Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte Torissa kun saatte ''Onko tämä vielä myynnissä?'' viestin?

Vierailija
23.03.2024 |

Pitääkö siihen vastata jotain enemmän kuin pelkästään kyllä on vai miksi ostaja katoaa vastauksen saatuaan? Eikö vastaus ole tarpeeksi myyvä vai mikä mättää.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mitään. Tuotteeni ovat myynnissä niin kauan kun niistä on ilmoitus torissa. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. En muutenkaan vastaa viesteihin, joissa kysytään asioita, jotka lukevat ilmoituksessa. 

Tuo on keskustelun avaus ostajalta. Et siis halua myydä tuotettasi.

On kokemusta (omaa ja kaverien) että moni myyjä unohtaa poistaa ilmoituksensa, vaikka on sen jo myynyt.

Totta. En halua myydä ihmisille, jotka eivät suoraan ehdota esim. "Haluaisin ostaaa tuotteen. Sopiiko nouto esimerkiksi tiistaina klo 18?" Kuten jo kerroin, tuotteeni ovat myynnissä, jos niistä on ilmoitus. Ei minulla ole aikaa eikä mielenkiintoa vastailla itsestäänselvyyksiä. Aina on tuotteet meneet kaupaksi. Lähes aina jopa nopealla aikataululla. 

Sinun tuotteesi ovat aina myynnissä. Jos lukisit tämän ketjun, tajuisit että on yleistä, ettei ne tuotteet ole enää myynnissä. Ei ostaja voi tietää, että se olet juuri sinä, kenen tuotteet ovat myynnissä. Tämä on asia, mihin pitäisi sopeutua, vaikka muut sen aiheuttavatkin.

Ei mua myyjänä haittaa kirjotaa paria ylimäärästä sanaa potentiaaliselle ostajalle, sujuvammin kaupat menee niin. Voitko uskoa, että joskus kysyn jopa ostajan kuulumisia? No, tuskin voit. Sullahan on niin kiire, että tuskin luet tätä viestiä loppuun asti.

Vierailija
42/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mitään. Tuotteeni ovat myynnissä niin kauan kun niistä on ilmoitus torissa. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. En muutenkaan vastaa viesteihin, joissa kysytään asioita, jotka lukevat ilmoituksessa. 

Jos sinulla olisi kivijalkakauppa, niin kohtelitko sisään astuvia asiakkaita samalla tavalla?  Et vastaisi kysymyksiin ja heittäisit ulos, jos he eivät heti tulisi tuote kädessä kassalle?

Lähdenpä tästä Prismaan kysymään, onko niillä maitopurkit myynnissä vai pitävätkö niitä vain koristeena hyllyssä 🤣🤣🤣

Ei, vaan ilmoitat isoon äänen heti ovella, että ostan varmasti yhden maitopurkin, muuten vartija heittää sinut ulos.  Sitten etenet sivuillesi vilkuilematta maitokaapille, otat yhden maitopurkin, viet sen kassalle ja maksettuasi poistut tyhjiä puhumatta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan keskustelun usein itsekin kysymällä, onko tuote vielä myynnissä, ja nyt kun mietin, että miksi, niin tulin tulokseen, etten halua sitoutua ostamaan tuotetta ennen kuin tiedän, vastaako myyjä edes. Olisi ärsyttävää, jos sanoisin heti ensimmäisessä viestissä ostavani, mutta myyjä ei vastaisi ja minä siinä sitten ihmettelisin, voinko kysellä vastaavaa tuotetta muilta vai onko minun pakko odottaa myyjän vastausta, kun kerta "lupasin" jo ostaa häneltä.

"On vielä myynnissä" on ihan käypä vastaus.

Eihän se sinua mihinkään sido, jos kerrot olevasi kiinnostunut tuotteesta. Miksi edes kysyt, onko tuote myynnissä, jos et ole kiinnostunut sitä ostamaan? Ja miksi kuvittelet, että viesti yhdelle myyjälle estää sinua viestittelemästä vaikka sadalle myyjälle? 

Vierailija
44/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on keskustelun avaus ostajalta. Et siis halua myydä tuotettasi.

On kokemusta (omaa ja kaverien) että moni myyjä unohtaa poistaa ilmoituksensa, vaikka on sen jo myynyt.

Totta. En halua myydä ihmisille, jotka eivät suoraan ehdota esim. "Haluaisin ostaaa tuotteen. Sopiiko nouto esimerkiksi tiistaina klo 18?" Kuten jo kerroin, tuotteeni ovat myynnissä, jos niistä on ilmoitus. Ei minulla ole aikaa eikä mielenkiintoa vastailla itsestäänselvyyksiä. Aina on tuotteet meneet kaupaksi. Lähes aina jopa nopealla aikataululla. 

Niin? Ap, kysyi, mitä SINÄ vastaisit. Kai sitä nyt saa kertoa, miten itse toimii ilman, että joku tulee raivoamaan tuolla tavoin?

Vierailija
45/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en mitenkään.

No se ei ainakaan auta myymistä jos ei vastaa. Itse kysyn aina sen takia koska moni myyjä unohtaa poistaa tuotteensa myytyä sen. 

Miten se edistää myymistä, jos vastaan "kyllä" ja sinä et sen jälkeen laita enää mitään viestiä? 

Miten se edistää sun myymistä, jos et vastaa mitään eikä tuotettasi myydä? Ostaja sen sijaan ostaa mahdollisesti jonkun toisen tuotteen.

Vastaan aina, kun ostaja suoraan kertoo olevansa kiinnostunut ja ehdottaa noutoaikaa. Siten se myyminen edistyy. Vastaatko vielä kysymykseeni, miten "kyllä" edistää myymistä, jos siihen ei reagoida?

Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.

Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.

PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?

Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.

Vierailija
46/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en mitenkään.

No se ei ainakaan auta myymistä jos ei vastaa. Itse kysyn aina sen takia koska moni myyjä unohtaa poistaa tuotteensa myytyä sen. 

Miten se edistää myymistä, jos vastaan "kyllä" ja sinä et sen jälkeen laita enää mitään viestiä? 

Et voi tietää, laitanko mitään viestiä. Ehkäpä olin ajatellut lähettää seuraavaksi viestin "tarjoan homeisesta vauvanpuklurätistäsi 6 miljoonaa euroa", mutta enpäs lähetä, koska olet epäkohtelias etkä vastaa ensimmäiseen viestiini mitään.

Tämä! Myyjän asenne ja käytöstavat vaikuttavat todella paljon.

Vierailija
47/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tuotteesi ovat aina myynnissä. Jos lukisit tämän ketjun, tajuisit että on yleistä, ettei ne tuotteet ole enää myynnissä. Ei ostaja voi tietää, että se olet juuri sinä, kenen tuotteet ovat myynnissä. Tämä on asia, mihin pitäisi sopeutua, vaikka muut sen aiheuttavatkin.

Rauhoitu hyvä ihminen. Ei ole mitään hätää. Luet ketjun otsikon ihan ajatuksen kanssa niin ehkä tajuat, miksi joku vastaa omalta osaltaan eikä luettele kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Sen jälkeen tao kaaliisi, että myyjällä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaa, vaan jokainen saa ihan itse valita miten viesteihin vastaa.  

Vierailija
48/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan myydä ja minulla on vielä kyseinen tavara niin vastaan että kyllä löytyy ja että ostatko nyt vai heti. Jos minulla ei ole tavaraa, tai en halua myydä, vastaan että ei ole enää myynnissä. 

Vierailija
49/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi kivijalkakauppa, niin kohtelitko sisään astuvia asiakkaita samalla tavalla?  Et vastaisi kysymyksiin ja heittäisit ulos, jos he eivät heti tulisi tuote kädessä kassalle?

Tori ei ole kivijalkakauppa, joten kysymyksesi ei liity mitenkään aiheeseen. Jokainen yksityinen myyjä saa toimia tasan niin kuin itse haluaa. Kivijalkaliike on ihan eri asia, kuten jokainen normaaliälyinen tajuaa. Siellä ollaan palkkatöissä, torissa ei. 

Molempien paikkojen päätavoite on saada myydyksi tuotteita. Sama asia ne on, vain eri muodossa.

Ei ole muilta myyjiltä pois, jos omalla käytökselläsi menetät kauppoja, ja tuskin ostajiakaan haittaa. Ainut joka tästä mahdollisesti kärsii jotain, olet sinä.

Vierailija
50/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en mitenkään.

Miten se edistää sun myymistä, jos et vastaa mitään eikä tuotettasi myydä? Ostaja sen sijaan ostaa mahdollisesti jonkun toisen tuotteen.

Vastaan aina, kun ostaja suoraan kertoo olevansa kiinnostunut ja ehdottaa noutoaikaa. Siten se myyminen edistyy. Vastaatko vielä kysymykseeni, miten "kyllä" edistää myymistä, jos siihen ei reag

En voi tietää. Ja juuri siksi en vastaa, jos viestissä ei lue mitään muuta kuin "Onko tuote myynnissä". Sille en voi mitään, jos se sinun peräsuoltasi ahdistaa. 

Vierailija
51/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdenpä tästä Prismaan kysymään, onko niillä maitopurkit myynnissä vai pitävätkö niitä vain koristeena hyllyssä 🤣🤣🤣

Jos hymiönviljelyltä miettisit hetken, niin oikeampi vertaus olisi, että tilaat netistä Prismasta tuotteen, jota näyttää olevan varastossa yksi kappale. Joskus varastokirjanpito heittää tai joku toinen ehti klikata sen pari sekuntia sinua nopeammin koriin, ja tuleekin pelkkä pahoittelu, että tuote onkin päässyt loppumaan.

Vierailija
52/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.

Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.

PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?

Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.

Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin. 

Vierailija
53/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en mitenkään.

Et voi tietää, laitanko mitään viestiä. Ehkäpä olin ajatellut lähettää seuraavaksi viestin "tarjoan homeisesta vauvanpuklurätistäsi 6 miljoonaa euroa", mutta enpäs lähetä, koska olet epäkohtelias etkä vastaa ensimmäiseen viestiini mitään.

Eipä minua kiinnostakaan tietää. Jos joku oikeasti haluaa tarjota jotain, hän tekee sen ensimmäisessä viestissä. Jos ei tee, sit

on peruskohteliaisuutta aloittaa keskustelu kevyesti. jos menet lääkäriin, hänkin tervehtii sua ja kysyy miten kuuluu, ei heti kättelyssä kerro sulle, että sulla muuten on syöpä ja kuolet kohta. jos sä pyydät apua kaverilta, et sä sillekään varmaan töksäytä, että Tuut sitten torstaina tekemään X mun puolesta, tervehtimättä tai pohjustamatta asiaa mitenkään

Vierailija
54/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori ei ole kivijalkakauppa, joten kysymyksesi ei liity mitenkään aiheeseen. Jokainen yksityinen myyjä saa toimia tasan niin kuin itse haluaa. Kivijalkaliike on ihan eri asia, kuten jokainen normaaliälyinen tajuaa. Siellä ollaan palkkatöissä, torissa ei. 

Molempien paikkojen päätavoite on saada myydyksi tuotteita

Ja miksi sinulle on ongelma, että joku saa tuotteita kaupaksi ilman, että vastaa itsestäänselvyyksiin? 

Vierailija
55/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn että "Oletko vähän tyhmä?"

Vierailija
56/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hymiönviljelyltä miettisit hetken, niin oikeampi vertaus olisi, että tilaat netistä Prismasta tuotteen, jota näyttää olevan varastossa yksi kappale. Joskus varastokirjanpito

Jos osaisit lukea, huomaisit, mihin tuossa vastattiin. Ja ehkä jopa tajuaisit, miksi niitä hymiöitä viljeltiin. 

Vierailija
57/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ymmärrät, että eihän se nyt vielä velvoita ostamaan, jos kysyy saatavuutta ja vertailee netin tarjontaa? Se tuotehan on voinut juuri mennä jollekin, vaikka ilmoitus vielä hetken näkyy tai on unohtunut poistaa. 

Onko hirveän vaivalloista ostajan sitten vastata vaikka että kiitos, löysinkin toisen tuotteen tai kiitos, mietin vielä ostanko, sen sijaan että ghostaa.

Onko hirveän vaikea päätellä, että ghostaaminen= en ole kiinnostunut? 

Ai, itse lähden siitä että jos ostajaehdokas kysyy onko tuote vielä myynnissä, hän on kiinnostunut tuotteesta, mutta toki tuolla liikkuu kaikenlaista porukkaa.

Vierailija
58/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ymmärrät, että eihän se nyt vielä velvoita ostamaan, jos kysyy saatavuutta ja vertailee netin tarjontaa? Se tuotehan on voinut juuri mennä jollekin, vaikka ilmoitus vielä hetken näkyy tai on unohtunut poistaa. 

Onko hirveän vaivalloista ostajan sitten vastata vaikka että kiitos, löysinkin toisen tuotteen tai kiitos, mietin vielä ostanko, sen sijaan että ghostaa.

Onko hirveän vaikea päätellä, että ghostaaminen= en ole kiinnostunut? 

Ei ole. Mutta huonoa käytöstä tuokin on. Kuinka kauan odotan, että tiedän hänen olevan ghostannut? Saatan menettää toisen ostajan tänä aikana.

PS. Vastaan kyllä kyselyihin, onko tuote vielä myynnissä.

Vierailija
59/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en mitenkään.

Tämä! Myyjän asenne ja käytöstavat vaikuttavat todella paljon.

Sehän on myyjän tavoitekin. Kun vastaa vain niihin viesteihin, joihin itse haluaa, välttyy siltä, että joutuu viestittelemään sata viestiä yhden sijaan. Osa ihmisitä on oikeasti niin tampioita, että heihin ei vain kannata tuhlata aikaa. Siksi mahdollisen ostajan kannattaa miettiä, miten viestinsä muotoilee, jos haluaa aidosti saada vastuksen. Myyjillä on yleensä parempaakin tekemistä kuin vastailla kysymyksiin, joihin jo löytyy vastaus ilmoituksesta. 

Vierailija
60/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ilmoitat isoon äänen heti ovella, että ostan varmasti yhden maitopurkin, muuten vartija heittää sinut ulos.  Sitten etenet sivuillesi vilkuilematta maitokaapille, ot

Niin. Muutenkaan niitä tilanteita ei voi vertailla. Kaupassa näkee ne maitopurkit ja ihmiset kokemuksesta tietävät, että siellä myytävät tuotteet ovat myynnissä. Jopa vaikka niitä ei näkyisikään hyllyssä ja ne olisi loppu siitä, sillon voi pyytää henkilökunnalta lisää. Torista taas tiedetään, että myynnissä olevat tuotteet eivät aina ole myynnissä enää, ja toimitaan sen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän