Mitä vastaatte Torissa kun saatte ''Onko tämä vielä myynnissä?'' viestin?
Pitääkö siihen vastata jotain enemmän kuin pelkästään kyllä on vai miksi ostaja katoaa vastauksen saatuaan? Eikö vastaus ole tarpeeksi myyvä vai mikä mättää.
Kommentit (113)
Ihan ymmärrettävää kysyä, onko tavara vielä myynnissä. Jopa kiinteistövälittäjät unohtavat välillä poistaa myynti-ilmoituksen netistä, tai sitten jostain kiinnostavasta talosta on jo jätetty ostotarjous sisään.
Potentiaalisena ostajana säästää omaa ja myyjän aikaa, kun ei ensin lähetä lisäkysymyksiä, vaan varmistaa ensin, että tuote tai kiinteistö on edelleen tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en mitenkään.
No se ei ainakaan auta myymistä jos ei vastaa. Itse kysyn aina sen takia koska moni myyjä unohtaa poistaa tuotteensa myytyä sen.
Miten se edistää myymistä, jos vastaan "kyllä" ja sinä et sen jälkeen laita enää mitään viestiä?
Et voi tietää, laitanko mitään viestiä. Ehkäpä olin ajatellut lähettää seuraavaksi viestin "tarjoan homeisesta vauvanpuklurätistäsi 6 miljoonaa euroa", mutta enpäs lähetä, koska olet epäkohtelias etkä vastaa ensimmäiseen viestiini mitään.
Eipä minua kiinnostakaan tietää. Jos joku oikeasti haluaa tarjota jotain, hän t
Aika vammainen pitää olla, jos ei osaa aloittaa viestiä kohteliaasti, vaikka viesti olisi pidempi kuin kolme sanaa. Vai lähetätkö töissäkin aina 10 sähköposti, joista ensimmäisessä lukee "Hei kaikki", toisessa "Ilmoittelisin tästä kevätretkestämme", kolmannessa "Kevätretki suuntautuu Mikkeliin" jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.
Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.
PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?
Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.
Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin.
v-sanan käyttö ja potentiaalisten ostajien nimittely typeriksi kertoo paljon sinusta niin ihmisenä kuin myyjänäkin.
Ostoaikeissa laitan viestin, jossa kerron kiinnostuksestani ostaa ko. tuote ja kysyn milloin nouto onnistuisi. Erittäin usein vastausta ei tule ollenkaan ja ilmoitus poistuu ja jonkun verran tulee vastauksia: tuote on myyty, unohdin poistaa ilmon. Eli ihan adekvaatti kysymys on varmistaa onko tuote vielä myynnissä. Ei siitä kannata hernettä nenään vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai ymmärrät, että eihän se nyt vielä velvoita ostamaan, jos kysyy saatavuutta ja vertailee netin tarjontaa? Se tuotehan on voinut juuri mennä jollekin, vaikka ilmoitus vielä hetken näkyy tai on unohtunut poistaa.
Onko hirveän vaivalloista ostajan sitten vastata vaikka että kiitos, löysinkin toisen tuotteen tai kiitos, mietin vielä ostanko, sen sijaan että ghostaa.
Onko hirveän vaikea päätellä, että ghostaaminen= en ole kiinnostunut?
Ei ole. Mutta huonoa käytöstä tuokin on. Kuinka kauan odotan, että tiedän hänen olevan ghostannut? Saatan menettää toisen ostajan tänä aikana.
PS. Vastaan kyllä kyselyihin, onko tuote vielä myynnissä.
Hyvä nyrkkisääntö nettikauppaan: Älä odottele, vaan myy ensimmäiselle, jonka kanssa etenet noutoajan sopimiseen asti. Tuotteet menevät kaupaksi ja säästyy turhalta ajanhukalta. Jos ihminen ei osaa kertoa haluavansa ostaa tuotteen, hän ei halua sitä tarpeeksi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.
Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.
PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?
Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.
Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin.
v-sanan käyttö ja potentiaalisten ostajien nimittely typeriksi kertoo paljon sinusta niin ihmisenä kuin myyjänäkin.
Hurjaa. Kylläpä nyt meni maailma pois radaltaa, kun joku nettiuli pahoitti mielensä tuolla tavoin :D
Clever enough kirjoitti:
Minulla lukee myynti-ilmoituksessa että tuote on myytävänä niin kauan kunnes ilmoitus poistuu,
Skippaan aina yli tällaiset, koska pelkään, että en osaa puhutella Arvon Myyjää oikein ja se suuttuu.
Miksi tästäkin piti ruveta tappelemaan? Miksi ei voi hyväksyä, että myyjillä on erilaisia käytäntöjä ja jokainen saa omien tavaroidensa osalta itse valita miten toimii?
Poistan ilmoituksen heti kun kaupat on tehty, eli kauppalain mukainen ilmoitus ostajalta riittää. Näinpä tälle kyselijälle vastaan että on kaupan. Muutenhan ilmoitus ei näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Clever enough kirjoitti:
Minulla lukee myynti-ilmoituksessa että tuote on myytävänä niin kauan kunnes ilmoitus poistuu,
Skippaan aina yli tällaiset, koska pelkään, että en osaa puhutella Arvon Myyjää oikein ja se suuttuu.
No se tuskin haittaa yhtään ketään. Aika kovat luulot siellä ostajapuolella, jos kuvittelette olevanne niin korvaamattomia, että Juuri Sinun viestisi poisjääminen kaataa myyjän kaupanteon
En vastaa mitään. Minulla on myynnissä vain tuotteita, jotka menevät hyvin kaupaksi. Ilmoitukseni eivät roiku Torissa viikko kausia, vaan poistan ne heti, kun tuote on myyty. Ilmoituksessa myös lukee, että tuote myydään nopeimmalle noutoajan sopijalle sekä se, että tuote on myynnissä jos näet ilmoituksen. Tori ei ole minulle elinkeino, joten minun ei tarvitse käyttää aikaani aspana toimimiseen. Yllättävän monelle vaikaa ymmärtää, että työskentely myyjänä on ihan eri asia kuin vapaa-ajalla omien tavaroiden myyminen ihan vain siksi, että niistä pääisi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästäkin piti ruveta tappelemaan? Miksi ei voi hyväksyä, että myyjillä on erilaisia käytäntöjä ja jokainen saa omien tavaroidensa osalta itse valita miten toimii?
Taitaa osa ylisveeteistä leikkiä täällä korvaamatonta ostajaa, jonka kolmen sanan viesti on niin arvokas, että myyjä ei saa yhtään kauppaa, jos ei siihen vastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mitään. Tuotteeni ovat myynnissä niin kauan kun niistä on ilmoitus torissa. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. En muutenkaan vastaa viesteihin, joissa kysytään asioita, jotka lukevat ilmoituksessa.
Jos sinulla olisi kivijalkakauppa, niin kohtelitko sisään astuvia asiakkaita samalla tavalla? Et vastaisi kysymyksiin ja heittäisit ulos, jos he eivät heti tulisi tuote kädessä kassalle?
Tori ei ole kivijalkakauppa, joten kysymyksesi ei liity mitenkään aiheeseen. Jokainen yksityinen myyjä saa toimia tasan niin kuin itse haluaa. Kivijalkaliike on ihan eri asia, kuten jokainen normaaliälyinen tajuaa. Siellä ollaan palkkatöissä, torissa ei.
Molempien paikkojen päätavoite on saada myydyksi tuotteita
Huvittavaa, kun ensin sanot, ettei myyjää haittaa ja sitten se myyjä yhtäkkiä jopa KÄRSII, jos ei vasta kaikkiin idioottien kyselyihin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä eri tapoja. On vaan vaikea ymmärtää, miksi joku myyjä ei ota vastaan neuvoja, miten hän voisi olla parempi myyjänä. Mutta ilmeisesti häntä/heitä ei vaan kiinnosta. Kärttyisyys ostajia kohtaan välittyy toki tekstistäänkin. Mutta ehkä hänellä on vaan huono päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä eri tapoja. On vaan vaikea ymmärtää, miksi joku myyjä ei ota vastaan neuvoja, miten hän voisi olla parempi myyjänä. Mutta ilmeisesti häntä/heitä ei vaan kiinnosta. Kärttyisyys ostajia kohtaan välittyy toki tekstistäänkin. Mutta ehkä hänellä on vaan huono päivä.
Miksi luulet, että joku täällä tarvitsee sinulta mitään neuvoja? Aikas monella käy kauppa ilman, että vastaavat jokaiseen viestiin ja jauhavat liirumlaarumia viestitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mitään. Minulla on myynnissä vain tuotteita, jotka menevät hyvin kaupaksi. Ilmoitukseni eivät roiku Torissa viikko kausia, vaan poistan ne heti, kun tuote on myyty. Ilmoituksessa myös lukee, että tuote myydään nopeimmalle noutoajan sopijalle sekä se, että tuote on myynnissä jos näet ilmoituksen. Tori ei ole minulle elinkeino, joten minun ei tarvitse käyttää aikaani aspana toimimiseen. Yllättävän monelle vaikaa ymmärtää, että työskentely myyjänä on ihan eri asia kuin vapaa-ajalla omien tavaroiden myyminen ihan vain siksi, että niistä pääisi eroon.
Olen nähnyt tällaisiakin ilmoituksia. Silti kysyttyäni tuotteesta saan vastaukseksi että Hups, unohtui poistaa ilmoitus.
Hienoa, että sinä toimit noin, mutta muut ei. Se on se tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taasen on vaikea ymmärtää, miksi joku jakelee "neuvoja" räyhäämällä, että on pakko vastata kaikille jne. En myöskään ymmärrä, miksi pitää jaella "neuvoja", kun asiassa on hyvin monta tapaa toimia. Aika harva tekee kaupaa Torissa ollakseen hyvä myyjä. Kyllä siellä yleensä on tavoitteena vain päästä niistä tavaroista eroon ja mahdollisesti saada muutama hilu korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että joku täällä tarvitsee sinulta mitään neuvoja? Aikas monella käy kauppa ilman, että vastaavat jokaiseen viestiin ja jauhavat liirumlaarumia viestitolkulla.
Olen eri, mutta muista tori-ketjuista olen oppinut, ettei se kauppa siellä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tällaisiakin ilmoituksia. Silti kysyttyäni tuotteesta saan vastaukseksi että Hups, unohtui poistaa ilmoitus.
Hienoa, että sinä toimit noin, mutta muut ei. Se on se tilanne.
Aika monikin toimii juuri noin. Siksi niihin teidän "onko myynnissä" kyselyihin ei välttämättä vastata. Ja siitä on ihan turha hermostua. Myyjällä ei ole mitään velvollisuuksia ketään kyselijää kohtaan.