Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte Torissa kun saatte ''Onko tämä vielä myynnissä?'' viestin?

Vierailija
23.03.2024 |

Pitääkö siihen vastata jotain enemmän kuin pelkästään kyllä on vai miksi ostaja katoaa vastauksen saatuaan? Eikö vastaus ole tarpeeksi myyvä vai mikä mättää.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.

Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.

PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?

Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.

Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin. 

v-sanan käyttö ja potentiaalisten ostajien nimittely typeriksi kertoo paljon sinusta niin ihmisenä kuin myyjänäkin.

Tämä on niin totta. En mä haluisi ostaa mitään noin aggressiiviselta myyjältä. Sehän saa mun osoitteen ja nimenkin tietoonsa. Muutenkin irl käyn kaupoissa, missä ostaminen sujuu kätevästi ja mukavasti vaikka ne olisikin vähän muita kalliimpia, niihin on kiva palata uudestaan.

Vierailija
82/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästäkin piti ruveta tappelemaan? Miksi ei voi hyväksyä, että myyjillä on erilaisia käytäntöjä ja jokainen saa omien tavaroidensa osalta itse valita miten toimii? 

Onhan niitä eri tapoja. On vaan vaikea ymmärtää, miksi joku myyjä ei ota vastaan neuvoja, miten hän voisi olla parempi myyjänä. Mutta ilmeisesti häntä/heitä ei vaan kiinnosta. Kärttyisyys ostajia kohtaan välittyy toki tekstistäänkin. Mutta ehkä hänellä on vaan huono päivä.

Miksi luulet, että joku täällä tarvitsee sinulta mitään neuvoja? Aikas monella käy kauppa ilman, että vastaavat jokaiseen viestiin ja jauhavat liirumlaarumia viestitolkulla. 

Olen eri, mutta muista tori-ketjuista olen oppinut, ettei se kauppa siellä käy.

Olen sama, mutta itse perustan oppini omakohtaiseen kokemuseen, en paskapalsan trollailuihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoaikeissa laitan viestin, jossa kerron kiinnostuksestani ostaa ko. tuote ja kysyn milloin nouto onnistuisi. Erittäin usein vastausta ei tule ollenkaan ja ilmoitus poistuu ja jonkun verran tulee vastauksia: tuote on myyty, unohdin poistaa ilmon. Eli ihan adekvaatti kysymys on varmistaa onko tuote vielä myynnissä. Ei siitä kannata hernettä nenään vetää. 

On se. Ymmärrän kyllä myyjiäkin, jos he saavat tuollaisia viestejä kymmenittäin ja ostajaehdokkaat sitten ghostaavat.

Vierailija
84/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästäkin piti ruveta tappelemaan? Miksi ei voi hyväksyä, että myyjillä on erilaisia käytäntöjä ja jokainen saa omien tavaroidensa osalta itse valita miten toimii? 

Onhan niitä eri tapoja. On vaan vaikea ymmärtää, miksi joku myyjä ei ota vastaan neuvoja, miten hän voisi olla parempi myyjänä. Mutta ilmeisesti häntä/heitä ei vaan kiinnosta. Kärttyisyys ostajia kohtaan välittyy toki tekstistäänkin. Mutta ehkä hänellä on vaan huono päivä.

Miksi luulet, että joku täällä tarvitsee sinulta mitään neuvoja? Aikas monella käy kauppa ilman, että vastaavat jokaiseen viestiin ja jauhavat liirumlaarumia viestitolkulla. 

Olen eri, mutta muista tori-ketjuista olen oppinut, ettei se kauppa siellä käy.

Erittäin huolestuttavaa, jos joku tosissaan perustaa elämänsä av-palstan juttuihin ja kuvittelee kaiken  täällä olevan totta. 

Vierailija
85/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa osa ylisveeteistä leikkiä täällä korvaamatonta ostajaa, jonka kolmen sanan viesti on niin arvokas, että myyjä ei saa yhtään kauppaa, jos ei siihen vastaa :D

Miksi myydä tuotetta, jos ostajaehdokas ei kelpaa? Sunhan aikasi on muka niin kallisarvoista ettet ehdi lyhyttä "Kyllä" viestiä lähettää.

Myyn itse aika usein, eikä tuo ole mun mielestä mitenkään ylipääsemättömän vaikeaa. Itse asiassa ei tarvi edes koko sanaa kirjottaa, ky riittää ja teksinsyöttö täydentää loput.

Vierailija
86/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoaikeissa laitan viestin, jossa kerron kiinnostuksestani ostaa ko. tuote ja kysyn milloin nouto onnistuisi. Erittäin usein vastausta ei tule ollenkaan ja ilmoitus poistuu ja jonkun verran tulee vastauksia: tuote on myyty, unohdin poistaa ilmon. Eli ihan adekvaatti kysymys on varmistaa onko tuote vielä myynnissä. Ei siitä kannata hernettä nenään vetää. 

Itse myyjänä toimin niin, että käyn keskustelun yksi ostajaehdokas kerrallaan. Jos keskustelu etenee niin sanotusti maaliin saakka, en rupea vastailemaan kaikille ko. keskustelun aikana kysymyksiä lähettäneille, vaan poistan ilmoituksen. Se on mielestäni riittävä viesti, että tuote on myyty. Joistain tuotteista tulee niin paljon viestejä, että minulla menisi tunteja niihin kaikkiin vastaamiseen. Koska teen Tori-myyntiä vapaa-ajallani, on pakko rajata vastaamisia jollain tavalla. Jos ensimmäinen kiinnostunut putoaa pois, etenen aikajärjestyksessä seuravaaan viestiin. 

Vierailija
87/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taasen on vaikea ymmärtää, miksi joku jakelee "neuvoja" räyhäämällä, että on pakko vastata kaikille jne. En myöskään ymmärrä, miksi pitää jaella "neuvoja", kun asiassa on hyvin monta tapaa toimia. Aika harva tekee kaupaa Torissa ollakseen hyvä myyjä. Kyllä siellä yleensä on tavoitteena vain päästä niistä tavaroista eroon ja mahdo

Edelleen, se tavoite on päästä tavaroista eroon!

Silloinhan nimenomaan kannattaa vastata niille potentiaalisille ostajille. Turha on tuohtua jollekulle, joka kysyy onko tuote vielä myynnissä.

Vierailija
88/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa osa ylisveeteistä leikkiä täällä korvaamatonta ostajaa, jonka kolmen sanan viesti on niin arvokas, että myyjä ei saa yhtään kauppaa, jos ei siihen vastaa :D

Miksi myydä tuotetta, jos ostajaehdokas ei kelpaa? Sunhan aikasi on muka niin kallisarvoista ettet ehdi lyhyttä "Kyllä" viestiä lähettää.

Myyn itse aika usein, eikä tuo ole mun mielestä mitenkään ylipääsemättömän vaikeaa. Itse asiassa ei tarvi edes koko sanaa kirjottaa, ky riittää ja teksinsyöttö täydentää loput.

Kyllä kelpaa. Aina on kelvannut sellainen ostaja, joka suoraan kertoo, milloin voisi tulla noutamaan tuotteeen. Nopeat syö hitaat ja suoraan ehdottajat syövät turhat kyselijät. Niin se vaan menee. 

Vierailija
89/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko nähdä kikkelini?

Pistähän kuvia . Yhteystiedot alla.

Vierailija
90/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan niille: Petteri Adolf Orpo

Vierailija
91/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taasen on vaikea ymmärtää, miksi joku jakelee "neuvoja" räyhäämällä, että on pakko vastata kaikille jne. En myöskään ymmärrä, miksi pitää jaella "neuvoja", kun asiassa on hyvin monta tapaa toimia. Aika harva tekee kaupaa Torissa ollakseen hyvä myyjä. Kyllä siellä yleensä on tavoitte

Niin noh. Jos myyjä ei vastaile "Onko tuote myynnissä" kyselyihin, hän todennäköisesti pääsee tuotteitaan eroon muutenkin. Eli vastaaminen ei tuottaisi hänelle mitään lisäarvoa. Veisi vain turhaan aikaa. 

Vierailija
92/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mitään. Minulla on myynnissä vain tuotteita, jotka menevät hyvin kaupaksi. Ilmoitukseni eivät roiku Torissa viikko kausia, vaan poistan ne heti, kun tuote on myyty. Ilmoituksessa myös lukee, että tuote myydään nopeimmalle noutoajan sopijalle sekä se, että tuote on myynnissä jos näet ilmoituksen. Tori ei ole minulle elinkeino, joten minun ei tarvitse käyttää aikaani aspana toimimiseen. Yllättävän monelle vaikaa ymmärtää, että työskentely myyjänä on ihan eri asia kuin vapaa-ajalla omien tavaroiden myyminen ihan vain siksi, että niistä pääisi eroon. 

Olen nähnyt tällaisiakin ilmoituksia. Silti kysyttyäni tuotteesta saan vastaukseksi että Hups, unohtui poistaa ilmoitus.

Hienoa, että sinä toimit noin, mutta muut ei. Se on se tilanne.

Aika monikin toimii juuri noin. Siksi niihin teidän "onko myynnissä" kyselyihin ei välttämättä vastata. Ja siitä on ihan turha hermostua. Myyjällä ei ole mitään velvollisuuksia ketään kyselijää kohtaan. 

Jos ei ole myynnissä, niin ei tarvikaan vastata.

Jos on myynnissä, mikä järki olla vastaamatta? Jos haluat, että sun tuote myydään, kannattaa vastata sille ostajalle jotain. Miksi alkaa nirsoilla, että tuo käytti väärää sanavalintaa, enpäs vastaakaan sille sehän on tyhmä, myyn jollekulle toiselle joka käyttää kriteerini vaikka pitäisi kuukausi odottaa.

Vierailija
93/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole myynnissä, niin ei tarvikaan vastata.

Jos on myynnissä, mikä järki olla vastaamatta? Jos haluat, että sun tuote myydään, kannattaa vastata sille ostajalle jotain. Miksi alkaa nirsoilla, että tuo käytti väärää sanavalintaa, enpäs vastaakaan sille sehän on tyhmä, myyn jollekulle toiselle joka käyttää kriteerini vaikka pitäisi kuukausi odottaa.

Sellainen järki, että säästyy aikaa ja vaivaa, kun toisen ostajan kanssa pääsee suoraan sopimaan kaupoista. Myyjä ei ole asiakaspalvelu, joka on velvollinen vastaamaan kysymyksiin, joihin löytyy vastaus ilmoituksesta. Monihan käyttää ilmoituksessa tekstiä "tavara on myynnissä, kunnes ilmoitus poistuu". Ja silti osa on niin tampioita, että kysyvät onko tuote myynnissä. 

Vierailija
94/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä aikaa, täällä länkyttänyt ties kuinka kauan :D

Vierailija
95/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää etukäteen, onko se ostaja reagoimaton vai et.

Jos et vastaa mitään, menetät sen mahdollisesti reagoivankin ostajan.

PItääkö vielä vääntää enemmän rautalangasta?

Kovasti olet kiireinen etkä ehdi ostajille vastata mutta täällä ehdit länkyttää, vaikkei tämä edistä myymistä mitenkään.

Väännä vielä itsellesi se rautalangasta, että hyvin kauppaa tekevää myyjää ei kiinnosta vttukaan jääkö joku yksittäinen viestittelijä reagoimatta vai ei. Jos kauppa käy ilman vastaamista, silloin on täysin turhaa vastailla tyhmiin kysymyksiin. 

v-sanan käyttö ja potentiaalisten ostajien nimittely typeriksi kertoo paljon sinusta niin ihmisenä kuin myyjänäkin.

Tämä on niin totta. En mä haluisi ostaa mitään noin aggressiiviselta myyjältä. Sehän saa mun osoitteen ja nimenkin tietoonsa. Muutenkin irl käyn kaupoissa, missä ostaminen sujuu kätevästi ja mukavasti vaikka ne olisikin vähän muita kalliimpia, niihin on kiva palata uudestaan.

No sittenhän on vaan hyvä, että myyjä ei vastaa sun kyselyyn, sillä et kuitenkaan haluisi ostaa häneltä. Eikä häneltä mene sitä viittä sekuntia hukkaan viestiä laittaessa.

Ongelma ratkaistu?

Vierailija
96/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taasen on vaikea ymmärtää, miksi joku jakelee "neuvoja" räyhäämällä, että on pakko vastata kaikille jne. En myöskään ymmärrä, miksi pitää jaella "neuvoja", kun asiassa on hyvin monta tapaa toimia. Aika harva tekee kaupaa Torissa ollakseen hyvä myyjä. Kyllä siellä yleensä on tavoitte

Jos ostaja on riittävän kiinnostunut, hän ehdottaa suoraan noutoaikaa tai vähintään kertoo olevansa halukas ostamaan tarkentavien kysymysten jälkeen. Pelkkä "Onko tuote myynnissä" ei mielestäni kerro ostohalusta. Ja ap:kin jo totesi, että näille, jos vastaa, hommaa jää yleensä siihen. Siksi olen valinnut, että vastaan vain heille, jotka suoraan ehdottavat noutoaikaa tai kertovat olevansa ostohalukkaita, mutta kysyvät esimerkiksi tuotteen kokoa (jos sitä ei lue ilmoituksessa). Torimyynti ei ole minulle niin tärkeä asia, että haluaisin käyttää aikaa viestittelemällä kymmienien "potentiaalisten ostajien" kanssa kirjoittamalla vain "kyllä". 

Vierailija
97/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan lyhyesti: kyllä on, haluaisitko ostaa?

ennen kirjoitin pidemmän myyvemmän viestin, mutta havaitsin, että tyhjän kyselijät eivät ole ostajia. He ovat niitä, joita autokauppiaat sanovat renkaanpotkijoiksi.

Vierailija
98/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisveetillä paha krapula ja rahat lopussa, niin ei kestä hermot odotella kohteliaita torikauppoja.

Vierailija
99/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi toimia samalla tavoin kuin sinä? Joillanhan voi olla satoja tuotteita myynnissä. Silloin se "kyllä" viestin laittaminen jokaiseen vietiin voi olla yllättävänkin iso työ ajallisesti. Osalla taasen kyse ei välttämättä ole ajasta, vaan siitä että ovat käytännössä huomanneet, että "kyllä" ei johda mihinkään, joten sitä on turha kirjoittaa. Ihmiset ovat erilaisia ja jokainen myy omia tuotteitaan juuri niin kuin itse haluaa. Ei ole yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa näissä. Ja viestittelijöiden pitää aina tiedostaa se, että myyjällä ei ole vastaamisvelvoitetta. 

Vierailija
100/113 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaapi tuota ollaki, jos tuota pätäkkää sinulta löytyy tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän