa ja postimaksu olisi X euroa. Ihan sama kyllä mitä vastaa kun ei ole tainnut yksikään onko vielä myynnissä lopulta vastata mitään tai ostaa tuotetta.

Jos viestissä on muutakin kuin onko vielä, voi tulla kaupat.

Ja noita onko vielä viestejä voi tulla tavaraan joka on ollut myynnissä 20 minuuttia, jos on viikkoja vanha ilmoitus se on ymmärrettävä kun kaikki ei poista myytyjä, mutta vasta laitettuun ilmoitukseenkin noita tulee.

Vierailija
113/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että: Kyllä, milloin tulet tekemään kaupat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi