Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä
Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.
Kommentit (563)
Mä olen varmaan hyvin outo, mutta mä olisin kyllä mielelläni ja korvat höristen kuunnellut missä mieheni ja exänsä ovat tavanneet. Ei olis yhtään haitannut vaikka lapsi ja mies olis asiasta keskustelleet. Juu, myönnän, olen utelias. Minusta on mielenkintoista kuunnella ja tietää asioita muiden elämästä. Vaikka muiden matkoista tai lapsista tai parisuhteista. Vaikka en itse matkustele ja vaikka mulla on tuo sama mies ollut jo parikymmentä vuotta. Minusta on mielenkiintoista kuunnella tarinoita ja elämässä sattuneita kommähdyksiä. Eikä haittaa vaikken niin tunne ihmisiä, siinähän sitä sitten oppii tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan hyvin outo, mutta mä olisin kyllä mielelläni ja korvat höristen kuunnellut missä mieheni ja exänsä ovat tavanneet. Ei olis yhtään haitannut vaikka lapsi ja mies olis asiasta keskustelleet. Juu, myönnän, olen utelias. Minusta on mielenkintoista kuunnella ja tietää asioita muiden elämästä. Vaikka muiden matkoista tai lapsista tai parisuhteista. Vaikka en itse matkustele ja vaikka mulla on tuo sama mies ollut jo parikymmentä vuotta. Minusta on mielenkiintoista kuunnella tarinoita ja elämässä sattuneita kommähdyksiä. Eikä haittaa vaikken niin tunne ihmisiä, siinähän sitä sitten oppii tuntemaan.
Minusta et ole outo, minäkin kuulen mielelläni toisten tarinoita vaikken olisikaan osallinen.
"Ottaisin myös huomioon, että ap on etäsuhteessa, eli ei ollut edes paikkakunnalla silloin kun syöminen tapahtui. Minä ymmärrän, että jos tulee suoraan kotiin, silloin kertoo, että käytiin syömässä lasten ja exän kanssa. Mutta jos asiasta on jo monta päivää ja väliin tullut vaikka mitä ja molemmilla paljon päivitettävää ja kerrottavaa, on aivan luonnollista, että joku tuommoinen juttu kun että kävin asioiden hoitamisen päälle syömässä jää kertomatta."
Meille taas, omassa suhteessani, olisi normaalia että tällaisesta asiasta laitettaisiin puolisolle viesti tai vähintäänkin siitä kerrottaisiin kun soitellaan (samana päivänä). Ei olisi mitenkään mahdollista että jätettäisiin kertominen vasta tapaamispäivälle. Mutta me viestitellään/ollaan yhteydessä päivittäin muutenkin paljon.
Ja siksi en voisikaan olla suhteessa miehen kanssa, joka ajattelee kuulumisten vaihtamisesta eri tavalla.