Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ap:n elämä kurjaa. Homman nimi on kuitenkin se, että jos itse ei pysty maksamaan asumistaan, niin on tyydyttävä siihen millä yhteiskunta tulee vastaan. Onko tuo ap sama joka täällä kitisee asumisjärjestelyistään joka päivä? 

Vierailija
102/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

AP, mikä sua siellä PK-seudulla kiinni pitelee? Monet muutkin joutuvat muuttamaan. Mä jouduin mieheni äkillisen kuoleman takia muuttamaan lasten kanssa pikkuiselle paikkakunnalle; sieltä löytyi työ, joka sopi ajallisesti lasten päivähoitoihin. Sieltä siis löytyi myös kolmen lapsen yh-perheellemme tilava ja edullinen asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  asuisin yksin, enkä olisi yyhoo, niin voisin vallan mainiosti asua vaikka 20-neliöisessä. Elämää on asunnon seinien ulkopuolellakin. Mahdollisimman halpaan muuttaisin.

Vierailija
104/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee töitä - saa rahaa - osta oma.

En ole ap, mutta eiköhän jokainen järkevä aikuinen tekisi töitä jos niitä vain saisi. Nyt on todella vaikea työllistyä.

Ap:n jutut tuntevat tietävät että hän on vaan kermapersebodari jota ei huvita tehdä mitään kun on KIVEMPAA olla tekemättä mitään.

Vierailija
105/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on se vaihtoehto että maksat itse asumisesta etkä maksata sitä muilla. Vai mikä on sinun tekosyy että et voi hankkia tuloja työskentelemällä niin kuin muut vaan jatkat pummimista?

Vierailija
106/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun muuttamaan johonkin Espooseen. Syrjään! Kauas merestä. Kauas kaupoista ja huvituksista. Tähän ollaan tultu.

H a r m i t t a a 

junalla espoosta suit sait,vantaa ,jopa järvenpäästä alle puoli tuntia junalla, ai joka pv varaa sulla ostoksia tehdä, huvitella ja nauttia merestä. no näemmä feikki paskiainen olet. espoo moni varakas se vasta just siellä asuukin. Pikku pyrähdys hki keskustaan

Vierailija
107/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on se vaihtoehto että maksat itse asumisesta etkä maksata sitä muilla. Vai mikä on sinun tekosyy että et voi hankkia tuloja työskentelemällä niin kuin muut vaan jatkat pummimista?

Tähän ap ei suostu vastaamaan.

Vierailija
108/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Kyllä auton ylläpito maksaa enemmän kuin se bussin kuukausikortti. Vai maksaako sinulle Kela ne auton vakuutuksetkin ym. kulut.

Bussi ei ole vaihtoehto, jos on liikkuminen tosi vaikeaa. Pysäkeillä pitää kävellä ja bussiin kiivetä. Minulla on tosi vaikea tulla bussista pois. Ja pysty kävelemään 10 km lenkkejä. Portaat alaspäin ei onnistu. Taksikortti on auton lähin  vastike. 

Mies on bussikuski niin vaan sinne pääsee kyytiin mummot rollaattoreilla ja ihmiset pyörätuolillakin pääsee. Joten nyt on selityksen makua.

Vierailija
109/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua pientä rassukkaa.

Vierailija
111/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa mitään asumistukea ja asun tuollaisessa kämpässä mihin sulle olisi järkytys muuttaa. Hyvä vaan että nämä ahneet elätit eivät saa jatkaa luksusta muiden rahoilla.

Vierailija
112/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä teet autolla jos rahasta on pulaa? Ehkä sun polvet eivät olisi huonossa, jos olisit älynnyt hyötyliikunnan hyödyt ajoissa. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sinulle niin leveää elämää, että voit haalia itsellesi lisää elämäntapasairauksia?

Vierailija
113/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin myös muuttamaan halvempaan. Ne tarjolla olevat oli kauheita kaikki!

Mulle muun muassa suositeltiin asuntoa kerrostalosta joka oli määrätty purettavaksi kuuden kuukauden päästä!

Nämä jotka vaahtoaa, että kelan rajoihin mahtuvia asuntoja muka on, unohtavat tällaiset pikkuseikat.

Vierailija
114/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla asumista 20 neliön asunnossa. Tämä on oikein mukavaa, siivoamiseen menee max. tunti, jos haluaa hinkata kunnolla. Näin pienet asunnot ovat usein uusissa taloissa, rakennettu 2-3 vuotta sitten. Joten hyviä puolia on runsaastikin. Itsellä parveke, melkein äänetön talo, ei varsinaista hiljaisuutta, johtuen voimakkaista betoniseinistä ja nykyaikaisesta rakentamisesta. Mikäpä voisi olla paremmin? Busseja kulkee vierestä kolme linjaa, joten pääsee helposti ympäri omaa kaupunkia. Lähikauppa on toisella puolella katua, supermarkettiin pääsee kävellen pienen metsän läpi. Vuokra on 600€/kk. Oikein hyvä valinta

Vierailija
115/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi per se, miksi meidän verorahat valuu tollasille luusereille!

Verorahasi syövät m a m u t, inflaatio, nato, eu ja muut.

Vierailija
116/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa. 

No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...

ap

onko kivakin elellä tukien varassa jos  100e kaataa talouden mulla menee joka päivä 100e johonkin.ei tunnu missään.t:palkka 6200e kuukaudes.

Vierailija
117/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikä tarvii ottaa kuukausikorttia jos on työtön tai sairaseläkeläinen. Joka päivä ei ole pakko liikkua julkisilla. Joko on kotona tai sitten menee kävellen/rollaattorin avustuksella.

Vierailija
118/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laiska ap:n paska kerrankin suostuisi kävelemään johonkin, huomaisi että siellä ulkona ja kaupoissa me oikeasti nivelsairaat ja mummelit linkutetaan sekä laahustetaan. Jotkut apuvälineillä ja jotkut ilman. Ja bussiakin käytetään.

Vierailija
119/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On inhottavia ja ilkeitä vastauksia. En ihmettele, että kokoomus ja persut voittivat vaaleissa, kun vastauksia lukee. Empatia ei kuulemma kuulu politiikkaan, ei näemmä elämään.

Se nyt vaan on oikeudenmukaisuutta, että niin makaa kuin petaa. Ei me tukien ulkopuolellekaan jäävät voida elää varojemme yli.

Vierailija
120/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On inhottavia ja ilkeitä vastauksia. En ihmettele, että kokoomus ja persut voittivat vaaleissa, kun vastauksia lukee. Empatia ei kuulemma kuulu politiikkaan, ei näemmä elämään.

Se nyt vaan on oikeudenmukaisuutta, että niin makaa kuin petaa. Ei me tukien ulkopuolellekaan jäävät voida elää varojemme yli.

Ja me jotka eletään pakon edessä tuilla ei myöskään katsota hyvällä tollasia elämäntaparuikuttajia.