Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit

Vierailija
19.03.2024 |

Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.

Kommentit (257)

Vierailija
41/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittäjä ja työntekijä pääsee kokeilemaan sitä ylellistä toimeentulotuella elämistä. 

Se on jännä, miten Suomessa tosi monet yrittäjät tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua täysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. Yrittäjillä on paljon keinoja lailliseen verojen välttelyyn, mitä työssäkäyvillä ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. Mitä isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tämän itsekin yrittäjänä. Joudun jonkun verran yrittäjäpiireissä pyörimään ja se loputon kitinä on niissä kyllä ehdottomasti rasittavin puoli.

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhä ja tiedän sen kokemuksesta.

Kerropa asiantuntijana, mitä veroja yrittäjät välttelevät. Työttömien loputon kitinä on aika rasittavaa kuunnella.

Vierailija
42/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittäjä ja työntekijä pääsee kokeilemaan sitä ylellistä toimeentulotuella elämistä. 

Se on jännä, miten Suomessa tosi monet yrittäjät tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua täysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. Yrittäjillä on paljon keinoja lailliseen verojen välttelyyn, mitä työssäkäyvillä ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. Mitä isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tämän itsekin yrittäjänä. Joudun jonkun verran yrittäjäpiireissä pyörimään ja se loputon kitinä on niissä kyllä ehdottomasti rasittavin puoli.

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhä ja tiedän sen kokemuksesta.

Itse toivon, että työttömät ja varsinkin työnvälttelijät ohjataan yrittäjiksi ja maanviljelijöiksi. Näillä ihmisryhmillä on kuulemma joidenkin ihmisryhmien mielestä niin helppoa rahaa ja tukia jatkuvasti saatavilla,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi vaan kaikki Yrittäjät.  Ja niin menevätkin kun kukaan ei osta mitään.. Kipinä kapina pikku kokkareet kortistoon.. Orpon lampaat. 🤣

Vierailija
44/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyh

En tiedä. Kysy Jethrolta.

Vierailija
45/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla monikin yrittäjä pääsi sossun lihapatojen ääreen. Silloin oli tuet hivenen paremmat. Silti jotkut vetivät itsensä kiikkuun.

Vierailija
46/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Tänään yritin tehdä pöytävarausta perjantaille erääseen keskustan tunnettuun ravintolaan. Ei oota myytiin. Ei taida kaikilla mennä ihan huonosti kuitenkaan. 

Vierailija
47/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjillä on paljon keinoja lailliseen verojen välttelyyn, mitä työssäkäyvillä ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. Mitä isommat tulot, sen paremmat ne keinot on.

NO, tuleeko niitä verovälttelykeinoja vai ei? Vai keksitkö koko jutun?

Vierailija
48/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaa toivon itsekin, että ne pahimmat kitisijät joutuisivat näkemään, millaista se elämä tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyh

Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet.

Vierailija
49/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienennetään miljonääri yrittäjien veroja, ehkä niitä murusia alkaa tippumaan pöydän reunalta köyhille.. . Tätä pas kaa on hoettu jo vuosikymmeniä ja koko ajan on menny vaan enemmän ja enemmän persiilleen

Vierailija
50/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki Putinin syy.

Euroopan politiikot eivät ole yhtään syypäitä kun lähtivät tuolle tyhmällä pakotelinjalle ja Ukrainan tukemiseen, mikä ei toimi.

Juu, juu. Kaikki Putinin syy.

Alapeukuttajat eivät joko ymmärtäneet sarkasmia, tai ovat todella niin tyhmiä että uskovat laman johtuvan putinista.

Vierailija
51/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienennetään miljonääri yrittäjien veroja, ehkä niitä murusia alkaa tippumaan pöydän reunalta köyhille.. . Tätä pas kaa on hoettu jo vuosikymmeniä ja koko ajan on menny vaan enemmän ja enemmän persiilleen

Kukaan, joka on käynyt yhdelläkään taloustieteen luennolla, tietää että trickle down economics on vitsi ja kus3tus. Se on helppo paketoida kouluttamattomille niin, että se näyttää toimivan. Joka ikinen Nalle joka sitä köyhemmilleen syöttää, tekee sitä pahuuttaan ja ahneuttaan.

Vierailija
52/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on kovasti yrittäjien mainostama yrittäjämyönteinen hallitus ja eikö kyselyiden mukaan yrittäjät olleet tyytyväisiä nykyhallitukseen. 

Ovat varmaan iloisia kun ei ole enää edellinen hallitus. 

Tämäpä tämä! Nyt on oikeistolaisin hallitus vissiin ikinä, jonka pitäisi olla niiiiiin yritysmyönteinen. 

Mutta, mutta...persut ei ymmärrä taloudesta mitään, ne haluavat vain kyykyttää kansaa ja saada kansan vahtimiseen oikeuttavat avainpaikat itselleen, nassuja kun ovat. Mutta kun ei kokkaritkaan ole pienyrittäjien asialla, vaan suurten yritysten, yritysketjujen asialla. Tästä on sanottu vuosikaudet, mutta kokkareita äänestävät eivät halua tätä uskoa tai sitten eivät vain välitä.

Noh, joka tapauksessa ihan peruskapitalismin oppikirjasta: kun ihmisten (joista valtava enemmistö on palkansaajia)

Tämä. Itse pienyrittäjänä koen jo nyt leikkausten vaikutuksen. Kun pienituloisten ostovoima pienenee, mun palvelut on ensimmäisiä mistä on pakko luopua. Nämä leikkaukset ei paranna mun kilpailukykyä millään tavalla. 

Kokkarit ajattelevat suuryritysten etua, persut toimivat kyykyttämisen ilosta. Meitä tavallisia yrittäjiä ei ajattele kukaan.

Vierailija
53/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne maat joissa on kevyin yritysverotus pärjäävät parhaiten siinä kilpailussa, jossa houkutellaan investointeja. Tarvetta tukiinkaan ei ole, kun ihminen menee töihin. Mutta eihän sunkaan ulinassasi ole kyse siitä, että olisit työtä vailla, vaan siitä että haluaisit tukia lisää. 

Nyt siihen pitää tulla jo vihdoin raja vastaan tuilla elämiseen muiden kustannuksella lorvimiseen 

Vierailija
54/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vikistään, että hallituksen vika. No ei ole!  

Vika on edellisen hallituksen velan otossa, koronassa, Ukrainan sodassa ja aivan jäätävässä inflaatiossa jossa kuitenkaan palkat eivät ole nousseet. 

Hallitus ei paljon ole voinut vaikuttaa näistä mihinkään. Ukrainaan kannetaan tällä hetkellä miljardeja euroja euroopasta, pelkät tykistön ammukset maksavat miljardin. Tuolla palaa rahaa aivan mahdottomia määriä tuhkana tuuleen.

Tärkein taloutta helpottava asia olisi hintojen lasku.

Vierailija
55/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Vierailija
56/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet.

Nämä kyseiset mainitsemasi verot ovat yllätys yllätys aitoja keinoja niille, jotka tienaavat aidosti paljon. Suomella ei ole aseita tuollaiseen, koska nuo rikkaat voivat milloin vain nostaa kytkintä ja siirtää rahat Panamalle tms.

Mitäs luulet, paljonko hyötyy pk-yrityksen pitäjä, joita Suomessa on suhteessa leijonanosa. Jostain mielenkiintoisesta syystä unohdit tietysti kaikki ne verot, joita yrittäjät maksavat. Muun muassa yhteisövero ja YEL. Lisäksi ennakkoverot, jonka vuoksi kassassa PN oltava reippaasti rahaa.

Lähipiirissä on yrittäjiä ja menestyneet yrittäjät tunnistaa siitä, että osaavat arvostaa saamaansa rahaa eivätkä heti kylvä sitä ties mihin jacuzziin tai lomamatkaan. 

Vierailija
57/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vakiovalitus on vale. Suomesta ei pienyritysten investoinnit karkaa yhtään mihinkään. Ei edes keskisuurten. Tuotantoteollisuus on siirtynyt halpoihin maihin ihan kaikista länsimaista, se ei liity Suomen nykyiseen veroprosenttiin yhtään mitenkään. Jopa Googlella on toimintaa Suomessa ja se jos mikä valitsee investointikohteensa globaalisti ja tarkoin. Jos Suomen verotus olisi ihan järjetön, niin ei se täällä olis.

Jännästi lopetit keskustelun yrittäjien verojen välttelystä, kun jouduit toteamaan että sun valehtelu ei nyt tällä kertaa mennytkään läpi. Nyt tulit sitten yrittämään toisesta vinkkelistä. Ei mene läpi tämäkään.

Vierailija
58/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Niin? Voithan sinä olla naimisissa vaikka hitsaajan kanssa, etkä ymmärrä hitsaamisesta mitään.

Vierailija
59/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt ne kuuluisat yrittäjä-miljonäärit tekevät siis konkursseja. Oletko nyt varmasti täysin kunnossa?

Vierailija
60/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on kovasti yrittäjien mainostama yrittäjämyönteinen hallitus ja eikö kyselyiden mukaan yrittäjät olleet tyytyväisiä nykyhallitukseen. 

Ovat varmaan iloisia kun ei ole enää edellinen hallitus. 

Tämäpä tämä! Nyt on oikeistolaisin hallitus vissiin ikinä, jonka pitäisi olla niiiiiin yritysmyönteinen. 

Mutta, mutta...persut ei ymmärrä taloudesta mitään, ne haluavat vain kyykyttää kansaa ja saada kansan vahtimiseen oikeuttavat avainpaikat itselleen, nassuja kun ovat. Mutta kun ei kokkaritkaan ole pienyrittäjien asialla, vaan suurten yritysten, yritysketjujen asialla. Tästä on sanottu vuosikaudet, mutta kokkareita äänestävät eivät halua tätä uskoa tai sitten eivät vain välitä.

Noh, joka tapauksessa ihan peruskapitalismin oppikirjasta: kun i

No ihan näin työntekijänä olen ennen tukenut ja kovasti yrittänyt palkallani tukea. Ja aina arvostanut yrittäjiä. Kiitos nykyhallituksen, uskoni tulevaan on viety ja olen kääntynyt sisäänpäin. 

Kyllä yrittäjän kannattaisi miettiä kokonaisuutta kun äänestää.