Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Vierailija kirjoitti:
Sun tyttöystävä on niiden omien empiiristen havaintojen perusteella tullut siihen tulokseen, että Mr Skylight on henkisesti niin kehittymätön että on alkanu ottaa pattiin. Nyt katselee vaihtoehtoja, niitähän on.
No tämäpä se oli kannustava ja kehittävä kommentti sinulta. Kiitos kuitenkin. Näin se voi olla.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
"Alfamieheni" valitsi minut. Hän kosi perinteisesti, mutta sitä ennen hän oli keskustellut myös vanhempieni kanssa ja vanhanaikaisesti pyytänyt kättäni.
Joskus näinkin päin. Valitset tai tulet valituksi. Pääasia on ikuinen rakkaus.
Mitäpä betamiehet, jos alkaisitte valita, ettekä odota, että prinsessanne löytää teidät ja ihastuu tulisesti?
Hyvä pointti! Olisi kait hyvä olla rohkea ja aktiivinen. Kiitos!
Mr skylight
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät kestä lällyjä miehiä. Tämä on tämä iänikuinen jännämies/kilttimies -keskustelu.
Itse näkisin niin että kyse ei ole mistään jännyydestä vaan vastuun ottamisesta itsestään. En minä tosiaan kestäisi sellaista jees-miestä jolla ei ole mitään mielipidettä mihinkään vaan myötäilee kaikessa samaa mitä mieltä itse olet. Ja ei laita elämässään tikkua ristiin. Minä en halua senkoommin miestä joka pitää minut veitsenterällä, vaan aikuisen ihmisen jota ei tarvitse senkoommin paapoa kuin pientä lasta, kuin pelätä että milloin se on minua pettämässä. Hänellä on JOKIN intohimo elämässä, ei sen tarvitse olla sama kuin minulla. Mutta jokin palo mikä saa silmät syttymään kun hän siitä puhuu minulle ja voin tähän elämän osa-alueeseen ehkä osallistuakin (jotkut ovat minulle vain niin tympeitä, että en kyllä jaksaisi mihinkään golfreissulle läht
Kiitos! Sulla on tosi hyviä pointteja. Kyllä parisuhteessa kuitenkin minusta on normaalia jollain tasolla oman seksuaalisuutensa ikäänkuin jakaa puolison kanssa. Mitä tarkoitat tällä, että seksuaalisuutesi ei ole miehesi omaisuutta. Totta kai omaa kivaa tulee saada harrastaa, mutta ethän voi parisuhteessa olevana naisena noin ajatella, että seksuaalisuutesi olisi sinun oma asiasi muulla tavoin eli tarkoitan nyt sitä, että klassiseen parisuhteeseen kyllä kuuluu olennaisena osana se, että kumppanisi on AINOA seksikumppanisi.
Mr Skylight
Vierailija kirjoitti:
"Alfamieheni" valitsi minut. Hän kosi perinteisesti, mutta sitä ennen hän oli keskustellut myös vanhempieni kanssa ja vanhanaikaisesti pyytänyt kättäni.
Joskus näinkin päin. Valitset tai tulet valituksi. Pääasia on ikuinen rakkaus.
Mitäpä betamiehet, jos alkaisitte valita, ettekä odota, että prinsessanne löytää teidät ja ihastuu tulisesti?
Varmasti sopii sinulle, mutta itselläni nousi kyllä niskavillat pystyyn. Minä en ole vanhempieni omaisuutta ja heillä ei ole mitään sananvaltaa kenen kanssa seurustelen tai menen naimisiin. Varsinkaan uskottomalla ja väkivaltaisella narsisti-isällä, hän ei edes ymmärrä sitoutumista rakkaaseen ihmiseen niin häneltä jos joku menisi pyytämään kättäni, niin kannattaisiko sellaisen miehen kanssa edes jatkaa joka tuntee minut noin huonosti. En ole mitään kauppatavaraa.
Itse olen alfojen alfa ja tosi tyytyväinen tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän aiheen tarkoitus siis se, että hakisit naisilta vastausta siihen millainen sinun pitäisi olla, että tyytymätön naisesi olisi sinuun tyytyväinen? Sanoit olevasi parisuhteessa, aloituksessa taas viittasit siihen, että olet etsimässä uutta parisuhdetta.
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin kannattaa mennä terapiaan. Johonkin yleiseen ja abstraktiin pohdintaan palsta sopii kyllä, mutta parisuhdeongelmissa se on osa ongelmaa, että oma näkökulma on värittynyt. Panen melkein pääni pantiksi, että se ei suinkaan ole sinun puolisosi, joka vaatii sinua olemaan "alfempi", vaan hänen näkökulmansa on ihan toinen.
Itsensä muuttaminen on joka tapauksessa vaikeaa, ellei mahdotonta. Persoonallisuudenpiirteet ovat erittäin pysyviä, tutkitusti. Vuorovaikutusta muihin sen sijaan voi muuttaa paljonkin, vaikka siellä terapiassa.
Joo juuri näin eli haen vinkkejä siihen, että miten
Olen taipuvainen ajattelemaan kuten täällä silloin tällöin huomautetaan, että parhaat neuvot uuden naisen saamiseen tulisivat ehkä miehiltä. Me naiset kun emme koskaan ole iskeneet heteronaista emmekä eläneet heidän kanssaan.
Oma mielipiteeni näihin tilanteisiin on se, että jos odotat jätetyksi tulemista, niin jätä itse. Antaisin saman neuvon myös naiselle. Sen vuoksi, että itsekunnioituksen rippeet säilyvät niin paremmin, kun itse jättää eikä odottele toisen päätöstä. Se on joka tapauksessa tulossa tai sitten se muuttaa tilanteen täysin, jos sinä haluatkin tehdä päätöksen erosta. Olen itsekin noudattanut neuvoani eli jätin ensirakkauteni, kun hän muutti vähäksi aikaa toiseen maahan töidensä takia. En uskonut, että hän olisi voinut olla pettämättä, joten tein päätöksen, vaikka olin häneen tosi rakastunut ja se otti koville. En kuitenkaan katunut, vaikka myönnän, että sen jälkeen vielä pari kertaa päädyttiinkin samaan sänkyyn ennen hänen lähtöään. Vielä hirveämpää oli aamulla, kun hän lähti - en suosittele. Kerrasta poikki ja se on siinä.
Ihan välikyssärinä, jos keskustelua jatketaan, niin osaako kukaan neuvoa miten tuo lainaus jäisi "eri väriseksi" kuin oma teksti, ettei tulisi tuollaista puuroa, josta ota edes alfojen alfa selvää, heh? Auttaako joku välilyönti tai jotain?
Mr sky...
"Miksi nainen aina". Tuossa syy. Yrittäkää hyvät ihmiset nyt jo vihdoin ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. Ei ole yhtä ainoaa nais-kollektiivia, jolla on sama preferointitapa. Muuta ap omaa ajatteluasi nyt aivan ensimmäiseksi ja seuraavaksi voit pohtia, miksi olet kiinnostunut juuri niistä naisista, jotka mieltyvät alfoihin.
Siinä tapauksessa klassinen parisuhde ei ole minun juttuni, koska minä en hyväksy vallankäyttöä. Voin kyllä kertoa että olen harrastanut seksiä muiden kanssa tai en ole, mutta milloin ja kuinka monesti ja keiden kanssa, se ei kuulu tulevalle kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän aiheen tarkoitus siis se, että hakisit naisilta vastausta siihen millainen sinun pitäisi olla, että tyytymätön naisesi olisi sinuun tyytyväinen? Sanoit olevasi parisuhteessa, aloituksessa taas viittasit siihen, että olet etsimässä uutta parisuhdetta.
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin kannattaa mennä terapiaan. Johonkin yleiseen ja abstraktiin pohdintaan palsta sopii kyllä, mutta parisuhdeongelmissa se on osa ongelmaa, että oma näkökulma on värittynyt. Panen melkein pääni pantiksi, että se ei suinkaan ole sinun puolisosi, joka vaatii sinua olemaan "alfempi", vaan hänen näkökulmansa on ihan toinen.
Itsensä muuttaminen on joka tapauksessa vaikeaa, ellei mahdotonta. Persoonallisuudenpiirteet ovat erittäin pysyviä, tutkitusti. Vuorovaikutusta muihin sen sijaan voi muuttaa paljonkin, vaikka siellä terapiassa.
Jo
Viestiin 987:
Tossa olisi tavallaan järkeä ottaa itse se ero. Rakastan kuitenkin naistani ja haluaisin kääntää kyllä jokaisen kiven ja tätä pitäisin sitten viimeisenä ratkaisuna. Tosiaan onhan se vähän niinkin, ettei suhteessa kannattaisi olla, jos arvomaailma olisi liian erilainen. Sitä tässä vain pohtii, että olisiko kenties vielä mahdollisuuksia omaa ajatteluaan ja käytöstäänkin muuttamalla saada parisuhdekin paremmin toimimaan.
Mr Sky
Vierailija kirjoitti:
"Miksi nainen aina". Tuossa syy. Yrittäkää hyvät ihmiset nyt jo vihdoin ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. Ei ole yhtä ainoaa nais-kollektiivia, jolla on sama preferointitapa. Muuta ap omaa ajatteluasi nyt aivan ensimmäiseksi ja seuraavaksi voit pohtia, miksi olet kiinnostunut juuri niistä naisista, jotka mieltyvät alfoihin.
Okei kiitos. Ymmärrän nyt tätä keskustelua käyneenä asian, ainakin joiltain osin. Otan tästä koppia!
Mr sky/ap
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa klassinen parisuhde ei ole minun juttuni, koska minä en hyväksy vallankäyttöä. Voin kyllä kertoa että olen harrastanut seksiä muiden kanssa tai en ole, mutta milloin ja kuinka monesti ja keiden kanssa, se ei kuulu tulevalle kumppanille.
Ai tuota tarkoitit. Anteeksi ymmärsin väärin. Joo tuo on kyllä sinun yksityisasiasi toki.
Mr sky
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alfojen alfa ja tosi tyytyväinen tilanteeseen
I am happy for you! Kerro toki lisää...
Mr sky
Ehkä mun pitäis muuttaa toi mun alkuperäinen kyssäri muotoon, että miksi nainen niin sangen usein valitsee ilkeän/häijyn/tuhman/kusipäisen miehen kiltin/lempeä/hyväntahtoisen asemesta? Mikä siinä rentussa ja hampparissa viehettää? Se easy going meininki vai mikä? Kertokaa nyt oikeesti tässä kärsivällisempikin kaveri jo alkaa hermostumaan pian, heh. No en hermostu.
Mr sky/ap
Ja sitten kiinnostaa myös se, että mikä tässä aiheessa nyt niin mahdottoman paljon toisia triggeröi? Sekö että uli uli miehet ovat jo vuosia jankanneet tätä laatikkoleukasydänkirurgilentäjä vaan saa naista mantraansa vai?
Mr sky/ap
Otetaan esimerkki. Olen eläinrakas, eikä yhdelläkään metsästäjällä tai lihansyöjällä ole minuun mitään saumaa. Kavereina voivat olla, mutta ei parisuhteeseen. Siskoni on puolestaan aivan toista maata ja hänellä on aivan toisenlaiset arvot ja aviomies. Ajatus onkin se, että löytää itselleen yhden sopivan kumppanin eikä kannata tavoitella mitään kaikkia naisia/miehiä miellyttävää identiteettiä. Kuinka hyvin ihmiset tuntevat itsensä ja tietävät, mikä heille on merkityksellistä?
Ja miksi me miehet stana niin usein halutaan itellemme se oma JännäJenna? Voih
Ehkä mun pointti tässä lähes tuhat-sivuiseksi paisuneessa vuodatuksessa oli vaan se, että älkää vaihtako kilttiä hyvää rakastavaa puolisoanne mihinkään renttuun, joka vain itsekkäästi käyttää ihmisiä hyväkseen. Kiltteys on aliarvostettua!
Mr skylight/ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä alfa- beta-jaottelu on täällä oppimani mukaan turhaa ja ärsyttävääkin ja ymmärrän tämän aivan täysin.
Jos nyt kuitenkin itse tässä koittaisin tiivistää silti tämän keinotekoisesti ajatellun shaissen tässä niin:
Alfa on itsevarma johtajatyyppi
Beta on epävarma sivustaseuraaja
Mutta älköön kukaan loukkaantuko. Kaikkia ihmistyyppejä, jos niitä nyt mielekästä edes ajatella olevan, tarvitaan yhtäläisesti ja täältä olen oppinut, että jokainen valitsee kumppaninsa ihan omilla kriteereillään.
Mr skylight
Minusta näissä määritelmissä mennään kyllä siinä mielessä pieleen, että tavallinen mies ei tunnu mahtuvan niihin ollenkaan. Tavallinen mies kun ei ole mikään "kaikkien naisten himoitsema alfa", mutta ei myöskään mikään "saamaton ja mitätön vässykkä"? Mikä kirjain on varattu tavalliselle miehelle?
Itse näkisin niin että kyse ei ole mistään jännyydestä vaan vastuun ottamisesta itsestään. En minä tosiaan kestäisi sellaista jees-miestä jolla ei ole mitään mielipidettä mihinkään vaan myötäilee kaikessa samaa mitä mieltä itse olet. Ja ei laita elämässään tikkua ristiin. Minä en halua senkoommin miestä joka pitää minut veitsenterällä, vaan aikuisen ihmisen jota ei tarvitse senkoommin paapoa kuin pientä lasta, kuin pelätä että milloin se on minua pettämässä. Hänellä on JOKIN intohimo elämässä, ei sen tarvitse olla sama kuin minulla. Mutta jokin palo mikä saa silmät syttymään kun hän siitä puhuu minulle ja voin tähän elämän osa-alueeseen ehkä osallistuakin (jotkut ovat minulle vain niin tympeitä, että en kyllä jaksaisi mihinkään golfreissulle lähteä vaikka mikä olisi). Ja hän ei myöskään kontrolloisi minua, kenen kanssa saan olla tekemisissä ja minkälainen (seksuaali)elämäni on ollut ennen häntä. Minä olen kyllä varsin kokematon seksuaalisesti, mutta en ikinä ryhtyisi suhteeseen miehen kanssa jolle tämä olisi joku kriteeri koska minun seksuaalisuuteni ei ole hänen omaisuuttaan ja näillä tuppaa olla tapana sitten aikaa myöten laajentua kaikkeen muuhun kontrollointiin. Olen nainen, en mikään trofee.