Lapsettomuus on epänormaalia
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä lapsellisia kiukuttaa velojen hyvä elämä. Voimia teille! Itsellä ei ole tarvetta haukkua muiden valintoja. Itse tuli tehtyä minulle sopiva valinta.
Eikä kiukuta. :D En ole ketään haukkunut täällä. Jokainen elää miten haluaa.
Niinkö? Ilmeneekö tämä muun muassa tällaisilla ketjuilla, joissa väitetään olevan epänormaalia jättäytyä lapsettomaksi?
Mä en ole sanonut niin! Mitä sä muulle valitat? Ja ei, ei pidä sanoa lapsettomuutta epänormaaliksi. Mun siskolla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset on vaan niin katkeria ja kateellisia.
Ei ole. Henkinen kypsyys estää sen ja todellinen asioiden kokeminen paljastaa lasten saamisen ilot.
Henkistä kypsyyttä ei todistettavasti voi saavuttaa pelkästään jättämällä ehkäisyn käyttämättä
Kyllä voi kun ryhtyy vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon on ihmisiä joista ei missään nimessä ole vanhemmiksi, mutta silti väkisin tuutataan lapsia maailmaan.
Lopputuloksista saadaan sitten lukea lehdistä.
Hyvänä esimerkkinä case Joensuu.
Liian monella aikuisella on oma henkinen kehitys ihan kesken ja vakavia häiriöitä mielenterveydessä. Lisäksi päihdehäiriöt vain ovat lisääntymään päin.
Parempi olisi että jokainen joka vähänkään epäilee omia kykyjään vanhempana, jättäisi lapset hankkimatta.
Minä olen elänyt lapsuuteni ja pitkälle aikuisuuteen päihde- ja väkivaltaperheessä. Olen vasta kasvamassa siihen mikä on normaalia ja mikä ei. Ja tähän pitäisi nyt tehdä lapsi, kun itsellesi epänormaalia on se ettei joku ole esim kokenut väkivaltaa? Itse minun on rakastettava itseni ehjäksi, eikä laittaa sitä taakkaa pienen ja viattoman ihmisen harteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse kun mietin omaa elämää niin en ole koskaan nähnyt tai ollut edes missään tekemissä pienen lapsen kanssa. En ole koskaan edes pitänyt sylissä vauvaa. Ainoat kokemukset lapsista on se kun näen niitä esim kaupoissa tai telkkarissa.
Minulla on tämä sama. Olen itse myös ikisinkku joka viihtyy paljon omissa oloissa enkä ole edes aktiivinen kumppanin etsimisessä. Omassa tuttavapiirissäni on muutama ihminen tehnyt lapsen/lapsia, he vetäytyivät omiin oloihinsa sen takia kun he lapsia teki.
M33
Juu, ja sitten ne lapsukaiset on joka viikonloppu hoidossa, koska vanhemmat nyt vaan tarvitsee lepoa lapsiperhe-elämästä. Lisäksi ne lapset on hoidossa myös viikolla vähintään 40 tuntia viikosta plus sitten kun vanhemmatkin haluaa harrastaa jotain. Näin normaalissa lapsiperhe-arjessa.
Epänormaalissa lapset pyörii piikkien, tablettien ja kaljapullojen seassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon on ihmisiä joista ei missään nimessä ole vanhemmiksi, mutta silti väkisin tuutataan lapsia maailmaan.
Liian monella aikuisella on oma henkinen kehitys ihan kesken ja vakavia häiriöitä mielenterveydessä. Lisäksi päihdehäiriöt vain ovat lisääntymään päin.
Parempi olisi että jokainen joka vähänkään epäilee omia kykyjään vanhempana, jättäisi lapset hankkimatta.
Minä olen elänyt lapsuuteni ja pitkälle aikuisuuteen päihde- ja väkivaltaperheessä. Olen vasta kasvamassa siihen mikä on normaalia ja mikä ei. Ja tähän pitäisi nyt tehdä lapsi, kun itsellesi epänormaalia on se ettei joku ole esim kokenut väkivaltaa? Itse minun on rakastettava itseni ehjäksi, eikä laittaa sitä taakkaa pienen ja viattoman ihmisen harteille.
Se on sinun perustelu ja hyvä niin. Päteekö se muihin?
Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D
Yksinelävälle neitsytpojalle se on ihan normaali tila kyllä
Luulen kyllä ettei minulla olisi mielenteveyttä kasvattaa lapsistani simmoosia että het tahtovat hoisia minua kun tulen vanhaksi
"Ja edelleen hirveä tarve yrittää esittää, kuinka emässä epäonnistuminen onkin onnistumista."
Luule mitä luulet :). Olen onnellinen lapsettomana ja sille sinä et voi yhtikäs mitään.
Lapsettomuus ei ole epänormaalia. Se on epänormaalia, että tehdään lapsia, vaikka ei ole kykyä tai taloudellisia mahdollisuuksia elättää lapsiaan. Sitten tälläkin palstalla ihmetellään, kun tuet ei riitä. Kela maksaa yh elatusavut, missä lie isät.
Sitten se pahin asia, juuri he, joiden ei tarvitsisi lisääntyä ollenkaan, lisääntyy. Lehdistä saa lukea lasten kaltoinkohtelusta, huumehörhöjen lapsista, yleensä pahoinvoivista lapsista, huostaanotoista, lastensuojelun tilasta. Ja huono-osaisuutta jo useammassa polvessa. Ja yhteiskunta elättää.
Olen lapseton. Lapseton vanhuus? Olen ratkaissut asian niin, että edunvalvoja (omainen) saa myydä osakkeen ja rahat hoitokuluihin. Ja edunvalvojiakin on kaksi, joten eiköhän se homma hoidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen elänyt lapsuuteni ja pitkälle aikuisuuteen päihde- ja väkivaltaperheessä. Olen vasta kasvamassa siihen mikä on normaalia ja mikä ei. Ja tähän pitäisi nyt tehdä lapsi, kun itsellesi epänormaalia on se ettei joku ole esim kokenut väkivaltaa? Itse minun on rakastettava itseni ehjäksi, eikä laittaa sitä taakkaa p
Se on sinun perustelu ja hyvä niin. Päteekö se muihin?
Sama pätee kaikkiin, kenenkään ei pidä tehdä lasta rakastamaan itseään ehjäksi. Eikä poistamaan omaa yksinäisyyttä, eikä tyydyttämään läheisyyden kaipuuta, eikä toteuttamaan omia toteuttamatta jääneitä unelmia, jne.
Lapsettomuus ei todellakaan ole epänormaalia. Se miksi lapsia syntyy vähemmän nykyisin kuin joskus 1950 tai 1980 luvulla johtuu nyt vaan yksinkertaisesti siitä että puitteet lapsien tekoon ei enää ole yhtä hyvät. Nykyisin on vaikeaa saada työtä mistä saa edes kohtalaista palkkaa ja nykyisin parisuhdemarkkinat on jollakin tapaa sekaisin.
Viisas ihminen jättää lapset tekemättä jos ei halua lapsia tai jos talous yms elämä ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloittaja tarvitsisi jonkinlaista apua. Alapeukuttaa kaikki kommentit ja jankuttaa samaa asiaa. Ihan totta, käy juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa. Eihän lapsesikaan voi hyvin kun äidillä on käsittelemättömiä henkisiä ongelmia.
Minä lohdutan itseäni sillä, että hän on provo.
Vierailija kirjoitti:
Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi.
Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös. Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.
Joensuun hirviö oli tosi aikuismainen ja kypsä , eikä missään nimessä laittanut omia tarpeitaan lapsen edelle 😁
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D
Mun vanhemmille vain tuli kolme lasta. Kaikessa näki ettei me oltu mitenkään haluttuja ja meitä on raahattu paikasta toiseen sijaisperheistä laitoksiin ja taas kotiin omille vanhemmille. Siskolla on viisi lasta, kaikki sijoitettuja hekin. Veli on jo kuollut.
Joo, lapset tuovat aina turvaa iäkkäille vanhemmilleen...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poikaa-syytetaan-aitinsa-murhasta-k…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloittaja tarvitsisi jonkinlaista apua. Alapeukuttaa kaikki kommentit ja jankuttaa samaa asiaa. Ihan totta, käy juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa. Eihän lapsesikaan voi hyvin kun äidillä on käsittelemättömiä henkisiä ongelmia.
Minä lohdutan itseäni sillä, että hän on provo.
Ja vielä umpisurkea sellainen.
Kyllä lapsia on niin kamalilla vanhemmilla että ei se lisääntyminen ole mikään avain onneen. Monen kannalta ois parempi kun ois napsaistu lisääntymisvehkeet valtiolle jo alle parikymppisenä.
Itse en ole lapseTON, se viittaisi siihen että olen vailla jotain. Olen lapsivapaa.
Lapsettomia ovat ne, jotka toiveestaan huolimatta eivät lasta saa.