Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit

Vierailija
19.03.2024 |

Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Niin? Voithan sinä olla naimisissa vaikka hitsaajan kanssa, etkä ymmärrä hitsaamisesta mitään.

Sun sepustuksesi oli kyllä niin sekavaa, ettei siitä ota erkkikään mitään selvää.  

Vierailija
62/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt rytisee ja kovaa eikä mikään ihmekään. Hallituksen päätöksien takia minäkin eli täysin keskiluokkainen, vakityössä oleva lapseton kolmekymppinen olen jättänyt palveluiden ostamisen vähemmälle ja vähennän entisestään. Kuka helkkari uskaltaa enää ravintoloissa kuluttaa kun olet täysin kusessa jos jäät työttömäksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedä yhtään eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. Työttömäksi jos jäät et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentämään. 

Tämäpä se juuri on. Olen nyt itsekin laittanut kaiken ylimääräisen kulutuksen täysin poikki hallitusten toimien takia, koska en yksinkertaisesti pysty luottamaan siihen, etteivätkö ne lopulta minunkin nilkkaani kohtuullisilla tuloilla olevana lopulta kolahda. Hallituksen tekemä turvaverkkojen romutus on osaltani laittanut palvelujen ostot kiinni, ulkona syöminen loppunut, muut palveluostot minimissä ja hankinnat minimissä. En osta kuin välttämättömän ja sitäkin niin vähän kuin ikinä mahdollista. Mitään sellaista ei ole näköpiirissä, että kääntäisin kelkkani.

Näin umpityhmää hallitusta tässä maassa ei ole ollut aikoihin jos koskaan. Nämä oikeasti silmittömillä leikkauksillaan ja umpityperästi suunnitelluilla työelämäromutuksilla ovat jo vetäneen kulutuksen alamaihin ja maan sen takia kohti talousromahdusta ja suunnittelevat vain lisää samanlaisia toimia. Siinä ei ole pienintäkään järjen hiventä, mitä nämä tekevät. Ja kaiken lisäksi nämä hallituksen vatipäiset taunot oikeasti pohtii kulutuksen tuhoamista lisää arvonlisäverokorotuksilla. Siinä ei tosiaan järki enää paljon päätä pakota. 

Ainoa toivo on se, että tämä hallitus kaatuisi mahdollisimman pian. Sitä ei vain tapahdu tässä enemmistöhallitusten maassa. Nämä saavat neljä vuotta aikaa vaikka kaataa koko maan ennen kuin tästä hallituksesta pääsee eroon. Ihan hirveän upeita vaihtoehtoja siellä oppositiossakaan ei vain ole. Huonoja, tosin vähän toisella lailla, mutta huonoja yhtä kaikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittäjä ja työntekijä pääsee kokeilemaan sitä ylellistä toimeentulotuella elämistä. 

Se on jännä, miten Suomessa tosi monet yrittäjät tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua täysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. Yrittäjillä on paljon keinoja lailliseen verojen välttelyyn, mitä työssäkäyvillä ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. Mitä isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tämän itsekin yrittäjänä. Joudun jonkun verran yrittäjäpiireissä pyörimään ja se loputon kitinä on niissä kyllä ehdottomasti rasittavin puoli.

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyh

Juuri näin! Meillä ei ole yhteiskuntana varaa työttömiin. Samalla loppuisivat nuo jonninjoutavat kitinät yrittäjien eduista ja muka-tuista. Menkää ja tehkää itse, jos on kerran niin helppoa.

Vierailija
64/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet.

Nämä kyseiset mainitsemasi verot ovat yllätys yllätys aitoja keinoja niille, jotka tienaavat aidosti paljon. Suomella ei ole aseita tuollaiseen, koska nuo rikkaat voivat milloin vain nostaa kytkintä ja siirtää rahat Panamalle tms.

Mitäs luulet, paljonko hyötyy pk-yrityksen pitäjä, joita Suomessa on suhteessa leijonanosa. Jostain mielenkiintoisesta syystä unohdit tietysti kaikki ne verot, joita yrittäjät maksavat. Muun muassa yhteisövero ja YEL. Lisäksi ennakkoverot, jonka vuoksi kassassa PN oltava reippaasti rahaa.

Lähipiirissä on yrittäjiä ja menestyneet yrittäjät tunnistaa siitä, että osaavat arvostaa saamaansa rah

Yrittäjillä on Yel, työssäkäyvillä Tyel. Ennakkoverot ei ole yrittäjän vaan yrityksen vero. Työssäkäyviltä otetaan tulovero  suoraan palkasta, ja se voi hyvinkin ylittää pääomaveron, josta saa myös hyvitystä. Osinkotuloja voi ottaa jo hyvinkin pienestä yrityksestä ja verottomana puhtaana käteen. Joko olet täysin uuno etkä tiedä asiasta hölkäsen pöläystä tai yrität tahallasi johtaa harhaan niitä, joilla ei ole tietoa asiasta. Epäilen että kuulut jälkimmäiseen kastiin. Yrittäjällä on monta mahdollisuutta järjestellä verotustaan, työssäkäyvällä ei yhtäkään.

Vierailija
65/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Mä olen itse yrittäjä, enkä mäkään ymmärtänyt. Maksan jokaisesta tienaamastani pennistä 24% valtiolle arvonlisäveroa. En valita tästä, koska verovaroja tarvitaan ja olen elämäni aikana hyötynyt niistä itsekin. Mutta onhan tuo oikeasti paljon, varsinkin kun harva asiakas ymmärtää kuinka vähän mulle lopulta jää kaikkien maksujen jälkeen itselleni käteen. 

Mulla myös on kirjanpitäjä, joka toimii täysin lain mukaan enkä edes tiedä miten voisin ketkuilla hänen ohitseen. Enkä siis edes halua.

Vierailija
66/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt rytisee ja kovaa eikä mikään ihmekään. Hallituksen päätöksien takia minäkin eli täysin keskiluokkainen, vakityössä oleva lapseton kolmekymppinen olen jättänyt palveluiden ostamisen vähemmälle ja vähennän entisestään. Kuka helkkari uskaltaa enää ravintoloissa kuluttaa kun olet täysin kusessa jos jäät työttömäksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedä yhtään eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. Työttömäksi jos jäät et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentämään. 

Tämäpä se juuri on. Olen nyt itsekin laittanut kaiken ylimääräisen kulutuksen täysin poikki hallitusten toimien takia, koska en yksinkertaisesti pysty luottamaan siihen, etteivätkö ne lopulta minunkin nilkkaani kohtuullisilla tuloilla olevana lopulta kolahda. Hallituksen tekemä turvaverkkojen romutus on osaltani laitta

Ai vassareiden elvytyksellä kaikki selviää?? Olette kyllä ihan pihalla tämän maan rtaloudellisesta kehityksestä vuodesta 2009-2023.

Alamäkisyöksyä Nokian alamäestä alkaen.

Vierailija
67/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti vikistään, että hallituksen vika. No ei ole!  

Vika on edellisen hallituksen velan otossa, koronassa, Ukrainan sodassa ja aivan jäätävässä inflaatiossa jossa kuitenkaan palkat eivät ole nousseet. 

Hallitus ei paljon ole voinut vaikuttaa näistä mihinkään. Ukrainaan kannetaan tällä hetkellä miljardeja euroja euroopasta, pelkät tykistön ammukset maksavat miljardin. Tuolla palaa rahaa aivan mahdottomia määriä tuhkana tuuleen.

Tärkein taloutta helpottava asia olisi hintojen lasku.

Niin. Kummasti ei SAKta kiinnostanut inflaation mukaiset palkankorotukset, vaan palkat jäi monta prosenttia inflaatiota jälkeen. Nyt yhtäkkiä kiinnostaa ilmeisesti se oma henkilökohtainen napa. 

Ostovoima lähti sukeltamaan niiden hirveiden hinnankorotusten tähden jo viime hallituskauden aikana. 

Vierailija
68/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi alkaa kaatua muut palveluja tarjovat yritykset: kampaamot, kuntosalit, leffateatterit jne. Sellaisetkin ihmiset joilla olisi varaa eivät käytä, koska kaikki haluavat/joutuvat säästämään kunnon puskurin. Ansiosidonnainenkin kun pienenee kahden kuukauden jälkeen, niin ei niillä asuntolainoja maksella. Nollakorkojen aikana nostetut isot asuntovelat vaatii isot puskurit. Jokapaikassa potkitaan väkeä pois, keskiluokkainenkaan ei todellakaan voi olla varma työpaikastaan, saati siitä että saa uuden työpaikan. 

Miten meni noin niinku omasta mielestä hallitus? 

Mistä aiot ottaa rahat tuohon sinun listaasi? Mukavahan se olisi jos kaikilla olisi rahaa vapaasti käyttää. 

Niinku mitä tarkoitat? Rahat mihin listaan? Sulla tais mennä kommentin pointti ohi niin että humahti. Väännetään siis rautalangasta. Kun esim ansiopäiväraha putoaa jo kahden kuukauden työttömyyden jälkeen reilusti, ei sillä maksella mitään asuntovelkoja. Niinpä nekin, jotka nyt tienaa ihan ok, eivät kuluta vaan keräävät puskuria siltä varalta että joutuvat työttömäksi. Joka paikassa tehdään irtisanomisia, yrityksiä menee konkkaan. Se hyvä palkkaisinkaan ei voi olla varma työpaikasta. Ja jos on ikää 45+, niin voi olla varma että uuden työpaikan löytäminen, mikäli joutuu työttömäksi, ei todellakaan ole kellekään varmaa.

Myös oman tai esim lapsen sairastumisen varalta on pakko kartuttaa puskuria, todennäköisesti joutuu ainakin aluksi käyttämään yksityisiä lääkäripalveluja, julkinen ei toimi, eikä sieltä saa apua. Ainakaan perusterveydenhuollosta. 

Yleinen epävarmuus, jota hallituksen suulta puhuttu kurjuusjargon sekä leikkauksilla ilakointi vain vahvistaa (kaikki pitäkööt huolta vain itsestään) pistää jokaisen järkevän ihmisen elämään pihistellen. 

Kyse ei siis todellakaan ole siitä että jollain tukirahoilla kustannettaisiin jokaiselle palveluiden kuluttaminen. Eikä sellaisesta kukaan muu ole puhunutkaan kuin "menkää töihin" -trollit. Kyse on luottamuksesta. Luottaako ihmiset yleisesti että yhteiskunnassa saa apua jos joutuu vaikeuksiin, vai täytyykö luottaa vain itseensä. Ja silloin jos luottoa niihin yhteiskunnan rakenteisiin ei ole, tai jos se on tahallisesti tuhottu hallituksen toimesta, niin sitten on aika turha itkeä että kun ihmiset ei kuluta. Mutta tätä ovat äänestäjät halunneet. Paha vaan että me kaikki siitä maksetaan. 

Vierailija
69/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse yrittäjä, enkä mäkään ymmärtänyt. Maksan jokaisesta tienaamastani pennistä 24% valtiolle arvonlisäveroa. En valita tästä, koska verovaroja tarvitaan ja olen elämäni aikana hyötynyt niistä itsekin. Mutta onhan tuo oikeasti paljon, varsinkin kun harva asiakas ymmärtää kuinka vähän mulle lopulta jää kaikkien maksujen jälkeen itselleni käteen. 

Mulla myös on kirjanpitäjä, joka toimii täysin lain

Toinen harhaanjohtaja. Arvonlisävero ei ole sinun rahaasi missään vaiheessa. Sinä otat sen asiakkaaltasi verottajalle, se ei ole sinun siinä välissä. Jokainen yrittäjä tietää tämän. Alvia ei edes lasketa liikevaihtoon. Sinun tienaamasi raha ei ole edes se alviton hinta. Siitä kuuluu valtiolle vero ihan oikeutetusti. Sen jälkeen voit maksaa jäljelle jääneestä summasta kulusi ja oman palkkasi. Arvonlisävero ei mene yhdenkään yrittäjän tuloista!

Vierailija
70/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on edellisen hallituksen velan otossa, koronassa, Ukrainan sodassa ja aivan jäätävässä inflaatiossa jossa kuitenkaan palkat eivät ole nousseet. 

Hallitus ei paljon ole voinut vaikuttaa näistä mihinkään. Ukrainaan kannetaan tällä hetkellä miljardeja euroja euroopasta, pelkät tykistön ammukset maksavat miljardin. Tuolla palaa rahaa aivan mahdottomia määriä tuhkana tuuleen.

Mutkunmutkun märimäri entinen hallitus, mutkunmutkun ei tietenkään meidän vika. Just. Jessus mitä pazkaa. 

Tämä hallitus on tuhonnut kotimaisen kulutuksen omilla päätöksillään ja saanut Suomen syöksykierteeseen. Sitä ei muuten leikkaamalla ja kurjistamalla lisää korjata. 

Vierailija
71/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se juuri on. Olen nyt itsekin laittanut kaiken ylimääräisen kulutuksen täysin poikki hallitusten toimien takia, koska en yksinkertaisesti pysty luottamaan siihen, etteivätkö ne lopulta minunkin nilkkaani kohtuullisilla tuloilla olevana lopulta kolahda. Hallituksen tekemä turvaverkkojen romutus on osaltani laitta

Osaistko mainita edes yhden nykyisen hallituksen tekemän, jo voimaantulleen päätöksen tai lain, jonka vuoksi taloustilanne on juuri nyt niin huono? Vai oletko pelkkä u m p i t y h m ä  v a t i p ä ä?

Vierailija
72/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet.

Nämä kyseiset mainitsemasi verot ovat yllätys yllätys aitoja keinoja niille, jotka tienaavat aidosti paljon. Suomella ei ole aseita tuollaiseen, koska nuo rikkaat voivat milloin vain nostaa kytkintä ja siirtää rahat Panamalle tms.

Mitäs luulet, paljonko hyötyy pk-yrityksen pitäjä, joita Suomessa on suhteessa leijonanosa. Jostain mielenkiintoisesta syystä unohdit tietysti kaikki ne verot, joita yrittäjät maksavat. Muun muassa yhteisövero ja YEL. Lisäksi ennakkoverot, jonka vuoksi kassassa PN oltava reippaasti rahaa.

Lähipiirissä on yrittäjiä ja menestyneet yrittäjät tu

Osinkotuloja saa vain tietyn prosenttiosuuden, eikä osinkotuloja saa, jos yritys ei tee rahaa. Lisäksi kotimaan verotus kyllä pitää huolen, että on haastavaa. Lisäksi annat ymmärtää, että jokainen suomalainen yritys on miljoonia tekevä osakeyhtiö. No kun ei ole.

Osinkoa verotetaan pääoma- ja ansiotuloina seuraavien rajojen mukaisesti:

Jos 8 % mukaan laskettu osinko on yli 150 000 €, on ylimenevä osa 85 % veronalaista pääomatuloa.

Jos osinkoa maksetaan enemmän kuin 8 %, on ylimenevä osasta 75 % ansiotuloveroa. Tämä summa lisätään osakkaan muihin ansiotuloihin, josta pidätetään veroa henkilökohtaisen veroprosentin mukaan.

Jos saat pääomatuloja (mm. osingot, vuokratulot, myyntivoitot) yhteensä alle 30 000 €, menee veroa 30 % ja ylimenevästä osasta 34 %.

Vierailija
73/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se juuri on. Olen nyt itsekin laittanut kaiken ylimääräisen kulutuksen täysin poikki hallitusten toimien takia, koska en yksinkertaisesti pysty luottamaan siihen, etteivätkö ne lopulta minunkin nilkkaani kohtuullisilla tuloilla olevana lopulta kolahda. Hallituks

Kulutus vähenee, kun köyhillä ja keskituloisilla ihmisillä ei ole rahaa. Varakkaiden kulutus ei enää nouse, vaikka heille annetaankin lisää rahaa. Joko ymmärsit? Inflaatio oli äskettäin melkein 10 %, palkat ei nousseet samaan tahtiin. Korot ja hinnat nousi. Nyt hallitus leikkaa tukia aivan päättömiä summia ja yrittää estää palkkojen nousun. Suora seuraus on kulutuksen väheneminen entisestään ja konkurssiaalto. Joko meni perille?

ohis

Vierailija
74/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrittäjillä on Yel, työssäkäyvillä Tyel. Ennakkoverot ei ole yrittäjän vaan yrityksen vero. Työssäkäyviltä otetaan tulovero  suoraan palkasta, ja se voi hyvinkin ylittää pääomaveron, josta saa myös hyvitystä. Osinkotuloja voi ottaa jo hyvinkin pienestä yrityksestä ja verottomana puhtaana käteen. Joko olet täysin uuno etkä tiedä asiasta hölkäsen pöläystä tai yrität tahallasi johtaa harhaan niitä, joilla ei ole tietoa asiasta. Epäilen että kuulut jälkimmäiseen kastiin. Yrittäjällä on monta mahdollisuutta järjestellä verotustaan, työssäkäyvällä ei yhtäkään."

Olet siis oikeasti noin tyhmä.

Yrittäjä maksaa kiinteistön, arvonlisäveron, yhteisöveron, henkilökohtaisen veron, yrittäjäeläkkeen, pääomaveron jokaisesta nostamastaan tuotosta. Sekä työntekijöiden Palkat, palkan sivukulut sen työeläkkeen, kesälomat, pekkaset, talvilomat, sairaslomat ja vasta tämän jälkeen yrittäjä pääsee nostamaan omaa palkkaa 

Vierailija
75/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mull

Toinen harhaanjohtaja. Arvonlisävero ei ole sinun rahaasi missään vaiheessa. Sinä otat sen asiakkaaltasi verottajalle, se ei ole sinun siinä välissä. Jokainen yrittäjä tietää tämän. Alvia ei edes lasketa liikevaihtoon. Sinun tienaamasi raha ei ole edes se alviton hinta. Siitä kuuluu valtiolle vero ihan oikeutetusti. Sen jälkeen voit maksaa jäljelle jääneestä summasta kulusi ja oman palkkasi. Arvonlisävero ei mene yhdenkään yrittäjän tuloista!

Niin, mutta ei asiakas ajattele että palvelun "todellinen" hinta on 24% alempi. 

Ja miksi tämä mitä sanot ei päde sitten työntekijään? Jos minun asiakkaani antaa arvonlisäveron valtiolle ja minä olen vain välikäsi, miksi et ajattele että työnantaja antaa tuloveron valtiolle ja palkansaaja on vain välikäsi? Samoin voi sanoa, että tulovero menee valtiolle ihan oikeutetusti ja työntekijä voi sen jälkeen maksaa kulunsa eikä tulovero mene yhdenkään palkansaajan tuloista.

Vierailija
76/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden ja rakennusfirmojen konkurssit on vasta alku laskenta sille kun ostovoima romutetaan. Perässä tulee vielä monta toimialaa. No, yritykset nostivat itse hinnat ylös ja polkivat palkat alas. Tässä on sitten lopputulos. No, itselläni on monta asiaa joista voin karsia. Minä olen aloittanut karsimisen muun muassa työpaikka lounaista, ja varmaan moni muukin? Ja matkailu jäi seuraavana, ja kyllähän näitä karsittavia vielä riittää. Kohta maksetaan enää asuinkulut ja se kotiruoka mitä syödään, ja muu kulutus on sitten siinä.

Vierailija
77/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei usko sun valeitas täällä, yrittäjä hyvä. Työntekijöiden sivukulut ei mene sun palkastas. En jatka tätä solkkaamista, kun sekoitat selvät asiat arvonlisäverosta ja kiinteistöverosta lähtien. Jessus... Jos olet oikeasti noin tyhmä, niin ansaitsetkin sen konkurssin, mikä sulla on epäilemättä tulossa.

Vierailija
78/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutkunmutkun märimäri entinen hallitus, mutkunmutkun ei tietenkään meidän vika. Just. Jessus mitä pazkaa. 

Tämä hallitus on tuhonnut kotimaisen kulutuksen omilla päätöksillään ja saanut Suomen syöksykierteeseen. Sitä ei muuten leikkaamalla ja kurjistamalla lisää korjata. 

Edellinen hallitus veronkorotuksineen tekikin pelkkää hyvää 

Viskataan rahaa sinne tänne ja luullaan että niin voi tehdä aina 

mutku mutku mutku itsellesi 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 74: "Osaistko mainita edes yhden nykyisen hallituksen tekemän, jo voimaantulleen päätöksen tai lain, jonka vuoksi taloustilanne on juuri nyt niin huono? Vai oletko pelkkä u m p i t y h m ä  v a t i p ä ä?"

Ei ne päätökset vielä olekaan voimassa. Mutta hallitus on tehnyt selväksi, että päätöksistä ei tulla tinkimään vaan ne tullaan toteuttamaan. Jos sun työnantajasi tai vaikka puolisosi sanoisi sulle, että vuoden sisällä sua ei enää tarvita, etkö itse alkaisi jo varautumaan asiaan? Edes jotenkin? Se, mitä nykyinen hallitus on jo tehnyt, on epävarmuuden luominen. On ihan normaalia, että epävarmoina aikoina ihmiset tulevat varovaisemmiksi ja alkavat tarkemmin miettiä, mitä tekevät tai jättävät tekemättä. Mihin käyttävät rahojaan ja mihin eivät. Alkavat säästää pahan päivän varalle. Toki on hienoa, jos sitä pahaa päivää ei koskaan tule, mutta jos tulee, ei olekaan parissa kuukaudessa ihan kusessa. 

Vierailija
80/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei usko sun valeitas täällä, yrittäjä hyvä. Työntekijöiden sivukulut ei mene sun palkastas. En jatka tätä solkkaamista, kun sekoitat selvät asiat arvonlisäverosta ja kiinteistöverosta lähtien. Jessus... Jos olet oikeasti noin tyhmä, niin ansaitsetkin sen konkurssin, mikä sulla on epäilemättä tulossa.

Kuka tuo Valeitas on, joku latvialainen serkku?