Lapsettomuus on epänormaalia
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti lapseton. Vienkö nyt keneltäkään muulta mahdollisuutta lapseen?
Et. Eikä siitä ole kyse.
Kannattaa harkita lapsen hankkimista täällä tulleiden keskusteluiden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 5-kymppinen vela ja päivä päivToivottavastiältä tyytyväisempi valintaani. Toivottavasti mahdollisimman moni päätyy samaan ratkaisuun ja ei hanki lapsia. Vela-elämä on suurin saavutukseni eikö mikään muu ei mitään sen rinnalla.
🤣
Toivottavasti mahdollisimma moni ei tee lapsia?
Se on jokaisen OMA VALINTA mitä tekee.
Ei ap:n mukaan ole. 🤣🤣🤣🤣
Te joiden mielestä lapsen saaminen on ainoa oikea tapa elää, niin oletteko miettineet että ne teidän omat lapset ei välttämättä saa lapsia? Onko heidän elämänsä ja teidän omakin elämä silloin epäonnistunut?
Kannattaa muistaa että luonnossakin ei jokainen eläin yksilö pääse parittelemaan. Näin ollen myös lapsettomuus on luonnollista. Joillekin se parittelu on myös hengenvaarallista,joutuukin emon evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti lapseton. Vienkö nyt keneltäkään muulta mahdollisuutta lapseen?
Onnea sinulle! On ihanaa olla vela
Onnellisuutta on kun lapsi kohta herää ja tehdään yhdessä aamiaista. Oman lapsen seura on kehittävää ja oikeaa laatuaikaa. Ei tarvitse miettiä ystävien tapaamisia vaan yhteinen aika lapsen kanssa on parasta.
Asioita jotka on luonnollisia ei ole tarve palottaa ihmisille 24/7 yhteiskunnan ja sosiaalisen median toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuutta on kun lapsi kohta herää ja tehdään yhdessä aamiaista. Oman lapsen seura on kehittävää ja oikeaa laatuaikaa. Ei tarvitse miettiä ystävien tapaamisia vaan yhteinen aika lapsen kanssa on parasta.
Olet vähästä viihtyvä luonne. Tuli selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Te joiden mielestä lapsen saaminen on ainoa oikea tapa elää, niin oletteko miettineet että ne teidän omat lapset ei välttämättä saa lapsia? Onko heidän elämänsä ja teidän omakin elämä silloin epäonnistunut?
Mä en ole noin sanonut. Jotkut haluavat lapsia ja jotkut ei halua lapsia. Lapsettomuus ei ole ole ainoa oikea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että luonnossakin ei jokainen eläin yksilö pääse parittelemaan. Näin ollen myös lapsettomuus on luonnollista. Joillekin se parittelu on myös hengenvaarallista,joutuukin emon evääksi.
Naisia ja miehiä on yhtä paljon. Siksi lapsettomuus on epänormaalia.
Myös vaatteiden käyttäminen on luonnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan karsealta paskalta. Voimia päivääsi!
Vierailija kirjoitti:
Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi.
Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös. Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijänä olen tavannut muutamankin aikuistuneen ja henkisesti kasvaneen vanhemman. Ei olisi ollut iso vahinko jos lapset olisivat heiltä jääneet tekemättä.
Musta on jotenkin jännä ajatus, että tehdään niitä lapsia jotta ei sitten vanhana olla yksin. Aika julmaa vastuuttaa oma lapsi tuollaiseen ilman että se saa itse päättää. Mitä jos lapsesi muuttaa ulkomaille eikä halua olla tekemisissä kanssasi aikuisena? Tällä sitten ihmiset kiillottavat sädekehää kun ovat niin paljon parempia ihmisiä kuin muut, kun ovat menneet lisääntymään ja voivat kaikkien lapsettomien puolesta puhua kuinka heidän valinnat on vääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin jännä ajatus, että tehdään niitä lapsia jotta ei sitten vanhana olla yksin. Aika julmaa vastuuttaa oma lapsi tuollaiseen ilman että se saa itse päättää. Mitä jos lapsesi muuttaa ulkomaille eikä halua olla tekemisissä kanssasi aikuisena? Tällä sitten ihmiset kiillottavat sädekehää kun ovat niin paljon parempia ihmisiä kuin muut, kun ovat menneet lisääntymään ja voivat kaikkien lapsettomien puolesta puhua kuinka heidän valinnat on vääriä.
Onko kaikki sanonut tuon syyksi? En tehnyt lasta seuran vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuus on itsekästä touhua itsekkäistä lähtökohdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi.
Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös. Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijänä olen tavannut muutamankin aikuistuneen ja henkisesti kasvaneen vanhemman. Ei olisi ollut iso vahinko jos lapset olisivat heiltä jääneet tekemättä.
Mitä yrität kertoa. Jokin vanhempi, jolla on asiat huonossa kunnossa, on sinulle jokin esimerkki jostakin, minkä pitäisi koskea kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yrität kertoa. Jokin vanhempi, jolla on asiat huonossa kunnossa, on sinulle jokin esimerkki jostakin, minkä pitäisi koskea kaikk
Näinhän sitä lapsettomiakin leimataan!
On turha syyllistää lapsettomia, kun pitäisi syyllistää yhteiskuntaa, ettei luoda mahdollisuuksia lasten saantiin. Jos on vaativa asiantuntijatyö yritysmaailmassa, eikä sen takia löydä kumppania niin lasten saaminen on hyvin vaikeaa tai mahdotonta.
Yksi syy on Suomen koulu, joka syrjäyttää nuoria ja toisenlaisilla opetustavoilla nämäkin lapset pärjäisivät ja pääsisivät työelämään ja vanhemmaksi.
Kolmas on surkea mielenterveyshoidon tila, jonka takia mielenterveysongelmista kärsivät syrjäytyvät. Onko Suomessa oikeasti varaa tähän? Näistäkin ihmisistä olisi voitu saada kuntoutettua hyviä vanhempia.