Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit

Vierailija
19.03.2024 |

Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.

Kommentit (257)

Vierailija
21/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käyn satunnaisesti työpaikan lähellä olevassa paikassa syömässä. Seisova pöytä 12€, ei ole omasta mielestäni mikään ylettömän kallis. Aina, kun tuohon paikkaan menen syömään, niin syöjiä riittää. Ehkä sillä on merkitystä, että tuo sijaitsee kauppakeskuksen yhteydessä.

Vierailija
22/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivät huoli kantasuomalaista viemään hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Mua ärsyttää tää kanssa. Suomalaisia on työttömänä ja tilalle otetaan ulkomaalaisia, jotka ei osaa suomea eikä kiinnosta opetella. Jos menen kotimaassani ravintolaan syömään ylihintaista riskiruokaa, haluan rentoutua ja saada palvelua äidinkielelläni. MISSÄÄN muualla ei kansa ala pokkuroida tulijoita ja luovu omasta kielestään, että muun maailman väestöllä olisi helpompaa heidän kotimaassaan!

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillä on pääasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain määrin. Nämä jotka ei opettele sanaakaan suomea on lähes poikkeuksetta englanninkielisistä maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OPETTELET PUHUMAAN SUOMEA!

Ei kantiksia kiinnosta tarjoilijan tehtävät, pitkät päivät, illat ja viikonloppu töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivät huoli kantasuomalaista viemään hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Mua ärsyttää tää kanssa. Suomalaisia on työttömänä ja tilalle otetaan ulkomaalaisia, jotka ei osaa suomea eikä kiinnosta opetella. Jos menen kotimaassani ravintolaan syömään ylihintaista riskiruokaa, haluan rentoutua ja saada palvelua äidinkielelläni. MISSÄÄN muualla ei kansa ala pokkuroida tulijoita ja luovu omasta kielestään, että muun maailman väestöllä olisi helpompaa heidän kotimaassaan!

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillä on pääasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain määrin. Nämä jotka ei opettele sanaakaan suomea on lähes poikkeuksetta englanninkielisistä maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OP

Yleensähän se ongelma näissä on, että pihi yrittäjä ei maksa kunnollista palkkaa, jolla suomalaiset saisi töihin. Jatkuvastihan ravintola-alalla tulee esiin näitä orjapalkalla huijattuja työntekijöitä. Jos yrittäjä hivenen höyläis omasta palkastaan niin olis varaa ottaa suomalaisia ammattilaisia töihin.

Vierailija
24/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja palvelualojen konkurssiaalto on ihan väistämättä edessä hallituksen tekemien muutosten jälkeen. Siitä ei ole pienintäkään epäilystä.

Vierailija
25/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi alkaa kaatua muut palveluja tarjovat yritykset: kampaamot, kuntosalit, leffateatterit jne. Sellaisetkin ihmiset joilla olisi varaa eivät käytä, koska kaikki haluavat/joutuvat säästämään kunnon puskurin. Ansiosidonnainenkin kun pienenee kahden kuukauden jälkeen, niin ei niillä asuntolainoja maksella. Nollakorkojen aikana nostetut isot asuntovelat vaatii isot puskurit. Jokapaikassa potkitaan väkeä pois, keskiluokkainenkaan ei todellakaan voi olla varma työpaikastaan, saati siitä että saa uuden työpaikan. 

Miten meni noin niinku omasta mielestä hallitus? 

Tämä, itse leikkasin ensimmäistä kertaa omat hiukseni, ennen olen käynyt aina kampaajalla. 

Ja niistä tuli jopa ihan kivat.

Olen hyvin huolissani ja vähän jopa peloissani tulevaisuudesta ja pyrin säästämään 5000€ bruttopalkastani kaiken mitä pystyn. 

Vierailija
26/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki Putinin syy.

Euroopan politiikot eivät ole yhtään syypäitä kun lähtivät tuolle tyhmällä pakotelinjalle ja Ukrainan tukemiseen, mikä ei toimi.

Juu, juu. Kaikki Putinin syy.

Vierailija
27/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Hesarin juttu otsikoitu niin, että konkat johtuu "asiakkaiden käytöksestä". :DDD Jutussa ei puhuttu kyllä asiakkaiden käytöksestä yhtikäs mitään, ainoastaan siitä, että ruokaravintoloissa tilataan vähemmän ja käydään harvemmin. Ja syyhän löytyy ravintoloista itsestään. Liian kallista, liikaa ravintoloita, huono palvelu, tuotteet jotka ei vedä. Aina on helppo syyttää asiakasta, jos kauppa ei käy, mutta aina se vika on ihan siinä yrittämisessä.

No, en mä nyt tiedä, jos ennen on pärjännyt ihan samalla systeemillä. Eihän ne voi hintoja yhtäkkiä laskea, kun raaka-sineetkin on kallistuneet. 

Vierailija
28/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:lla on tähän kyllä ratkaisu; maksetaan vielä vähemmän palkkaa, niin ilmeisesti duunarit alkaa ihan vaan myötätunnosta käymään ravintoloissa. 

Vierailija
29/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavaksi alkaa kaatua muut palveluja tarjovat yritykset: kampaamot, kuntosalit, leffateatterit jne. Sellaisetkin ihmiset joilla olisi varaa eivät käytä, koska kaikki haluavat/joutuvat säästämään kunnon puskurin. Ansiosidonnainenkin kun pienenee kahden kuukauden jälkeen, niin ei niillä asuntolainoja maksella. Nollakorkojen aikana nostetut isot asuntovelat vaatii isot puskurit. Jokapaikassa potkitaan väkeä pois, keskiluokkainenkaan ei todellakaan voi olla varma työpaikastaan, saati siitä että saa uuden työpaikan. 

Tämä, itse leikkasin ensimmäistä kertaa omat hiukseni, ennen olen käynyt aina kampaajalla. 

Olen hyvin huolissani ja vähän jopa peloissani tulevaisuudesta ja pyrin säästämään 5000€ bruttopalkastani kaiken mitä pystyn. 

Voin kertoa sulle tulevaisuudesta. Suomen talous menee todella nopeasti alas, jos te 5000 ansaitsevat alatte pihistelemään ja leikkaamaan itse hiuksenne. 

Vierailija
30/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great Reset!

Ei tiennyt pikkuravintoloitsija miten kaytetaan hyvaksi tai henrialenit ja muut. Heratkaa ainakin ensin punaviherunesta

Vierailija
31/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä aiot ottaa rahat tuohon sinun listaasi? Mukavahan se olisi jos kaikilla olisi rahaa vapaasti käyttää. 

Vierailija
32/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo rasti. Kattila päähän ja leikkaa reunoja myöten

Vierailija
33/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot sitten ilman 

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillä on pääasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain määrin. Nämä jotka ei opettele sanaakaan suomea on lähes poikkeuksetta englanninkielisistä maista. "Kaikkihan englantia osaa!" Jos muutat Suomeen, OP

Jos siellä pitää olla arkipäivät, illat ja viikonloput niin ei ihme jos pitää huijata ihmiskaupan uhreja sinne töihin. Normaaleilla työajoilla ja kunnon palkalla kyllä löytyy työvoimaa. 

Vierailija
34/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittäjä ja työntekijä pääsee kokeilemaan sitä ylellistä toimeentulotuella elämistä. 

Vierailija
35/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot sitten ilman 

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillä on pääasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain määrin. Nämä jotka ei opettele sanaakaan suomea on lähes poikkeuksetta englanninkielisistä maista

Taas sillä yrittelijällä on salainen massipussi, jonka sisältöä se piilottelee työläiseltä.

Jos yrittelijällä olisi sellainen, niin epäilemättä lafkat eivät menisi konkurssiin.

Vierailija
36/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muilla kun ahtaajilla ole varaa syödä  ravintoloissa.

Vierailija
37/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rytisee ja kovaa eikä mikään ihmekään. Hallituksen päätöksien takia minäkin eli täysin keskiluokkainen, vakityössä oleva lapseton kolmekymppinen olen jättänyt palveluiden ostamisen vähemmälle ja vähennän entisestään. Kuka helkkari uskaltaa enää ravintoloissa kuluttaa kun olet täysin kusessa jos jäät työttömäksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedä yhtään eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. Työttömäksi jos jäät et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentämään. 

Vierailija
38/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittäjä ja työntekijä pääsee kokeilemaan sitä ylellistä toimeentulotuella elämistä. 

Se on jännä, miten Suomessa tosi monet yrittäjät tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua täysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. Yrittäjillä on paljon keinoja lailliseen verojen välttelyyn, mitä työssäkäyvillä ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. Mitä isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tämän itsekin yrittäjänä. Joudun jonkun verran yrittäjäpiireissä pyörimään ja se loputon kitinä on niissä kyllä ehdottomasti rasittavin puoli.

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhä ja tiedän sen kokemuksesta.

Vierailija
39/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Helsingistä on tulossa ulkomaalaisten kaupunki.kanta väestö muuttaa pois 

Itse asiassa koko maassa, kun suomalaiset jatkuvasti vähenevät eikä syntyvyyttä juuri ole.

db

Vierailija
40/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt rytisee ja kovaa eikä mikään ihmekään. Hallituksen päätöksien takia minäkin eli täysin keskiluokkainen, vakityössä oleva lapseton kolmekymppinen olen jättänyt palveluiden ostamisen vähemmälle ja vähennän entisestään. Kuka helkkari uskaltaa enää ravintoloissa kuluttaa kun olet täysin kusessa jos jäät työttömäksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedä yhtään eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. Työttömäksi jos jäät et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentämään. 

Sama juttu. Korot ja hinnat on nousseet aivan järkyttävän paljon. Tein vuodenvaihteessa päätöksen, että en osta tänä vuonna yhtäkään vaatekappaletta tai meikkiä, koska niitä on jo tarpeeksi. En käytä palveluita, jotka ei ole välttämättömiä. Kampaajalla käyn kaksi kertaa vuodessa ja mulla on museokortti, muu saa jäädä. Tulevaisuus on niin epävarma ja konkursseja tulossa vähän joka alalla, että työpaikka ei ole mitenkään satavarma enää meillä kellään.