Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
261/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomia en itsekään ymmärrä. En ala tietenkään tyrkyttämään, koska asia ei minulle kuulu, mutta ajattelen kyllä, että voi kun tietäisitte mistä jäätte paitsi. Aina korostetaan niitä "kauhuja" mutta oikeasti se vaikein aika kestää joitain kuukausia. Se rakkaus mitä elämääni sain lapsen myötä on niin suurta, että se oikeasti muutti minua ihmisenä.

Onneksi on lapsettomuushoidot!

Vierailija
262/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia en itsekään ymmärrä. En ala tietenkään tyrkyttämään, koska asia ei minulle kuulu, mutta ajattelen kyllä, että voi kun tietäisitte mistä jäätte paitsi. Aina korostetaan niitä "kauhuja" mutta oikeasti se vaikein aika kestää joitain kuukausia. Se rakkaus mitä elämääni sain lapsen myötä on niin suurta, että se oikeasti muutti minua ihmisenä.

Joitain kuukausia? Missä harhoissa elät..

Ystävän muksun yöt oli ensimmäiset kolme vuotta katkonaisia, sitten alkoikin uhma. Nyt lapsi on koulussa ja harrastuksissa ja ystäväni aika ja energia menee niihin. On kuin varjo entisestään. Ja kohtahan se muksu on jo sekopää teini.

Joitain kuukausia 🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rakkaus(ja sen kaipuu) on pirun huono syy tehdä lapsi. 

Vierailija
264/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rakkaus riippuvaiset ovat myös riippuvaisia lapsistaan.

Vierailija
265/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näin on, minkä sille mahtaa. 

Vierailija
266/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei saa lasta, on epänormaali?

Kyllä, jotain on rikki hänessä.

Niin, vaikkapa endometrioosi.

Vierailija
267/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin on turha manipuloida millään epänormaali sitä ja tätä itsekäs sitä ja tätä puheella. Mitäs vikaa kummassakaan on? 

itse olen aina kokenut olevani vähän outo. Olen nuoresta asti kuunnellut raskasta musaa, meikannut ja pukeutunut normista poiketen. Ja entäs sitten? 

Mitä tulee itsekkyyteen olen aina tiennyt olevani itsekäs ja se on täysin ok. Pyrin kuitenkin olemaan teoillani satuttamatta muita. Ja yksi syy lapsettomuuteen on juurikin se etten halua satuttaa niitä lapsia.

Olkaa rohkeasti mitä olette vaikka olisitte itsekkäitä tai epänormaaleja.  

Vierailija
268/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudessa ei ole mitään epänormaalia tai pahaa. Ei kannata tehdä asiasta liian monimutkaista. Henkilö joka on tyytyväinen omaan elämäänsä, ei toimi moraalinvartijana muiden tekemisille, varsinkaan asiassa joka ei riko lakia tai muita yhdessä sovittuja sääntöjä.

Vierailija
269/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että suuntaat kirjoituksesi pelkästään naisiin, miehistä et mainitse sanaakaan.

Miehenä voisin ehkä harkita hankkivani lapsen, naisena en edes harkitse. Niin moni asia voi mennä pieleen. Lisäksi olen huomannut, että mies samassa huushollissa usein aiheuttaa lähinnä ärsytystä, en kestäisi jos tässä pyörisi vielä lapsi jota pitäisi 24/7 paapoa ja huoltaa. Kaipaan paljon omaa aikaa ja haluan tehdä omia juttuja, lapsi ei sovi kuvioon mitenkään.

Vierailija
270/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes halua kokea tällaista suurta ylitsevuotavaa rakkautta. En halua rakastaa ketään niin paljon, että se voi mahdollisesti tuhota elämäni. Esim. Jos tämä rakkauden lähde kuolisi ja en pystyisi siitä pääsemään yli. Kuten usein lapsen kuollessa vanhemmille käy. 

En halua rakastaa ketään niin paljon, että se voi tuhota elämäni, mielenterveyteni tai minäkuvani. 

Ehkä en sitten ole tarpeeksi narsisti, että kokisin pakottavaa tarvetta saada tällaista rakkautta tai tuntea sitä. 

Vierailija
271/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität? Entäs esimerkiksi ne ihmiset, joiden lapsi ei olekaan terve? Huonossa tapauksessa joutuvat luopumaan omasta elämästä kokonaan.

Vierailija
272/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ja lapsivapaus ovat hyvin normaaleja asioita.

Vierailija
273/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalista paskapuhetta. Se että yrität pakottaa oman ajattelu- ja arvomaailmasi muille tai nostaa lapsellisia jotenkin jalustalle on lapsellista. Ei siinä tarvitse olla kyse "lapsivihasta", ihan vain se erilainen arvomaailma riittää. Toisille työ on tärkeintä, toisille matkustaminen, toisille vapaus, joillekin lapset. Lapsettomat eivät ole sen pahempia tai huonompia ihmisiä kuin muutkaan, he vain valitsevat erilaisen tavan elää.

Vierailija
274/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo että hänelle on tärkeää olla äiti. Kyse on täysin itsekkäästä tarpeesta.

Vierailija
275/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremppi olla epänormaali kuin eppu normaali!

Vierailija
276/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että jotkut eivät ole tunteneet rakkautta ennen lapsen tuloa. Ilmeisesti jotkut eivät ole osanneet rakastaa omia vanhempiaan tai puolisoa.

Surullista on myös se kun paineen alla tehdään lapsi. Uutisethan on nykyään täynnä näitä vanhempia joiden ei olisi pitänyt koskaan lisääntyä.

Vierailija
277/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Se että halutaan lapsi on päätös joka syntyy täysin itsekkään motivaation seurauksena. Ei siinä kukaan varmaan ajattele "Ooh, teenpä lapsen ja kasvatan hänet kunnolla jotta hänellä olisi hyvä elämä". Kyllä siinä yleensä ajatellaan että "MINÄ haluan lapsen, se kuuluu elämään, se on MINUN vanhuuden turva yksinäisyyttä vastaan".

Vierailija
278/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkin koskaan ajatellut, että ihmiset on erilaisia? Itse en enää todellakaan kaipaa elämääni mitään suurta rakkautta, sen mukana tulee yleensä myös niin paljon huolta ja murhetta että ei kiitos. 

Vierailija
279/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla voisi ajattella että "voi kun perheelliset tietäisitte mistä olette jääneet paitse. Olen käynyt kohta lähes sadassa maassa, voin tehdä töitä mistäpäin maapalloa tahansa, minulla on joka ilta 8 tuntia aikaa käyttää itseeni aivan kuten haluan. Se vapaus mitä olen elämään päätökselläni saanut on niin suurta, että se on muuttanut minut ihmisenä."

Vierailija
280/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä mene kritisoimaan kenenkään päätöstä, mutta jos motiivina on maailman pelastaminen niin se on täyttä paskapuhetta.  Jos maailmanpelastajat jättävät lisääntymättä, jäljelle jää lisääntymään ne, joita sellainen ei kiinnosta, joten eipä se maailma lapsettomuudella pelastu. Pahenee vaan . 

Kyllä minä pelastin vain oman toosani ja välilihani, kun jätin lapset hankkimatta.

Tuskin niille siltikään käyttöä on. Johtuu naamasta ja painosta.

On niille ollut ihan kiitettävästi käyttöä naamasta ja painosta riippumatta tai sitten niitten vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän