Mitä vastaatte Torissa kun saatte ''Onko tämä vielä myynnissä?'' viestin?
Pitääkö siihen vastata jotain enemmän kuin pelkästään kyllä on vai miksi ostaja katoaa vastauksen saatuaan? Eikö vastaus ole tarpeeksi myyvä vai mikä mättää.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en mitenkään.
No se ei ainakaan auta myymistä jos ei vastaa. Itse kysyn aina sen takia koska moni myyjä unohtaa poistaa tuotteensa myytyä sen.
Miten se edistää myymistä, jos vastaan "kyllä" ja sinä et sen jälkeen laita enää mitään viestiä?
Sitten vastaan että ostan sen tuotteen mutta kuten aiemmin tarkensi niin yleensä muotoilen kysymyksen toteamukseksi mutta muutaman kerran olen kysynyt suoraan että onko vielä myynnissä.
Ja itse kun myyn ja jos kysytään onko myynnissä vielä niin vastaan kyllä on. Jos ei tule vastausta kysyjältä nii.n sitten ei tule. Kyllä tavarat kaupaksi saan. Mulla on tapana myydä tavarat nopeasti eli jos vuorokauteen ei mene kaupaksi niin lasken hintaa sen verran että menee. Koskaan ei mene kahta vuorokautta kauempaa mulla tavaroiden myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en mitenkään.
No se ei ainakaan auta myymistä jos ei vastaa. Itse kysyn aina sen takia koska moni myyjä unohtaa poistaa tuotteensa myytyä sen.
Miten se edistää myymistä, jos vastaan "kyllä" ja sinä et sen jälkeen laita enää mitään viestiä?
Miten se edistää sun myymistä, jos et vastaa mitään eikä tuotettasi myydä? Ostaja sen sijaan ostaa mahdollisesti jonkun toisen tuotteen.
Vastaan aina, kun ostaja suoraan kertoo olevansa kiinnostunut ja ehdottaa noutoaikaa. Siten se myyminen edistyy. Vastaatko vielä kysymykseeni, miten "kyllä" edistää myymistä, jos siihen ei reagoida?
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mitään. Tuotteeni ovat myynnissä niin kauan kun niistä on ilmoitus torissa. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. En muutenkaan vastaa viesteihin, joissa kysytään asioita, jotka lukevat ilmoituksessa.
Jos sinulla olisi kivijalkakauppa, niin kohtelitko sisään astuvia asiakkaita samalla tavalla? Et vastaisi kysymyksiin ja heittäisit ulos, jos he eivät heti tulisi tuote kädessä kassalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en mitenkään.
Et voi tietää, laitanko mitään viestiä. Ehkäpä olin ajatellut lähettää seuraavaksi viestin "tarjoan homeisesta vauvanpuklurätistäsi 6 miljoonaa euroa", mutta enpäs lähetä, koska olet epäkohtelias etkä vastaa ensimmäiseen viestiini mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mitään. Tuotteeni ovat myynnissä niin kauan kun niistä on ilmoitus torissa. Jos joku ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. En muutenkaan vastaa viesteihin, joissa kysytään asioita, jotka lukevat ilmoituksessa.
Jos sinulla olisi kivijalkakauppa, niin kohtelitko sisään astuvia asiakkaita samalla tavalla? Et vastaisi kysymyksiin ja heittäisit ulos, jos he eivät heti tulisi tuote kädessä kassalle?
Tori ei ole kivijalkakauppa, joten kysymyksesi ei liity mitenkään aiheeseen. Jokainen yksityinen myyjä saa toimia tasan niin kuin itse haluaa. Kivijalkaliike on ihan eri asia, kuten jokainen normaaliälyinen tajuaa. Siellä ollaan palkkatöissä, torissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö siisi kivijalkaliikkeeseen kysymään "Onko tämä tuote myynnissä?" :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en mitenkään.
Et voi tietää, laitanko mitään viestiä. Ehkäpä olin ajatellut lähettää seuraavaksi viestin "tarjoan homeisesta vauvanpuklurätistäsi 6 miljoonaa euroa", mutta enpäs lähetä, koska olet epäkohtelias etkä vastaa ensimmäiseen viestiini mitään.
Eipä minua kiinnostakaan tietää. Jos joku oikeasti haluaa tarjota jotain, hän tekee sen ensimmäisessä viestissä. Jos ei tee, sitten en vastaa. Miksi se on sinulle noin iso ongelma?
No kai ymmärrät, että eihän se nyt vielä velvoita ostamaan, jos kysyy saatavuutta ja vertailee netin tarjontaa? Se tuotehan on voinut juuri mennä jollekin, vaikka ilmoitus vielä hetken näkyy tai on unohtunut poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on automaattiviesti, joka lähtee heti kun ostaja yrittää ottaa yhteyttä myyjään. Ärsyttävää, kun ostajana olen kirjoittamassa pitkää viestiä, jossa tiedustelen vaatteen tarkempaa kokoa ja sijaintia ja sitten myyjä vastaakin "kyllä on" siihen automaattiseen "onkotämävielämyynnissä"-viestiin ennen kuin olen edes lähettänyt omaa viestiäni.
Vielä ärsyttävämpää on, kun jotkut eivät poista myytyjä niin että ostajan joutuu ensimmäisenä kysymään "onkotämävielä myynnissä"
Ainakin Fb Market Placessa, kun ostaja yrittää lähettää myyjälle viestiä, viestikenttään tulee automaattisesti vaihtoehdot "Onko tämä tuote edelleen myynnissä" ja "Tarvitsen lisätietoa tuotteesta" ja vielä joku kolmas yhtä typerä fraasi. Niiden tarkoituksena on tietenkin toimia keskustelunavauksena.
Vierailija kirjoitti:
No kai ymmärrät, että eihän se nyt vielä velvoita ostamaan, jos kysyy saatavuutta ja vertailee netin tarjontaa? Se tuotehan on voinut juuri mennä jollekin, vaikka ilmoitus vielä hetken näkyy tai on unohtunut poistaa.
Onko hirveän vaivalloista ostajan sitten vastata vaikka että kiitos, löysinkin toisen tuotteen tai kiitos, mietin vielä ostanko, sen sijaan että ghostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdenpä tästä Prismaan kysymään, onko niillä maitopurkit myynnissä vai pitävätkö niitä vain koristeena hyllyssä 🤣🤣🤣
Teille, joilla meni tunteisiin, kun kyselyyn ei vastata. Vinkki seuraavaa kertaa varten: Kirjoita siihen myyntikyselyyn muutakin kuin "Onko myynnissä?". Esimerkiksi: "Onko tuote vielä myynnissä? Jos on, olisin kiinnostunut ostamaan sen." Sitten tarvittaessa lisäkysymyksiä tai kysmys noutoajasta tms. Näin pääsette molemmat helpommalla, kun viestejä ei tarvitse lähetellä ees taas, vaan voi yhdellä viestillä selvittää kaiken tarpeellisen.
"Onko tuote vielä myynnissä?" on yhtä idioottimainen kysymys kuin "Voinko soittaa?"
Kyllä, tuote on myynnissä, jos siitä on ilmoitus. Sen voitko soittaa, saat testattua soittamalla.
"Ei ole. Laitoin siitä vain kuvan tänne, jotta kateellinen naapuri pääsisi näkemään, miten hieno tuote minulla on"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdenpä tästä Prismaan kysymään, onko niillä maitopurkit myynnissä vai pitävätkö niitä vain koristeena hyllyssä 🤣🤣🤣
Kysypä onko se hylly myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä onko se hylly myynnissä.
Enpäs kysykään. En ole idiootti, niin kuin ne, jotka menevät ostofoorumille kysymään, onko tuote myynnissä 🤣🤣🤣
Aloitan keskustelun usein itsekin kysymällä, onko tuote vielä myynnissä, ja nyt kun mietin, että miksi, niin tulin tulokseen, etten halua sitoutua ostamaan tuotetta ennen kuin tiedän, vastaako myyjä edes. Olisi ärsyttävää, jos sanoisin heti ensimmäisessä viestissä ostavani, mutta myyjä ei vastaisi ja minä siinä sitten ihmettelisin, voinko kysellä vastaavaa tuotetta muilta vai onko minun pakko odottaa myyjän vastausta, kun kerta "lupasin" jo ostaa häneltä.
"On vielä myynnissä" on ihan käypä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hirveän vaivalloista ostajan sitten vastata vaikka että kiitos, löysinkin toisen tuotteen tai kiitos, mietin vielä ostanko, sen sijaan että ghostaa.
Onko hirveän vaikea päätellä, että ghostaaminen= en ole kiinnostunut?
Totta. En halua myydä ihmisille, jotka eivät suoraan ehdota esim. "Haluaisin ostaaa tuotteen. Sopiiko nouto esimerkiksi tiistaina klo 18?" Kuten jo kerroin, tuotteeni ovat myynnissä, jos niistä on ilmoitus. Ei minulla ole aikaa eikä mielenkiintoa vastailla itsestäänselvyyksiä. Aina on tuotteet meneet kaupaksi. Lähes aina jopa nopealla aikataululla.