Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
221/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselliset on vaan niin katkeria ja kateellisia.

Ei ole. Henkinen kypsyys estää sen ja todellinen asioiden kokeminen paljastaa lasten saamisen ilot.

Vierailija
222/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm itse kun mietin omaa elämää niin en ole koskaan nähnyt tai ollut edes missään tekemissä pienen lapsen kanssa. En ole koskaan edes pitänyt sylissä vauvaa. Ainoat kokemukset lapsista on se kun näen niitä esim kaupoissa tai telkkarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lapset voi lähteä maailmalle aikuistuttuaan, eivätkä ole velvollisia pitämään seuraa äidilleen. Yksinäisempää se on jos on lapset tehnyt ja he on toisella puolen maapalloa, kuin se että on tottunut olemaan ilman lapsia. Vaikka minulla on lapsia ei he ole minun vanhuuden turva, vaan elävät omaa elämäänsä en ikinä ole lapsille tuollaista jauhanut että olisivat jotenkin velvollisia minua paapomaan 

Ei ole kyse turvasta, vaan yhteisen elämän, yhteisten asioiden kokemisesta ja ilosta.

Etkö ymmärrä että emme me kaikki ole samasta puusta veistettyjä? Sinä kun nyt vaadit että kaikkien pitäisi elää ja toimia sinun tahtosi mukaan, niin mitä se kertoo sinun persoonastasi? Ei tule sinun lapsillasi olemaan helppoa, kun vain sinun mallisi on se oikea tapa elää. Toiset kokevat merkitykselliseksi eri asiat kuin sinä, eikä se ole yhtään väheksyttävämpää. Kun koet niin suurta turskaa tästä lapsettomien tilanteesta, niin suosittelen sinulle jonkinlaista terapiaa, jotta ymmärrät että ei sinulla ole mitään valtaa toisten tekemiin valintoihin elämässään.

Vierailija
224/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman omaa lasta ei kyllä ymmärrä yhtään mitään elämästä.

Päinvastoin. Kun ymmärtää että ei ole itse sopiva vanhemmaksi ymmärtää elämästä paljonkin. Itse en ole koskaan lapsia halunnut. On oma elämä ollut niin haasteellista että en olisi pystynyt tarjoamaan lapselle sitä tukea ja turvaa mitä se tarvitsee. Ja sinun mielestäsi olisi sitten kuitenkin lapsia pitänyt hankkia? 

Pitää uskaltaa ottaa askel. Loppu tapahtuu itsestään.

Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi.

Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös. Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään

Tuohon en voi muuta vastata kuin: kasva sinä aikuiseksi äläkä tyrkytä omaa elämäntapaasi muille! Se tyrkyttäminen kun tarkoittaa sitä, että olet tavalla tai toisella tyytymätön.

Vierailija
225/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lapset voi lähteä maailmalle aikuistuttuaan, eivätkä ole velvollisia pitämään seuraa äidilleen. Yksinäisempää se on jos on lapset tehnyt ja he on toisella puolen maapalloa, kuin se että on tottunut olemaan ilman lapsia. Vaikka minulla on lapsia ei he ole minun vanhuuden turva, vaan elävät omaa elämäänsä en ikinä ole lapsille tuollaista jauhanut että olisivat jotenkin velvollisia minua paapomaan 

Ei ole kyse turvasta, vaan yhteisen elämän, yhteisten asioiden kokemisesta ja ilosta.

Lapsiperheiden elämä se just onkin yhtä iloa 🤣🤣🤣 miksi jatkuva ruikutus siitä miten hirveää se on?!

Sen korostuminen mediassa onkin ongelma, koska se pelottaa monet pois lapsiperheen k

Ei ruikuta vaikka ruikuttaisikin niin ilot korvaavat ne sata kertaa.

Vierailija
226/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheiden elämä se just onkin yhtä iloa 🤣🤣🤣 miksi jatkuva ruikutus siitä miten hirveää se on?!

Sen korostuminen mediassa onkin ongelma, koska se pelottaa monet pois lapsiperheen kokemisesta. Se on kuitenkin väärä mielikuva.&nbsp

Mediassa on myös tuotu esille miksi niitä lapsia ei haluta. Yleisin syy, ei haluta sitä lasta. Sen jälkeen vasta kaukana tulee terveys, kumppanin puute ja viimeisenä elämän epävarmuus. Ehkä se on lohduttavaa hakea selityksiä järkiperäisillä syillä kun hyväksyä se ettei jotkut vaan halua sellaista elämää, kun perheelliset elää. 

Vierailija
227/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten elämänvalintojen saivartelu on epänormaalia ja lapsellista käytöstä

Vierailija
228/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä että emme me kaikki ole samasta puusta veistettyjä? Sinä kun nyt vaadit että kaikkien pitäisi elää ja toimia sinun tahtosi mukaan, niin mitä se kertoo sinun persoonastasi? Ei tule sinun lapsillasi olemaan helppoa, kun vain sinun mallisi on se oikea tapa elää. Toiset kokevat merkitykselliseksi eri asia

Et voi tietää jos et ole kokenut. Siitähän tässä ketjussa on kyse. 

Vierailija
229/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täysjärkinen tänne lapsia tekee. Lapset voi huonosti, nuoret voi huonosti. Sotakin kolkuttelee ovella.

Vierailija
230/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon on ihmisiä joista ei missään nimessä ole vanhemmiksi, mutta silti väkisin tuutataan lapsia maailmaan.

Lopputuloksista saadaan sitten lukea lehdistä.

Hyvänä esimerkkinä case Joensuu.

Liian monella aikuisella on oma henkinen kehitys ihan kesken ja vakavia häiriöitä mielenterveydessä. Lisäksi päihdehäiriöt vain ovat lisääntymään  päin.

Parempi olisi että jokainen joka vähänkään epäilee omia kykyjään vanhempana, jättäisi lapset hankkimatta.

Vierailija
231/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä lapsellisia kiukuttaa velojen hyvä elämä. Voimia teille! Itsellä ei ole tarvetta haukkua muiden valintoja. Itse tuli tehtyä minulle sopiva valinta.

Eikä kiukuta. :D En ole ketään haukkunut täällä. Jokainen elää miten haluaa.

Niinkö? Ilmeneekö tämä muun muassa tällaisilla ketjuilla, joissa väitetään olevan epänormaalia jättäytyä lapsettomaksi? 

Vierailija
232/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistämällä yritetään saada ihmisiä lisääntymään. Ei kiitos. 

Vierailija
233/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen korostuminen mediassa onkin ongelma, koska se pelottaa monet pois lapsiperheen kokemisesta. Se on kuitenkin väärä mielikuva.&nbsp

Pidätkö ihmisiä tyhminä? Ei kai kukaan tee omia elämän valintojaan sen pohjalta mitä mediassa lukee? Ps. Mediakriittisyys  sisältyy ihan perusopetuksen opetussuunnitelmaan. 

Vierailija
234/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselliset on vaan niin katkeria ja kateellisia.

Ei ole. Henkinen kypsyys estää sen ja todellinen asioiden kokeminen paljastaa lasten saamisen ilot.

Henkistä kypsyyttä ei todistettavasti voi saavuttaa pelkästään jättämällä ehkäisyn käyttämättä 

Vierailija
235/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten saa vielä bonuksena lisää ihania ihmisiä elämäänsä, kun saa lastenlapsia!

Vierailija
236/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen korostuminen mediassa onkin ongelma, koska se pelottaa monet pois lapsiperheen k

Hahaha... onpa kaukaa haettu..

Vierailija
237/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm itse kun mietin omaa elämää niin en ole koskaan nähnyt tai ollut edes missään tekemissä pienen lapsen kanssa. En ole koskaan edes pitänyt sylissä vauvaa. Ainoat kokemukset lapsista on se kun näen niitä esim kaupoissa tai telkkarissa.

Minulla on tämä sama. Olen itse myös ikisinkku joka viihtyy paljon omissa oloissa enkä ole edes aktiivinen kumppanin etsimisessä. Omassa tuttavapiirissäni on muutama ihminen tehnyt lapsen/lapsia, he vetäytyivät omiin oloihinsa sen takia kun he lapsia teki. 

M33

Vierailija
238/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä että emme me kaikki ole samasta puusta veistettyjä? Sinä kun nyt vaadit että kaikkien pitäisi elää ja toimia sinun tahtosi mukaan, niin mitä se kertoo sinun persoonastasi? Ei tule sinun lapsillasi olemaan helppoa, kun vain sinun mallisi on se oikea tap

Voi ristus sinua ja kykyäsi ajatella. No miten voit sinä tietää kuinka tyytyväinen olen elämääni ilman lapsia kun et ole kokenut? Koita nyt itse kasvaa aikuiseksi kun et selvästikään ole vielä sellainen kun jaksat jankata asiasta. 

Vierailija
239/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä että emme me kaikki ole samasta puusta veistettyjä? Sinä kun nyt vaadit että kaikkien pitäisi elää ja toimia sinun tahtosi mukaan, niin mitä se kertoo sinun persoonastasi? Ei tule sinun lapsillasi olemaan helppoa, kun vain sinun mallisi on se oikea tap

Eihän sinullakaan ole sitä kokemuksellista vertailupohjaa millainen sinä olisit nyt jos sinulla ei sitä lasta olisi. 

Vierailija
240/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan