Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
321/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin, että yleensä nämä asenteet koskevat vain sitä ex-puolisoa, hänet nähdään jostain syystä uhkana.

Minun kanssa vanhemmuuden jakavan miehen uusi puoliso kielsi meiltä yhteydenpidon, ellei aivan välttämätöntä lapsen asioiden hoitamiseksi. Emme siis ole missään yhteyksissä. Nainen ei myöskään tervehdi minua ja joskus aikoinaan kun jouduin vielä viemään lapsen toiseen kotiinsa, hän pakeni pihalta, jottemme kohtaisi. Lapsi ei saa myöskään puhua minusta tai meidän kotimme asioista isänsä luona.

surullista, mutta minkä minä sille voin.

Hauskaa tässä on vaan se, että samaan aikaan naiselle on todella tärkeää päästä erään yhteisen ystävämme piireihin. Exäni on ollut epätoivoisen rakastunut tähän ystävänaiseen jo nuorena, ennen kuin aloimme seurustelemaan. Hän on joutunut ns kaverizonelle tämän naisen kanssa jo teini-ikäisenä ja tietää, ettei nainen koskaan kiinnostuisi hänestä romanttisesti. Silti se koiranpentumainen ihastuminen on niin päivänselvää joka kerran kun ovat samassa tilassa :D Itse en ole erikoisen mustasukkainen ihminen, ja ystävämmehän on huipputyyppi, joten minua tuo ei haitannut. Tiesin, että mies rakastaa minua.

Mutta ihmettelen, että nykyisensä mustasukkaisuus on niin valikoivaa sorttia.

Mies ehti välissämme seurustella lyhyen aikaa erään hyvin nuoren naisen kanssa. Häntä ei minun läsnäolo haitannut, vaikka erostammekin oli aikaa vain alle vuosi. Sen sijaan tämän ystävänaisen kohtaamiseen kesäfestareilla loppui se tapailusuhde.

Kyllä se ex -kammo on ihan omaa lajiaan sairautena, ei sillä ole logiikan kanssa mitään tekemistä. Luulisin, että se on ennemmin kateutta yhteistä historiaa kohtaan ja ulkopuolelle jäämisen tunnetta siitä, kuin mitään todellista menettämisen pelkoa.

Vierailija
322/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa ollessani käynyt golfaamassa ex-mieheni ja nuorimman poikamme kanssa ja tästä oli avopuolisoni tietoinen. Kuvankin otin exästä ja juniorista, ihan vaan muistoksi lapselle. Enkä todellakaan haluaisi exääni takaisin, eikä ex minua mutta välit ovat hyvät. Olen myös käynyt exän ja hänen uuden vaimonsa luona avopuolisoni kanssa kahvilla joulun aikaan ja kivaa oli. Emme kuitenkaan soittele/tekstaile kuin lasten asioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se, että et voi kontrolloida sitä millä tavalla mies pitää yhteyttä lastensa äitiin. Siitä on ihan turha syyllistää lasten äitiä, tai edes miestä, koska tuo ajattelu on vain sinun omaasi.

Muutenkin vähän koomista, syytät miestä salailusta mutta itse vatvot täällä onko suhteella tulevaisuutta kun mies ihan kuvassa oli lastensa ja näiden äidin kanssa etkä haluaisi että sellaisia kuvia olisi enempää, eikä kuvasta erikseen kerrottu sinulle.

Vierailija
324/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsikin, että yleensä nämä asenteet koskevat vain sitä ex-puolisoa, hänet nähdään jostain syystä uhkana.

Minun kanssa vanhemmuuden jakavan miehen uusi puoliso kielsi meiltä yhteydenpidon, ellei aivan välttämätöntä lapsen asioiden hoitamiseksi. Emme siis ole missään yhteyksissä. Nainen ei myöskään tervehdi minua ja joskus aikoinaan kun jouduin vielä viemään lapsen toiseen kotiinsa, hän pakeni pihalta, jottemme kohtaisi. Lapsi ei saa myöskään puhua minusta tai meidän kotimme asioista isänsä luona.

Hauskaa tässä on vaan se, että samaan aikaan naiselle on todella tärkeää päästä erään yhteisen ystävämme piireihin. Exäni on ollut epätoivoisen rakastunut tähän ystävänaiseen jo nuorena, ennen kuin aloimme seurustelemaan. Hän on joutunut ns kaverizonelle tämän naisen kanssa jo teini-ikäisenä ja tietää, ettei nainen koskaan kiinnostuisi hänestä romantti

Se on nimenomaan ulkopuolisuuden tunnetta. Harmi kyllä turhan moni, ei varmasti enemmistö onneksi, ex-vaimoista haluaa aiheuttaa sitä tietoisesti. Meilläkin ex-vaimo alkoi tehdä tällaisia perhesomepostauksia yms. vasta kun suhteemme syveni. Hänen oli vaikeaa luopua ykköspaikasta, vaikka itse oli halunnut eroa. Hänellä ei ole ollut eron jälkeen kuin lyhyitä suhteita. Halusi siis mieheni lapsen takia perheeksi, talonmieheksi yms. mutta kuitenkin vapauden deittailla. Miehen olisi pitänyt haluta samoin. Kun mies perustikin uusperheen eikä enää hypännyt exän halujen mukaan, oli ns. helvetti irti.

Vierailija
325/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa tässä on vaan se, että samaan aikaan naiselle on todella tärkeää päästä erään yhteisen ystävämme piireihin. Exäni on ollut epätoivoisen rakastunut tähän ystävänaiseen jo nuorena, ennen kuin aloimme seurustelemaan. Hän on joutunut ns kaverizonelle tämän naisen kanssa jo teini-ikäisenä ja tietää, ettei nainen koskaan kiinnostuisi hänestä romantti

Tää on kyllä jännä. Me ollaan miehen kanssa jo tukevasti keski-ikäisiä ja meillähän on molemmilla ihan kokonainen toinen elämä takana. En ole koskaan kokenut sitä minään uhkana, että hän oli aviossa ensirakkautensa kanssa. Tämä nainen mm tunsi mieheni vanhemmat, joita en itse ehtinyt tavata. Mieheni kertoo paljon muistoja heidän liittonsa ajalta - minusta se on mukavaa, tunnen että pääsen sitä kautta vähän tuntemaan nuorta miestäni. Heillä ei ole lapsia, joten ovat moikkailuttuja enää lähinnä, ihan asiallisen oloinen nainen.

Avioliiton jälkeen miehellä oli outo, manipuloiva etäsuhde. Se aiheutti minussa pitkään epävarmuuden tunteita, koska siihen tuntui liittyvän joku selittämätön vaikea möykky. Syyllisyyttä ja sääliä ja katkeruutta, jotain sellaista. Myös meidän suhteemme ja miehen häirintää kulisseissa. Kaivelin ja kyselin asiasta toistuvasti, ja voin sanoa, ettei siitä mitään hyvää suhteemme kannalta seurannut. Olisi kannattanut ns vetää happea, suhde lakkasi painamasta mieheni mieltä ajan mittaan ja sen aikana tapahtuneet asiat ovat mieheni mielessä saaneet oikean perspektiivin. Tuo nainenkin on löytänyt jo itselleen uuden elämän.

Vierailija
326/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa tässä on vaan se, että samaan aikaan naiselle on todella tärkeää päästä erään yhteisen ystävämme piireihin. Exäni on ollut epätoivoisen rakastunut tähän ystävänaiseen jo nuorena, ennen kuin aloimme seurustelemaan. Hän on joutunut ns kaverizonelle tämän naisen kanssa jo teini-ikäisenä ja tietää,

Olisi kuitenkin suotavaa, ettei heti päättäisi että koska jotkut pitävät kiinni ex-puolisoistaan, niin viisampi ajaa se ex-vaimo suoraan takaisin kyöpelivuorille. Ikään kuin varotoimena. Aika paljon alakouluikäiselle lapselle tuotettiin harmia ja pahaa mieltä siksi että aikuinen nainen ajatteli, että miehen ja hänen lapsensa äidin hyvät välit ovat hänelle uhka. Samaan aikaan oma puolisoni, jonka kanssa elin jo yhteistä elämää heidän tavatessaan, suree lapselle aiheutunutta pettymystä ja ihmettelee isänsä uuden puolison asennetta. Onneksi lapsella on kuitenkin kotonani riidaton koti, jossa kaksi aikuista aidosti ajattelee hänen parastaan. Mieheni on lapselleni paras mahdollinen isä <3 vaikkei koskaan lapsia itse edes halunnut.

Vierailija
327/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä, uskon että mainitsee jos on nähnyt jonkun yhteisen tutun vaikka huoltoasemalla, mutta en ole tullut kysyneeksi ottivatko siinä kahvit ja sämpylät myös"

Ja sulle yhteinen tuttu ja kahvi onkin sama asia kuin pitkäaikainen ex-puoliso ja yhteinen lounas pidemmän kaavan mukaan.

Vierailija
328/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kyllä, uskon että mainitsee jos on nähnyt jonkun yhteisen tutun vaikka huoltoasemalla, mutta en ole tullut kysyneeksi ottivatko siinä kahvit ja sämpylät myös"

Ja sulle yhteinen tuttu ja kahvi onkin sama asia kuin pitkäaikainen ex-puoliso ja yhteinen lounas pidemmän kaavan mukaan.

Ja mitä ah, niin dramaattista siellä lounaalla tapahtui?

Vierailija
329/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat vahvasti  elämässämme mukana. Asuvat isällään suurimman osan ajasta. Sen sijaan tuo neljään hengen perhe on entinen. Äiti on halunnut ottaa avioeron jne. Ihan yleistä on kyllä että kuvia otetaan isommasta joukosta niin että kuvassa lähin ojentaa käsivarttaan niin että kaikki mahtuvat kuvaan, mutta saivarrelkoon kuka haluaa. 

Ehkä tämä oli väärä foorumi kysellä että mitä ajatuksia tällainen toiminta herättää. Ei itselläkään herätä mitään kovin vahvoja ajatuksia. Kuten sanoin, että ehkä tässä menee juuri raja. Tuo vielä just ok, mutta enpä nyt kovin monia tällaisia kuvia jatkossa mielelläni löytäisi. Exä hymyilee kuin Naantalin aurinko, oma mieheni on melko vaivaantuneen näköisenä kuvassa. 

Onhan tuo hieman noloa olla mustasukkainen moisesta. 

Ei ihminen kykene päättämään, mistä on mustasukkainen. Vuosia sitten olimme häissä. Me istuimme kasvot kohti kabinetin sisäänkäyntiä, ex-puolisoni kumppaneineen selkä kohti ovia. Parin vuoden ikäinen lapsi työnsi sormensa oven saranapuolelle. Kun ovet lähtivät sulkeutumaan, tajusin, etten ehtisi hätiin ja karjaisin exäni nimen ja ovelle. Hän pomppasi pystyyn kuin piiskan iskusta ja ehti estämään tapaturman. Lähdimme pian tuon jälkeen, mutta myöhemmin kuulin, että exäni & kumppani olivat riidelleet koko loppu illan liian nopeasta reagoinnista. Exäni ei kuulemma 'totellut' kumppaniaan yhtä kärkkäästi. Minulla puolestaan ei ole tapana korottaa ääntäni muuten kuin hätätapauksessa.

Vierailija
330/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juuri siinä ex-puolisossa on se juttu? Kuka tämän osaisi selittää ihan rautalangasta vääntäen?

Ap.n miehen erosta on ainakin 5 vuotta. Lapset ovat parikymppisiä. Eikö se ex puoliso ole jo moneen kertaan testattu ja todettu, että erossa on parempi? Yli 20 vuotta on tunnettu ja silti ollaan viimeiset ainakin viisi vuotta pysytelty erillään. Mies on kihloissa ja muuttamassa yhteen aloittajan kanssa. Neljään vuoteen ei ole aloittajalla ollut huomauttamista ex-vaimon minkäänlaisista sekaantumisista heidän asioihinsa, nytkö se yhtäkkiä alkaa? Come on.

Ennen minä ajattelisin, että mieheni ryhtyisi haikailemaan jotain työkaveria tmv kuin ex-vaimoaan. En silti tee mitään sillä tiedolla mitä tarkalleen ottaen tehtiin, puhuttiin ja syötiin kun hän kohtasi työkaverin Nesteellä. Jos näkisin kuvan heistä siinä Nesteellä, vähän ihmettelisin, mutta en, jos kuvassa olisi myös vaikkapa heidän yhteinen kauan kadoksissa ollut entinen esimiehensä. Minusta se ex-vaimon kuvan ottaminen tilanteesta kertoo ennenkaikkea siitä, että tilaisuus oli niin harvinainen, että siitä otettiin oikein yhteiskuva. Oma äitinikin napsii aina kuvia kun sen kerran vuodessa-kahdessa kaikki hänen lapsensa ovat fyysisesti samassa paikassa. Muistoksi, you see.

Vierailija
331/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin, että etäsuhteen lähestyessä loppuaan, aloittajalle on auennut, että tulevassa yhteiselämässä on mukana myös miehen 'entinen perhe'. Etäsuhteen aikana heidät on ollut helppo pitää etäisinä.

Aloittajan kannattaa miettiä nyt tarkkaan onko hänestä suhteeseen miehen kanssa joka on jo luonut ja kasvattanut perheen toisen kanssa.

Vierailija
332/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä wanhan suolan janotus on aina olemassa oleva riski.

Vierailija
333/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin, että etäsuhteen lähestyessä loppuaan, aloittajalle on auennut, että tulevassa yhteiselämässä on mukana myös miehen 'entinen perhe'. Etäsuhteen aikana heidät on ollut helppo pitää etäisinä.

Aloittajan kannattaa miettiä nyt tarkkaan onko hänestä suhteeseen miehen kanssa joka on jo luonut ja kasvattanut perheen toisen kanssa.

Muuttava elämäntilanne nostattaa kaikissa monenlaisia tunteita ja pohdintoja. Minusta on jännä sattuma, että juuri nyt suhteen syventyessä tuollainen kuva pitää ottaa. Miksei aiemmin? Mieheni ex tosiaan veti herneet nenään, kun muutuinkin häntä tärkeämmäksi, vaikka ei halunnut miestä takaisin, ja alkoi mm. esittämään miehen suvun parasta kaveria. Aiemmin ei ollut tiiviisti tekemisissä heidän kanssaan. Olen tuo ylempi sitten oli helvetti irti -kommentoija. Tämä on siis ihan todellinen, onneksi varmaan harvinainen, ilmiö. Yhden kuvan ei toki pitäisi venettä kaataa. Olisi kiva tietää onko ihan irrallinen tapaus. 

Vierailija
334/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä wanhan suolan janotus on aina olemassa oleva riski.

käsi sydämelle: montako eronnutta perheen äitiä ja isää tunnet? Moniko heistä on palannut eron jälkeen yhteen, edes vuoden sisällä, saati vuosien päästä?

Niinpä. Itse en tunne yhtä ainoaa takaisin yhteen palannutta ja eronneita vanhempia tiedän sentään kymmeniä.

Vierailija
335/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttava elämäntilanne nostattaa kaikissa monenlaisia tunteita ja pohdintoja. Minusta on jännä sattuma, että juuri nyt suhteen syventyessä tuollainen kuva pitää ottaa. Miksei aiemmin? Mieheni ex tosiaan veti herneet nenään, kun muutuinkin häntä tärkeämmäksi, vaikka ei halunnut miestä takaisin, ja alkoi mm. esittämään miehen suvun parasta kaveria. Aiemmin ei ollut tiiviisti tekemisissä heidän kanssaan. Olen tuo ylempi sitten oli helvetti irti -kommentoija. Tämä on siis ihan todellinen, onneksi varmaan harvinainen, ilmiö. Yhd

Tässä on nyt keskusteltu kolmatta päivää. Eiköhän tuo ap (provohan se oli) olisi ottanut esille jos hampaan kolossa olisi muutakin.

Aloittaja ei ole tuonut esille, että mies olisi perheensä kanssa tavannut aiemmin, joten uskallan päätellä, että kuva otettiin siksi kun ei vuosiin olla oltu yhteisessä tilaisuudessa, eikä välttämättä taas pitkään aikaan tulla olemaan.

Aloittajaa jännittää tekemänsä muuttopäätös that's it. Mutta miehen kännykän kaiveleminen pitää jättää jatkossa tai muutosta tulee lyhytaikainen. Icloud synkronoi automaattisesti kuvat laitteille vain valtuista jaetuista albumeistaja whatsappissa vastaanotetut mediat on ihan omassa kansiossaan, joten padilta aloittaja ei whatsappissa vastaanotettua kuvaa löytänyt.

Vierailija
336/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttava elämäntilanne nostattaa kaikissa monenlaisia tunteita ja pohdintoja. Minusta on jännä sattuma, että juuri nyt suhteen syventyessä tuollainen kuva pitää ottaa. Miksei aiemmin? Mieheni ex tosiaan veti herneet nenään, kun muutuinkin häntä tärkeämmäksi, vaikka ei halunnut miestä takaisin, ja alkoi mm. esittämään miehen suvun parasta kaveria. Aiemmin ei ollut tiiviisti tekemisissä heidän kanssaan. Olen tuo ylempi sitten oli helvetti irti -kommentoija. Tämä on siis ihan

Siis jos Ap on mennyt miehen viestejä lukemaan luvatta niin kertoohan se jostain epävarmuudesta. Mikä muuttuvassa elämäntilanteessa aloittajaa mietityttää, siinäpä kysymys.

Vierailija
337/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan meistä ei tiedä tapahtuiko vai eikö tapahtunut. Kertomatta se oli kuitenkin jäänyt. Pointti nyt kuitenkin ettei ihan ole verrattavissa joku satunnainen tuttu, tai ex, jonka tarkoitusperiä emme tiedä.

Vierailija
338/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan meistä ei tiedä tapahtuiko vai eikö tapahtunut. Kertomatta se oli kuitenkin jäänyt. Pointti nyt kuitenkin ettei ihan ole verrattavissa joku satunnainen tuttu, tai ex, jonka tarkoitusperiä emme tiedä.

Niin kun sen satunnaisen tutun tarkoitusperät, ne tiedetään?

Aloittajan ongelma on se, ettei hän luota puolisoonsa, vaikkei ole tullut esiin mitään syytä olla luottamatta. Se on seuraavaksi joku vieraan ihmisen pitkä katse prisman kassalla tai outo hius auton penkissä, joiden tarkoitusperiä emme myöskään tiedä.

Tai sitten hän ei luota mieheensä vain silloin kun kyse on ex-vaimosta, koska pienessä kypsymättömässä mielessä on mahdotonta käsitellä sitä faktaa, että mies on joskus rakastanut toista.

Vierailija
339/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juuri siinä ex-puolisossa on se juttu? Kuka tämän osaisi selittää ihan rautalangasta vääntäen?

Ap.n miehen erosta on ainakin 5 vuotta. Lapset ovat parikymppisiä. Eikö se ex puoliso ole jo moneen kertaan testattu ja todettu, että erossa on parempi? Yli 20 vuotta on tunnettu ja silti ollaan viimeiset ainakin viisi vuotta pysytelty erillään. Mies on kihloissa ja muuttamassa yhteen aloittajan kanssa. Neljään vuoteen ei ole aloittajalla ollut huomauttamista ex-vaimon minkäänlaisista sekaantumisista heidän asioihinsa, nytkö se yhtäkkiä alkaa? Come on.

Ennen minä ajatteli

Milloin sinä ymmärrät, että kaikki asiat ei ole sellaisia kuin sinä kuvittelet niiden olevan? Et sinä voi noin olevinasi "tietää" aloittajan tarkkaa tilannetta, miehen tai exän tai aloittajan tunteita. Omistasi voit kertoa, mutta miksi edes kuvittelet osaavasi sanoa ventovieraiden ihmisten ajatuksia? 😄

Vierailija
340/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.n miehen erosta on ainakin 5 vuotta. Lapset ovat parikymppisiä. Eikö se ex puoliso ole jo moneen kertaan testattu ja todettu, että erossa on parempi? Yli 20 vuotta on tunnettu ja silti ollaan viimeiset ainakin viisi vuotta pysytelty erillään. Mies on kihloissa ja muuttamassa yhteen aloittajan kanssa. Neljään vuoteen ei ole aloittajalla ollut huomauttamista ex-vaimon minkäänlaisista sekaantumisista heidän asioihinsa, nytkö se yhtä

Missä tuo kirjottaja väittää tietävänsä mitä joku ajattelee tai tuntee?

Ei se mustakaan kovin todennäköistä oo että aikuinen eronnut pari haluaa palata yhteen vuosien päästä.

Et sinäkään taida osata vastata tuohon kysymykseen, et mikä juuri siinä exässä niin paljon härnää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi