Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reipas kävely ja laihtuminen

Vierailija
02.02.2011 |

Mitä hyötyä on reippaasta kävelystä (vaikka noin kolme kertaa viikossa tunti kerrallaan vauhdilla 7km/h)? Voisiko se pelkästään toimia laihduttajana, kiinteyttäjän ja lihaksia tuovana urheilumuotona? Jos nyt syökin kohtuullisesti. Onko kukaan saanut aikaan jotain näkyvää "pelkällä" kävelyllä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin se on parasta rasvanpolttoon, reipas kävely tai tosi hidas hölkkä

Vierailija
2/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun arkiliikunta jäi, alkoi tulla kiloja ja kunto huonota. Eikös kävelyssä aika monipuolisesti käytetä lihaksia. Jos vaikka välillä ottaa pientä juoksuspurttia ja kotona tekee vatsiksia ja punnerruksia, pakkohan siitä on jotain tuloksia tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa se siinä mielessä, että se polttaa kaloreita ja kiihdyttää aineenvaihduntaa, ja jos on oikein tehokasta niin polttaa rasvaa. Sydämelle ja verenkierrolle se tekee hyvää. Sinänsä lihaksien kehittymistä ja luiden vahvistamista varten tarvitaan vähän tehokkaampaa liikuntaa, mutta laihdutusliikuntana rivakka kävely on OK.

Vierailija
4/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein tosi reippaan tunnin kävelylenkin (tosin pikkusen hölköttelinkin välillä). Nyt jopa vatsalihakset kipeänä. Kaipa se siis jotain auttaa. Kunhan viitsisi edes 2-3 krt viikossa kävellä.

ap

Vierailija
5/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikkina, timmeinä ja terveinä. Olemme kaikki tahoillamme harrastaneet vuosikaudet etupäässä "vain" pitkiä kävelylenkkejä. Satunnaisesti tulee harrastettua muutakin, mutta kyllä tunnin kiivastahtinen kävely toimii. Multa esim. lähtee yleensä puoli kiloa nestettä. Se on hyvä kannuste, jos haluaa laihtua vähän. Ja tekee iholle hyvää..

Vierailija
6/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkui vaunuissa tyytyväisenä ja oli aikaa, kun ei ollut töissä.

Hanki askelmittari ja kävele joka päivä vähintään 10 000 askelta. Jos ruokavalio on suht normaali, niin ihan varmasti alkaa kilot pikkuhiljaa tippua.

Vierailija
7/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole huomannut sen varsinaista laihduttavaa vaikutusta, mutta toisaalta, enpä ole lihonutkaan. Kävelen siis koska mulla on koira, on vähän pakko. :)

Mutta hyvä motivaattori reippaalle kävelylle on hengästyminen ja se tunne, kun sydän jyskyttää lujempaa. Ihana ajatella, kuinka se nauttii, kun pääsee kunnon hommiin, kuinka hapenkulku tehostuu koko ajan ja sydän vahvistuu... :)

Vierailija
8/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin reilussa puolessa vuodessa 10 kg pelkällä jokapäiväisellä kävelyllä mäkisellä pururadalla. Lenkin kesto oli reilu puolituntinen ja reippaalla tahdilla. Alkupaino oli 64kg ja loppupuolella 54kg. Söin ihan normaalisti. Ainakin minulla tepsi tällanen.

Vierailija
9/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion tehdä saman. Samat kilomäärätkin. Toki ei tartte ihan noinkaan paljon tippua. jos 5 kiloa saisin pois kävelemällä.

Vierailija
10/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin paljon, koska olin työttömänä ja oli aikaa, ei ollut kiire minnekään. Samalla säästin bensaa. Eli kävelin kauppaan, kävelin postiin, kävelin kouluun hakemaan ekaluokkalaista, ja takaisin kotiin.

Siinä sitten ruokahalukin väheni, piristyin, ja lähti 1kg per kuukausi.

Sitten sain töitä eikä ollut enää aikaa kävellä. Kahvihuoneen pullat houkittavat, ja laiskistui. Samat 6kg tuli taas takaisin.

