Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonkun ihmisen sielunpolku ja tehtävä saattaa ihan oikeasti olla palsta-trollina oleminen koko elämänsä läpi

Vierailija
31.03.2024 |

Eihän tää ole mikään imarteleva sielunpolku, mutta se sielu on valinnut tälläsen matkan silti oppiakseen jotain. Kukaan ei tiedä tai osaa sanoa mitä, mutta jotain hänenkin on tarkoitus oppia. 

Tää ihminen ku on ohjattu sille polulle, ei voi itsekään sille oikein mitään. Tää ihminen tietää, että hän aiheuttaa itselleen ja ympäristöönsä paljon tuskaa, mutta hän ei silti pysty päästämään irti siitä asiasta mitä hän harrastaa, koska universumi vetää häntä kokoajan takaisin siihen omaan tehtäväänsä. 

Meil on kaikilla omat sielunpolut, jollain ihmisellä se saattaa olla tämä trollaaminen ja itsensä loppuun polttaminen sitä kautta. 

Eihän se tässä maallisessa elämässä vie mihinkään, mutta siinäkin on silti oma oppinsa mikä tulee myöhemmin, ehkä jopa tämän maallisen elämän aikana. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa. Jos tällainen palsta on elämän sisältönä niin siinä jää ainutkertainen elämä kokonaan elämättä.

Vierailija
2/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunpolku? Anna mun kaikki kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
4/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielunpolku? Anna mun kaikki kestää.

tuoKIN on niitä vierasperäisiä sanontoja, joita trollikka viljelee...

Vierailija
5/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunpolku... miten tommosia typeryksiä on olemassa jotka uskoo sieluihin.

Vierailija
6/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sää et onneks oon niinkun tää. Sää vaan saarrnaat ja osottelet sormella, määrittelet muita ja päätät niitten virheistä. Oot sää vaan hiano ihminen. Kaiken yläpuolella. Onneks olkoon ny siittä.

Vierailija
7/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hauska ajatus. Ja aika vaikeakin. Voi olla noin. On sitten erikseen testaajia asioille, että mitä vastauksia tulee, että sanooko joku jotain uutta millä pääsee eteenpäin. Jos siis mennään jankkaajiin.

Vierailija
8/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Ihminen - lopeta nyt hyvä jumala tuo toisto tekstissäsi!

Vierailija
9/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun netti sammuu kohta. Mitä hän sitten tekee?

Vierailija
10/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palsta-trollit pelkästään huono asia ole. Tykkään hauskoista trollaamisista. En itse trollaa, mutta tykkään seurata hyviä trolliketjuja sivusta. Monta kertaa olen nauranut ääneen kuinka palstalaiset lankeavat kerta toisensa jälkeen kaikkein hulluimpiinkin juttuihin. Monta sivua tarinaa täynnä toinen toistaan älyttömämpiä yksityiskohtia joita trolli ei edes yritä piilottaa. Palstalaiset menevät jekkuun, ja me muut nauramme vedet silmissä. Ilkeää tai loukkaavaa trollaamista en hyväksy.

Vierailija
11/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan onkin jos ei muuta osaa eikä opi.

Vierailija
12/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei palsta-trollit pelkästään huono asia ole. Tykkään hauskoista trollaamisista. En itse trollaa, mutta tykkään seurata hyviä trolliketjuja sivusta. Monta kertaa olen nauranut ääneen kuinka palstalaiset lankeavat kerta toisensa jälkeen kaikkein hulluimpiinkin juttuihin. Monta sivua tarinaa täynnä toinen toistaan älyttömämpiä yksityiskohtia joita trolli ei edes yritä piilottaa. Palstalaiset menevät jekkuun, ja me muut nauramme vedet silmissä. Ilkeää tai loukkaavaa trollaamista en hyväksy.

saattaahan se olla niinkin, jotta sitä trollia uunotetaan, itse  muutaman kerran uunotin monta sivua ja hyvin trolli tarttui syöttiin

Vierailija
13/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on ollut myös taitavasti tehtyjä hyväntuulisia trolliketjuja joissa ei tarkoituksena ole ollut ilkeily vaan pikemminkin viihteen tekeminen. Taitava trolli on ollut parhaimmillaan kuin teatteriesityksen ohjaaja tai käsikirjoittaja. Hauskoja hyväntahtoisia trolliesityksiä on harvoin, mutta kohdalle osuessaan ne ovat raikas tuulehdus verrattuna palstan lähes normaaliksi muuttuneeseen ilkeään ja lannistavaan ilmapiiriin. 

Vierailija
14/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saattaahan se olla niinkin, jotta sitä trollia uunotetaan, itse  muutaman kerran uunotin monta sivua ja hyvin trolli tarttui syöttiin

Juuri näin. Tämä tekeekin hauskasta trolliketjusta hyvän! Jekutetaan puolin ja toisin. Joskus olen heittänyt ripauksen vettä kiukaalle itsekin : )

Vierailija
15/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun netti sammuu kohta. Mitä hän sitten tekee?

Menee metsätrolliksi? Vai kaupunkitrolliksi. Kirjoittaa seinään tai paperille..?

Vierailija
16/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaivaa se muiden ajan vieminen siinä, nykyään aika on tärkeää ja minuutit, sekunnit. Jos siis joku tosissaan (kuten itsekin saattaisin) kirjoittaa parit pitkät vastaukset. Vaikka siinä tulee kerrattua asiaa ja muistaa enemmän.

Vierailija
17/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on ollut myös taitavasti tehtyjä hyväntuulisia trolliketjuja joissa ei tarkoituksena ole ollut ilkeily vaan pikemminkin viihteen tekeminen. Taitava trolli on ollut parhaimmillaan kuin teatteriesityksen ohjaaja tai käsikirjoittaja. Hauskoja hyväntahtoisia trolliesityksiä on harvoin, mutta kohdalle osuessaan ne ovat raikas tuulehdus verrattuna palstan lähes normaaliksi muuttuneeseen ilkeään ja lannistavaan ilmapiiriin. 

Kuulostaa kyllä röllin omakehulta, jonka haisu on vienu hernepieru. Ei-nuuh.

Vierailija
18/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä trollien sielunpolkuasiat on hyvä ottaa esille silloin tällöin. ;)

Vierailija
19/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä röllin omakehulta, jonka haisu on vienu hernepieru. Ei-nuuh.

Tollaaminen on taitolaji. Parhaimmillaan se on viihdettä, ja pahimmillaan julmaa henkistä väkivaltaa. Vaikea laji. Siksi en sitä itse tee.

Vierailija
20/27 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran kirjoittanut erittäin hyvän trollauksen Suomi24-palstalle.

Se nosti sen päiväisen kohun ja myrskyn, olin aivan äimän käkenä sen saamasta reaktiosta.

Jokin piru minuun meni ja jatkoin.  Sitä kesti melko pitkään, porukka kiehui raivosta kunnes sitten lopulta tunnustin että kuulkaas tämä on trolli. Se taas nostatti uuden myrskyn. 

Vetäydyin pois, en tiedä kuinka kauan jaksoivat.

Itse en kuitenkaan saanut siitä mitään positiivista itselleni. Minulle oli se ja sama mitä minulle kirjoiteltiin, minua ei ole helppo hetkauttaa mihinkään suuntaan, mutta minua hävetti oma itseni. Miksi olin lähtenyt johonkin noin lapselliseen ja ehkä jopa vahingoittanutkin jotakuta? Tämä on asia mitä voin hävetä, yleensä mietin mitä suustani päästän eikä minulla ole tarvetta tuoda itseäni esiin keinolla millä hyvänsä. Ei nostanut itsetuntoa.

Omasta mielestäni trollit on säälittäviä ja typeriä. Jos muulla tavalla ei kykene tuntemaan olevansa mitään, on elämä kyllä todella köyhää ja surullista.