Miltä tuntuu olla paha ihminen?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
No aika yksinäinen olohan se tuppaa olemaan. Meni pitkään hyväksyä ja ymmärtää se, että olen nähnyt itseni totaalisen väärin ja kuvitellut olevani hyvä ja mukava. Nyt en toki vieläkään tiedä, miten voisin olla parempi, mutta ymmärrän ne ghostaamiset ja välien katkeamiset niin monelta taholta ja yritän olla mahdollisimman vähän oma itseni.
Yksinäinen? Kyllähän pahalla ihmisellä aina kavereita riittää :)
Vierailija kirjoitti:
No aika yksinäinen olohan se tuppaa olemaan. Meni pitkään hyväksyä ja ymmärtää se, että olen nähnyt itseni totaalisen väärin ja kuvitellut olevani hyvä ja mukava. Nyt en toki vieläkään tiedä, miten voisin olla parempi, mutta ymmärrän ne ghostaamiset ja välien katkeamiset niin monelta taholta ja yritän olla mahdollisimman vähän oma itseni.
Tuohon nyt ei tarvitse olla kuin outo. Minä olen tosi outo ja erilainen, ja siksi ihmiset karttavat. En voi olla paha, kun en ole kenenkään kanssa edes tekemisisssä 😅
Vierailija kirjoitti:
Pahuuttaan ei voi piilottaa. Se tihkuu ihmisestä läpi, vaikka sanoisi tai tekisi mitä. Kaikki näkee.
Tämä ei pidä paikkaansa.Olisin voinut itsekin sanoa/luulla näin joskus.Jotkut psykopaatit ,eli pahimmat ihmiset mitä voi olla , osaavat esittää suorastaan ihanaa ihmistä.Tällaiseen olin kerran jopa vähän ihastunut ennen kuin kävi ilmi hänen hirveät tekonsa.Silloin säikähdin,etten olekaan niin hyvä ihmistuntija kuin luulin olevani.
Vierailija kirjoitti:
Pahuuttaan ei voi piilottaa. Se tihkuu ihmisestä läpi, vaikka sanoisi tai tekisi mitä. Kaikki näkee.
No tuo on semmoisen naiivin tallukan luulo tai ennemminkin toive.
Vierailija kirjoitti:
Va ja kki sä ap olet
Elän eri todellisuudessa kuin sinä elät. En ole mitään mitä sanot, etkä sinä ole olemassa ollenkaan, siinä todellisuudessa missä minä elän. Et voi asialle mitään.
Voit vain kiukutella siinä omassa todellisuudessasi.
Niin? Miten kukakin määrittelee pahuuden.. Joillekin herkkänahoille pahaksi ihmiseksi riittää se ettei ole joka saamarin asiasta samaa mieltä eikä taivu joka saamarin asiaan toisen mielen mukaan.. Joillekin pahan ihmisen leimaan tarvitaan sitten taas ihan oikeasti pahoja tekoja..
Kaikissa meissä on molemmat puolet. Turha tekopyhäillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta millä mitalla.
On olemassa myös ihan absoluuttisesti pahoja ihmisiä. Kyllä he itse tietävät ja itsensä tuntevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen? Kyllähän pahalla ihmisellä aina kavereita riittää :)
Nimenomaan! Me kiltit ja alistuvaiset ja hyväksikäytetyt olemme niitä yksinäisiä, kun taas egomaaneilla ja kiusaajilla riittää kavereita, jopa rikollisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta millä mitalla.
On olemassa myös ihan absoluuttisesti pahoja ihmisiä. Kyllä he itse tietävät ja itsensä tuntevat.
Orpon hallituksessa on niitä edustava kokoelma.
Millainen paha ihminen?
Onko se
A
selkään ystäväänsä puukottava, vilpillinen, väkivaltainen kiusaajaluuseri, joka esittää uhria, jos samaa takas, mitä muille tarjoilee?
B
sellainen, jonka mitta täyttyy yllämainitun kaltaisista ja haluaa oikeutta tai tarjoilee samaa niille, jotka kiusanneet joukolla vuosia itseään heikompaa?
Mitä enemmän ihminen kieltää pahan itsessään, sitä enemmän hän pelkää.
suurin osa ei ole pahoja vaikka niin jostain syystä fantasioi. Tulisi äitiä ikävä kun ihan tosissaan pahan ihmisen kohtaisi.
Kiusaajia saa vetää kuonoon, jos muu ei auta. Itse sitä kerjäsivät eivätkä jättäneet rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Millainen paha ihminen?
Onko se
A
selkään ystäväänsä puukottava, vilpillinen, väkivaltainen kiusaajaluuseri, joka esittää uhria, jos samaa takas, mitä muille tarjoilee?
B
sellainen, jonka mitta täyttyy yllämainitun kaltaisista ja haluaa oikeutta tai tarjoilee samaa niille, jotka kiusanneet joukolla vuosia itseään heikompaa?
Tämä.
Olen itse nykyään tuo B ja saanut kuulla läheisiltä että minusta on tullut paha. Haluavat kuulemma palata entiseen. "Voi kun kaikki olisi niin kuin ennen"
Pahasta kun riisuu ne jännän elementit pois niin jäljelle jää tympeää ja ylipöhöttynyttä egoa ja sääntöjen noudattamista kolmannen valtakunnan tapaan. Paha on banaalia. Laiskuutta, epäoikeudenmukaisuutta, ylpeyttä ja luonteen heikkoutta ja kehittymättömyyttä.