Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä

Vierailija
18.03.2024 |

Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.

Kommentit (563)

Vierailija
341/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä itsessäkään mustasukkaisuuden tunteita aiheuta. Ehkä ihmetystä siitä että asiasta ei ole minulle mainittu silloin kun siellä olivat. Jälkikäteen kuvan näkeminen aiheuttaa hämmennyksen tunteita. Osaan kyllä jälkikäteen paikallistaa hetken. Itse olen muutaman kerran vuosien aikana nähnyt aikuisten lasteni ja heidän isänsä kanssa täysin ennalta sopimatta sattumalta ja voitu katsoa esim aikuisen poikamme koripallopeliä samalla penkkirivillä ja väliajalla porukalla haettu kahvit ja juteltu. Mutta kuten sanoin niin raja menee jossain. Ei ihan vielä tässä mutta jossain lähellä.

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat ja puheenaiheet mitä ex:sän ja lastensa kanssa puhunut. 

Ja keskustella sun kanssa kenet pitäö mistäkin valokuvasta rajata ulos. 

AP llä on tässä tekemällä tehty ongelma, joka ei normaalille ihmiselle juolahtaisi edes mieleen. 

Ehkä sun ap pitäisi hankkia työpaikka tai muuta ajanvietettä elämääsi. 

Vierailija
342/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä itsessäkään mustasukkaisuuden tunteita aiheuta. Ehkä ihmetystä siitä että asiasta ei ole minulle mainittu silloin kun siellä olivat. Jälkikäteen kuvan näkeminen aiheuttaa hämmennyksen tunteita. Osaan kyllä jälkikäteen paikallistaa hetken. Itse olen muutaman kerran vuosien aikana nähnyt aikuisten lasteni ja heidän isänsä kanssa täysin ennalta sopimatta sattumalta ja voitu katsoa esim aikuisen poikamme koripallopeliä samalla penkkirivillä ja väliajalla porukalla haettu kahvit ja juteltu. Mutta kuten sanoin niin raja menee jossain. Ei ihan vielä tässä mutta jossain lähellä.

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat ja puheenaiheet mitä ex:sän ja lastensa kanssa puhunut. 

Ja keskustella sun kanssa kenet pitäö mistäkin valokuvasta rajata ulos. 

AP llä on tässä tekemällä tehty ongel

Niin, kohta se on tosiaan vieras hius autonpenkissä.

-'ai niin joo, Sanna taisi istua siinä kun mentiin työporukalla lounaalle'

-'no miksi et kertonut että Sanna on ollut mukanasi lounaalla'..

tai

-'Riitta oli kuullut, että entinen naapurimme on kuollut tulipalossa'

-'millos sinä Riitan kanssa olet puhunut?'

-'no se soitti eilen, että Eelikselle pitää hakea uusi passi'

-'aha, no etpä tullut kertoneeksi, että olet soitellut exäsi kanssa'..

.

.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä wanhan suolan janotus on aina olemassa oleva riski.

käsi sydämelle: montako eronnutta perheen äitiä ja isää tunnet? Moniko heistä on palannut eron jälkeen yhteen, edes vuoden sisällä, saati vuosien päästä?

Niinpä. Itse en tunne yhtä ainoaa takaisin yhteen palannutta ja eronneita vanhempia tiedän sentään kymmeniä.

En ole sama jolle kommentoit, mutta itse tunnen hyvin neljä eronnutta pariskuntaa, (mukaanlukien itseni) ja näistä pariskunnista kahdessa vähintään toinen puolisoista toivoo yhteenpaluuta, ja kahdessa on jo palattu yhteen (mukaanlukien itseni) 😂

Noiden kohdalla jotka yhä haikailevat exän perään, on erosta 2-5 vuotta, ja noissa joissa palattiin yhteen, yhteenpaluu oli vuoden sisällä erosta.

Vierailija
344/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja keskustella sun kanssa kenet pitäö mistäkin valokuvasta rajata ulos. <

Miksi siitä passista pitää soitella ellei sitten halua samalla höpötellä muuta?

t: 10 vuotta sitten eronnut kahden lapsen yhteishuoltaja joka on useamman passin tänä aikana lapsille hommannut. Yksikään ei vaatinut soittoa.

Tämä on mun mielestä just sitä turhaa soittelua. Muutenkin tapaamiset ja muistettavat asiat kannattaa sopia aina kirjallisesti.

Vierailija
345/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja keskustella sun kanssa ken

Aissaakeli 😂 Kato että se ukkos panee estoon kaikki numerot mistä sille ei tarvii sun mielestä soitella 🤣

Nöyrtyykö joku mieheksi itteään kutsuva oikeesti tällaisiin??

Vierailija
346/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni ihmettelee, kuka mitäkin. Mutta itsellä kiinnittää huomioita yhteinen i-pad. Mitä ihmettä, miksi? Ja siihen tallentuu kuvia whatsapistamme?  Onko tavallista? Minkä ihmeen ansan olette rakentaneet itsellenne, vai tykkäättekö kytätä toistenne tekemisiä.

PItää olla oma iPad ja oma whatsap - samoin kuin pitää olla oma hammasharja.

Vierailija
347/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa moni ihmettelee, kuka mitäkin. Mutta itsellä kiinnittää huomioita yhteinen i-pad. Mitä ihmettä, miksi? Ja siihen tallentuu kuvia whatsapistamme?  Onko tavallista? Minkä ihmeen ansan olette rakentaneet itsellenne, vai tykkäättekö kytätä toistenne tekemisiä.

Selvis jo et se oli peitetarina se pädi. Ap kävi miehensä wapissa selaamassa viestit, ihan perinteinen Crazy woman afternoon special.

Vierailija
348/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja keskustella sun kanssa ken

Olen aiemmin kirjoitellut nyt on helvetti irti -tyyppi. Se, jonka miehen ex ei halua miestä takaisin, mutta haluaisi kyllä olla tärkein miehelle ja taatusti haluaa miehen huomion. 

Miehen lapsi tarvitsi passin.

Soitto: Passi vanhenee. Mies: Selvä. Kiitos tiedosta, haenko sen? Ex: Ei tartte, kunhan kerroin.

Viestejä aiheella mistä kuva ja milloin ja mitä se maksaa.

Viestejä aiheella onpa vaikea saada aikaa.

Viestejä ja soittoja aiheella: Kuka menee saatuun aikaan poliisiasemalle. Jostain syystä ei voinut yksinkertaisesti mennä vain se, jonka viikolla aika on.

Viestejä aiheella voitko hakea passin. Hitto, se haetaan lähikaupasta, sinne on n. 500m matkaa! Me asutaan ehkä 100m lähempänä sitä.

Kyseessä on säännöllistä päivätyötä liukuvalla työajalla tekevät ihmiset, joilla ei ole liikuntarajotteita. Tässä ei kyse mistään muusta kuin huomionhakuisuudesta. Lapsen etu tämä säätö ei ole.

Vierailija
349/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat ja puheenaiheet mitä ex:sän ja lastensa kanssa pu

Ei tietenkään tartte laittaa mitään estoon. Mutta miksi helvetissä jotkut eronneet naiset ei yhtään pärjää itse. 

Vierailija
350/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat ja puheenaiheet mitä ex:sän ja lastensa kanssa pu

On sulla vaikeaa. Jos heitän täkyn vaikka teltasta, lumitöistä tai kuukautissuojasta niin sulla on varmaan joku "miehen huomionhakuinen ex" tarina niihinkin liittyen..

Sillä aikaa täällä on monta kirjoittajaa, jotka ei nyt kirjoita sinun miehesi huomionhakuisesta exästä, vaan aloittajasta, joka ei ole kuullut miehensä exästä pihaustakaan, ainakaan niin, että olisi asiasta nähnyt aihetta mainita, vaan yksi lasten kanssa syöty ateria ja kännykällä räpsätty kuva ja aloittajan mielenrauha on menetetty.

Minun miehelläni on huomionhakuinen isotäti Helsingistä. Mies osaa sujuvasti olla vastaamatta kun hän soittaa kolmannen kerran samalle viikkoa. Eipä ole tullut mieleen, että minun olisi nyt syytä suuttua isotätille, miehelle, tai Vauva-palstalla kirjoittaville vieraille ihmisille siitä, ettei isotäti yksinäisyyttään oikein ymmärrä, ettei työssäkäyvien iltarauhaa tarvitsisi ihan jatkuvasti häiritä soitoilla ei-mistään-tärkeästä-aiheesta.

Vierailija
351/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat

"pärjää itse"?

Eli jos sen sijaan, että ex laittaisi viestin:

'sinulle tulee linkki poliisilta palveluun, johon tulee kirjautua mobiilivarmenteella ja siellä sähköisesti allekirjoittaa passihakemuksen Jussi-Petterin uutta passia varten, kas kun me ajattelimme mennä Mieheni ja Jussi-Petterin kanssa ensi kesänä isoonbritanniaan, jos siis vaan sinulle se sopii ja saamme luvan, niin siihen tarvitaan se sinun allekirjoituksesi, niin älä säikähdä sitä poliisiviestiä tai katso menikö se roskapostiin jos ei näy..", johon sitten mies vastaa, että 'siis millon olette menossa, ja eihän isobritanniaan tarvitse passia' ja siihen sitten ex vastaa, että 'nykysin tarvii kun brexit ja ajateltiin viikko 24' ja mies siihen sitten että 'eihän se ole juhannus kun meillähän oli jo suunnitelmia tuon Mirkun ja j-pn kanssa ja aina sinä mirkun mielestä sotket meidän suunnitelmat', ja ex siihen sitten että 'ei ole, se on se edeltävä viikko' ja mies sitten siihen, että 'ok, mitäs se passi nyt sitten maksaa'  ja ex, että 'ei sinun tarvitse maksaa siitä mitään' ja 'ainiin, kuulitko että se Reijo siitä aapistieltä oli kuollut siinä espoon tulipalossa'....

ex päättääkin soittaa kun on autossa ja vaikeaa kirjoittaa viestiä, niin se loukkaa sinun suhdesääntöjäsi ja kriisi on valmiina kun se lotko ei missään pärjää yksin? 

Vierailija
352/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan muista raportoida ihan kaikkea, pitääkö miehesi kirjoittaa ylös, olinpaikat

Kas, palstapoliisi iski ja tuli määrittelemään mistä tässä keskustelussa saa puhua.

-eri

Vierailija
353/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä, uskon että mainitsee jos on nähnyt jonkun yhteisen tutun vaikka huoltoasemalla, mutta en ole tullut kysyneeksi ottivatko siinä kahvit ja sämpylät myös"

Ja sulle yhteinen tuttu ja kahvi onkin sama asia kuin pitkäaikainen ex-puoliso ja yhteinen lounas pidemmän kaavan mukaan.

Mikä juuri siinä ex-puolisossa on se juttu? Kuka tämän osaisi selittää ihan rautalangasta vääntäen?

Ap.n miehen erosta on ainakin 5 vuotta. Lapset ovat parikymppisiä. Eikö se ex puoliso ole jo moneen kertaan testattu ja todettu, että erossa on parempi? Yli 20 vuotta on tunnettu ja silti ollaan viimeiset ainakin viisi vuotta pysytelty erillään. Mies on kihloissa ja muuttamassa yhteen aloittajan kanssa. Neljään vuoteen ei ole aloittajalla ollut huomauttamista ex-vaimon minkäänlaisista

Et sinäkään taida osata vastata tuohon kysymykseen, et mikä juuri siinä exässä niin paljon härnää

En, kun meistä ei KUKAAN osaa vastata asiaan aloittajan puolesta, eikö tämä ole täysin selvä asia? Minun miehellä ei ole ex-vaimoa joten en osaa sanoa edes, miten asia meillä menisi. Etkö voisi nyt vaan ymmärtää että meitä ihmisiä on monenlaisia, tilanteita ja exiäkin on monenlaisia, eikä kukaan voi mennä sanomaan että miehes ajatteli näin ja aloittajan pitäis ajatella noin. 

Jos haluat jotain aloittajan tunteista tietää, kysy häneltä. Älä mm.minulta.

Vierailija
354/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex päättääkin soittaa kun on autossa ja vaikeaa kirjoittaa viestiä, niin se loukkaa sinun suhdesääntöjäsi ja kriisi on valmiina kun se lotko ei missään pärjää yksin? 

Olet se hirviö-ex, jos saat noin vaikean viestiketjun yhdestä passista aikaiseksi 😂. No, meille joillekin se pieni hoidettava ssia, joka ei vaadi tuollaista säätöä.

Vierailija
355/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet se hirviö-ex, jos saat noin vaikean viestiketjun yhdestä passista aikaiseksi 😂. No, meille joillekin se pieni hoidettava ssia, joka ei vaadi tuollaista säätöä.

No me ei kaikki nähdä tarpeelliseksi hoitaa asioita lakimiehen viestintämetodein ihmisen kanssa jonka on 20 vuotta tuntenut, vaan ihan tuntuu luonnolliselta ottaa puhelin kouraan silloin kun on asiallista asiaa. Tämä koskee niin ystäviä, naapureita, perheenjäseniä, opettajaa kuin vaikka lähikauppiastakin, miksei siis myös lasten toista vanhempaa kun on kerran erottu hyvässä hengessä ja sovussa.

Joskus mustasukkaisuus vaatisi ihan oikeasti hoitoa. En epäile, että aloittajan kohdalla on näin, mutta jotkut kommentoijat.. Onko sulla esittää oikein joku perusteltu syykin, miksi entistä kumppania ja kanssavanhempaa tulisi kohdella kuin oikeudenkäynnin vastapuolta, vuodesta toiseen, ihan neutraaleissa asioissa? Vieraammin kuin täysin vierasta ihmistä?

Vierailija
356/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin nyt esille, että aloittajan puheiden perusteella he asuvat osan viikosta erillään ja tämä The Syöminen oli tapahtunut, kun ap oli siellä toisella paikkakunnalla.

Itselläni on aivan sama tilanne ja ymmärrän näin ollen erittäin hyvin, että unohtuu kertoa, että kävin syömässä ja siitä otettiin kuva. Lapsia ei ole, mutta voisin hyvin kertoa miehelleni, että menen Kirsiinan muutossa auttamaan ke, kuulemma ex tulee sinne myös.

Muutossa auttamisen jälkeen voisi hyvin käydä niin, että muuttoporukka lähtee syömään, menen mukaan ja joku, jopa ehkä itse se ex, nappaa kuvan tilanteesta ja lähettää sen kaikille (tuskin siis vain minulle) syömässä olleille.

Meillä ei ole kanavaa, mistä tämä automaattisesti kulkeutuisi mieheni silmiin, mutta jos hän nyt sattuisi sen kuitenkin näkemään, ja vaikka näkisi sen jonkun kaverin instassa tms. takuulla ei siitä kohkeutuisi draamaa, että ai, te "jatkoittekin sitten iltaa" syömässä käymällä ja ai, "ex halusi sitten yhteiskuvan ottaa".

Tämä sen vuoksi, että mieheni ymmärtäisi, että a) syömään meneminen ei ollut etukäteen suunniteltua, mutta koska minullakin oli nälkä ja olivat menossa kivaan paikkaan, lähdin mukaan, b) en maininnut asiasta, koska kun hän tuli kotiin, oli niin paljon muutakin asiaa, että mokoma syömässä käyminen tai kuvan otto ei käynyt mielessäkään, c) en sitä jälkeen päin muutenkaan muistellut.

Vierailija
357/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä, uskon että mainitsee jos on nähnyt jonkun yhteisen tutun vaikka huoltoasemalla, mutta en ole tullut kysyneeksi ottivatko siinä kahvit ja sämpylät myös"

Ja sulle yhteinen tuttu ja kahvi onkin sama asia kuin pitkäaikainen ex-puoliso ja yhteinen lounas pidemmän kaavan mukaan.

Mikä juuri siinä ex-puolisossa on se juttu? Kuka tämän osaisi selittää ihan rautalangasta vääntäen?

Ap.n miehen erosta on ainakin 5 vuotta. Lapset ovat parikymppisiä. Eikö se ex puoliso ole jo moneen kertaan testattu ja todettu, että erossa on parempi? Yli 20 vuotta on tunnettu ja silti ollaan viimeiset ainakin viisi vuotta pysytelty erillään. Mies on kihloissa ja muuttamassa yhteen aloittajan kanssa. Neljään vuoteen ei ole aloittaja

Anteeksi epäselvä ilmaisu. Koetetaan uudestaan: te kaikki, joille juurikin kumppanin ex-puoliso on hän, jolta yhteydenottojen tulee olla äärimmäisen rajattuja ja puolison kuuluu muistaa kertoa teille niistä kaikista -miksi juuri se ex-puoliso, eikä joku muu tuttu tai tuntematonkin?

Vierailija
358/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kalkkis ihmettelee, miksi pitäisi olla omat tekniset laitteet, iPad tai mikä vaan? Ei meillä ole ikinä tarvittu. Ihan yhteisillä läppäreillä ja tableteilla asiat hoituu oikein hyvin.

Ja lisäksi, aloittajallahan ja miehellään olikin omat whatsappit. Ei yhteistä.

Vierailija
359/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: Ja minä puhuin siis itsestäni exänä. En ole miehelleni asetellut sääntöjä. Minä itse äitinä saan hommattua lapsille passit, lääkkeet, vaatteet whatever ilman, että mun tarvitsee viestitellä tai soitella exälleni tuossa mittakaavassa. Siinä ei ole mitään vaikeaa. Minä pärjään ilman perhekuvia, ilman tapaamissäätöjä, saan auton renkaat vaihdettua ja asuin jopa vuosia yksin ilman miestä omakotitalossa. Kun lämmitys hajosi, soitin lvi-liikkeeseen, en exälle.

Vierailija
360/563 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomastasi päätellen eksä on tunkenut mukaan ja halunnut vielä syömäänkin ja esittämään täydellistä perhettä, ottanut ehkä kuvan juurikin siksi että saisi sinut mustasukkaiseksi tai epävarmaksi. On vielä saattanut laittaa puolisosi maksamaan syömiset. Siihen ja tähän seuraan tuppaantumiseen viittaisi tämä puolisosi ilme.

Itse kysyisin että miten nämä tapahtumat menivät ja onko näitä ollut paljonkin näitä äidin kanssa kohtaamisia, joista ei ole minulle kerrottu. Sillä jos näitä pimitetään niin se herättäisi vähän epäilyksiä että miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi