Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla paha ihminen?

Vierailija
19.03.2024 |

Niin?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ajatuksia herättävän elokuvan missä eräs jamppa vain sai jatkuvasti gaggaa niskaan ja sitten se sai jonkinlaiset supervoimat eikä nähnyt muuta pointtia kuin alkaa pahaksi ja tekemään niillä voimilla pahoja. Niin kai niitä pahoja ihmisiä syntyy, kun ei positiivista saa kokea ja on täynnä vihaa ja katkeruutta. Siinä missä hyviä ihmisiä niistä positiivisista kokemuksista.

Vierailija
62/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika yksinäinen olohan se tuppaa olemaan. Meni pitkään hyväksyä ja ymmärtää se, että olen nähnyt itseni totaalisen väärin ja kuvitellut olevani hyvä ja mukava. Nyt en toki vieläkään tiedä, miten voisin olla parempi, mutta ymmärrän ne ghostaamiset ja välien katkeamiset niin monelta taholta ja yritän olla mahdollisimman vähän oma itseni.

I feel you. Luulin itsekin olevani hyvä ja mukava, mutta toiset eivät ole samaa mieltä, ja olen nyt täysin yksin. Olen kuitenkin valinnut oman itseni. Kukaan ei voi saada minua muunlaisena. Tuntuu karulta ja rankalta ja samalla täysin vapaalta.

Kyllä nyt tässä haiskahtaa että olet sosiaalisesti kömpelö luuseri. Langassa oli tarkoitus keskustella pahoista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ajatuksia herättävän elokuvan missä eräs jamppa vain sai jatkuvasti gaggaa niskaan ja sitten se sai jonkinlaiset supervoimat eikä nähnyt muuta pointtia kuin alkaa pahaksi ja tekemään niillä voimilla pahoja. Niin kai niitä pahoja ihmisiä syntyy, kun ei positiivista saa kokea ja on täynnä vihaa ja katkeruutta. Siinä missä hyviä ihmisiä niistä positiivisista kokemuksista.

Kannattaa katsoa oikeitakin elokuvia eikä pelkkää superkalsari hömppää.

Vierailija
64/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ihminen tekee pahoja tekoja.

Millä pahat teot saataisiin loppumaan? Pahalla vai hyvällä?

Jos hyvä ei ole tiettyyn pisteeseen mennessä auttanut, täytyy kokeilla pahaa. Paha ja pahoja tekoja tehnyt on jo saanut valita. Hän olisi voinut valita hyvän, mutta valitsi silti pahan. Eli itse tilasi itselleen sen, mitä hänellä on nyt edessä. Valinnanmahdollisuuksia hänelle tarjottiin, monta kertaa, tiesi seuraukset, mutta valitsi silti pahan, koska ei pystynyt luopumaan omasta pahuudestaan. 

Vierailija
65/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tule pahaa, vaikka kuinka paukutettaisiin halolla päähän. Ryhdyn mieluummin hulluksi. Jos ryhtyy kiusaajansa kaltaiseksi, on peli ja oma sielu menetetty.

Siihen pahat pyrkivätkin.

Vierailija
66/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei tule pahaa, vaikka kuinka paukutettaisiin halolla päähän. Ryhdyn mieluummin hulluksi. Jos ryhtyy kiusaajansa kaltaiseksi, on peli ja oma sielu menetetty.

Hmm. Kaikki on toki kovin suhteellista.

Mietipä, jos sulle olisi tehty porukalla pahaa.

Mites jos katala ex-miehesi olisi pannut sua todistajien edessä kun nukut ja muutoinkin salakuvannut teidän seksileikkejä, leuhkinut teoillaan kavereilleen ja veetuillut sulle niistä netissä? Ja huåritellut sua ja lyönyt päin näköä, kun yritit selvittää asiaa kahden kesken?

Niin oletko sä sitten paha, jos ilmoittaisit r-skauksesta tai salakuvaamisesta poliisille ja samalla käräyttäisit sen porukan, jossa näitä juttuja on vuosien ajan levitelty? 

Vai oletko paha, jos pidät suusi kiinni ja kärsit hiljaa ja mahdollistat sillä näiden psykojen uudet uhrit? 

Mihin suuntaan sulla on velvollisuus olla hyvä?

Vierailija
67/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika yksinäinen olohan se tuppaa olemaan. Meni pitkään hyväksyä ja ymmärtää se, että olen nähnyt itseni totaalisen väärin ja kuvitellut olevani hyvä ja mukava. Nyt en toki vieläkään tiedä, miten voisin olla parempi, mutta ymmärrän ne ghostaamiset ja välien katkeamiset niin monelta taholta ja yritän olla mahdollisimman vähän oma itseni.

I feel you. Luulin itsekin olevani hyvä ja mukava, mutta toiset eivät ole samaa mieltä, ja olen nyt täysin yksin. Olen kuitenkin valinnut oman itseni. Kukaan ei voi saada minua muunlaisena. Tuntuu karulta ja rankalta ja samalla täysin vapaalta.

Kyllä nyt tässä haiskahtaa että olet sosiaalisesti kömpelö luuseri. Langassa oli tarkoitus keskustella pahoista ihmisistä.

Totta. Häijyn kommenttisi perusteella sinä olet kuitenkin mukana oikeassa keskustelussa. 

Vierailija
68/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä tottelematon nainen on aina paha. Mies omasta mielestään erehtymätön ja hyvä, vaikka olis tullut vähän valehdeltua ja r**skattua, maalitettua ja sen sellaista. Pojat ovat poikia, mutta naiset pahoja, jos eivät heitä ymmärrä.

Vierailija
69/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä tottelematon nainen on aina paha. Mies omasta mielestään erehtymätön ja hyvä, vaikka olis tullut vähän valehdeltua ja r**skattua, maalitettua ja sen sellaista. Pojat ovat poikia, mutta naiset pahoja, jos eivät heitä ymmärrä.

Pieni osa miehistä on tuollasia, valtaosa ok-tyyppejä.

Vierailija
70/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Kaikki on toki kovin suhteellista.

Mietipä, jos sulle olisi tehty porukalla pahaa.

Mites jos katala ex-miehesi olisi pannut sua todistajien edessä kun nukut ja muutoinkin salakuvannut teidän seksileikkejä, leuhkinut teoillaan kavereilleen ja veetuillut sulle niistä netissä? Ja huåritellut sua ja lyönyt päin näköä, kun yritit selvittää asiaa kahden kesken?

Niin oletko sä sitten paha, jos ilmoittaisit r-skauksesta tai salakuvaamisesta poliisille ja samalla käräyttäisit sen porukan, jossa näitä juttuja on vuosien ajan levitelty? 

Vai oletko paha, jos pidät suusi kiinni ja kärsit hiljaa ja mahdollistat sil

Käräytät ne tietysti. 

Vierailija
71/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvä ei ole tiettyyn pisteeseen mennessä auttanut, täytyy kokeilla pahaa. Paha ja pahoja tekoja tehnyt on jo saanut valita. Hän olisi voinut valita hyvän, mutta valitsi silti pahan. Eli itse tilasi itselleen sen, mitä hänellä on nyt edessä. Valinnanmahdollisuuksia hänelle tarjottiin, monta kertaa, tiesi seuraukset, mutta valitsi silti pahan, koska ei pystynyt luopumaan omasta pahuudestaan. 

Oma isäni on narsistinen ja väkivaltainen. En edes tiennyt että se oli pelkoa mitä tunsin koko lapsuuteni, mietin vain mikä minussa on vialla kun olin niin sekaisin. Sitten kun ymmärsin asioiden laidan, ei hän tule saamaan minulta senkummemmin hyvää kuin pahaakaan, hän on yksinkertaisesti kuollut minulle. Ihan simppelisti olen katkaissut välini täysin. Eikä hän ymmärrä miksi, kun larppaa hyvää perheenisää samaan aikaan kun uhkailee väkivallalla ja toteuttaakin sitä käytöstä kaikin puolin. Minä en ole näyttelijä, joten en lähde tuohon performanssiin mukaan. Ei hän tule saamaan minulta pahaakaan. Minä vain odotan, kunnes kuolee ihan oikeasti, sillä välin elän elämääni.

Vierailija
72/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni on narsistinen ja väkivaltainen. En edes tiennyt että se oli pelkoa mitä tunsin koko lapsuuteni, mietin vain mikä minussa on vialla kun olin niin sekaisin. Sitten kun ymmärsin asioiden laidan, ei hän tule saamaan minulta senkummemmin hyvää kuin pahaakaan, hän on yksinkertaisesti kuollut minulle. Ihan simppelisti olen katkaissut välini täysin. Eikä

Isäsi ei kaiketi vainoa sinua.

Antaisin itsekin pahojen tyyppien olla, jos he jättäisivät rauhaan. Mutta siihen he eivät suostuneet. Jäivät vainoamaan ja kiusaamaan, kun en taipunut kaikkiin vaatimuksiin.

Nyt oli pakko käräyttää heidät. Eikä harmita yhtään, itse ovat valehdelleet poliisille kaikenlaista musta ja maalittaneet syypääksi omiin juttuihinsa.

Ihan älyvapaita juttuja, josta muita syyttelevät. Narskun mielestä rikoin hänen ydinperheensä, kun en hänen leikkikalukseen uudelleen ryhtynyt.

Hiljaa olisi pitänyt olla kaikesta ja suostua kaikkeen, mitä hän milloinkin haluaa, antaa kaikki rahat ja ottaa turpiin, jos toista jokin asia harmittaa.

Nyt olen narskun mielestä paha. Ja mielenvikainen huåra (joka ei ymmärtänyt antaa). Varmaan narsisti kanssa, jollen ihan aito psykopaatti. Huoh.

Vierailija
73/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin se juju piileekin,ei paha ihminen ns. tunne itseään pahaksi ihmiseksi. Vaan normaaliksi. Hyvä ja paha käsitteet tulee aina henkilön ulkopuolelta.

Vierailija
74/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mielessä paha? Meinaatko diabolista pahuutta, jossa pahuus itsessään on päämäärä vai välineellistä pahuutta, jossa pahuus on vain yksi keinoista saavuttaa paha kuten esimerkiksi lääkäri, joka tekee kivuliaan leikkauksen antaakseen potilaalle terveyden. Onko diabolista pahuutta edes olemassa, koska esimerkkksi pahin sarjamurhaaja-psykopaatti tavoittelee vääristynyttä mielihyvää eli hyviä päämääriä tekemällä pahoja tekoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi