Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit

Vierailija
19.03.2024 |

Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.

Kommentit (257)

Vierailija
21/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ite kĂ€yn satunnaisesti työpaikan lĂ€hellĂ€ olevassa paikassa syömĂ€ssĂ€. Seisova pöytĂ€ 12€, ei ole omasta mielestĂ€ni mikÀÀn ylettömĂ€n kallis. Aina, kun tuohon paikkaan menen syömÀÀn, niin syöjiĂ€ riittÀÀ. EhkĂ€ sillĂ€ on merkitystĂ€, ettĂ€ tuo sijaitsee kauppakeskuksen yhteydessĂ€.

Vierailija
22/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivĂ€t huoli kantasuomalaista viemÀÀn hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Mua Ă€rsyttÀÀ tÀÀ kanssa. Suomalaisia on työttömĂ€nĂ€ ja tilalle otetaan ulkomaalaisia, jotka ei osaa suomea eikĂ€ kiinnosta opetella. Jos menen kotimaassani ravintolaan syömÀÀn ylihintaista riskiruokaa, haluan rentoutua ja saada palvelua Ă€idinkielellĂ€ni. MISSÄÄN muualla ei kansa ala pokkuroida tulijoita ja luovu omasta kielestÀÀn, ettĂ€ muun maailman vĂ€estöllĂ€ olisi helpompaa heidĂ€n kotimaassaan!

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillÀ on pÀÀasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain mÀÀrin. NÀmÀ jotka ei opettele sanaakaan suomea on lÀhes poikkeuksetta englanninkielisistÀ maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OPETTELET PUHUMAAN SUOMEA!

Ei kantiksia kiinnosta tarjoilijan tehtĂ€vĂ€t, pitkĂ€t pĂ€ivĂ€t, illat ja viikonloppu töissĂ€. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivĂ€t huoli kantasuomalaista viemÀÀn hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Mua Ă€rsyttÀÀ tÀÀ kanssa. Suomalaisia on työttömĂ€nĂ€ ja tilalle otetaan ulkomaalaisia, jotka ei osaa suomea eikĂ€ kiinnosta opetella. Jos menen kotimaassani ravintolaan syömÀÀn ylihintaista riskiruokaa, haluan rentoutua ja saada palvelua Ă€idinkielellĂ€ni. MISSÄÄN muualla ei kansa ala pokkuroida tulijoita ja luovu omasta kielestÀÀn, ettĂ€ muun maailman vĂ€estöllĂ€ olisi helpompaa heidĂ€n kotimaassaan!

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillÀ on pÀÀasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain mÀÀrin. NÀmÀ jotka ei opettele sanaakaan suomea on lÀhes poikkeuksetta englanninkielisistÀ maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OP

YleensÀhÀn se ongelma nÀissÀ on, ettÀ pihi yrittÀjÀ ei maksa kunnollista palkkaa, jolla suomalaiset saisi töihin. Jatkuvastihan ravintola-alalla tulee esiin nÀitÀ orjapalkalla huijattuja työntekijöitÀ. Jos yrittÀjÀ hivenen höylÀis omasta palkastaan niin olis varaa ottaa suomalaisia ammattilaisia töihin.

Vierailija
24/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laaja palvelualojen konkurssiaalto on ihan vÀistÀmÀttÀ edessÀ hallituksen tekemien muutosten jÀlkeen. SiitÀ ei ole pienintÀkÀÀn epÀilystÀ.

Vierailija
25/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi alkaa kaatua muut palveluja tarjovat yritykset: kampaamot, kuntosalit, leffateatterit jne. Sellaisetkin ihmiset joilla olisi varaa eivĂ€t kĂ€ytĂ€, koska kaikki haluavat/joutuvat sÀÀstĂ€mÀÀn kunnon puskurin. Ansiosidonnainenkin kun pienenee kahden kuukauden jĂ€lkeen, niin ei niillĂ€ asuntolainoja maksella. Nollakorkojen aikana nostetut isot asuntovelat vaatii isot puskurit. Jokapaikassa potkitaan vĂ€keĂ€ pois, keskiluokkainenkaan ei todellakaan voi olla varma työpaikastaan, saati siitĂ€ ettĂ€ saa uuden työpaikan. 

Miten meni noin niinku omasta mielestĂ€ hallitus? 

TĂ€mĂ€, itse leikkasin ensimmĂ€istĂ€ kertaa omat hiukseni, ennen olen kĂ€ynyt aina kampaajalla. 

