Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti, sama pummi ulisee päivästä toiseen samasta aiheesta 🤭

Sama trolli. Yrittää saada oikealta pointseja, kun ns. Köyhä itkee autopaikkaa jne. 

Vierailija
122/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuki jankuttaja jankuttaa vaa samaa paskaa.onneks tukia leikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillu mennä johonkin muuhun maahan asustelemaan muitten rahoilla? ja oleskelemaan muitten rahoilla jos suomen tuet itkettää.

Vierailija
124/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa. 

No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...

ap

Sit sun kannattaa varmaan mennä töihin tienaamaan lisää rahaa, että pärjäät. Ja myy auto, siinä säästää paljon, kun ei tartte maksaa vakuutuksia, polttoainetta jne.

Vierailija
125/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on se vaihtoehto että maksat itse asumisesta etkä maksata sitä muilla. Vai mikä on sinun tekosyy että et voi hankkia tuloja työskentelemällä niin kuin muut vaan jatkat pummimista?

Tähän ap ei suostu vastaamaan.

Töitä haettu aktiivisesti mutta ei saa.

Vierailija
126/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä siihen isoon joukkoon, joka maksaa asumisensa kokonaan itse.

Joo, saa ihan itse päättää missä asuu.

Vierailija
127/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkinto häiriöttömästä elämästä?

Tämä on kai sitä kun itsestäänselvyyksistä tulee erityinen hyve.

Mitä ihmettelet?

Lähes kaikissa vuokra-asuntoja tarjoavissa yrityksissä ja kaupunkien vuokra-asunnoissa vuokranmaksusta ja häiriöttömästä asumisesta saa asukaspisteitä. Kun pisteitä on riittävä määrä, saa esim. uuden lattian, astianpesukoneen yms.

Pisteitä saa ihan siitä, että on maksanut vuokran ajallaan. Se on täysin yleinen ja normaali käytäntö.

Vierailija
128/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla kuluu autoon rahaa. Voiko sen jättää pois käytöstä? 

Auton voi ottaa tilapäisesti pois liikennekäytöstä. Ajoneuvovero vähenee ja vakuutusmaksut pienenevät. Sitähän voisi vaikka ajella kaksi viikkoa kuukaudessa, jos ei joka päivä ole tarvetta ajaa.

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvon-liikennekaytostapo…; mun napurilla on lähisukulaisen nimissä auto.ei näy kela ei mikään.kytää mun kämpää kun 200 e halvempi.jotta mutaisin pois ja hakisi tätä kämpää hekalat. En muuta vaikka jatkuvasti aiheutaa häiriötä miehenä mulle naiselle.

Vierailija
129/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin 🥸

Vierailija
130/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ap oo edes autoa. Satasen säästät kun et osta bussikorttia, sulla on aikaa kävellä.

Vierailija
131/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa. 

No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...

ap

Pakkohan sun on pärjätä, jos et kerran aijo muuttaa! Kyllä kuule nekin jotka noissa halveksimissasi kämpissä nytkin asuvat, muuttaisivat varmasti mielellään hienompiin asuntoihin, mutta asuvat siellä missä heillä on taloudellinen mahdollisuus asua. Niin teet sinäkin. Jos ei ole varaa asua kallliissa asunnossa, niin sitten on muutettava halvempaan! Hyvin yksinkertaista!

Vierailija
132/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin 🥸

Voisitteko jo tajuta, että sinne töihin ei noin vain mennä.

Vierailija
133/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käy töissä, et pysty liikkumaan julkisilla ja sinulla on auto niin muuta Helsingin ulkopuolelle. Saat paljon paremman asunnon vaikka muuttaisit halvempaan. Ei kaikki töissä käyvätkään pysty maksamaan tuollaisia vuokria, miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa ne sinulle. 

Vierailija
134/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin 🥸

Voisitteko jo tajuta, että sinne töihin ei noin vain mennä.

Voisitteko jo tajuta, ettei kukaan noin vain voi muiden kustannuksella asua.

Vierailija
135/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä muuttaa vaikka Vantaalle tai Espoon. Pääkaupunkiseutua nekin, mutta hieman halvempia. Esim Espoossa on raja 715e, voithan vuokrata siellä vaikka n. 760 euron kämppää, maksat sitten sen pienen erotuksen itse. Vältät sillä ne nistialueet. Jos muutat vielä noita hieman pidemälle eli joku Tuusula tai Kirkkonummi, niin saattaisit saada paremman kämpän halvemalla, esim oma sauna+lasitettu parveke. Löytyy kaksioitakin.

Minä asun jo Vantaalla!!!

Ap

Vierailija
136/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pakkohan sun on pärjätä, jos et kerran aijo muuttaa! Kyllä kuule nekin jotka noissa halveksimissasi kämpissä nytkin asuvat, muuttaisivat varmasti mielellään hienompiin asuntoihin, mutta asuvat siellä missä heillä on taloudellinen mahdollisuus asua. Niin teet sinäkin. Jos ei ole varaa asua kallliissa asunnossa, niin sitten on muutettava halvempaan! Hyvin yksinkertaista!

Aijo, voi jeesus näitä...Mene kouluun!

Vierailija
137/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Täällä olen syntynyt, ja koko elämä

Täysin eri asia muuttaa hyvä työpaikan perässä...

AP

Vierailija
138/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Täällä olen syntynyt, ja koko elämä

täysin eri asia muuttaa hyvän työpaikan perässä...mulle on vielä vähemmän töitä tarjolla jossain syrjäseudulla!

Ap

Vierailija
139/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Hankaluuteen joutuu moni muukin ihminen sopeutumaan. Jos et edes käy töissä, mihin sinun on sillä autolla jatkuvasti mentävä?

Kauppoihin, vanhmpia hoitamaan, kavereille, sisaruksille, sukulaisille, Kelaan, työkkäriin, työhaastatteluihin, harrastuksiin, treffeille...jne...

Ap

Vierailija
140/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei vaadi! 

Jos kaikki tulosi tulevat ainoastaan Kelasta tai muina tukina, niin on yksinkertaisesti punnittava oma taloutensa ja maksukykynsä uudelleen. Ihan vapaasti laitat rahoistasi jatkossa enemmän asumiseen ja jatkat asumista tässä kuten ennenkin.

Kela potkii, työntää, kehottaa, pakottaa katsomaan omaa talouttaan silmästä silmään. Mutta ei ole pakko muuttaa, jos saat rahoitettua asumisesi.