Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki lamassa : +70% ravintoloiden konkurssit

Vierailija
19.03.2024 |

Nyt menee talous kovaa alas ,ostovoima romahtaa.

Kommentit (257)

Vierailija
81/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Mä olen itse yrittäjä, enkä mäkään ymmärtänyt. Maksan jokaisesta tienaamastani pennistä 24% valtiolle arvonlisäveroa. En valita tästä, koska verovaroja tarvitaan ja olen elämäni aikana hyötynyt niistä itsekin. Mutta onhan tuo oikeasti paljon, varsinkin kun harva asiakas ymmärtää kuinka vähän mulle lopulta jää kaikkien maksu

"Niin, mutta ei asiakas ajattele että palvelun "todellinen" hinta on 24% alempi." Asiakkaalle hinta on se, mitä lapussa lukee, veroineen kaikkineen. Hän maksaa sen veron, sinä vain siirrät sen verottajalle. Ei ole asiakkaan asia miettiä mitä siitä hinnasta jää sinulle käteen, vaan sinun.

"Ja miksi tämä mitä sanot ei päde sitten työntekijään? Jos minun asiakkaani antaa arvonlisäveron valtiolle ja minä olen vain välikäsi, miksi et ajattele että työnantaja antaa tuloveron valtiolle ja palkansaaja on vain välikäsi?" Koska nämä kaksi veroa ei vertaudu keskenään. Voit verrata omaa tuloveroasi ja työntekijän tuloveroa. Et arvonlisäveroa ja tuloveroa.

"Samoin voi sanoa, että tulovero menee valtiolle ihan oikeutetusti ja työntekijä voi sen jälkeen maksaa kulunsa eikä tulovero mene yhdenkään palkansaajan tuloista." Niin meneekin oikeutetusti. Tulovero menee nimensä mukaisesti veroista. Arvonlisävero tuotteesta tai palvelusta.

Joko et ole yrittäjä ollenkaan, sekoitat tahallasi, tai olet harvinaisen tyhmä yrittäjä. Luultavimmin olet valehtelija, eli keskimmäinen vaihtoehto.

Vierailija
82/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei usko sun valeitas täällä, yrittäjä hyvä. Työntekijöiden sivukulut ei mene sun palkastas. En jatka tätä solkkaamista, kun sekoitat selvät asiat arvonlisäverosta ja kiinteistöverosta lähtien. Jessus... Jos olet oikeasti noin tyhmä, niin ansaitsetkin sen konkurssin, mikä sulla on epäilemättä tulossa.

Ja sä vaan vääristelet täällä toisten sanomisia. No, työttömältä lusmulta en muuta odottanutkaan. Tässä yritetään vielä saada normipalkansaajia kääntymään yrittäjiä vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivät huoli kantasuomalaista viemään hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Mua ärsyttää tää kanssa. Suomalaisia on työttömänä ja tilalle otetaan ulkomaalaisia, jotka ei osaa suomea eikä kiinnosta opetella. Jos menen kotimaassani ravintolaan syömään ylihintaista riskiruokaa, haluan rentoutua ja saada palvelua äidinkielelläni. MISSÄÄN muualla ei kansa ala pokkuroida tulijoita ja luovu omasta kielestään, että muun maailman väestöllä olisi helpompaa heidän kotimaassaan!

Ja en alkuunkaan parjaa nyt pakolaisia, heillä on pääasiassa motivaatio oppia kieli ja kotiutua edes jossain määrin. Nämä jotka ei opettele sanaakaan suomea on lähes poikkeuksetta englanninkielisistä maista

Jos yrittäjä suostuisi joustamaan vapaa-ajastaan myös. Itse en palaa noille vuorotyöakoille koska se ei mitenkään sovi perhe-elämään. Pääsääntöisesti vuorot on keskipäivää ja iltaa ja omia menoja et saa suunnitella kun se yrittäjä ja kaikki muutkin haluaa joskus olla vapaalla. Työ sopii vain jollekin ulkkarille "sisäänheittotyöski" kun Suomeen tuli, siitä sitten siirtyy parempiin kuten ne suomalaisetkin.

Vierailija
84/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt rytisee ja kovaa eikä mikään ihmekään. Hallituksen päätöksien takia minäkin eli täysin keskiluokkainen, vakityössä oleva lapseton kolmekymppinen olen jättänyt palveluiden ostamisen vähemmälle ja vähennän entisestään. Kuka helkkari uskaltaa enää ravintoloissa kuluttaa kun olet täysin kusessa jos jäät työttömäksi tai esim sairastut? Julkinen terveydenhuolto ei vedä yhtään eli puskuria on pakko olla yksityiseen terveydenhuoltoon. Työttömäksi jos jäät et pysty asuntolainan tai sen korkoja maksamaan saatika vanhaa opintolainan lyhentämään. 

Tämäpä se juuri on. Olen nyt itsekin laittanut kaiken ylimääräisen kulutuksen täysin poikki hallitusten toimien takia, koska en yksinkertaisesti pysty luottamaan siihen, etteivätkö ne lopulta minunkin nilkkaani kohtuu

Älä vertaa köyhiä ja keskituloisia toisiinsa. Keskituloinen kustantaa sen köyhän elämän 

Vierailija
85/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 74: "Osaistko mainita edes yhden nykyisen hallituksen tekemän, jo voimaantulleen päätöksen tai lain, jonka vuoksi taloustilanne on juuri nyt niin huono? Vai oletko pelkkä u m p i t y h m ä  v a t i p ä ä?"

Ei ne päätökset vielä olekaan voimassa. Mutta hallitus on tehnyt selväksi, että päätöksistä ei tulla tinkimään vaan ne tullaan toteuttamaan. Jos sun työnantajasi tai vaikka puolisosi sanoisi sulle, että vuoden sisällä sua ei enää tarvita, etkö itse alkaisi jo varautumaan asiaan? Edes jotenkin? Se, mitä nykyinen hallitus on jo tehnyt, on epävarmuuden luominen. On ihan normaalia, että epävarmoina aikoina ihmiset tulevat varovaisemmiksi ja alkavat tarkemmin miettiä, mitä tekevät tai jättävät tekemättä. Mihin käyttävät rahojaan ja mihin eivät. Alkavat säästää pahan päivän varalle. Toki on hienoa, jos sitä pahaa päivää ei koskaan tule, mutta jos tulee, ei olekaan parissa kuukaudessa i

Mitään ei ole tehty. Itku vaan on tukiloisilla tällä palstalla kauhea 

Vierailija
86/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet.

Nämä kyseiset mainitsemasi verot ovat yllätys yllätys aitoja keinoja niille, jotka tienaavat aidosti paljon. Suomella ei ole aseita tuollaiseen, koska nuo rikkaat voivat milloin vain nostaa kytkintä ja siirtää rahat Panamalle tms.

Mitäs luulet, paljonko hyötyy pk-yrityksen pitäjä, joita Suomessa on suhteessa leijonanosa. Jostain mielenkiintoisesta syystä unohdit tietysti kaikki ne verot, joita yrittäjät maksavat. Muun muassa yhteisövero ja YEL. Lisäksi ennakkoverot, jonka vuoksi kassassa PN oltava reippaasti rahaa.

Lähipiirissä on yrittäjiä ja menestyneet yrittäjät tu

Taisit puhua itsestäsi uunona, kun sanoit että Osinkotuloja voi ottaa jo hyvinkin pienestä yrityksestä ja verottomana puhtaana käteen. Vain hölmö voi kirjoittaa noin typerästi. Olisit nyt edes tarkistanut googlaamalla. 

Vierailija
87/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken tämän kruunaa suomalainen kateus, katkeruus sekä uhriutumismentaliteetti. Se mikä ei ole juuri minäminäminulle tärkeää, sille ei kuulu mitään. Aika moni tuijottaa omaan napaansa ja väheksyy ja kadehtii muilta pois kaiken mahdollisen. Semmoinen asia kun toisten tukeminen ja kannustus on perin harvinaista. Että sikäli tuo pöyristyttävän typerä hallitus taitaa olla kuva isosta osasta kansaa. 

Vierailija
88/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osingonmaksuohje listaamattomalle osakeyhtiölle

1. Osingon verotus

Osinkoa verotetaan pääoma- ja ansiotuloina seuraavien rajojen mukaisesti:

Jos 8 % mukaan laskettu osinko on yli 150 000 €, on ylimenevä osa 85 % veronalaista pääomatuloa.

Jos osinkoa maksetaan enemmän kuin 8 %, on ylimenevä osasta 75 % ansiotuloveroa. Tämä summa lisätään osakkaan muihin ansiotuloihin, josta pidätetään veroa henkilökohtaisen veroprosentin mukaan.

Jos saat pääomatuloja (mm. osingot, vuokratulot, myyntivoitot) yhteensä alle 30 000 €, menee veroa 30 % ja ylimenevästä osasta 34 %.

Vierailija
89/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Osingon verotus

Jos 8 % mukaan laskettu osinko on yli 150 000 €, on ylimenevä osa 85 % veronalaista pääomatuloa.

Jos osinkoa maksetaan enemmän kuin 8 %, on ylimenevä osasta 75 % ansiotuloveroa. Tämä summa lisätään osakkaan muihin ansiotuloihin, josta pidätetään veroa henkilökohtaisen veroprosentin mukaan.

Jos saat pääomatuloja (mm. osingot, vuokratulot, myyntivoitot) yhteensä alle 30 000 €, menee veroa 30 % ja ylimenevästä osasta 34 %.

Tässä yllä erään lusmun mukaan oleva PUHTAANA KÄTEEN OSINKOTULOJA 😂😂😂😂 Missä näette puhtaana käteen? Ei missään.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 88: "Mitään ei ole tehty. Itku vaan on tukiloisilla tällä palstalla kauhea "

Sä et nyt näytä ymmärtävän, että ne nyt säästämään ryhtyneet eivät suinkaan ole "tukiloisia" vaan keskituloisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka saavat tukina korkeintaan lapsilisää. Tämä nykyinen hallitus suunnittelee heikennyksiä nimenomaan työssäkäyvien elämään. Juuri niiden elämään, jotka ovat olleet ravintoloiden, kampaamojen ja monen muun pienyrittäjän asiakkaita tähän asti. Kun irtisanomissuojaa heikennetään, ensimmäinen sairaspäivä ollaan muuttamassa palkattomaksi ja työttömyysturvaa heikennetään, yhä useampi työssäkäyvä - jopa sellainen, joka on aiemmin halveksinut "tukiloisia" - on alkanut ymmärtää, että hetkonen, tämähän voi osua omalle kohdallenikin. Tai vaikkapa omien aikuisten lasteni kohdalle. 

Hassua muuten, että nyt, kun asumistukea ensi kuun alusta pienennetään, kovasti on palstalla uhottu, että on ollut vuosi aikaa hankkia halvempi asunto. Eli olisi pitänyt ennakoida. Noh, nyt kun tavallinen keskituloinen tai ihan hyvätuloinenkin työssäkäyvä on alkanut ennakoida, se ei olekaan hyvä asia. Eikös sen pitäisi olla pelkästään hyvä, että on omaa rahaa - siis säästöjä - , jolla selviää vaikeinakin aikoina? 

Vierailija
91/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Osingon verotus

...ja palkansaaja maksaa veroa sadasta prosentista tulojaan. Tukien saajallakin veroprosentti on muistaakseni 20%. Yhdistäkään prosentista vero ei ole nolla prosenttia.

Vierailija
92/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei usko sun valeitas täällä, yrittäjä hyvä. Työntekijöiden sivukulut ei mene sun palkastas. En jatka tätä solkkaamista, kun sekoitat selvät asiat arvonlisäverosta ja kiinteistöverosta lähtien. Jessus... Jos olet oikeasti noin tyhmä, niin ansaitsetkin sen konkurssin, mikä sulla on epäilemättä tulossa.

Ja sä vaan vääristelet täällä toisten sanomisia. No, työttömältä lusmulta en muuta odottanutkaan. Tässä yritetään vielä saada normipalkansaajia kääntymään yrittäjiä vastaan. 

Miksi olet huolissasi jostain palkansaajien kääntämisestä yrittäjiä vastaan? Mitä väliä sillä on mitä me jostain yrittäjästä ajatellaan? Jokainen on vastuussa omasta selviämisestään ja se yrittäjä ei eroa palkansaajasta. Jos yritys ei elätä, mene töihin, älä kitise että muut "kääntyi sinua vastaan".

Vierailija
93/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pääomavero, yritysomaisuusjärjestelyt, osakkaiden (perheenjäsenten) kautta rahojen kierrättäminen. Työssäkäyvät maksaa progressiivista tuloveroa joka pennistä, jonka tienaavat, yrittäjät ei. Jos tiedät yhtään mitään yrittämisestä niin tiedät kyllä toimintaperiaatteet."

Yrittäjän kanssa olen naimisissa, mutta en silti ymmärtänyt sun pöpinästäsi yhtään mitään. Mitä oikein yritit kertoa?

Mä olen itse yrittäjä, enkä mäkään ymmärtänyt. Maksan jokaisesta tienaamastani pennistä 24% valtiolle arvonlisäveroa. En valita tästä, koska verovaroja tarvitaan ja olen elämäni aikana hyötynyt niistä itsekin. Mutta onhan tuo oikeasti paljon, varsinkin kun harva asiakas ymmärtä

"Niin, mutta ei asiakas ajattele että palvelun "todellinen" hinta on 24% alempi." Asiakkaalle hinta on se, mitä lapussa lukee, veroineen kaikkineen. Hän maksaa sen veron, sinä vain siirrät sen verottajalle. Ei ole asiakkaan asia miettiä mitä siitä hinnasta jää sinulle käteen, vaan sinun.

"Ja miksi tämä mitä sanot ei päde sitten työntekijään? Jos minun asiakkaani antaa arvonlisäveron valtiolle ja minä olen vain välikäsi, miksi et ajattele että työnantaja antaa tuloveron valtiolle ja palkansaaja on vain välikäsi?" Koska nämä kaksi veroa ei vertaudu keskenään. Voit verrata omaa tuloveroasi ja työntekijän tuloveroa. Et arvonlisäveroa ja tuloveroa.

"Samoin voi sanoa, että tulovero menee valtiolle ihan oikeutetusti ja työntekijä voi sen jälkeen maksaa kulunsa eikä tulovero mene yhdenkään palkansaajan tuloista." Niin meneekin oikeutetusti. Tulovero menee nimensä mukaisesti veroista. Arvonlisävero tuotteesta tai palvelusta.

Joko et ole yrittäjä ollenkaan, sekoitat tahallasi, tai olet harvinaisen tyhmä yrittäjä. Luultavimmin olet valehtelija, eli keskimmäinen vaihtoehto.

Rehellisesti sanottuna, tuo on minusta vain sanahelinää. Asiakas maksaa veron, minä siirrän sen verottajalle. Samoin tuloverossa työnantaja maksaa veron, palkansaaja "siirtää" sen verottajalle. Sekä arvonlisävero että tulovero ovat veroja, jotka on maksettava. Siinä ne vertautuvat keskenään, ja minusta on vain kikkailua sanoa ettei yrittäjät maksa veroa "koska he vain siirtävät" sen valtiolle, mutta palkansaajat maksavat koska heihin ei jostain syystä päde että vero vain siirtyy valtiolle.

Mutta tässä on kyse vain ajatuskikkailusta, enemmän minua kiinnostaa miksi palkansaaja ja yrittäjä halutaan nähdä jotenkin niin eri puolilla olevina henkilöinä. Itse esim. olen kertonut että hallituksen toimet sattuvat myös minuun, pienyrittäjään. En koe olevani palkansaajia vastaan vaan samalla puolella. Erona on vain se, että minä siirtelen sitä asiakkaiden rahaa kaikkiin suuntiin, mihin kuuluukin.

Vierailija
94/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Osingon verotus

...ja palkansaaja maksaa veroa sadasta prosentista tulojaan. Tukien saajallakin veroprosentti on muistaakseni 20%. Yhdistäkään prosentista vero ei ole nolla prosenttia.

Haluan vielä muistuttaa, että tässä maassa MIKÄÄN EI OLE ILMAISTA. Jos joku väittää, että yrittäjät saa kaiken ilmaiseksi, on kyseessä silmänkääntötemppu tai harhainen mieli.

Yrittäjällä ei ole yksityistä terveydenhuoltoa, Smartumeita/Edenredejä, työttömyysturvaa,  eikä huoletonta huomista. Kaikki pitää maksaa ihan itse.

Yrittäjä ei myöskään kuvittele, etteikö muillakin ole vaikeata, mutta yrittäjien mollaaminen aiheetta ja väärän luulon levittäminen yrittäjistä on aivan absurdia.  

Vierailija
95/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne pari rikasta tyyppiä pidäkään suomea yksinään pystyssä?? Aika jänskää!

Vierailija
96/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet huolissasi jostain palkansaajien kääntämisestä yrittäjiä vastaan? Mitä väliä sillä on mitä me jostain yrittäjästä ajatellaan? Jokainen on vastuussa omasta selviämisestään ja se yrittäjä ei eroa palkansaajasta. Jos yritys ei elätä, mene töihin, älä kitise että muut "kääntyi si

Olen eri, mutta miten voi mennä töihin jos yritykset eivät elätä? Jos ajatus on se, että palkansaajat eivät halua käyttää rahaa mihinkään koska yrittäjät ovat niin kamalia ihmisiä, niin mihin he sitten menevät töihin kun yritykset ovat konkassa?

Vierailija
97/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet huolissasi jostain palkansaajien kääntämisestä yrittäjiä vastaan? Mitä väliä sillä on mitä me jostain yrittäjästä ajatellaan? Jokainen on vastuussa omasta selviämisestään ja se yrittäjä ei eroa palkansaajasta. Jos yritys ei elätä, mene töihin, älä kitise että muut "kääntyi si

Levität täällä täyttä sontaa listaamattoman yrityksen osinkotuloista ja kehtaat väittää, että olisit joku asiantuntija/tietäjä yritysten veronvälttelyssä. Oot asiantuntija paskanpuhumisessa ja väärän luulon levittämisessä muka totuutena. Etsi töitä, niin et oo noin pihalla. 

Vierailija
98/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yrityksien voittoa pitää tehdä vielä jos on pörssiyhtiö niin jakaa osinkoja omistajille.

Juuri oli juttua että toimitusjohtajien palkat nousivat 20 -> 40 kertaisiksi duunariin verrattuna : )

Vierailija
99/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelisivat nyt ensi alkuun edes palvelemaan suomeksi, mutta kun eivät huoli kantasuomalaista viemään hiekkaa ravintolaansa 

Olkoot sitten ilman 

Hassu juttu. Karvaranteet oppivat hetkessä sen verran suomea, että pitsan ja kabin myyminen onnistuu ja muutama osaa niin hyvin, että pitää autoliikettä. Ylimieliset hienosteluravintolat palkkaavat suomea osaamattomia ja karkottavat niistä vähistä asiakkaista osan pois. Tai he eivät tule toista kertaa.

Vierailija
100/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot sitten ilman 

Hassu juttu. Karvaranteet oppivat hetkessä sen verran suomea, että pitsan ja kabin myyminen onnistuu ja muutama osaa niin hyvin, että pitää autoliikettä. Ylimieliset hienosteluravintolat palkkaavat suomea osaamattomia ja karkottavat niistä vähistä asiakkaista osan pois. Tai he eivät tule toista kertaa.

Kebabin