Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
281/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian paljon on ihmisiä joista ei missään nimessä ole vanhemmiksi, mutta silti väkisin tuutataan lapsia maailmaan.

Lopputuloksista saadaan sitten lukea lehdistä.

Hyvänä esimerkkinä case Joensuu.

Liian monella aikuisella on oma henkinen kehitys ihan kesken ja vakavia häiriöitä mielenterveydessä. Lisäksi päihdehäiriöt vain ovat lisääntymään  päin.

Parempi olisi että jokainen joka vähänkään epäilee omia kykyjään vanhempana, jättäisi lapset hankkimatta.

Minä olen elänyt lapsuuteni ja pitkälle aikuisuuteen päihde- ja väkivaltaperheessä. Olen vasta kasvamassa siihen mikä on normaalia ja mikä ei. Ja tähän pitäisi nyt tehdä lapsi, kun itsellesi epänormaalia on se ettei joku ole esim kokenut väkivaltaa? Itse minun on rakaste

Milloin sen lapsen saa hankkia sinun mielestäsi?

Vierailija
282/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia en itsekään ymmärrä. En ala tietenkään tyrkyttämään, koska asia ei minulle kuulu, mutta ajattelen kyllä, että voi kun tietäisitte mistä jäätte paitsi. Aina korostetaan niitä "kauhuja" mutta oikeasti se vaikein aika kestää joitain kuukausia. Se rakkaus mitä elämääni sain lapsen myötä on niin suurta, että se oikeasti muutti minua ihmisenä.

Onneksi on lapsettomuushoidot!

Se rakkaus(ja sen kaipuu) on pirun huono syy tehdä lapsi. 

Mikä on hyvä syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomia en itsekään ymmärrä. En ala tietenkään tyrkyttämään, koska asia ei minulle kuulu, mutta ajattelen kyllä, että voi kun tietäisitte mistä jäätte paitsi. Aina korostetaan niitä "kauhuja" mutta oikeasti se vaikein aika kestää joitain kuukausia. Se rakkaus mitä elämääni sain lapsen myötä on niin suurta, että se oikeasti muutti minua ihmisenä.

Samalla logiikalla voisi ajattella että "voi kun perheelliset tietäisitte mistä olette jääneet paitse. Olen käynyt kohta lähes sadassa maassa, voin tehdä töitä mistäpäin maapalloa tahansa, minulla on joka ilta 8 tuntia aikaa käyttää itseeni aivan kuten haluan. Se vapaus mitä olen elämään päätökselläni saanut on niin suurta, että se on muuttanut minut ihmisenä."

Tuo se vasta itsekästä on. 

Vierailija
284/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea aina näitä moralisointeja, oli sitten provo tai ei. Hesarissakin oli joku lapsellinen tantta samaa saarnaamassa.

Olen onnellisesti lapseton, ja kantani on seuraava: Naisena lapsen saatuasi, ellei sinulla ole varaa ympärivuorokautiseen yksityiseen lastenhoitajaan, saat unohtaa omat projektisi, joihin suhtaudut suurella intohimolla ja jotka vaativat tuntien päivittäistä harjoittelua; et voi enää matkustaa ja lähteä milloin huvittaa ja asua missä huvittaa. Kaikki tehdään lasten ehdoilla, ja millä palkalla? Kuinka monet vanhemmat surevat lasten aikustuttua sitä, että lapset asuvat kaukana ja tulevat niin harvoin käymään? Entä jos lapset eivät jostain syystä enää pidäkään sinusta? Minusta on suorastaan tyhmää uhrata oma mielenkiintoinen elämä ihmisille, joiden vastarakkaudesta ja huolenpidosta myöhemmin ei ole minkäänlaisia takeita. 

Vierailija
285/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rakkaus riippuvaiset ovat myös riippuvaisia lapsistaan.

Kyse on rakkauden antamisesta ja yhteisestä kokemisesta. Pinnalliset ihmiset eivät koe rakkautta vain tarpeiden tyydyttämistä tavaralla.

Vierailija
286/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain kuukausia? Missä harhoissa elät..

Ystävän muksun yöt oli ensimmäiset kolme vuotta katkonaisia, sitten alkoikin uhma. Nyt lapsi on koulussa ja harrastuksissa ja ystäväni aika ja energia menee niihin. On kuin varjo entisestään. Ja kohtahan se muksu on jo sekopää teini.

Joitain kuukausia 🤣🤣

Silti ystäväsi ei jättäisi kokematta elämänsä tärkeintä ihmissuhdetta kokematta. Kuten sinä teet.