Vierailija
11/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kävelystä. Jumpat ynnä muut tiettyyn aikaan sidotut jutut ei kiinnosta. Alan kävellä :)

ap

Vierailija
12/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on ihan hyvä lisä. Itse kävelen 6,5-7km/h tahtia joka päivä 30min (juoksumatto, niin tietää tarkasti mitä vauhtia menee), mutta sen lisäksi olen tiukalla laihiksella. Hyvin on tuloksia tullut, ja on kroppa kiinteytynytkin. Mutta siis, laihtuaksesi se ruokavalio on se A ja O, liikunta hyvä lisä. Itse näen kalorit tuosta juoksumatosta, ja tuolla vauhdilla kun kävelen, niin kulutan n. 180 kaloria puolessa tunnissa. Eli eihän se paljon ole, sillä ei itsessään laihdu.

Vierailija
13/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys laihdutuksessa on n 20% ja ruokavalion n 80%. Tehokkaampaa on jos laitat ruokavalion kuntoon.

Vierailija
14/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin töihin joka päivä 8km. Jätin aamupalan väliin ja lounaan.

Nyt kolmekymppisenä ei toimi. Paino pysyy vain samassa.

16km tuli käveltyä päivittäin. Olin hyvän näköinen ja kiukkunen ihminen, koska kärsin nälästä.

Heitän saman lenkin nykyäänkin, mutta syön aamupalan ja lounaan tuhdisti. Painoa tulee noin 1kg kolmen kuukauden välein. Hitaasti ja varmasti.

Vierailija
15/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin töihin joka päivä 8km. Jätin aamupalan väliin ja lounaan.

Nyt kolmekymppisenä ei toimi. Paino pysyy vain samassa.

16km tuli käveltyä päivittäin. Olin hyvän näköinen ja kiukkunen ihminen, koska kärsin nälästä.

Heitän saman lenkin nykyäänkin, mutta syön aamupalan ja lounaan tuhdisti. Painoa tulee noin 1kg kolmen kuukauden välein. Hitaasti ja varmasti.

Ja silti painoa vain tulee lisää.. Perin outoa..

Vierailija
16/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitti kävelemmällä joka päivä töiden jälkeen yhden ja saman lenkin, tunnin kestävän ja siis se todellakin hoikistu! Jatkaa edelleenkin enää ei voi kuulemma edes olla ilman lenkkiä ja on kyllä tod hoikka, ei ylipainoa :) Tsemppiä!

Vierailija
17/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäys, se ei käytä leivänpäällä mitään :) Siihen en itse pystyis, heh

Vierailija
18/46 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin liikkumisen lähes kokonaan ja lihoin 10 kiloa. Aloitin päivittäisen reippaan kävelyn uudestaan ja paino palautui vanhoihin mittoihin. Mitään muuta en tehnyt. Toki lenkkiaika oli aikaa poissa jääkaapilta ja syömisiä oli vähän mietittävä myös ennen sitä, ettei täydellä mahalla tarvitse lähteä.

Näkyvää kiinteytymistä ja lihaksia sain vasta juoksulla.

Eli kyllä sillä ainakin painoa voi hallita.

Vierailija
19/46 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuukauden verran nyt kävellyt viikossa n. 4 päivänä 10 000 askelta ja laihtunut 1,5 kiloa, vaikka herkuttelu on samalla lisääntynyt. Varmaan kun söisi enemmän kotiruokaa niin herkuttelukin vähenisi ja kilot karisisi entistä nopeammin. Aikaisemmin en siis ole liikkunut juurikaan (etätyöt kotona ja kaikki asiointi autolla). 

Vierailija
20/46 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuukauden verran nyt kävellyt viikossa n. 4 päivänä 10 000 askelta ja laihtunut 1,5 kiloa, vaikka herkuttelu on samalla lisääntynyt. Varmaan kun söisi enemmän kotiruokaa niin herkuttelukin vähenisi ja kilot karisisi entistä nopeammin. Aikaisemmin en siis ole liikkunut juurikaan (etätyöt kotona ja kaikki asiointi autolla). 

Ja matkana tuo 10 000 askelta on itsellä n. 6-7 kilometriä, ajallisesti n. 1h-1,5 h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi