Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin 🥸

Koko ajan haen töitä, mutta en ole saanut

Vierailija
142/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Lopeta loinen ruikutus töitä on vailla Vantaan mäkkärissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mukava jos yhteiskunta maksaisi kaikki mukavuudet ja antaisi vielä viikkorahaa nameihinkin. Toisaalta oletko lukenut uutisia? Rahaa ei ole ja lainalla elää valtiokin.

Vierailija
144/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa mahdollisimman moni tämä ketju asiattomaksi. En ymmärrä, miten tämä sama trollailu saa jatkua päivästä toiseen.

Köyhien mollaamista ja kiusausta tämä(kin) ketju.

Vierailija
145/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin 🥸

Koko ajan haen töitä, mutta en ole saanut

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/kassatyontekija-osa-aikainen-15-225-…

Siinä on sinulle työpaikka eikun hakemaan! 

Vierailija
146/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa mahdollisimman moni tämä ketju asiattomaksi. En ymmärrä, miten tämä sama trollailu saa jatkua päivästä toiseen.

Köyhien mollaamista ja kiusausta tämä(kin) ketju.

Kuule, just näin elämäntapaköyhä ajattelee. Että muiden pitää kustantaa hänelle kiva elämä, niidenkin jotka on töissä siellä Mäkkärissä.

Vierailija
147/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen kansa elää unelmien täyttymys valtiossa Klaus Schwapin vithuilu arvonimi maailman onnellisin kansa pilottimaa Suomi Agenda 2030

Vierailija
148/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

820€ yhden ihmisen asuntoon on ihan liikaa. Täällä 22. suurimmassa kaupungissa tuo on perheasunnon hinta.

Vierailija
149/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on se vaihtoehto että maksat itse asumisesta etkä maksata sitä muilla. Vai mikä on sinun tekosyy että et voi hankkia tuloja työskentelemällä niin kuin muut vaan jatkat pummimista?

Tähän ap ei suostu vastaamaan.

Hankkisin tuloka työskentelemällä jos joku palkkaisi minut.

En ole saanut töitä hakemisesta huolimatta.

Ap

Vierailija
150/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus onkin todennäköisesti keksitty kuten nämä viime päivien miljoona muutakin täällä niin yksi hyvä asia tukileikkauksissa on se, että se vähentää tätä joidenkin suomalaisten laitostumista. Moni ideologisesti työtön on tottunut lojumaan isoissa kaupungeissa jättiasunnoissa tyytyväisenä vailla huolta huomisesta. 

Seuraavaksi pitäisi vastaavasti lopettaa m  a a a m u j e n tukiautomaatti. Se taas ei taida käydä oikein yhdellekään eduskuntapuolueelle, ne kyllä ostetaan tarvittaessa. Ostettiin nytkin ja surettaa niiden köyhien puolesta jotka eivät voi tilanteeseensa mitenkään vaikuttaa näiden sosiaalitukileikkausten kanssa. 

Vierailija
151/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat senioriasuntoon tai anoreksiaklinikalle, vain toinen näistä sisältää ilmaiset ruuat. Vankilassa on myös täysi ylläpito.

Vierailija
152/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on se vaihtoehto että maksat itse asumisesta etkä maksata sitä muilla. Vai mikä on sinun tekosyy että et voi hankkia tuloja työskentelemällä niin kuin muut vaan jatkat pummimista?

Tähän ap ei suostu vastaamaan.

Hankkisin tuloka työskentelemällä jos joku palkkaisi minut.

En ole saanut töitä hakemisesta huolimatta.

Ap

Mikset vastaa minun viestiin? Power Tammistoon pääset töihin kun haet.

Vierailija
153/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

20 neliöstä valittaminen paljasti trolliksi. Se ei ole pieni kämppä Helsingissä työttömälle.

Vierailija
154/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon ma.tu.ja jotka pitää elättää. Ei riitä rahat, joten sinun pitää nyt tinkiä asumismukavuudestasi.

Vierailija
155/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tuleeko vuokranantaja vastaan vuokran määrässä ja saa pitää sinut kunnollisen vuokralaisen jatkossakin.

Vierailija
156/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisessa asunnossa nyt asut Vantaalla? Voisitko vastata jo?

Vierailija
157/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun stressin. Odottelen vaan, koska ulosotto vie rakkaan kotini. Jouduin maksamaan exän velan ja menee asunto!

Se ettei tiedä, minne pääsee asumaan, on todella paha paikka. Jos ei ole kokenut, ei voi ymmärtää.  Ja tuloja ei noin vain yli 60 vuotiaana voi lisätä.

Hiukan myötätuntoa toivoisin meille ongelmiin joutuville! 

Vierailija
158/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuttaa kun en jaksa kantaa mitään eikä mulla ole yhtään kaveria jotka vois auttaa eikä luottotietoja takuuvuokraan

Vierailija
159/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elätän itse itseni töitä tekemällä enkä minäkään voi valita mitä vain asuinaluetta vaikka mieli tekisi (tietenkin) vaan joudun asumaan siellä missä minulla on varaa asua. Olisi myös ihanaa jos asunnossani olisi oma sauna ja oma piha (tosin ei kyllä tällä alueella hotsittaisi maan tasolla asuminen) sekä aika paljonkin erilainen pohjaratkaisu. Mutta niin, ei mun palkkatasolla ole varaa unelma-asuntoon (joka siis ei tosiaan ole mikään 200 neliöinen omakotitalo) vaan on oltava tyytyväinen, että edes tähän on (ainakin vielä) varaa. Olen siis alunperin jo ottanut sen huomioon, että asuminen saattaa kallistua kummasti eli kk-tasolla on pelivaraa hieman (mutta ei älyttömästi) ja nyt on jo asuminen kallistunut paljon parin vuoden takaisesta ihan kuten kaikki muukin eläminen.

Jostain kummallisesta syystä tämän inflaation pitäisi osua vain töissä käyvien ja itse itsensä elättävien kukkaroon ja tukia saaville pitäisi yhteiskunnan kustantaa aiempaa kalliimmaksi muuttuva eläminen ihan täysimääräisesti. Itse en hallituspuolueita äänestänyt, mutta nyt tätä viime aikojen keskustelua seuranneena hieman (okei, paljon) harmittelen, että äänestin (kuten aina ennenkin) demariehdokasta. Eihän ne ajattele enää yhtään samoin kuin minä yhtään mistään. Muutenkin kaikki on mennyt ihmeelliseksi rääkymiseksi.

Vierailija
160/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

Olen asunut Turussa, ja voin sanoa että sen paikan vuokrissa on jostain syystä poikkeuksellisen alhainen hintataso tuon kokoluokan kaupungiksi. Turun vuokrat vastaavat normaalin keskipienen suomalaisen kaupungin vuokria, vaikkapa Tampereella on jo paljon kallimpaa.

Toisaalta Tampereen liikkumismahdollisuudet ovat paljon paremmat töitä etsivälle (Turusta mennään helposti Helsinkiin ja Tampereelle, Tampereelta pääsee kätevämmin myös Jyväskylään, Poriin, Lahteen, Hämeenlinnaan, Riihimäelle...) eikä työpaikoista tarvitse kilpailla suomenruotsalaisten kanssa tankeroruotsilla paikoissa, joissa sujuva ruotsi on hyvin tärkeä kriteeri.

Mutta no, vuokraat kämppää vähän tavallista edullisemmin jopa Turun tasoksi. Oman kokemuksen mukaan tuo hinta on normaali noin 20 neliölle keskustassa (näkymänä katu), 36 neliölle jossain perushalvassa lähiössä tai noilla neliöillä ja näkymillä hissittömän talon kuudennesta kerroksesta kuluneilla pinnoilla ja ilman autopaikkaa. Ellei "keskusta" sitten tarkoita Ylioppilaskylää ja joki näy pienenä kaistaleena ikkunan nurkassa, jos varpaillaan kurkottaa.

Noin isoksi, moderniksi, keskustassa sijaitsevaksi ja jokinäkymällä varustetuksi asunnoksi ei siis mikään normi, ellet veloita lämmityksestä erikseen, pyydä isoa takuuvuokraa tai yritä myydä kalustettuna (joillekin sopii, mutta tähän aikaan vuodesta ei varmaan mene niin hyvin kaupaksi). Toisaalta myös nuo tulevat remontit on hyvä huomioida vuokrassa, koska aiheuttavat vuokralaiselle haittaa ja saattavat saada miettimään muuttoa. Vai teettekö remonttia jonkin vaurion takia?