Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit
Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittÀjÀ ja työntekijÀ pÀÀsee kokeilemaan sitÀ ylellistÀ toimeentulotuella elÀmistÀ.
Se on jÀnnÀ, miten Suomessa tosi monet yrittÀjÀt tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua tÀysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. YrittÀjillÀ on paljon keinoja lailliseen verojen vÀlttelyyn, mitÀ työssÀkÀyvillÀ ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. MitÀ isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tÀmÀn itsekin yrittÀjÀnÀ. Joudun jonkun verran yrittÀjÀpiireissÀ pyörimÀÀn ja se loputon kitinÀ on niissÀ kyllÀ ehdottomasti rasittavin puoli.
Salaa toivon itsekin, ettÀ ne pahimmat kitisijÀt joutuisivat nÀkemÀÀn, millaista se elÀmÀ tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhÀ ja tiedÀn sen kokemuksesta.
Itse toivon, ettÀ työttömÀt ja varsinkin työnvÀlttelijÀt ohjataan yrittÀjiksi ja maanviljelijöiksi. NÀillÀ ihmisryhmillÀ on kuulemma joidenkin ihmisryhmien mielestÀ niin helppoa rahaa ja tukia jatkuvasti saatavilla,
Menisi vaan kaikki YrittĂ€jĂ€t. Ja niin menevĂ€tkin kun kukaan ei osta mitÀÀn.. KipinĂ€ kapina pikku kokkareet kortistoon.. Orpon lampaat. đ€Ł
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Olen iloinen jokaisesta konkurssista. Toivottavasti mahdollisimman moni yrittÀjÀ ja työntekijÀ pÀÀsee kokeilemaan sitÀ ylellistÀ toimeentulotuella elÀmistÀ.
Se on jÀnnÀ, miten Suomessa tosi monet yrittÀjÀt tuntee jatkuvasti tarvetta uhriutua tÀysin normaaleista asioista, jotka koskee ihan kaikkia, niin kuin veronmaksusta. YrittÀjillÀ on paljon keinoja lailliseen verojen vÀlttelyyn, mitÀ työssÀkÀyvillÀ ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. MitÀ isommat tulot, sen paremmat ne keinot on. Ja sanon tÀmÀn itsekin yrittÀjÀnÀ. Joudun jonkun verran yrittÀjÀpiireissÀ pyörimÀÀn ja se loputon kitinÀ on niissÀ kyllÀ ehdottomasti rasittavin puoli.
Salaa toivon itsekin, ettÀ ne pahimmat kitisijÀt joutuisivat nÀkemÀÀn, millaista se elÀmÀ tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyh
En tiedÀ. Kysy Jethrolta.
90 luvulla monikin yrittÀjÀ pÀÀsi sossun lihapatojen ÀÀreen. Silloin oli tuet hivenen paremmat. Silti jotkut vetivÀt itsensÀ kiikkuun.
Vai niin. TÀnÀÀn yritin tehdÀ pöytÀvarausta perjantaille erÀÀseen keskustan tunnettuun ravintolaan. Ei oota myytiin. Ei taida kaikilla mennÀ ihan huonosti kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaa toivon itsekin, ettÀ ne pahimmat kitisijÀt joutuisivat nÀkemÀÀn, millaista se elÀmÀ tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyhÀ ja tiedÀn sen kokemuksesta.
YrittÀjillÀ on paljon keinoja lailliseen verojen vÀlttelyyn, mitÀ työssÀkÀyvillÀ ei yksinkertaisesti ole, saati tukia nostavilla. MitÀ isommat tulot, sen paremmat ne keinot on.
NO, tuleeko niitÀ verovÀlttelykeinoja vai ei? Vai keksitkö koko jutun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaa toivon itsekin, ettÀ ne pahimmat kitisijÀt joutuisivat nÀkemÀÀn, millaista se elÀmÀ tukien varassa oikeasti on. Itse olin nuorena tosi köyh
PÀÀomavero, yritysomaisuusjÀrjestelyt, osakkaiden (perheenjÀsenten) kautta rahojen kierrÀttÀminen. TyössÀkÀyvÀt maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistÀ, jonka tienaavat, yrittÀjÀt ei. Jos tiedÀt yhtÀÀn mitÀÀn yrittÀmisestÀ niin tiedÀt kyllÀ toimintaperiaatteet.
pienennetÀÀn miljonÀÀri yrittÀjien veroja, ehkÀ niitÀ murusia alkaa tippumaan pöydÀn reunalta köyhille.. . TÀtÀ pas kaa on hoettu jo vuosikymmeniÀ ja koko ajan on menny vaan enemmÀn ja enemmÀn persiilleen
Vierailija kirjoitti:
kaikki Putinin syy.
Euroopan politiikot eivÀt ole yhtÀÀn syypÀitÀ kun lÀhtivÀt tuolle tyhmÀllÀ pakotelinjalle ja Ukrainan tukemiseen, mikÀ ei toimi.
Juu, juu. Kaikki Putinin syy.
Alapeukuttajat eivÀt joko ymmÀrtÀneet sarkasmia, tai ovat todella niin tyhmiÀ ettÀ uskovat laman johtuvan putinista.
Vierailija kirjoitti:
pienennetÀÀn miljonÀÀri yrittÀjien veroja, ehkÀ niitÀ murusia alkaa tippumaan pöydÀn reunalta köyhille.. . TÀtÀ pas kaa on hoettu jo vuosikymmeniÀ ja koko ajan on menny vaan enemmÀn ja enemmÀn persiilleen
Kukaan, joka on kÀynyt yhdellÀkÀÀn taloustieteen luennolla, tietÀÀ ettÀ trickle down economics on vitsi ja kus3tus. Se on helppo paketoida kouluttamattomille niin, ettÀ se nÀyttÀÀ toimivan. Joka ikinen Nalle joka sitÀ köyhemmilleen syöttÀÀ, tekee sitÀ pahuuttaan ja ahneuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NythÀn on kovasti yrittÀjien mainostama yrittÀjÀmyönteinen hallitus ja eikö kyselyiden mukaan yrittÀjÀt olleet tyytyvÀisiÀ nykyhallitukseen.
Ovat varmaan iloisia kun ei ole enÀÀ edellinen hallitus.
TÀmÀpÀ tÀmÀ! Nyt on oikeistolaisin hallitus vissiin ikinÀ, jonka pitÀisi olla niiiiiin yritysmyönteinen.
Mutta, mutta...persut ei ymmÀrrÀ taloudesta mitÀÀn, ne haluavat vain kyykyttÀÀ kansaa ja saada kansan vahtimiseen oikeuttavat avainpaikat itselleen, nassuja kun ovat. Mutta kun ei kokkaritkaan ole pienyrittÀjien asialla, vaan suurten yritysten, yritysketjujen asialla. TÀstÀ on sanottu vuosikaudet, mutta kokkareita ÀÀnestÀvÀt eivÀt halua tÀtÀ uskoa tai sitten eivÀt vain vÀlitÀ.
Noh, joka tapauksessa ihan peruskapitalismin oppikirjasta: kun ihmisten (joista valtava enemmistö on palkansaajia)
TÀmÀ. Itse pienyrittÀjÀnÀ koen jo nyt leikkausten vaikutuksen. Kun pienituloisten ostovoima pienenee, mun palvelut on ensimmÀisiÀ mistÀ on pakko luopua. NÀmÀ leikkaukset ei paranna mun kilpailukykyÀ millÀÀn tavalla.
Kokkarit ajattelevat suuryritysten etua, persut toimivat kyykyttÀmisen ilosta. MeitÀ tavallisia yrittÀjiÀ ei ajattele kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne maat joissa on kevyin yritysverotus pÀrjÀÀvÀt parhaiten siinÀ kilpailussa, jossa houkutellaan investointeja. Tarvetta tukiinkaan ei ole, kun ihminen menee töihin. Mutta eihÀn sunkaan ulinassasi ole kyse siitÀ, ettÀ olisit työtÀ vailla, vaan siitÀ ettÀ haluaisit tukia lisÀÀ.
Nyt siihen pitÀÀ tulla jo vihdoin raja vastaan tuilla elÀmiseen muiden kustannuksella lorvimiseen
Kovasti vikistÀÀn, ettÀ hallituksen vika. No ei ole!
Vika on edellisen hallituksen velan otossa, koronassa, Ukrainan sodassa ja aivan jÀÀtÀvÀssÀ inflaatiossa jossa kuitenkaan palkat eivÀt ole nousseet.
Hallitus ei paljon ole voinut vaikuttaa nÀistÀ mihinkÀÀn. Ukrainaan kannetaan tÀllÀ hetkellÀ miljardeja euroja euroopasta, pelkÀt tykistön ammukset maksavat miljardin. Tuolla palaa rahaa aivan mahdottomia mÀÀriÀ tuhkana tuuleen.
TĂ€rkein taloutta helpottava asia olisi hintojen lasku.
"PÀÀomavero, yritysomaisuusjÀrjestelyt, osakkaiden (perheenjÀsenten) kautta rahojen kierrÀttÀminen. TyössÀkÀyvÀt maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistÀ, jonka tienaavat, yrittÀjÀt ei. Jos tiedÀt yhtÀÀn mitÀÀn yrittÀmisestÀ niin tiedÀt kyllÀ toimintaperiaatteet."
YrittÀjÀn kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmÀrtÀnyt sun pöpinÀstÀsi yhtÀÀn mitÀÀn. MitÀ oikein yritit kertoa?
Lainaus: PÀÀomavero, yritysomaisuusjÀrjestelyt, osakkaiden (perheenjÀsenten) kautta rahojen kierrÀttÀminen. TyössÀkÀyvÀt maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistÀ, jonka tienaavat, yrittÀjÀt ei. Jos tiedÀt yhtÀÀn mitÀÀn yrittÀmisestÀ niin tiedÀt kyllÀ toimintaperiaatteet.
NÀmÀ kyseiset mainitsemasi verot ovat yllÀtys yllÀtys aitoja keinoja niille, jotka tienaavat aidosti paljon. Suomella ei ole aseita tuollaiseen, koska nuo rikkaat voivat milloin vain nostaa kytkintÀ ja siirtÀÀ rahat Panamalle tms.
MitÀs luulet, paljonko hyötyy pk-yrityksen pitÀjÀ, joita Suomessa on suhteessa leijonanosa. Jostain mielenkiintoisesta syystÀ unohdit tietysti kaikki ne verot, joita yrittÀjÀt maksavat. Muun muassa yhteisövero ja YEL. LisÀksi ennakkoverot, jonka vuoksi kassassa PN oltava reippaasti rahaa.
LÀhipiirissÀ on yrittÀjiÀ ja menestyneet yrittÀjÀt tunnistaa siitÀ, ettÀ osaavat arvostaa saamaansa rahaa eivÀtkÀ heti kylvÀ sitÀ ties mihin jacuzziin tai lomamatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀmÀkin vakiovalitus on vale. Suomesta ei pienyritysten investoinnit karkaa yhtÀÀn mihinkÀÀn. Ei edes keskisuurten. Tuotantoteollisuus on siirtynyt halpoihin maihin ihan kaikista lÀnsimaista, se ei liity Suomen nykyiseen veroprosenttiin yhtÀÀn mitenkÀÀn. Jopa Googlella on toimintaa Suomessa ja se jos mikÀ valitsee investointikohteensa globaalisti ja tarkoin. Jos Suomen verotus olisi ihan jÀrjetön, niin ei se tÀÀllÀ olis.
JÀnnÀsti lopetit keskustelun yrittÀjien verojen vÀlttelystÀ, kun jouduit toteamaan ettÀ sun valehtelu ei nyt tÀllÀ kertaa mennytkÀÀn lÀpi. Nyt tulit sitten yrittÀmÀÀn toisesta vinkkelistÀ. Ei mene lÀpi tÀmÀkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
"PÀÀomavero, yritysomaisuusjÀrjestelyt, osakkaiden (perheenjÀsenten) kautta rahojen kierrÀttÀminen. TyössÀkÀyvÀt maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistÀ, jonka tienaavat, yrittÀjÀt ei. Jos tiedÀt yhtÀÀn mitÀÀn yrittÀmisestÀ niin tiedÀt kyllÀ toimintaperiaatteet."
YrittÀjÀn kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmÀrtÀnyt sun pöpinÀstÀsi yhtÀÀn mitÀÀn. MitÀ oikein yritit kertoa?
Niin? Voithan sinÀ olla naimisissa vaikka hitsaajan kanssa, etkÀ ymmÀrrÀ hitsaamisesta mitÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ne kuuluisat yrittÀjÀ-miljonÀÀrit tekevÀt siis konkursseja. Oletko nyt varmasti tÀysin kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NythÀn on kovasti yrittÀjien mainostama yrittÀjÀmyönteinen hallitus ja eikö kyselyiden mukaan yrittÀjÀt olleet tyytyvÀisiÀ nykyhallitukseen.
Ovat varmaan iloisia kun ei ole enÀÀ edellinen hallitus.
TÀmÀpÀ tÀmÀ! Nyt on oikeistolaisin hallitus vissiin ikinÀ, jonka pitÀisi olla niiiiiin yritysmyönteinen.
Mutta, mutta...persut ei ymmÀrrÀ taloudesta mitÀÀn, ne haluavat vain kyykyttÀÀ kansaa ja saada kansan vahtimiseen oikeuttavat avainpaikat itselleen, nassuja kun ovat. Mutta kun ei kokkaritkaan ole pienyrittÀjien asialla, vaan suurten yritysten, yritysketjujen asialla. TÀstÀ on sanottu vuosikaudet, mutta kokkareita ÀÀnestÀvÀt eivÀt halua tÀtÀ uskoa tai sitten eivÀt vain vÀlitÀ.
Noh, joka tapauksessa ihan peruskapitalismin oppikirjasta: kun i
No ihan nÀin työntekijÀnÀ olen ennen tukenut ja kovasti yrittÀnyt palkallani tukea. Ja aina arvostanut yrittÀjiÀ. Kiitos nykyhallituksen, uskoni tulevaan on viety ja olen kÀÀntynyt sisÀÀnpÀin.
KyllÀ yrittÀjÀn kannattaisi miettiÀ kokonaisuutta kun ÀÀnestÀÀ.
Kerropa asiantuntijana, mitÀ veroja yrittÀjÀt vÀlttelevÀt. Työttömien loputon kitinÀ on aika rasittavaa kuunnella.