Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?
Kommentit (257)
Anteeksi, tuo oksukuva ei ollut sinulle ap, vaan mulle.
Olen anorektikko.
164 cm naisen pitäisi olla jotain 50-55 kg, ehkä muutama kilo enemmän jos urheilee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
No kyllä on, ainakin 10 kg liikaa.
Ihmiset täälläkin tottuneet siihen, et tuo ois normipaino.
No, nykyään onkin, 🤮
Lihavuus ja ylipainoisuus ovat eri asioita. Esim WHO:n englanninkielisessä taulukossa kyseessä olisi "pre-obesity". Ja ei, en ole ylipainoinen. Osin varmasti siksi, etten ole koskaan kokenut tarpeelliseksi inhota kehoani -edes aikanaan raskauskiloissa jne - ja tuhonnut sitä typerillä dieeteillä, vaan elänyt vaan melko terveellisesti ja niin, että on hyvä olo.
Omiin silmiin näyttää pahemmalta se, muten nykyään on tottu siihin, että muista todella ilkeästi puhuminen on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Ikää jos alle 40 ja paino jo tuo, niin on 40-50 välillä nouseva koska esivaihdevuodet ja vaihdevuodet lihottaa naisia.
vasta 70 iän jälkeen alkaa paino hieman laskea.
Ei vaihdevuodet mitenkään automaattisesti lihota. Olen ikäni harrastanut liikuntaa ja pysynyt samassa painossa. Ikää pian 59.
Olen 165/73 enkä ole lihava. Ylipainoinen joo, mutta en lihava. On lihastakin, mutta on läskiäkin, mutta mielestäni kehoni on juuri hyvä näin.
Tuossa on 21kg ylimääräistä painoa. Ihannepaino olisi 54kg. Pyri sihen.
No 20-30 v painoin 45kg (160cm)
Tuolloin 75kg ois kyllä ollut aika paljon.
Ylipainoahan tuo ln ja itse painan nyt 70kg (olen 58v). Tässä iässä se on normaalia. Minulle kilot asettuvat kivasti (tiimalasi), joten en näytä niin läskille - tämän sanoi lääkärikin minulle, kun ei uskonut painoani.
Läski tai ei riippuu iästä, rasvakohdista jne. Ylipainoa on tietty, mutta itse en tästä laihduta, kunnosfa pidän huolen ja käyn salilla ja pukeudun jauniisti 🤗
Olen 168/86 ja kävin tänä vuonna inbody-mittauksessa ja kone arvioi ihannepainokseni 73 kiloa. Lihasmassaa minulla oli reilusti yli keskivertonaisen, olen käynyt yli 10 vuotta kuntosalilla, teen fyysistä työtä ja harrastan pyöräilyä. Fyysinen jaksaminen on tässäkin painossa hyvä ja veriarvot olleet aina hyvät, syön pääosin terveellisesti, mutta painoa kertyy todella herkästi jos syön vähänkin liikaa perusruokaa.
Rasva on jakaantunut omaan kehoon tasaisesti, eikä mitään isoa pömppövatsaa ole. Toki nyt yritän pudotella kehon rasvaprosenttia pienemmäksi tuota tavoitetta kohti, mutta alle 70 kg ei välttämättä ole itselleni realistinen paino, koska vaatisi jo myös lihasmassan hävittämistä.
Lievä ylipaino. Eikös naiset ole tuon kokoisia suunilleen?
Minä olen aikalailla noissa mitoissa enkä sanoisi itseäni lihavaksi, vaan ennemmin chubbyksi. Painoa pitäisi kyllä pudottaa. Minulla on aika paljon lihasta, sillä 10 v aktiivista salitreeniä takana, mutta viimeiset pari vuotta ollut hiljaisempaa. Vaatekoko S-M. Aiemmin painoin 55kg ja silloin olin todella pienikokoinen, vaatekoko oli XXS-XS.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on 21kg ylimääräistä painoa. Ihannepaino olisi 54kg. Pyri sihen.
:D
Vitsit nää loputtomalla itseluottamuksella viisauksiaan jakavat palsta-auktoriteetit ei petä!
Ihanne-ÄO olisi hei +120. Pyri siihen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko lihasta ja missä kohtaa kilot ovat.
Lihavuus ei ota kantaa tuohon kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sinä miehenä sen sijaan olet.
🤔😳Oot aika seko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko lihasta ja missä kohtaa kilot ovat.
Lihavuus ei ota kantaa tuohon kysymykseen.
No kyllä mielestäni ottaa. En minä ainakaan määritä lihavaksi ihmistä, joka painaa paljon, mutta paino tulee lihaksista ja rasvaprosentti alhainen eikä näy ylimääräistä rasvaa erityisemmin. Jos rasvat on valtaosin esim. tisseissä ja pyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa tulovero bmi ja cooperin testin mukaan. Jopa alkaisi kuntokuuri ja kansan tervehtyminen.
Rahalla meinaan on iso voima.
Eli esim cooper,
4000m , vero%10
3000m, vero 20
2000m, vero 30
1000m,vero 40%
Mitenkäs vanhat, sairaat ja raajarikkoiset, rahat pois vaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aikalailla noissa mitoissa enkä sanoisi itseäni lihavaksi, vaan ennemmin chubbyksi. Painoa pitäisi kyllä pudottaa. Minulla on aika paljon lihasta, sillä 10 v aktiivista salitreeniä takana, mutta viimeiset pari vuotta ollut hiljaisempaa. Vaatekoko S-M. Aiemmin painoin 55kg ja silloin olin todella pienikokoinen, vaatekoko oli XXS-XS.
Tää on kyllä jännä, miten vaatekoot vaihtelee saman painoisillakin. Itse olen saman pituinen, ja painan n. 56kg ja käytän 38 koon housuja (eli M). Paidoista saattaa mennä XS mutta yleensä S on parempi. Vaikea kuvitella, että 15-20kg painavampana menisi samat vaatteet, mutta kai vartalon malli sit vaihtelee eri ihmisillä niin paljon.
Mitoissa 165/72 minua sanotaan hoikaksi. Vyötärönympärys on 75 cm. Peilistä katsoo sopusuhtainen ja ihan sporttinenkin ihminen. Lenkkeilen, tanssin ja teen lihaskuntoa.
Normipaino välillä 50-67 joten yli menee jotta heilahtaa.
Ei ole normaalipaino vaan ylipaino, mutta ei lihava.