Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Hankaluuteen joutuu moni muukin ihminen sopeutumaan. Jos et edes käy töissä, mihin sinun on sillä autolla jatkuvasti mentävä?

Vierailija
82/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ydinkeskustassa ei ole pakko asua. Reunemmaltakin löytyy hyviä, asiallisia asuinalueita.

Tuskin auton omistava asuu ydinkeskustassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen muuton maksaa? Kelako?

Niin, en tiedä...Ja ei mun huonekalut edes mahdu 20 neliön asuntoon...Kuka maksaa uudet?

ap

miksi uudet,,osa vanhoista mahtuu,loput varastoit uusiin asuntoihin, valitse olennaiset

Vierailija
84/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kunnon kermapersus joka ei tiedä oikeasta kurjuudesta mitään.

Vierailija
85/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti"'

Puuttuuko sinulta 105 euroa kuukaudessa, jotta voisit jatkaa nykyisessä asunnossasi. Oletko liikuntakykyinen eli pääsetkö liikkumaan. Onko sinulla vapaa-aikaa, jota voisit käyttää lisätulojen hankintaan. 

Olisiko joku lisätyö mahdollista. Yksi mahdollisuus olisi ehkä koirien kävelyttäminen. 

Ei pysty kun on koirafobia kun lapsena tuntematon koira puri minua

ap

Ehkä voitat fobian. Aloita pienillä koirilla.

Nämä fobiat ovat todellisuutta. Eräs tuntemani järkevä henkilö pelkää kissoja.  

Vierailija
86/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töitä - saa rahaa - osta oma.

Vierailija
87/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Täällä olen syntynyt, ja koko elämä

Asutko nyt ulkomailla? En ole aloittaja.

Vierailija
88/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt todellinen kuntoilu ja painonnosto: palkattiin etuuskäsittelyyn, mutta nyt pitääkin olla 8 tuntia muuttomiehenä pakkohäätöjä suorittamassa. Varo vaan ap, kohta Ritva tulee ja paiskaa sinut kamoinesi hankeen!

Vierailija
89/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että joudut joko etsimään halvemman asunnon tai maksamaan itse.

Miksi kuvittelet, että kun työssäkäyvät joutuu tyytymään sellaiseen asuntoon johon riittää rahat, niin sossupummaajan pitää saada sitä ja tätä koska mä vaan haluan?

Saat sinäkin valita syötkö vai asutko paremmin ja pidät autoa ym ym mitkä me veronmaksajat kustannetaan. 

Ja bussikortti et varmasti maksa yhtä paljon kuin auton ostohinta, vakuutus, bensa, huollot, katsastus, rempat, verot jne. Vai väitätkö?? 

Vierailija
90/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti"'

Puuttuuko sinulta 105 euroa kuukaudessa, jotta voisit jatkaa nykyisessä asunnossasi. Oletko liikuntakykyinen eli pääsetkö liikkumaan. Onko sinulla vapaa-aikaa, jota voisit käyttää lisätulojen hankintaan. 

Olisiko joku lisätyö mahdollista. Yksi mahdollisuus olisi ehkä koirien kävelyttäminen. 

Ei pysty kun on koirafobia kun lapsena tuntematon koira puri minua

ap

Ehkä voitat fobian. Aloita pienillä koirilla.

Nämä fobiat ovat todellisuutta. Eräs tuntemani järkevä henkilö pelkää kissoja.  

En haluis olla ilkeä mut ap on niin vätyspaska että hänet kannattais jälkiabortoida. T. Oikea köyhä ja sairas 

Vierailija
91/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Kyllä auton ylläpito maksaa enemmän kuin se bussin kuukausikortti. Vai maksaako sinulle Kela ne auton vakuutuksetkin ym. kulut.

Bussi ei ole vaihtoehto, jos on liikkuminen tosi vaikeaa. Pysäkeillä pitää kävellä ja bussiin kiivetä. Minulla on tosi vaikea tulla bussista pois. Ja pysty kävelemään 10 km lenkkejä. Portaat alaspäin ei onnistu. Taksikortti on auton lähin  vastike. 

Itse pitäisi tuosta kämpästä kiinni ja tinkisin jostain muusta. 

Vierailija
92/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi per se, miksi meidän verorahat valuu tollasille luusereille!

Vierailija
93/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen muuton maksaa? Kelako?

Niin, en tiedä...Ja ei mun huonekalut edes mahdu 20 neliön asuntoon...Kuka maksaa uudet?

ap

mistä saa taukki päähäs että 20 kokoinen asunto vain. 400-500e saa kivan kokoista asunto jopa 50m2..

Vierailija
94/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin etuoikeutettuja lapamatoja ettei mitään rajaa. 

Vierailija
95/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda auto mopoon?

Vierailija
96/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ajautunut tuohon tilanteeseen?

Vierailija
97/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä auton ylläpito maksaa enemmän kuin se bussin kuukausikortti. Vai maksaako sinulle Kela ne auton vakuutuksetkin ym. kulut.

Bussi ei ole vaihtoehto, jos on liikkuminen tosi vaikeaa. Pysäkeillä pitää kävellä ja bussiin kiivetä. Minulla on tosi vaikea tulla bussista pois. Ja pysty kävelemään 10 km lenkkejä. Portaat alaspäin ei onnistu. Taksikortti on auton lähin  vastike. 

En minäkään pysty joka päivä poistumaan kodistani, kun se on ylimmässä kerroksessa ilman hissiä. Pitää vaan hyödyntää ne päivät kun kykenee tekemään jotain. T. Se reumaatikko

Vierailija
98/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 34 neliön asunto tyttöystävän kanssa. Vuokra 378 euroa sisältää saunan ja veden. Autopaikka on myös ja parveke. Sähköstä maksamme jotain 25- 27 euroa kk.

Vierailija
99/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee töitä - saa rahaa - osta oma.

En ole ap, mutta eiköhän jokainen järkevä aikuinen tekisi töitä jos niitä vain saisi. Nyt on todella vaikea työllistyä.

Vierailija
100/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just vuokraovesta, että täällä päin missä mä asun saa kyllä tosi kivoja yksiöitä alle 715 € tai kimppakämppähuoneen. 

Osa yksiöistä oli vielä tosi isojakin yli 30 neliöisiä. 

Ei ainakaan siis ihan kaikki kämpät oo vielä menny.