Vierailija
287/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei esim. oo resursseja hankkia lasta, jättäisin hankkimatta...on niitä heitteillä olevia lapsiakin...lapsen kuuluu saada hyvät olosuhteet

Vierailija
288/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausia? Ehei, se kesti 3v. 

Vierailija
289/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lapseTON, se viittaisi siihen että olen vailla jotain. Olen lapsivapaa.

Lapsettomia ovat ne, jotka toiveestaan huolimatta eivät lasta saa. 

Jätät tärkeimmän suhteen kokematta. Ei voi muuta sanoa kuin että säälittävää ja surullista. 

Vierailija
290/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D 

Elämä maapallolla on kestänyt tähän päivään asti 4 miljardia vuotta ja sinä olet sen ketjun ensimmäinen joka katkaisee sen. Tarvittiin 4 miljardia vuotta ja sitten siihen ketjuun ilmestyy totaalinen luuseri, joka katkaisee vapaaehtoisesti kaikkien muodostaman evoluutionketjun. 

Hävettääkö sinua edes yhtään?

Vierailija
291/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on yhtä normaalia kuin ne sata eri sukupuolta ja kaikki muu mikä pakottomasti on olemassa.

Vierailija
292/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lapseTON, se viittaisi siihen että olen vailla jotain. Olen lapsivapaa.

Jätät tärkeimmän suhteen kokematta. Ei voi muuta sanoa kuin että säälittävää ja surullista. 

Säälittävää ettei ihminen voi kokea tunteita, kehittyä ihmisenä ja mitä saissee ilman lasta.  Sanoinko jo että meitä on liikaa. 

Vierailija
293/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D 

Elämä maapallolla on kestänyt tähän päivään asti 4 miljardia vuotta ja sinä olet sen ketjun ensimmäinen joka katkaisee sen. Tarvittiin 4 miljardia vuotta ja sitten siihen ketjuun ilmestyy totaalinen luuseri, joka katkaisee vapaaehtoisesti kaikkien muodostaman evoluutionketjun. 

Hävettääkö sinua edes yhtään?

Hävettää ihmisten silmitön lisääntyminen joka katkaisee koko evoluution!

Vierailija
294/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää ettei ihminen voi kokea tunteita, kehittyä ihmisenä ja mitä saissee ilman lasta.  Sanoinko jo että meitä on liikaa. 

Ei suomalaisia ole liikaa. 

Vierailija
295/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rakkaus riippuvaiset ovat myös riippuvaisia lapsistaan.

Kyse on rakkauden antamisesta ja yhteisestä kokemisesta. Pinnalliset ihmiset eivät koe rakkautta vain tarpeiden tyydyttämistä tavaralla.

Et sinä tiedä muiden pinnallisuudesta yhtään mitään. Kaikki ei rakasta läheisiään ja lapsen hankkiminenkin on enemmän viettiä. No, olet tyytyväinen vaistoelämääsi. 

Vierailija
296/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisia ole liikaa. 

Onko ap suomalainen vai joku intohimoisempi lisääntyjä?

Vierailija
297/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisaruksilla on lapsia, joten suku ei katkea siihen, että jätän lisääntymättä.

Lapsi heikentäisi elämänlaatuani elämäni kaikilla osa-alueilla, joten en hanki lapsia.

Hankkikoot ne, jotka haluavat.

T. Uranainen 32v, jolla myös harrastuksia

Vierailija
298/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisaruksilla on lapsia, joten suku ei katkea siihen, että jätän lisääntymättä.

Lapsi heikentäisi elämänlaatuani elämäni kaikilla osa-alueilla, joten en hanki lapsia.

Hankkikoot ne, jotka haluavat.

T. Uranainen 32v, jolla myös harrastuksia

Tämä on itsekästä, mutta se iskee takaisin myöhemmin. Elämänsä tärkeimmän suhteen menettäminen matkusteluun ja iPhonen takia on surullista. 

Vierailija
299/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sinunkin ehkä oikeasti perehtyä asiaan jos luulet että persoonallisuushäiriöt luokitellaan sairauksiin. Olet huvittava.

Vierailija
300/494 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain kuukausia? Missä harhoissa elät..

Ystävän muksun yöt oli ensimmäiset kolme vuotta katkonaisia, sitten alkoikin uhma. Nyt lapsi on koulussa ja harrastuksissa ja ystäväni aika ja energia menee niihin. On kuin varjo entisestään. Ja kohtahan se muksu on jo sekopää teini.

Joitain kuukausia 🤣🤣

Eihän tuossa sanottu, että kuukausien jälkeen on pelkkää helppoa, vaan että _vaikein_ osa kestää kuukausia. Voisit hyötyä alakoulun luetun ymmärtämisen tehtävistä? Pyydä kaverin lasta auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan