Uusi perhekuva miehen entisestä perheestä
Olen seurustellut neljä vuotta nykyisen kumppanin kanssa ja olemme kihloissa. Meillä on vielä hetken omat kodit ja näemme viikoittain useita päiviä. Meillä on yhteinen i-pad mihin tallentuu kuvia whatssapistamme. Nyt huomasin siellä jo joitakin viikkoja sitten otetun kuvan puolisosta entisen puolisonsa ja aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Minulle tästä ei oltu kerrottu mitään. Kuva on selvästikin kihlattuni ex-puolison ottama.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Uskon että kyseessä on satunnainen kohtaaminen nuorten aikuisten asioita hoitamassa ollessaan. Ja onko kuva otettu sitten kivana muistona lapsille tästä kohtaamisesta. Mutta itsestä tuntuu että tässä menee raja ja että tällaisista kohtaamisista voisi kertoa ja ehkä kuvakin voisi olla ainut kertainen, ehkä.
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä se erojen ketju näiden tarinoiden kontekstissa. Kuka lähti mistäkin liitosta ja millaiset ovat aikuisten suhteet toisiinsa näissä uusperheverkoissa. Miksi joku ajautuu suhteissaan kerta toisensa jälkeen umpikujaan, miksi toinen on suhde toisensa jälkeen se 'jättäjä'. Onnistuvatko kahden jätetyn ja kahden jättäjän suhteet varmemmin kuin jätetyn ja jättäjän.
Something to think about.
Kyllä. Ja miten sen, jonka mielestä on käsittämättömän hirveä asia että joku jakaa parisuhteessaan lähes kaiken ja ystävätkin ovat yhteisiä, parisuhde on kestänyt vain lyhyen aikaa. Kun taas sen, joka elää siinä "hirveässä suhteessa", parisuhde on kestänyt jo 30 vuotta ja on erittäin onnellinen. Wtf, ehkä oma tapa ei olekaan ainoa oikea? 😄
kunhan muistatte kertoa niille kontakteillenne siellä whatsapissa, että jokainen kuva jonka mulle lähetät menee sitten ihan sukkana myös puolisolleni. Se kai olisi reilua? Omaan whatsapiini tulee mm työhön liittyvää luottamuksellista sisältöä, että jos ei oma työnantaja avoimesti sen käyttöä suosittelekaan niin nyt ymmärrän, että moni jopa suoraan kieltää..
Just olimme "perheenä" viettämässä yhden aikuisen lapsemme synttäreitä. Paikalla aikuiset lapset, minä (äiti) ja lasten isä, joka myös kuljetti meidät juhliin. Minun puolisoni ei ollut tuolla kertaa mukana. Voi kauhistus, otimme myös kuvia, missä poseerasi koko porukka. Eipä tullut pieneen mieleen, että puolisoni tuosta loukkaantuisi. Eikä loukkaantunut, koska on aikuinen, fiksu mies.
kyllä kihlattu puoliso on menossa ojasta allikkoon pysyisi perheensä parissa
Tuo Ipad on ihan keksittyä. Ap ratsasi miehensä kännykän, eikä toki halua tätä yksityiskohtaa paljastaa kun on täällä hakemassa sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä se erojen ketju näiden tarinoiden kontekstissa. Kuka lähti mistäkin liitosta ja millaiset ovat aikuisten suhteet toisiinsa näissä uusperheverkoissa. Miksi joku ajautuu suhteissaan kerta toisensa jälkeen umpikujaan, miksi toinen on suhde toisensa jälkeen se 'jättäjä'. Onnistuvatko kahden jätetyn ja kahden jättäjän suhteet varmemmin kuin jätetyn ja jättäjän.
Something to think about.
Kyllä. Ja miten sen, jonka mielestä on käsittämättömän hirveä asia että joku jakaa parisuhteessaan lähes kaiken ja ystävätkin ovat yhteisiä, parisuhde on kestänyt vain lyhyen aikaa. Kun taas sen, joka elää siinä "hirveässä suhteessa", parisuhde on kestänyt jo 30 vuotta ja on erittäin onnellinen. Wt
kunhan muistatte kertoa niille kontakteillenne siellä whatsapissa, että jokainen kuva jonka mulle lähetät menee sitten ihan sukkana myös puolisolleni. Se kai olisi reilua? Omaan whatsapiini tulee mm työhön liittyvää luottamuksellista sisältöä, että jos ei oma työnantaja avoimesti sen käyttöä suosittelekaan niin nyt ymmärrän, että moni jopa suoraan kieltää..
Whatsappiin luottamuksellisia työasioita? Kuka on niin seko että niitä sinne laittaa?!? Kas kun ei facebookin seinälle...
Ja edelleen, aloittajan mieshän tässä on nyt ainoa jonka exän viestin kuvat menee suoraan ipadille.
Vierailija kirjoitti:
Just olimme "perheenä" viettämässä yhden aikuisen lapsemme synttäreitä. Paikalla aikuiset lapset, minä (äiti) ja lasten isä, joka myös kuljetti meidät juhliin. Minun puolisoni ei ollut tuolla kertaa mukana. Voi kauhistus, otimme myös kuvia, missä poseerasi koko porukka. Eipä tullut pieneen mieleen, että puolisoni tuosta loukkaantuisi. Eikä loukkaantunut, koska on aikuinen, fiksu mies.
Jätit siis sinäkin kertomatta asioista miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat vahvasti elämässämme mukana. Asuvat isällään suurimman osan ajasta. Sen sijaan tuo neljään hengen perhe on entinen. Äiti on halunnut ottaa avioeron jne. Ihan yleistä on kyllä että kuvia otetaan isommasta joukosta niin että kuvassa lähin ojentaa käsivarttaan niin että kaikki mahtuvat kuvaan, mutta saivarrelkoon kuka haluaa.
Ehkä tämä oli väärä foorumi kysellä että mitä ajatuksia tällainen toiminta herättää. Ei itselläkään herätä mitään kovin vahvoja ajatuksia. Kuten sanoin, että ehkä tässä menee juuri raja. Tuo vielä just ok, mutta enpä nyt kovin monia tällaisia kuvia jatkossa mielelläni löytäisi. Exä hymyilee kuin Naantalin aurinko, oma mieheni on melko vaivaantuneen näköisenä kuvassa.
No minua ei haittaisi vaikka kuvia ottavat mut olisi tietysti kiva vaikka sanoa että käytiin muuten myös porukalla syömässä. Rakentaisi luottamusta paremmin kuin tuo että löytää kuvia jälkeenpäin asioista. No, kyllä he tavallaan ovat silti edelleen perhe, eivät vain elä tai asu yhdessä kaikki. Sanoisin itse ehkä miehelle et olis mukava jos kertoisit näistä, kuville nyt aivan se ja sama. Mikä sinua siinä häiritsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kerrottiin:
"Jälkikäteen muistan, että mies oli hoitamassa nuorten kanssa asioista ja manitsi että näkivät siinä lasten äitiäkin. Ymmärrän että voi tulla idea että käydäänpä porukalla syömässä kun kaikilla on nälkä. Sitten exä menee ja ottaa vielä pari kuvaa muistoksi. Ymmärrän. Mutta olisi joo voinut sanoa että nähtiin ja käytiin syömässä. Ja kuten sanoin niin oma rajani menee siinä että tuollaisille kuville ei mielestäni ole tarvetta jatkossa"
Ongelma oli nyt se ruoka joka jäi mainitsematta ja ennenkaikkea se kuva. En ole ymmärtänyt miksi juuri se kuva. Ehkä hän pelkää, että kuva tulee esille jossain somessa ja se jollain lailla nakertaa hänen asemaansa muiden silmissä miehen nykyise
Tuon kirjoittaja kirjoitti aluksi:
No, minun lapseltani jäi saamatta muistoihin kuva rippijulhlistaan isän ja äidin kanssa. Mutta kukapa tässä lapselta mitään kysyykään, aikuisten ego on tietenkin tärkeämpää. Oikeasti jos olisin tiennyt, että eron jälkeen on niin hemmetin vaikeaa ottaa huomioon edes lapsen perustoiveita, kuten että ei tarvitsisi kulkea viestinviejänä vanhempien välissä, tai että voisi poseerata vanhempien kanssa samassa kuvassa albumiaan varten, en olisi eronnut.
Tarkemmin kysyttäessä kävi ilmi, ettei kukaan, ei edes joku nykyinen puoliso, ollut kieltänyt kuvaa. Äiti oli marttyroinut keittiössä ja kuva oli jäänyt ottamatta. Tuossa casessa syy löytyy peilistä.
Edelliselle: marttyroinut vai hoitanut tehtävää johon oli äitipuoli dearest luvannut jonkun sukulaislikan ja sopivasti unohtanut ilmoittaa ennen edellistä iltaa..
Haiskahtaa ihan tahalliselle kiusanteolle mun nenään 😏
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: marttyroinut vai hoitanut tehtävää johon oli äitipuoli dearest luvannut jonkun sukulaislikan ja sopivasti unohtanut ilmoittaa ennen edellistä iltaa..
Siltikin. Me puhutaan yhdestä kuvasta. Siihen menee pari minuuttia. Toinen voi kiusata toki, mutta ei sen tartte noin paljon antaa haitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin. Me puhutaan yhdestä kuvasta. Siihen menee pari minuuttia. Toinen voi kiusata toki, mutta ei sen tartte noin paljon antaa haitata.
Pidin ihan äskettäin omalle lapselleni yo-juhlat. Tehtiin kaikki tarjottavat itse ja hoidettiin keittiö itse. Hyvin ehti silti kuviinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin ihan äskettäin omalle lapselleni yo-juhlat. Tehtiin kaikki tarjottavat itse ja hoidettiin keittiö itse. Hyvin ehti silti kuviinkin.
Ei kaikki ehdi. Eihän tässä ketjussa yksi osaa ennakoida lääkkeen loppumista tai Kela-korttiakaan. Joillekin asiat on aina vähän vaikeampia.
Miehillä on sellainen mielenkiintoinen tapa "yrittää olla pahoittamatta kumppanin mieltä" toisin sanoen jättää asioita tarkoituksella kertomatta, mistä seuraa se, että asia joka olisi alunperin ollut täysin yhdentekevä muuttuu elämää suuremmaksi parisuhdekriisiksi. Kaikki kuitenkin tulee ilmi jotain kautta, useimmiten somessa tai kaveri/exä/lapsi lipsauttaa jotain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Eli puolisosi tiesi että olet menossa synttäreille koska olit kertonut siitä? Olisiko sinulla käynyt mielessäkään jättää kertomatta ja salailla asiaa? Miten kumppanisi olisi suhtautunut jos olisi kuullut tästä vasta jälkikäteen esim. somen kautta?
Vierailija kirjoitti:
Se tehtävä ei varmasti estänyt YHDEN KUVAN ottamista. Sen tiedät itsekin.
Jostain syystä valkoroskalla on tapana osoittaa lujaa tunnettaan irrationaalisella mustasukkaisuudella ja raivokkaalla omistuksenhalulla. Monelle tunteenosoituksista suurin ja kaunein on naisensa kunniaa nyrkit tanassa puolustava mies. Ehkä nämä taipumukset korreloi älykkyyden tason kanssa 🤔 Ainakin on varmaa, että se vahdittavan henkilöllisyys vaihtuu tasaisin väliajoin ja jokainen uusi on aina se elämäni mies / nainen, jonka exät ja sitä edelliset exät ja varmaan kaikki muutkin kuin exät haluu multa varastaa. Koska mikäpä naisia saisi parveilemaan ja pelaamaan naisellisia pelejään varmemmin kuin juuri sinun tatuoitu paksuniskasi octaviassaan, biitti huulessa, luu ulkona
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen muistan, että mies oli hoitamassa nuorten kanssa asioista ja manitsi että näkivät siinä lasten äitiäkin. Ymmärrän että voi tulla idea että käydäänpä porukalla syömässä kun kaikilla on nälkä. Sitten exä menee ja ottaa vielä pari kuvaa muistoksi. Ymmärrän. Mutta olisi joo voinut sanoa että nähtiin ja käytiin syömässä. Ja kuten sanoin niin oma rajani menee siinä että tuollaisille kuville ei mielestäni ole tarvetta jatkossa. Se aionko miehelle asiasta sanoa on harknnassa. Ehkäi en. En halua tällaisiin asioihin mitään sääntöjä ja rajoituksia. Mieluummin avointa puhetta.
Eli mies kertoi asiasta, mutta ei apn mielestä tarpeeksi yksityiskohtaisesti, eikä ap kysynyt vaan kiukuttelee, kun mies ei omatoimisesti tajunnut sanoa, että "nähtiin lapsen äitiä" sisälsi myös lounaan.
Myöhemmissä kommenteissa ap (ja monet muut) kommentoi, että ei tässä siitå valokuvasta ole kyse, vaan siitä, ettei kerrottu. Mutta kun mies oli kertonut ja ap vielä itse tässä kommentissa mainitsee, että "oma raja menee siinä että tuollaisille kuville ei mielestäni ole tarvetta jatkossa". Eli veti herneen nenään siitä, että miehen eksä otti kuvan muistoksi lapsilleen. Ei jatkoon tuollainen kyylääjä. Toivottavasti mies näkee totuuden.
Vierailija kirjoitti:
"Entinen perhe"? Mikä se sellainen on? Muuttuvatko lapset nykyään "entisiksi", jos vanhemmat eroavat?
Entinen perhe, jos on erottu. Ei ne lapset sihen vaikuta. Lapset on silti lapsia, mutta sama perhe ei ole enää
Ap, relaa. On kyllä hirveää jos sinua pitää pilkulleen osata miellyttää ja oikeat sanat osata löytää. En itse pitäisi kuvaa minään, ja en varmasti olisi erikseen sen otosta hoksannut kertoa. Aloitus on niin outo että pistää miettimään. Sinä avaudut täällä noin pienestä asiasta ja noin jyrkästi. Jos olisin miehesi ja tietäisin mitä täällä vatvot, heräisin ja poistuisin kauas. Ethän sinäkään selvästi kerro tai hoksaa kertoa kaikkea miehellesi vaan toimit selän takana kuten parhaaksi näet.
Aloittaja on puhunut ipadista, heidän yhteisestä käsittääkseni, ei omastaan. Ja muut ei ole laitteista puhuneetkaan, toim.huom. Ja miksi toisaalta perhekuvan näkyminen nyxälle väärin olisikaan.
Eikä sulle toisten suhteiden ymmärtäminen kuulukaan, muistat vaan että ne suhteet voi silti olla hyvin toimivia ja onnellisia. Sun EI ole pakko sellaisessa suhteessa elää, joten älä turhaan vaivaa päätäsi 😄