Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
41/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.

42/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Fakta on myös se, että lapsien tekeminen ei ole tae siitä, että vanhuus ei olisi yksinäinen. Kaikki lapset eivät elä pidempään kuin vanhempansa eivätkä kasva vastuuntuntoisiksi.

Niinpä. Jos hankkii vaikka kaksi lasta, voi toinen muuttaa Kanadaan ja toisesta tulee mt-kuntoutuja tai päihderiippuvaisen. Ei niistä lapsista silloin ole apua käytännön asioissa vanhana.

Minunkin mutsilla on 84-vuotias ystävätär, jolla on kaksi lasta . Toisen kanssa hän ei ole ollut missään tekemisissä 20 vuoteen, kun lapsi suuttui jostain asiasta ja toinen kuoli puoli vuotta sitten, eikä tämäkään lapsi ollut kauhea tiiviissä tekemisissä äitinsä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla pyörii monia "pakkomielteisiä" ihmisiä jotka aloittaa säännöllisin väliajoin näitä oman agendansa mukaisia aloituksia. Älkää välittäkö. Turha näihin on edes vastata. Kuten huomaatte kirjoitustyylistä, hän vastaa itse itselleen ja joka kolmas kommentti on ap itsensä kirjoittama. Jätetään omaan arvoonsa. 

Muista ap ottaa lääkkeet.

Vierailija
44/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi olisin yhtäkkiä vanhana yksinäinen, kun en ole nytkään; minulla on kyllä sukulaisia ja ystäviä *olemassa*, mutten tapaa heitä lähes koskaan. Ihmiset elämässäni harmittelevat/valittavatkin usein, kun saatan olla kuukausia tai jopa VUOSIA tapaamatta ketään, ainoina ihmiskontakteinani "moi" ja "kiitos" kaupan kassalle. Ja olen ihan tyytyväinen! En osaa edes kaivata muita ihmisiä. Miten koko persoonallisuuteni yhtäkkiä muuttuisi tullessani vanhaksi?

Hyvä että myönnät, että et ymmärrä. Siksi sinulla on toivoa ymmärtää myöhemmin.

Vierailija
45/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla mun entinen kollega. Helposti kertomassa muille, mikä on normaalia ja mikä epänormaalia. Sairaalloinen pakkomielle siitä, että kaikki hankkivat lapsia ja lapsettomat joutaisivat kuolla. Ei ole kovin pidetty henkilö töissä, kahvihuone tyhjenee kun tämä vyöryy sisään mielipiteineen.

Oliko tämä sinun paras perustelu jollekin mielipiteelle? Yritä edes... hahaha...

Eihän mun tarvitse perustella, miksi pakkomielteisillä ihmisillä on pakkomielteitä :D Jos alan ymmärtää tuollaisia niin olen kohta yhtä hullu.

Vierailija
46/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla pyörii monia "pakkomielteisiä" ihmisiä jotka aloittaa säännöllisin väliajoin näitä oman agendansa mukaisia aloituksia. Älkää välittäkö. Turha näihin on edes vastata. Kuten huomaatte kirjoitustyylistä, hän vastaa itse itselleen ja joka kolmas kommentti on ap itsensä kirjoittama. Jätetään omaan arvoonsa. 

Muista ap ottaa lääkkeet.

Jep, ap:lla on vähän jäänyt levy pyörimään, kun ketjun joka toinen viesti on "epänormaalia, epänormaalia!" -one-linereita.

Vierailija
47/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se on tosi iso valinta olla hankkimatta lasta. Samoin kuin se, että tekee lapsia. Kyllä lasten hankkiminenkin voi kaduttaa, vaikka kukaan ei puhu siitä.

Oman lapsen saamisen katuminen on epänormaalia.

On epäilyttvää heitellä normaalin ja epänormaalin leimoja asioille pelkällä mututuntumalla.

Vierailija
48/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.

On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä. 

Vierailija
49/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vihainen ja pettynyt omiin valintoihinsa. Ei ole lapsettomien syy nämä asiat. Nyt ap aikuistumaan ja ottamaan vastuuta omista valinnoista ja tunteista!

Kukin määrittelee aivan itse, että mikä on elämässään tärkeintä. Se ei ole ap:n asia.

Ja yksinäinen vanhuus. Voin kokemuksesta kertoa, että velat kyllä pohtivat asiaa ja siihen varautuvat. Ei tarvitse lapsellisten siitä kantaa huolta.

Keskittykää lapselliset omaan elämäänne ja niihin lapsiin. Ikävä kyllä jatkuvasti saamme kuulla miten olette epäonnistuneet tässä tehtävässä.

Lapsettomuus on aivan normaalia ja omana valintana aivan parasta, ihanaa ja joka ikinen päivä olen omasta valinnastani syvästi kiitollinen.

50/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Nautin epänormaaliudestani. 

Vierailija
51/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko kuinka loukkaava olet niitä kohtaan jotka eivät ole valinneet lapsettomuutta? En haluaisi tuntea noin ahdasmielistä, sisimmältään rumaa, ihmistä. 

Vierailija
52/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat sellaisia että lapsella olisi paha olla heidän kanssaan.

Siksi on parempi että eivät lisäänny.

Silti juuri ne ihmiset lisääntyvät, niin kuin viimeisessä oikeudenkäynnissä olemme joutuneet todistamaan 

Se, kun lasta hoidetaan vain höyrymopin avulla 

Vierailija
53/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Fakta on myös se, että lapsien tekeminen ei ole tae siitä, että vanhuus ei olisi yksinäinen. Kaikki lapset eivät elä pidempään kuin vanhempansa eivätkä kasva vastuuntuntoisiksi.

Niinpä. Jos hankkii vaikka kaksi lasta, voi toinen muuttaa Kanadaan ja toisesta tulee mt-kuntoutuja tai päihderiippuvaisen. Ei niistä lapsista silloin ole apua käytännön asioissa vanhana.

Minunkin mutsilla on 84-vuotias ystävätär, jolla on kaksi lasta . Toisen kanssa hän ei ole ollut missään tekemisissä 20 vuoteen, kun lapsi suuttui jostain asiasta ja toinen kuoli puoli vuotta sitten, eikä tämäkään lapsi ollut kauhea tiiviissä tekemisissä äitinsä kanssa.

Tämä ei todista mitään, koska se on epänormaalia. Kyse ei ole yksinäisyydestä, vaan yhteisen elämän taipaleesta ja iloitsemisesta  yhteisistä  asioista.

Vierailija
54/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä. 

Miksi minä haluaisin jakaa tämän köyhyyden ja mielenterveysongelmat, sottaisen kodin ja väkivaltaviihteen viattoman lapsen kanssa?

eri

Vierailija
55/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kyllä, että monessa uskonnossa ja filosofiassa henkisille asioille omistautuvat ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. He keskittyvät henkiseen kasvuun. Rakkautta ei silloin etsitä toisesta ihmisestä (omasta lapsesta), vaan rakkaus löydetään omasta sisimmästä. 

Vierailija
56/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalia ja huolestuttavaa on tulla tyrkyttämään omaa valintaa muille. 

Ap:n elämä on varmasti vaikeaa, se huokuu kyllä tästä. Toivottavasti tokenee hakemaan apua. 

Vierailija
57/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Paljon on vanhempia, jotka eivät ole mitään henkisesti kasvaneita pyhimyksiä. Paitsi ehkä omasta mielestään milloin sellaista fasadia hetkellisesti tarvitaan. Siinäpä kasvualustoja seuraavien sukupolvien persoonallisuushäiriöisille...

Se aalto on jo mennyt. Persoonallisuushäiriöisiä on ollut aina mutta he eivät ole olleet samanlaisia eikä heillä ole ollut näin vaikeita aikoja, tämä tunnetasolla sulkeutunut yhteiskunta on pahentanut asioita ja vaikeuttanut ihmisten elämää. Lisäksi narsismin ja ilkeyden salliminen on mahdollistanut paljon itsensä toteuttamista joten paljon pahaa on saatu aikaan. Persoonallisuushäiriö on psyykkeen sairaus mutta heitä on aika monenlaisia, ei sinänsä epänormaalia mutta nykyisin aikuisväestössä suhteellisen yleistä. He vain ovat sellaisia koska ovat sairastuttaneet itsensä.

Eivät persoonallisuushäiriöiset ole sairastuttaneet itseään. "Persoonallisuushäiriöiden syntyyn vaikuttavat lapsuuden- ja nuoruuden aikaiset vuorovaikutustilanteet ja -asetelmat. Myös traumaattiset tapahtumat muovaavat persoonallisuutta," Kyseessä ei siis ole mikään, mitä ihminen on itse tehnyt, vaan mitä hänelle on esim. lapsuudessa tapahtunut.

Vierailija
58/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä ap:n kaltaisia tyhjäpääöyhöttäjiä, joilla vain 1 totuus ja vähäinen ymmärrys mistään muusta, löytyy joka lähtöön. 

Et voi väittää että 100% tulee katunut yksinäisenä vanhuksena. Miten ensinnäkin bäität että kaikki lapsettomat ovat yksinäidiä. Hyvin moni lapseton on parisuhteessa, on sukua, ystäviä, tuttuja, harrastusporukoita ym. 

Olen jo kohta 60v enkä ole päivääkään katunut sitä etten tehnyt lapsia, pikemminkin kun katson maailman menoa olen tyytyväinen etten lähtenyt siihen rumbaan. 

Anoppi on yli 80 ja lapsista huolimatta yksinäinen. Miten tää nyt sitten on näiden joka päivä lapsettomuudesta ulisevien mielestä edes mahdollista. 

Eipä ne lapset viitsi eikä ehdi välttämättä käydä niille vanhuksille pitämässä seuraa. Kerran vuodessa kahvilla pikaisesti käyminen ei korvaa niitä kaikkia muita vuoden päiviä, jotka se sivuun sysätty vanha mummo tai pappa joutuu viettämään lapsista huolimatta. Kas kun niillä perheillä on ne lapset ja kaikki aika kuluu lasten kuljettamiseen harrastuksesta toiseen. Ei siinä minkään vanhuksen luokse enää ehdi ja se harmitus, kun Se mummo TAAS SOITTAA kun nyt ei millään taas jaksaisi 

Vierailija
59/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä normaaliudessa ap:lle on niin kovin tärkeää?

Eikö tuollaisista joukon mukana kulkemisista yleensä kasveta ulos viimeistään yläkoulussa?

Vierailija
60/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elät muiden maksamien tukien varassa, niin on erittäin itsekästä hankkia siihen vielä lisää suita sivullisten ruokittavaksi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan