Lapsettomuus on epänormaalia
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.
Kommentit (494)
Miksi huostaan/sijoitukseen joutuu niin paljon lapsia Suomessa?
-lapseton ei ymmärrä tätä
Minusta taas ainoastaan oman mielipiteen asioista hyväksyvät ovat kehittymättömiä ihmisiä.Maailma tarvitsee avarakatseisia ,erilaisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.Kukahan olisi se malliesimerkki jos kaikkien pitäisi olla samasta muotista.Juuri erilaisuus on rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei riitä. Lapsia se ei korvaa. Lapset tuovat yhteistä elämän kokemista ja lisäturvaa."
Mikä sinä olet kertomaan mikä kenellekin riittää, provoilija? Minua ei kiinnosta lapset tai "yhteisen elämän kokeminen" pätkääkään, enkä ole valmis uhraamaan omaa elämääni tästä päivästä kasikymppiseksi asti vain sen toivossa, että ne omat p**shedelmät sitten pitävät puolestaan minusta huolta (useinhan eivät).
En ole provoilija, haastan ihmisiä ajattelemaan uudella tavalla. Sinäkin suutuit kun sain sinut arvioimaan omia käsityksiäsi.
Arvioihan omia käsityksiäsi vaan; kirjoitin kärkkäästi ihan puhtaasti vain v*ttuillakseni sinulle. Mutta onneksi olkoon provokulman muuttamisesta, "sinäkin suutuit" on sentään jotain uutta tässä keskustelussa. Muutenhan tämä ketju on pelkkää yksisilmä
Kirjoitan aiheesta, koska minä muutin mieltäni ja hankin lapsen, vaikka olin ollut varma että en lasta hanki. Myönnän olleeni väärässä ja totean, että lapsi on tärkein saavutukseni eikä sen rinnalle yllä mikään muu ikinä.
Toivon että joku muu välttää suuren virheen ja ymmärtää hankkia edes yhden lapsen. Siksi kirjoitin aloituksen. Tarkoitan hyvää kirjoituksellani ja ymmärrystä, että uusi IPhone ei korvaa lasta. Pitää olla rohkeutta jakaa elämänsä vaikka se estäisi uuden iPhonen hankkimisen.
Miksi tehdä lapsia kun voimme kloonata valmiita työkykyisiä aikuisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei riitä. Lapsia se ei korvaa. Lapset tuovat yhteistä elämän kokemista ja lisäturvaa."
Mikä sinä olet kertomaan mikä kenellekin riittää, provoilija? Minua ei kiinnosta lapset tai "yhteisen elämän kokeminen" pätkääkään, enkä ole valmis uhraamaan omaa elämääni tästä päivästä kasikymppiseksi asti vain sen toivossa, että ne omat p**shedelmät sitten pitävät puolestaan minusta huolta (useinhan eivät).
En ole provoilija, haastan ihmisiä ajattelemaan uudella tavalla. Sinäkin suutuit kun sain sinut arvioimaan omia käsityksiäsi.
Totta kai se suututtaa. Suomalainen yhteiskunta on esim hyvin perhenormatiivinen. Tuntuu, että se pakottaa käymään uudestaan ja uudestaan lapsettomuuteen liittyvää ajatustyötä läpi. Ja monessa muussakin as
Ei tehdä narsistisuudesta. Narsistisuudesta ja hedonismista lapset jätetään hankkimatta. Pitää olla varaa matkustaa ja hankkia uusin iPhone. Siksi jää lapset saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioihan omia käsityksiäsi vaan; kirjoitin kärkkäästi ihan puhtaasti vain v*ttuillakseni sinulle. Mutta onneksi olkoon provokulman muuttamisesta, "sinäkin suutuit" on sentään jotain uutta tässä keskustel
Ainoa tapa olla läsnä lasten arjessa on tehdä omia lapsia? Meillä on huutava pula välittävistä aikuisista ja yhtään lasta ei pitäisi tehdä enää yhtään lisää esim jos ei ole varma että haluaa olla vanhempi. Se, kun ei yksin riitä, että haluaa olla esim äiti.
- sijaisvanhempi, jolla ei ole omia lapsia.
Aivan... olenko minä siis epänormaali kun olen lapseton ja ikisinkku?
M33
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan aiheesta, koska minä muutin mieltäni ja hankin lapsen, vaikka olin ollut varma että en lasta hanki. Myönnän olleeni väärässä ja totean, että lapsi on tärkein saavutukseni eikä sen rinnalle yllä mikään muu ikinä.
Toivon että joku muu välttää suuren virheen ja ymmärtää hankkia edes yhden lapsen. Siksi kirjoitin aloituksen. Tarkoitan hyvää kirjoituksellani ja ymmärrystä, että uusi IPhone ei korvaa lasta. Pitää olla rohkeutta jakaa elämänsä vaikka se estäisi uuden iPhonen hankkimisen.
Ja nyt provokoukkusi onkin sitten "lapsettoman elämän suurin haave on uusin iPhone". Hohhoijaa.
Eivät nämä provosi pure yhtään sen paremmin, vaikka olet siirtynyt yksittäisten lauseiden spämmäämisestä kokonaisiin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.
On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä.
Elämänsä voi kyllä useimmiten jakaa halutessaan toisten kanssa vaikka esim.asuisikin yksin.Miten joidenkin voi olla niin vaikea käsittää erilaisia elämäntyylejä.
Ja sieltä se taas tuli, homeinenmuotti jossa kuvitellaan lapsettomien elävän.
Tarkoitan hyvää kirjoituksellani ja ymmärrystä, että uusi IPhone ei korvaa lasta. Pitää olla rohkeutta jakaa elämänsä vaikka se estäisi uuden iPhonen hankkimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.
On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä.
Miksi minä haluaisin jakaa tämän köyhyyden ja mielenterveysongelmat, sottaisen kodin ja väkivaltaviihteen viattoman lapsen kanssa?
eri
Mikset koskaan vastannut tähän, ap???
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on tosi iso valinta olla hankkimatta lasta. Samoin kuin se, että tekee lapsia. Kyllä lasten hankkiminenkin voi kaduttaa, vaikka kukaan ei puhu siitä.
Samoin kuin monia kaduttaa, ettei tullut aikanaan tehtyä lasta. Sukulaisissa ja työkavereissa on useampia naisia, jotka harmittelevat, kun ei tullut aikanaan tehtyä lasta. Tietenkin on ihmisiä, joiden ei koskaan pitäisi lisääntyä. Biologisessa mielessä on jotakin vialla, jos ei pysty saamaan lasta.
Muutit mielesi ja teidän muidenkin tulee muuttaa ettei sulle tule paha mieli? Surkeimmat valheet kertoo muuten itselleen. Saitko itsesi vakuuttumaan ettei lapsen hankinta kaduta?
Olen 5-kymppinen vela ja päivä päivältä tyytyväisempi valintaani. Toivottavasti mahdollisimman moni päätyy samaan ratkaisuun ja ei hanki lapsia. Vela-elämä on suurin saavutukseni eikö mikään muu ei mitään sen rinnalla.
Kaikille ei vain lapsia tai puolisoa suoda. Lisäksi moni käyttää nuoruutensa hurvittelemalla ja heräävät sitten 40-vuotiaana siihen, että ainiin, pitäisi lapsiakin hommata ja nyt niitä pitää saada nopeasti eli mieluiten heti.
Ei minullekaan ole puolisoa suostu joten siksi olen lapseton. Eipä minulla tosin mitään vauvakuumetta ole ollutkaan mutta ehkäpä parisuhteessa sekin tulisi. Noo, onhan tässä aikaa kun ikää mittarissa vasta 35v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä haluaisin jakaa tämän köyhyyden ja mielenterveysongelmat, sottaisen kodin ja väkivaltaviihteen viattoman lapsen kanssa?
eri
Mikset koskaan vastannut tähä
En ole tuollaista viestiä nähnyt.
Heikko mielenterveys ei ole normaalia ja siksi en suosittele hankkimaan lapsia.
Ap on aika yksiniittinen henkilö. Tai sitten provo. Näitähän riittää samoin kuin lasten kaltoin kohtelijoita joista saa joka päivä lukea eri medioista.
Olen vapaaehtoisesti lapseton. Vienkö nyt keneltäkään muulta mahdollisuutta lapseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen 5-kymppinen vela ja päivä päivToivottavastiältä tyytyväisempi valintaani. Toivottavasti mahdollisimman moni päätyy samaan ratkaisuun ja ei hanki lapsia. Vela-elämä on suurin saavutukseni eikö mikään muu ei mitään sen rinnalla.
🤣
Toivottavasti mahdollisimma moni ei tee lapsia?
Se on jokaisen OMA VALINTA mitä tekee.
Päätös jättää lapset hankkimatta ei välttämättä ole mikään yksittäinen päätös, vaan "sisään rakennettu juttu". Aivan kuten vaikka homoseksuaaleilla. Ketään ei päätä ryhtyä homoksi/lesboksi, vaan se ominaisuus tulee sinulle jo syntymästä lähtien. Tai jos tunnet syntyneesi väärään sukupuoleen. Ei sekään ole mikään päätös että "Minä nyt vaan päätin että en haluakaan olla nainen vaan mies."
Minä en koskaan tehnyt päätöstä että jätän lapset hankkimatta. Minulle se on ollut itsestäänselvyys jo nuoresta lähtien, että en halua lapsia enkä edes pidä lapsista. Tottakai joillekin lapsettomuus on se päätös, ei esim. haluta tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Ja sekin on täysin ok asia että on lapseton omasta päätöksestään.
Mutta pointti nyt oli se, että eivät ihan kaikki tee päätöstä lapsettomuudesta. Toiset tekee, toiset jäävät tahtomattaan lapsettomiksi. Ja sitten on meitä joille se "päätös" lapsettomuudesta tulee jo syntymässä, ja sitä päätöstä ei siis tarvitse erikseen tehdä.