Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
61/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman rakkaus lapsiaan kohtaan ei ole ehdotonta. Vaativatko omat vanhempasi sinulta jotain? 

Näinpä, tietenkin toivoivat sinulle parasta näillä vaatimuksillaan, jotka olivat itse määritelleet tärkeiksi. Samalla se ei ollut ehdotonta rakkautta. 

Vierailija
62/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuutta on ymmärtää että ihmisillä on erilaisia tapoja tarkastella maailmaan ja arvoja on monenlaisia. Ei ole yhtä totuutta. Se mikä sinulle on tärkeintä elämässäsi, on jollekin toiselle pelkkä taakka. 

Ap:lle voimia aikuistumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on paras päätös elämässä. Onnellinen 55vee.

Vierailija
64/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei riitä. Lapsia se ei korvaa. Lapset tuovat yhteistä elämän kokemista ja lisäturvaa."

Mikä sinä olet kertomaan mikä kenellekin riittää, provoilija? Minua ei kiinnosta lapset tai "yhteisen elämän kokeminen" pätkääkään, enkä ole valmis uhraamaan omaa elämääni tästä päivästä kasikymppiseksi asti vain sen toivossa, että ne omat p**shedelmät sitten pitävät puolestaan minusta huolta (useinhan eivät).

En ole provoilija, haastan ihmisiä ajattelemaan uudella tavalla. Sinäkin suutuit kun sain sinut arvioimaan omia käsityksiäsi. 

Vierailija
65/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Ja yksinäinen vanhuus. Voin kokemuksesta kertoa, että velat kyllä pohtivat asiaa ja siihen varautuvat. Ei tarvitse lapsellisten siitä kantaa huolta.

Tämä. Olen itse vasta kolmekymppinen, mutta olen jo nyt silmäillyt kotikuntani vanhuspalveluita - en vanhempiani vaan itseäni varten. Toki 40-50 vuodessa asiat ja maailmantila ehtivät varmasti muuttua ja paljon(!), mutta tykkään pysyä kartalla siitä mitä minun pitäisi tietää, jos olisin jo nykypäivän vanhus.

Oma äitini puolestaan on hyväkuntoinen kuusikymppinen ja vielä työelämässä, mutta tulevina vuosikymmeninä tulen todennäköisesti vierailemaan hänen luonaan ensin kerran kuussa, sitten kerran viikossa. Mutta koska asumme eri paikkakunnilla, en minäkään sen useampiin visiitteihin repeä. Mutta onpahan äidilläni "edes" se turva - itselläni ei tule olemaan sukulaisia elossa enää vanhana.

Joten olen aloittanut (vähintään henkisen) valmistautumisen jo hyvissä ajoin.

Vierailija
66/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.

On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä.

Itsekkyyttä on olemassa vain silloin, jos sillä on kohde tai uhri. Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, hänellä ei ole lasta, joka jäisi paitsi jostain.

Vierailija
67/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.

On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä. 

Jos elät muiden maksamien tukien varassa, niin on erittäin itsekästä hankkia siihen vielä lisää suita sivullisten ruokittavaksi 

Missä näin väitetään. Sinun vanhuutesi on lasten harteilla, jotka lapset eivät ole sinun lapsia. Toisten lapset hoitavat ja maksavat eläkkeesi. 

Vierailija
68/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mikään pakota olemaan normaali. Miksi olisin niin sanottu normaali jos en halua?

Vierailija
69/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman rakkaus lapsiaan kohtaan ei ole ehdotonta. Vaativatko omat vanhempasi sinulta jotain? 

Näinpä, tietenkin toivoivat sinulle parasta näillä vaatimuksillaan, jotka olivat itse määritelleet tärkeiksi. Samalla se ei ollut ehdotonta rakkautta. 

Mistä ihmeen vaatimuksista puhut?

Vierailija
70/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei riitä. Lapsia se ei korvaa. Lapset tuovat yhteistä elämän kokemista ja lisäturvaa."

Mikä sinä olet kertomaan mikä kenellekin riittää, provoilija? Minua ei kiinnosta lapset tai "yhteisen elämän kokeminen" pätkääkään, enkä ole valmis uhraamaan omaa elämääni tästä päivästä kasikymppiseksi asti vain sen toivossa, että ne omat p**shedelmät sitten pitävät puolestaan minusta huolta (useinhan eivät).

En ole provoilija, haastan ihmisiä ajattelemaan uudella tavalla. Sinäkin suutuit kun sain sinut arvioimaan omia käsityksiäsi. 

Heh, ei vaan yrität lievittää jotain omaa pahaa oloasi ja pettymystä tuomalla esiin jotain hyvin vanhentunutta ja aikansa elänyttä yksipuolista höpötystä.

Vierailija
71/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on ap oma lapsi tilanteesi. Jos sinulla on itselläsi lapsia, niin säälin heitä koska olet jäänyt henkisesti epäkypsäksi, muuten et täällä haukkuisi lapsettomia hulluiksi. Millaisen esimerkin annat heille, jos ajatusmaailmasi on tuollainen? Jos taas sinulla ei ole lapsia, suositten ettet niihtä hankikkaan. Aika hyvin silti on jengi tähän provosointiin lähtenyt mukaan, koska tarkoitusesi oli vaan pahoittaa tiettyjen naisten mieli.

Vierailija
72/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvioihan omia käsityksiäsi vaan; kirjoitin kärkkäästi ihan puhtaasti vain v*ttuillakseni sinulle. Mutta onneksi olkoon provokulman muuttamisesta, "sinäkin suutuit" on sentään jotain uutta tässä keskustelussa. Muutenhan tämä ketju on pelkkää yksisilmäistä jankkausta.

Vierailija
73/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyttä on olemassa vain silloin, jos sillä on kohde tai uhri. Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, hänellä ei ole lasta, joka jäisi paitsi jostain.

Paskapuhetta. Itsekyys on ilmeistä koska kohde on henkilö itse, ei lapsi. 

Vierailija
74/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se suututtaa. Suomalainen yhteiskunta on esim hyvin perhenormatiivinen. Tuntuu, että se pakottaa käymään uudestaan ja uudestaan lapsettomuuteen liittyvää ajatustyötä läpi. Ja monessa muussakin asiassa yritetään ahtaa homehtuneeseen ja menneeseen jämähtäneeseen muottiin. 

Joskus päätöstäni kyseenalaistetaan myös suoraan.

Mulle on sanottu, että mä en voi ikinä saada niin pyyteetöntä rakkautta kuin omalta lapselle, että jään valintani takia tässä elämässä ihmisenä kokonaan vaille jotain. Se tuntuu tosi pahalta. Varmasti se pitää paikkansa, mutta se on aika karusti siltikin sanottu.

Vierailija
75/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana lapsettomat pärjäävät paremmin, koska he eivät ole tottuneet siihen, että pikku palvelijoille voi aina soittaa, kun ongelmia ilmaantuu. 

Vierailija
76/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus elää haluamallaan tavalla ja  toisten valintoja tulisi kunnioittaa, vaikka ne poikkeaisivat omista. Ihminen ei ole toistaan huonompi, pyörittää sitten isoa lapsiperhettä tai elää itsenäistä aikuisen elämää.

Vierailija
77/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on ap oma lapsi tilanteesi. Jos sinulla on itselläsi lapsia, niin säälin heitä koska olet jäänyt henkisesti epäkypsäksi, muuten et täällä haukkuisi lapsettomia hulluiksi. Millaisen esimerkin annat heille, jos ajatusmaailmasi on tuollainen? Jos taas sinulla ei ole lapsia, suositten ettet niihtä hankikkaan. Aika hyvin silti on jengi tähän provosointiin lähtenyt mukaan, koska tarkoitusesi oli vaan pahoittaa tiettyjen naisten mieli.

Itse "lähdin provosointiin mukaan" ihan vain siksi, että tykkään puhua lapsettomasta elämäntavasta, ja usein palstalla kaikki aihetta sivuavat keskustelut lähtevät liikkeelle provoista. 😆 Tykkään puhua itseäni koskevista aiheista samanmielisten kanssa, ja jos keskustelussa on vieläpä potentiaalia satojen sivujen provojankkaukselle, olen ensimmäisenä paistamassa popparit. 🍿

Tosin tuosta lopusta olen täysin samaa mieltä: AP on ihan helvetin ajattelematon tahattomasti lapsettomia kohtaan.

Vierailija
78/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.:llä on vikaa päässä. Et ole normaali. 

Vierailija
79/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain epäkypsiä lapsellisia vaan ottaa suunnattomasti  päähän velojen onnellisuus. 

Sellaista se elämä on. Omat valinnat pitää kestää.

Voimia lapsettomuudesta kärsiville ja mukavaa sunnuntaita fiksuille lapsllisille!!

Meillä veloilla jokainen päivä on ihana, joten jatketaan samaan malliin! Luomme uutta normaalia, tärkeä yhteiskunnallinen ja globaali tehtävä, hyvä me! 

Vierailija
80/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se suututtaa. Suomalainen yhteiskunta on esim hyvin perhenormatiivinen. Tuntuu, että se pakottaa käymään uudestaan ja uudestaan lapsettomuuteen liittyvää ajatustyötä läpi. Ja monessa muussakin asiassa yritetään ahtaa homehtuneeseen ja menneeseen

Aloittaja ja muut ahtaaseen homehtuneeseen ja menneeseen jämähtäneeseen muottiin ahtaajat pelkää sen oman asemansa puolesta. 

Yhtä hyvin voisimme spekuloida, että jos joku ei tee lapsia, hän ei tee muiden lapsille kilpailijoita, jotka taistelevat tarhapaikoista tai vähenevistä luonnonvaroista. Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän