Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä oli mutta myy auto, et sä sitä tarvi. Ja mitä, miksi talo ei voi olla yli 50 v. vanha? Hirveät hinnat kyllä pk-seudulla.

Vierailija
162/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannatetaan sellaista politiikkaa jolla maa saadaan täyteen kaikenlaista hankalaa/erilaista tyyppiä ja sitten kitistään, kun tuo aiemmin ajettu politiikka on aikaan saanut tämän tilanteen ettei yhteiskunnalla ole enää varaa rahoittaa sitä aiempaa elämäntapaa vaan nyt joutuu ihan itsekin silmätysten ei-niin-mukavien naapurien kanssa.

Näitähän on jo vuosia majoitettu vuokra-asuntoihin jotka on samoissa taloissa missä muut omistaa itse asuntonsa ja sen myötä entinen asuinviihtyisyys on ollut mennyttä. Tälle on vaan ilkuttu kuinka mitäs läksit ja kuka käski hankkia oman asunnon eikä pidä olla suvaitsematon erilaisuuden edessä ja pikkujuttu se vaan on jos toiset mekastaa illasta aamuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on asiat aika hyvin kun olet terve ja pystyt hengailemaan ideologisesti työttömänä ja omistamaan autonkin. Toista se on meillä sairailla, jotka ei vaan PYSTY töihin vaikka kuinka haluaisi. Ei pysty tehdä mitään parantaakseen taloudellisesti pärjäämistään.

Missä oli mainittu "hengailu ideologisesti työttömänä"?

Vierailija
164/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oikeudenmukaista. Olen sitä mieltä että verovaroilla ei tule kustantaa ihmisten asumista aina välttämättä juuri sellaisissa asunnoissa tai paikoissa kuin ihmiset itse haluavat. Jos omat rahat eivät riitä haluamaasi asuntoon niin tällöin vuokranmaksajan oikeus on vaatia sinua muuttamaan halvempaan vaikka se olisikin vähän kauempana, ei niin kivalla alueella tai muuten vaan ei niin kiva. 

Vierailija
165/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Hankaluuteen joutuu moni muukin ihminen sopeutumaan. Jos et edes käy töissä, mihin sinun on sillä autolla jatkuvasti mentävä?

Kauppoihin, vanhmpia hoitamaan, kavereille, sisaruksille, sukulaisille, Kelaan, työkkäriin, työhaastatteluihin, harrastuksiin, treffeille...jne...

Ap

Ap, ei sulla ole autoa. Miksi valehtelet? Eikä myöskään kavereita, sukulaisia tai sisaruksia, ainakaan näitä ei ole sillon kun sun pitäis muuttaa. 

Vierailija
166/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntomarkkinoillakin vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Nyt kun kysyntää pienille halvoille asunnoille on enemmän niin niiden hinta nousee. Muuta isompaan asuntoon ja ota pari kämppistä.

Ei siihen vuokraamaansa asuntoon niin vaan oteta ihmisiä, se on sitten avoliitto. Suurin osa vuokranantajista ei hyväksy alivuokrausta. En ole 27 vuoden vuokralaisurani aikana kohdannut yhtäkään sellaista joka hyväksyisi. 

Olen itse asunut useampaan otteeseen kimppakämpässä opiskeluaikoina ja työuran alussa ja asunnot olleet yksityisiltä. Ole koskaan ollut ongelma löytää ainakaan pkseudulta tähän mahdollisuutta. 

Vierailija
167/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei vaadi ketään muuttamaan mihinkään. Ne vaan ilmoittaa että joko etsit halvemman kämpän tai maksat nykyisestä enemmän itse vuokraa kun asumistukesi pienenee. Valitse. Senkun jatkat asumista ja maksat itse vuokrasi.

Vierailija
168/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama aloitus, eikö edellisen aloituksen vastaukset riittäneet sulle?

Vierailija
169/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntomarkkinoillakin vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Nyt kun kysyntää pienille halvoille asunnoille on enemmän niin niiden hinta nousee. Muuta isompaan asuntoon ja ota pari kämppistä.

Ei siihen vuokraamaansa asuntoon niin vaan oteta ihmisiä, se on sitten avoliitto. Suurin osa vuokranantajista ei hyväksy alivuokrausta. En ole 27 vuoden vuokralaisurani aikana kohdannut yhtäkään sellaista joka hyväksyisi. 

Olen itse asunut useampaan otteeseen kimppakämpässä opiskeluaikoina ja työuran alussa ja asunnot olleet yksityisiltä. Ole koskaan ollut ongelma löytää ainakaan pkseudulta tähän mahdollisuutta. 

Kimppakämpässä siinä asuvat ovat jokainen vuokrasuhteessa asunnon omistajaan ja alivuokrauksessa alivuokralainen on vuokrasuhteessa päävuokralaiseen. Ihan eri asioita.

Vierailija
170/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on tarkoitettu väliaikaiseksi ja jutusta saa sen käsityksen että ap on pumpannut vetorahoja omaan käyttöönsä tukien muodossa.

Mitä ap on konkreettisesti tehnyt tämän kuuden vuoden aikana kohentaakseen tilannettaan ja päästäkseen irti tukien varasta?

Nyt on korkea aika tehdä asialle jotain. Jos et halua muuttaa niin ensisijaisesti alat etsiä töitä tai muutat halvempaan (se halvempikin pitäisi kieltää näiltä jotka ikuisesti asuu tukien varassa osallistumatta yhteyskunnan kuluihin)

Vierailija
171/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN!

Vierailija
172/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun asumistukea saavat eivät löydä huokeampia asuntoja niin kuin löydämme me, jotka asumme vuokralla emmekä saa asumistukea emmekä myöskään pysty ja/tai emme halua itse maksaa korkeita vuokria. 

Vierailija
173/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä ton paskiaisen pitää saada kerran viikossa tehdä tällainen köyhien mustamaalausaloitus. Hän on niitä, joiden näkee ajattelevan esimerkiksi, että köyhä=työtön, ja väittävän, että Vihreä liitto yritti liittää Suomen Neuvostoliittoon 70 vuotta ennen sen perustamista ynnä muita valheita Kun näet Persuilla ei ole omaatuntoa, ja ei todellakaan ole niin, että kaikki ihmiset olisivat pohjiltaan hyviä.Jotkut on ilkeitä paskiaisia, eikä heille minkään valheiden syytäminen ole ongelma, Putinin sieluntovereita ovat.

ROFLOLMAO!!!

Vierailija
174/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on tarkoitettu väliaikaiseksi ja jutusta saa sen käsityksen että ap on pumpannut vetorahoja omaan käyttöönsä tukien muodossa.

Mitä ap on konkreettisesti tehnyt tämän kuuden vuoden aikana kohentaakseen tilannettaan ja päästäkseen irti tukien varasta?

Nyt on korkea aika tehdä asialle jotain. Jos et halua muuttaa niin ensisijaisesti alat etsiä töitä tai muutat halvempaan (se halvempikin pitäisi kieltää näiltä jotka ikuisesti asuu tukien varassa osallistumatta yhteyskunnan kuluihin)

Ai sä tykkäät väistellä jalkakäytävillä nukkuvia ihmisiä ihan niin kuin Englannissa. NO muutapa sinne ihmemaahan ite!

Vierailija
175/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä halvempia asuntoja pitäisi olla ja tulla markkinoille. Vuokrat pitää halpuuttaa! Varsinkin hesassa, mutta muuallakin. Itse maksan nyt 450e kaksiosta. Kunhan ei nouse niin hyvä. Tämä vielä pikkukunta ja isommasta kaupungista saa samaan hintaan.

Vierailija
176/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa viimeiseen asti välttää yksityisiä vuokranantajia,so.yksityishenkilöitä.

Vierailija
177/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on asiat aika hyvin kun olet terve ja pystyt hengailemaan ideologisesti työttömänä ja omistamaan autonkin. Toista se on meillä sairailla, jotka ei vaan PYSTY töihin vaikka kuinka haluaisi. Ei pysty tehdä mitään parantaakseen taloudellisesti pärjäämistään.

Missä oli mainittu "hengailu ideologisesti työttömänä"?

Tämä tyyppi kyllä tunnetaan täällä. Ja ihan kun lukee rivien välistä hänen kommenttejaan (ja mitä jättää kertomatta) niin asia on harvinaisen selvä. 

Vierailija
178/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni oikeudenmukaista. Olen sitä mieltä että verovaroilla ei tule kustantaa ihmisten asumista aina välttämättä juuri sellaisissa asunnoissa tai paikoissa kuin ihmiset itse haluavat. Jos omat rahat eivät riitä haluamaasi asuntoon niin tällöin vuokranmaksajan oikeus on vaatia sinua muuttamaan halvempaan vaikka se olisikin vähän kauempana, ei niin kivalla alueella tai muuten vaan ei niin kiva. 

Oikeudenmukaista olisi sekin ettei olisi mahdollista laittaa vuokralaista/kelaa oman asuntolainan maksajaksi ja sitten vielä halveksia vuokralaisia.

Vierailija
179/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä ton paskiaisen pitää saada kerran viikossa tehdä tällainen köyhien mustamaalausaloitus. Hän on niitä, joiden näkee ajattelevan esimerkiksi, että köyhä=työtön, ja väittävän, että Vihreä liitto yritti liittää Suomen Neuvostoliittoon 70 vuotta ennen sen perustamista ynnä muita valheita Kun näet Persuilla ei ole omaatuntoa, ja ei todellakaan ole niin, että kaikki ihmiset olisivat pohjiltaan hyviä.Jotkut on ilkeitä paskiaisia, eikä heille minkään valheiden syytäminen ole ongelma, Putinin sieluntovereita ovat.

ROFLOLMAO!!!

Totta puhut, Oikotieltä löytyy alle 715 euron vuokra-asuntoja monia, jopa kolme pientä kaksiota Tikkurilasta kolme vuotta vanhasta talosta! Älkää menkö ihmiset tähän lankaan, oikeistolaisten pahantahtoisetn valehtelijoiden tekosia tällaiset aloitukset on.

Vierailija
180/194 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnan rahoja pitäisi antaa asuntosijoittajille? Rikkaat rikastuu.