Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti
Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:
-20neliötä
-nistialue
-yli50v-vanha
-kaameassa kunnossa
-Erittäin huonolla alueella
-Ei parveketta
-Ei hissiä (huonot polvet)
-Ei autopaikkaa
-Äänieristys olematon
Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen
Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?
Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.
Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?
Kommentit (194)
Jes. nyt vihervassareita vastustanut porukka tajuaa viimeistaan kuinka perheet hajoavat ja terveydenhoito lakka ja yritykset kaatuu. Jes jes ja aletaan mekin rikkaiksi kun ei vassarit ole hassaamassa rahoja koyhille sama koskee hoitajia opeja pollareita jne jne
Asuntomarkkinoillakin vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Nyt kun kysyntää pienille halvoille asunnoille on enemmän niin niiden hinta nousee. Muuta isompaan asuntoon ja ota pari kämppistä.
"Häiriöttämästä asumisesta" sait vuokranantajalta palkinnon, mitäs sait? 🤪
Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa.
Mene töihin ja osta unelmiesi talo. Niin mäkin tein.
Vierailija kirjoitti:
"Häiriöttämästä asumisesta" sait vuokranantajalta palkinnon, mitäs sait? 🤪
Liittyy asunnon varusteluun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa.
No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...
ap
Osta oma kämppä niin saat valita mieluisan. Miksi yhteiskunnan pitää rahoittaa sun asuminen, onneks noi tuet pienenee, sais poistaa kokonaan.
Ei tosiaan pakota. Mutta tukea saat vain sen oikeutetun määrän. Pitää omasta pussista laittaa se erotus.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan pakota. Mutta tukea saat vain sen oikeutetun määrän. Pitää omasta pussista laittaa se erotus.
EI ole varaa laittaa!
Sitten jää ruokaa ostamatta!
Tai vaatteet!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen muuton maksaa? Kelako?
Niin, en tiedä...Ja ei mun huonekalut edes mahdu 20 neliön asuntoon...Kuka maksaa uudet?
ap
Ala persuksi tai kokomuslaiseksi taii viljeljeliaksi. Kaikki nama kurjistavat elamaasi mukaanlikien RKP ja KIRKKO eli RKP aamen t. murkut org ja UVM jes jes amerikan malliin
Jankuti jankuti, sama pummi ulisee päivästä toiseen samasta aiheesta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Asuntomarkkinoillakin vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Nyt kun kysyntää pienille halvoille asunnoille on enemmän niin niiden hinta nousee. Muuta isompaan asuntoon ja ota pari kämppistä.
Ei siihen vuokraamaansa asuntoon niin vaan oteta ihmisiä, se on sitten avoliitto. Suurin osa vuokranantajista ei hyväksy alivuokrausta. En ole 27 vuoden vuokralaisurani aikana kohdannut yhtäkään sellaista joka hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...
ap
Sittenj vaan kadunkulmaan kerjäämään. EI tarvi saada kuin vähän päälle kolme euroa päivässä niin kuukaudessa saat sen puuttuvan satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen muuton maksaa? Kelako?
Niin, en tiedä...Ja ei mun huonekalut edes mahdu 20 neliön asuntoon...Kuka maksaa uudet?
ap
Heität osan pois, tai myyt.
PITÄISIKÖHÄN sut....