Ja niistÀ tuli jopa ihan kivat.

Olen hyvin huolissani ja vĂ€hĂ€n jopa peloissani tulevaisuudesta ja pyrin sÀÀstĂ€mÀÀn 5000€ bruttopalkastani kaiken mitĂ€ pystyn. 

Vierailija
26/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

kaikki Putinin syy.

Euroopan politiikot eivÀt ole yhtÀÀn syypÀitÀ kun lÀhtivÀt tuolle tyhmÀllÀ pakotelinjalle ja Ukrainan tukemiseen, mikÀ ei toimi.

Juu, juu. Kaikki Putinin syy.

Vierailija
27/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Hesarin juttu otsikoitu niin, ettÀ konkat johtuu "asiakkaiden kÀytöksestÀ". :DDD Jutussa ei puhuttu kyllÀ asiakkaiden kÀytöksestÀ yhtikÀs mitÀÀn, ainoastaan siitÀ, ettÀ ruokaravintoloissa tilataan vÀhemmÀn ja kÀydÀÀn harvemmin. Ja syyhÀn löytyy ravintoloista itsestÀÀn. Liian kallista, liikaa ravintoloita, huono palvelu, tuotteet jotka ei vedÀ. Aina on helppo syyttÀÀ asiakasta, jos kauppa ei kÀy, mutta aina se vika on ihan siinÀ yrittÀmisessÀ.

No, en mĂ€ nyt tiedĂ€, jos ennen on pĂ€rjĂ€nnyt ihan samalla systeemillĂ€. EihĂ€n ne voi hintoja yhtĂ€kkiĂ€ laskea, kun raaka-sineetkin on kallistuneet. 

Vierailija
28/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EK:lla on tĂ€hĂ€n kyllĂ€ ratkaisu; maksetaan vielĂ€ vĂ€hemmĂ€n palkkaa, niin ilmeisesti duunarit alkaa ihan vaan myötĂ€tunnosta kĂ€ymÀÀn ravintoloissa. 

Vierailija
29/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi alkaa kaatua muut palveluja tarjovat yritykset: kampaamot, kuntosalit, leffateatterit jne. Sellaisetkin ihmiset joilla olisi varaa eivĂ€t kĂ€ytĂ€, koska kaikki haluavat/joutuvat sÀÀstĂ€mÀÀn kunnon puskurin. Ansiosidonnainenkin kun pienenee kahden kuukauden jĂ€lkeen, niin ei niillĂ€ asuntolainoja maksella. Nollakorkojen aikana nostetut isot asuntovelat vaatii isot puskurit. Jokapaikassa potkitaan vĂ€keĂ€ pois, keskiluokkainenkaan ei todellakaan voi olla varma työpaikastaan, saati siitĂ€ ettĂ€ saa uuden työpaikan. 

TĂ€mĂ€, itse leikkasin ensimmĂ€istĂ€ kertaa omat hiukseni, ennen olen kĂ€ynyt aina kampaajalla. 

Olen hyvin huolissani ja vĂ€hĂ€n jopa peloissani tulevaisuudesta ja pyrin sÀÀstĂ€mÀÀn 5000€ bruttopalkastani kaiken mitĂ€ pystyn. 

Voin kertoa sulle tulevaisuudesta. Suomen talous menee todella nopeasti alas, jos te 5000 ansaitsevat alatte pihistelemÀÀn ja leikkaamaan itse hiuksenne. 

Vierailija
30/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Great Reset!

Ei tiennyt pikkuravintoloitsija miten kaytetaan hyvaksi tai henrialenit ja muut. Heratkaa ainakin ensin punaviherunesta

Vierailija
31/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MistĂ€ aiot ottaa rahat tuohon sinun listaasi? Mukavahan se olisi jos kaikilla olisi rahaa vapaasti kĂ€yttÀÀ. 

Vierailija
32/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo rasti. Kattila pÀÀhÀn ja leikkaa reunoja myöten

Vierailija
33/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot sitten ilman 

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillÀ on pÀÀasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain mÀÀrin. NÀmÀ jotka ei opettele sanaakaan suomea on lÀhes poikkeuksetta englanninkielisistÀ maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OP

Jos siellĂ€ pitÀÀ olla arkipĂ€ivĂ€t, illat ja viikonloput niin ei ihme jos pitÀÀ huijata ihmiskaupan uhreja sinne töihin. Normaaleilla työajoilla ja kunnon palkalla kyllĂ€ löytyy työvoimaa. 

Vierailija
34/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittĂ€jĂ€ ja työntekijĂ€ pÀÀsee kokeilemaan sitĂ€ ylellistĂ€ toimeentulotuella elĂ€mistĂ€. 

Vierailija
35/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot sitten ilman 

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillÀ on pÀÀasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain mÀÀrin. NÀmÀ jotka ei opettele sanaakaan suomea on lÀhes poikkeuksetta englanninkielisistÀ maista

Taas sillÀ yrittelijÀllÀ on salainen massipussi, jonka sisÀltöÀ se piilottelee työlÀiseltÀ.

Jos yrittelijÀllÀ olisi sellainen, niin epÀilemÀttÀ lafkat eivÀt menisi konkurssiin.

Vierailija
36/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei muilla kun ahtaajilla ole varaa syödĂ€  ravintoloissa.

Vierailija
37/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt rytisee ja kovaa eikĂ€ mikÀÀn ihmekÀÀn. Hallituksen pÀÀtöksien takia minĂ€kin eli tĂ€ysin keskiluokkainen, vakityössĂ€ oleva lapseton kolmekymppinen olen jĂ€ttĂ€nyt palveluiden ostamisen vĂ€hemmĂ€lle ja vĂ€hennĂ€n entisestÀÀn. Kuka helkkari uskaltaa enÀÀ ravintoloissa kuluttaa kun olet tĂ€ysin kusessa jos jÀÀt työttömĂ€ksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedĂ€ yhtÀÀn eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. TyöttömĂ€ksi jos jÀÀt et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentĂ€mÀÀn. 

Vierailija
38/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittĂ€jĂ€ ja työntekijĂ€ pÀÀsee kokeilemaan sitĂ€ ylellistĂ€ toimeentulotuella elĂ€mistĂ€. 

Se on jÀnnÀ, miten Suomessa tosi monet yrittÀjÀt tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua tÀysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. YrittÀjillÀ on paljon keinoja lailliseen verojen vÀlttelyyn, mitÀ työssÀkÀyvillÀ ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. MitÀ isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tÀmÀn itsekin yrittÀjÀnÀ. Joudun jonkun verran yrittÀjÀpiireissÀ pyörimÀÀn ja se loputon kitinÀ on niissÀ kyllÀ ehdottomasti rasittavin puoli.

Salaa toivon itsekin, ettÀ ne pahimmat kitisijÀt joutuisivat nÀkemÀÀn, millaista se elÀmÀ tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhÀ ja tiedÀn sen kokemuksesta.

Vierailija
39/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

HelsingistĂ€ on tulossa ulkomaalaisten kaupunki.kanta vĂ€estö muuttaa pois 

Itse asiassa koko maassa, kun suomalaiset jatkuvasti vÀhenevÀt eikÀ syntyvyyttÀ juuri ole.

db

Vierailija
40/257 |
19.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt rytisee ja kovaa eikĂ€ mikÀÀn ihmekÀÀn. Hallituksen pÀÀtöksien takia minĂ€kin eli tĂ€ysin keskiluokkainen, vakityössĂ€ oleva lapseton kolmekymppinen olen jĂ€ttĂ€nyt palveluiden ostamisen vĂ€hemmĂ€lle ja vĂ€hennĂ€n entisestÀÀn. Kuka helkkari uskaltaa enÀÀ ravintoloissa kuluttaa kun olet tĂ€ysin kusessa jos jÀÀt työttömĂ€ksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedĂ€ yhtÀÀn eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. TyöttömĂ€ksi jos jÀÀt et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentĂ€mÀÀn. 

Sama juttu. Korot ja hinnat on nousseet aivan jÀrkyttÀvÀn paljon. Tein vuodenvaihteessa pÀÀtöksen, ettÀ en osta tÀnÀ vuonna yhtÀkÀÀn vaatekappaletta tai meikkiÀ, koska niitÀ on jo tarpeeksi. En kÀytÀ palveluita, jotka ei ole vÀlttÀmÀttömiÀ. Kampaajalla kÀyn kaksi kertaa vuodessa ja mulla on museokortti, muu saa jÀÀdÀ. Tulevaisuus on niin epÀvarma ja konkursseja tulossa vÀhÀn joka alalla, ettÀ työpaikka ei ole mitenkÀÀn satavarma enÀÀ meillÀ kellÀÀn.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi yksi kuusi