Miksi nainen aina valitsee alfemman? Eikö mikään riitä?
Koitetaan pitää keskustelu asiallisena ja olla loukkaamatta ketään, ettei tule bannia. Mitä ominaisuuksia alfa-miehessä naiset arvostavat ja mitä beta-miehessä vihaavat? Olisi kiva näin miehenä tietää, jotta voisi jatkossa uuden kumppanin kanssa kehittää itseään. Kiitos jo etukäteen arvon naiset ja toki miehiltäkin olisi kiva saada kannanottoja.
Kommentit (1076)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos eli sellaista tervettä itsevarmuutta pitäisi mieheltä myös löytyä eli liiallinen kiltteyskään ei sytytä. Tämä on kyllä niin veteen piirretty viiva, että varmasti voi olla vaikeaa miehenä tätä toteuttaa, jos ei luonnostaan satu olemaan juuri sellainen sopiva. Pitääkö miehessä siis olla vähän haastettakin? Onko naiselle kiehtovampaa, jos miehen eteen pitää hieman myös nähdä vaivaa? Asuuko naisissakin hieman metsästysviettiä? Olen kyllä ymmärtänyt, että naisia ei kiinnosta miehet, ketkä flirttailevat muille eli naiset hyvin usein kyllä tuntuisivat haluavan miehensä sillä tavoin omistaa. Olenko ihan kuutamolla taas?
ap
Kiintymyssuhdemallit määrää hakeeko suhteelta tappelua ja draamaa vai jotain vakaampaa (vaiko väistää kaikki suhteet). Kannattaat tututua kiintymyssuhdeteoriaan, tuntea oma mallinsa ja sen mahdolliset heikkoudet.
Lyhyest
Tämähän se. Paljon on suhteita epäterveellä dynamiikalla. Noin 30 prosenttia suomalaisista on arvioitu olevan turvallisesti kiintyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan naiset inhoavat miesten heikkoutta. Vaikka satukirjoissa aina puhutaan tunteellisista miehistä, niin se koskee vain sellaista tunteiden peilaamista kun nainenkin on heikossa mielentilassa. Jos pelkästään mies osoittaa tunteita nainen kavahtaa ja pakenee.
Tämä useamman suhteen kokemuksella,valitettavasti. Jos olet yllätyksellinen, itsenäinen, pidät salaisuuksia, et raportoi jokaisesta menostasi jne., niin naiset ovat varpaillaan eivätkä malta päästää irti. Tuollainen käytös on lauman johtajan eli alfan käytöstä ja naiset eivät voi vastustaa sitä.
Näin varmasti jos omaan makuun on enemmän räväkät naiset kuin rauhalliset ja empaattiset. Se on ihan siitä kiinni mitä itse valitsee.
Ei niin empaattista olekaan, että osaisi miehen tunteellisuutta ja heikkoutta sietää. Yhden sellaisen olen tavannut ja toista en tule koskaan tapaamaan.
Jos KOMEA mies ei saa Tinderissä matchiä kauniilta naisilta niin vika on varmastikin siinä että hän on tosi komea poika äitinsä ja mummonsa mielestä, mutta ei muiden. Kovin pitkäksi jonoksi niitä kauniita naisia ei kuitenkaan riitä komeimmillakaan, kun jostain luin että 80 % Tinderin käyttäjistä on miehiä. Selittää eron naisten ja miesten saamissa matcheissä.
Minä olen komea mies ja saan about 80-90% kerroista matchin naisen kanssa kun painan sydäntä. En toki paina sitä sydäntä kuin keskimäärin kerran joka kahdeskymmenes kerta, joten ei niitä matcheja ihan tuhottomasti tulekaan. Mut ihan riittävästi kuitenkin omaan makuuni :)
""Beta on alistuvainen persoona" ja siksi hakeutuu usein sellainen vaativan, vaikean naisen läheisyyteen, jonka oikkuja voi toteuttaa.
Beetanainen vastaavasti arvostaa alfempaa miestä, jolloin hänen ei tarvtse liikaa päättää asioista.
Beeta haluaa seurata, ei johtaa eikä päättää, joten tarvitsee suhteeseen sen, joka päättää."
Näen asian hieman eri tavalla perustuen siihen, miten etologiassa alfa nähdään. Eli sukupuolilla on omat tehtäväalueensa. Nainen on sisäministeri, mies on ulkoministeri kuten koiramaailmassa. Kyllä se on vanha narttu, joka komentaa kotona koko konkkaronkkaa, mutta uros on sitten ovella vastassa.
Sana alistuminen on myös vähän väärin samasta syystä. Alistuminen ei ole hyvä asia, koskaan. Sen sijaan kompetenssien mukaan toimien jaetaan tehtäviä ja vastuuta. Ei nainen alistu, kun hän jää kotiin hoitamaan vauvaa tai tekee kotityöt. Myös kansanperinteessä pomo kotona oli avainta kantava emäntä.
Sinä olet lähes 180 cm, eli et mikään lyhyt.
Käypä vaikka Ylilaudalla katsomassa kuinka siellä ulistaan miten kaikki alle 180cm ovat manletteja ja heidän pelinsä naismarkkinoilla on over.
No juu, en mä lyhytlyhyt ole, mutta en mitenkään pitkäkään mies. Omassa kahdeksan hengen äijäporukassa olen se kaikista lyhyin, sillä muut ovat yli 180cm pitkiä, mutta kun mennään yhdessä baariin/yökerhoon, niin se olen minä jonka luokse naiset tulevat tekemään aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet aina valitsevat sen kauniimman? Jos siis on kaksi, joista voi valita.
Jos osaat miehenä vastata tuohon niin osaat vastata myös omaan kysymykseesi. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.
Jep, aina se on se kauniimpi nainen, jonka kanssa heteromies tuntee syvää sielujen yhteyttä, ja jonka jutut ovat erityisen kiinnostavia. Mysteeri, mysteeri.
Tässä täytyy määritellä alfa. Itse pidän miehistä, jotka kulkevat omia teitään. Hirveän moni mies taas ajattelee että alfa= klassisen komea ulkonäkö ja rikas, koska ne ovat status- ja halutekijät, joita ne miehet ymmärtävät.
Eli kyllä, naisena valitsen omissa silmissäni alfan, mutta en välttämättä kaikkien alfaa.. mutta vänisijöitä en jaksa minäkään.
Hehe, sama havainto, mutta aiemmin kuin itselläni, kirjoitin sen nyt toiseen kertaan :) Siis tuo mysteerinen sielujen yhteys :)
" Ei niin empaattista olekaan, että osaisi miehen tunteellisuutta ja heikkoutta sietää. Yhden sellaisen olen tavannut ja toista en tule koskaan tapaamaan. "
Mistä tiedät? Jos olet yhden sellaisen tavannut, eikö se kuitenkin kerro että heitä on olemassa? Tuskin tuo nainen ainut sellainen oli tässä maailmassa.
Samantapainen olet ajattelussa kuin mun edesmennyt veli. Et ajattele naisen kannalta asiaa, mutta en mä oikeastaan tiedä pitäisikökään, kun kyse on aikuisista ihmisistä. Ei se ole kenenkään vastuulla ajatella toisen puolesta.
Ap pyrkii sitä tekemään, mutta ei se onnistu, kun toisen pään sisään ei kuitenkaan pääse. Useimmille on tarpeeksi siinä omassakin päässä, joten kannattaa keskittyä siihen.
Millä tavoin pitäisi ajatella tässä kontekstissa naisen kannalta asiaa? Kysyn ihan tosissani ja uteliaisuuden takia, en kettuillakseni millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ap: "En tiedä miksi nämä hieman haastavammat naiset muhun aina ihastuu ja toisinkin päin ja sitten aina päättynyt isoihin itkuihin."
Dominoivat naiset havaitsevat että olet helposti yli käveltävää tyyppiä ja sä toisaalta havaitset että saat naisesta johtajan, jolloin pääset itse helpommalla. Tietyllä tapaa täydennätte toisianne ja se ainakin jonkin aikaa toimii. Olenko ihan hakoteillä?
Sivusta, vaikuttaa pätevältä analyysilta.
Ei kannata olla kaikille eikä aina kiltti ja kohtelias, silloin on piilossa itseltään, rajat hukassa. Mutta sitäkin voi opetella, että on kiva kivoilla ja pahoille sitten tyly ja jäätävä, ellei heitä voi kokonaan jättää huomiotta.
Siinä käy huonosti, jos on käytössä vain yksi vaihde. Pitäisi olla ehkä viisi vaihdetta ja automaattivaihteisto, mutta se vaatii treeniä, jos lähdetään liikkeelle vain yhdestä vaihteesta. Se voi olla kiltti ja kohtelias, mutta se voi olla myös hyökkäävä ja tyly. Molemmat vaihteet ovat yksinomaisesti käytettyinä merkkejä isoista peloista ja suojautumisista.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista esimerkkejä:
alfa: Antti Häkkänen
beta: Petteri Orpo
sigma: Jussi Halla-aho
gamma: Sebastian Tynkkynen
Samaa mieltä tästä, paitsi tuo gamma on mulle uusi termi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan naiset inhoavat miesten heikkoutta. Vaikka satukirjoissa aina puhutaan tunteellisista miehistä, niin se koskee vain sellaista tunteiden peilaamista kun nainenkin on heikossa mielentilassa. Jos pelkästään mies osoittaa tunteita nainen kavahtaa ja pakenee.
Tämä useamman suhteen kokemuksella,valitettavasti. Jos olet yllätyksellinen, itsenäinen, pidät salaisuuksia, et raportoi jokaisesta menostasi jne., niin naiset ovat varpaillaan eivätkä malta päästää irti. Tuollainen käytös on lauman johtajan eli alfan käytöstä ja naiset eivät voi vastustaa sitä.
Näin varmasti jos omaan makuun on enemmän räväkät naiset kuin rauhalliset ja empaattiset. Se on ihan siitä kiinni mitä itse valitsee.
Omat kokemukseni ovat juurikin rauhallisen pohtivista, älykkäistä, korkeasti koulutetuista
Empaattiset, naiselliset naiset kaipaavat rinnalleen ns. vahvaa miestä. Empatia suuntautuu heikompiin, eli lapsiin ja eläimiin, tai ehkä samanveroisiin kuten ystäviin. Mutta miehen halutaan olevan vakaa ja vahva kallio, johon nainen voi henkisestikin nojata.
Toki hyvässä suhteessa sekä mies että nainen voivat olla vuorollaan yin ja yang, koko ihmisyydessään heikkoja ja vahvoja, maskuliinisia ja feminiinisiä jne. Mutta se vaatii, että molemmat ovat sinut ja läsnä kaikkine puolineen. Nainen, jolta puuttuu maskuliinista voimaa, ei pysty kohtaamaan miehen feminiinistä voimaa. Ja nainen jolla on liian vähän tilaa omalle feminiinille voimalleen, ei pysty myöskään kohtaamaan miehen hauraampaa puolta.
Vierailija kirjoitti:
" Ei niin empaattista olekaan, että osaisi miehen tunteellisuutta ja heikkoutta sietää. Yhden sellaisen olen tavannut ja toista en tule koskaan tapaamaan. "
Mistä tiedät? Jos olet yhden sellaisen tavannut, eikö se kuitenkin kerro että heitä on olemassa? Tuskin tuo nainen ainut sellainen oli tässä maailmassa.
Sekin oli ulkomaalainen, että jos niitä nyt satoja tai tuhansia joutuu seulomaan että yhden löytää.
Empaattiset, naiselliset naiset kaipaavat rinnalleen ns. vahvaa miestä. Empatia suuntautuu heikompiin, eli lapsiin ja eläimiin, tai ehkä samanveroisiin kuten ystäviin. Mutta miehen halutaan olevan vakaa ja vahva kallio, johon nainen voi henkisestikin nojata.
Tässä voi olla totuuden siemen. Kerta toisensa jälkeen huomaan miehenä kuinka minuun vetoaa ja ajaudun suhteisiin sellaisten naisten kanssa, jotka ovat naisellisia ja päälle päin empaattisia, mutta toistaiseksi joka kerta olen huomannut etteivät nämä naiset siedä lähes ollenkaan minun heikkouksieni esiin tuomista.
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi kukaan ei ole kommentoinut? No siksi että tuohan on itsestäänselvyys kaikille normaaleille ihmisille. Vain jotkut poikkeusyksilöt ajattelevat että aviomies on joku betamies johon tyydyttiin kun ei sitä ensimmäistä alfamiestä saatu sitoutettua. Tuo johon vastasit oli reaktio tällaisen poikkeusyksilön viestiin.
Nainen on tutkitusti viehättävimmillään 22-vuotiaana, ja jos mies ei kelpaa sen ikäisenä, vaan vasta, kun nainen on joku 32 v., niin eihän siinä kolmekymppisellä betamiehellä ole välttämättä ihan voittajafiilis.
Nainen on viettänyt parhaat päivänsä komeiden alfojen seurassa ja sitten tosiaan tyytyy siihen betaan. Näin se menee.
Kiitos vastauksesta.
Sellaista tutkimusta ei ole, että nainen on 22v. viehättävimmillään. Se on varmaan tuo deittipalvelututkimus, eikö olekin?
Se että sinusta kaunein on nuori nainen, mutta voit saada vain kolmekymppisen naisen ei mitenkään johda siihen johtopäätökseen, että nainen on tyytynyt. Juurihan kerroit, että se merkitsee tyytymistä sinulle eli asia taitaa olla kuten arvelin, projisoit oman tyytymisesi naiseen.
Oletko tullut ajatelleeksi, että jopa statusmiehet ottavat erittäin mielellään 30-35 vuotiaan naisen. Kunnolla aikuisen naisen, joka tietää jo mitä tahtoo ja monta muutakin asiaa. Tyytyvätkö siis statusmiehetkin muiden jämiin?
Asiallinen kysymys, ehkä haluat vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos eli sellaista tervettä itsevarmuutta pitäisi mieheltä myös löytyä eli liiallinen kiltteyskään ei sytytä. Tämä on kyllä niin veteen piirretty viiva, että varmasti voi olla vaikeaa miehenä tätä toteuttaa, jos ei luonnostaan satu olemaan juuri sellainen sopiva. Pitääkö miehessä siis olla vähän haastettakin? Onko naiselle kiehtovampaa, jos miehen eteen pitää hieman myös nähdä vaivaa? Asuuko naisissakin hieman metsästysviettiä? Olen kyllä ymmärtänyt, että naisia ei kiinnosta miehet, ketkä flirttailevat muille eli naiset hyvin usein kyllä tuntuisivat haluavan miehensä sillä tavoin omistaa. Olenko ihan kuutamolla taas?
ap
Kiintymyssuhdemallit määrää hakeeko suhteelta tappelua ja draamaa vai jotain vakaampaa (vaiko väistää kaikki suhteet). Kannattaat tututua kiintymyssuhdeteoriaan, tuntea oma mallinsa ja
Onko muka niinkään isoa prosenttia? Empatiakyky loistaa tosi monella poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä voi olla totuuden siemen. Kerta toisensa jälkeen huomaan miehenä kuinka minuun vetoaa ja ajaudun suhteisiin sellaisten naisten kanssa, jotka ovat naisellisia ja päälle päin empaattisia, mutta toistaiseksi joka kerta olen huomannut etteivät nämä naiset siedä lähes ollenkaan minun heikkouksieni esiin tuomista.
Naisellisilla ja empaattisilla naisilla on vähemmän yhteyttä omaan maskuliiniseen energiaansa, jolloin he kaipaavat miestä tuomaan sitä vakaata maskuliinisuutta elämäänsä. Jos mies sitten näyttää hauraampaa puoltaan, nainen ahdistuu. Tasapainoisempien energioiden nainen ottaisi vastaavasti sen vakaamman roolin miehen haurauden edessä, mutta sellaisen naisen on usein vaikeampi löytää miestä itselleen, koska ei ole niin ihanan naisellinen ja empaattinen.
Riittää turvallinen, tasapainoinen mies jolla ei ole tarvetta flirttailua muille naisille. Pari naisten naurattajaa on osunut kohdalle ja tuloksena toistaiseksi särkynyt sydän.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Mutta tunteiden säätelykyky alfalla on erinomainen. Se voidaan kyllä kokea salailuna, koska hyvän tunteiden säätelykyvyn omaava ihminen harkitsee tarkasti kenelle tunteensa kertoo, miten ja missä tilanteessa. Se ei ole yllätyksellisyyttä vaan ihan tavanomaista, että kaikella on aikansa ja paikkansa. Koskee myös naisia, joilla on hyvät tunteiden säätelykyvyt ja jotka harkitsevat keneen voi luottaa, kehen taas ei. Se on monen ongelmana, että luotetaan joko kaikkiin tai ei kehenkään sen sijaan että katsottaisiin tilannekohtaisesti.
790. Erinomainen viesti, kerrassaan!
Omat kokemukseni ovat juurikin rauhallisen pohtivista, älykkäistä, korkeasti koulutetuista ja pinnalta katsoen empaattisista naisista, mutta jotka eivät hyväksy miehessä heikkouden osoituksia. Toki sitä ei suoraan sanota "et saa olla tuollainen" tyylisesti, mutta kyllä sen sieltä rivien välistä voi huomata hyvinkin selvästi. En miehenä muuten viehäty yhtään sellaisista "räväköistä jännänaisista".