Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?

Vierailija
16.03.2024 |

Onko?

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 64 kg. Ruumiinrakenteeltani olen sellainen tasapaksu eli leveähköt hartiat, kapea lantio ja pienehköt rinnat.

Teininä kasvupyrähdyksen (14 c vuodessa) painoin 165 senttisenä 46 kg. Sitä kesti pitkään päälle 2-kymppiseksi - toki liikuin paljon, mutta kyllä söinkin paljon. En tykännyt, kun lonkkaluutkin törröttivät.

Eivät törrötä enää näin 6-kymppisenä ja tarpeetonta maharasvaa on muutama kilo. Jos voisin liikkua kuten ennen, ehkä nuo lähtisivät, mutta toivon, etteivät lisäänny ja liikuntaa rajoittavat tekijät helpottavat. Jos painaisin tuon kymmenen kiloa enemmän, olisin huolissani painostani terveydellisistä syistä. Toki myös taloudellisista, sillä vaatekaappia pitäisi myös uusia silloin.

Minulla on "hoikkuusgeenit", jotka helpottavat painonhallintaa. Kaikilla ei niitä ole. Joku voi olla runsaammista kiloistaan huolimatta paremmassa kunnossa ja terveempi kuin minä.

Hoikkuusgeenit ei valitettavasti pelasta kakkostyypin diabeteksesta automaattisesti. Voi olla korkea verenpaine, korkea kolesteroli ja korkeat sokeriarvot, vaikka BMI olisi kuinka alle 20.

Vierailija
62/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää jos alle 40 ja paino jo tuo, niin on 40-50 välillä nouseva koska esivaihdevuodet ja vaihdevuodet lihottaa naisia. 

vasta 70 iän jälkeen alkaa paino hieman laskea.

Höpöhöpö. Vaihtarit tuli ja meni, tällä hetkellä paino noin 10kg vähemmän kuin niiden alkaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 164 cm ja 67 kiloa on raja. Niin on aina ollut ja niin on minusta, 164 cm pitkästä naisesta, joka painaa 56 kiloa.

Vierailija
64/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihava. Yleisesti ottaen ei pitäisi olla enemmän kuin 60 kg tuolla pituudella. 

Vierailija
65/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan eniten siitä minkä verran kuntoilee ja mikä on kehonkoostumus, miten paino jakautuu kehossa. Näkemättä vaikea sanoa, kehonkoostumusmittaus kertoo totuuden parhaiten.

Vierailija
66/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oothan sä ihan jäätävä läski hyi olkoon. Laihduta!

Vierailija
67/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158cm ja painan 62 kiloa (apua) ja olen mielestäni ylipainoinen, koskaan en ole ollut näin tukeva..  joku 8 kiloa pois niin pääsen normaalimittoihin, kilot karisee hitaasti.

Vierailija
68/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On "pyöreä" - vai kuinka se meni...

Vierailija
69/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Leevikin sen jo kertoi: Sopivasti lihava

Vierailija
70/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 71 ja olen 174 pitkä ja koen itseni liian pyöreäksi vaikkakin toisaalta tykkään myös kehossani olevista muodoista. Minulla on vyötärö ja X mallinen vartalo ja isot rinnat ja perse. Tavoite painoni olisi kuitenkin 65 kg jossa pitkään olin. Pyrin laihduttamaan siihen painoon koska se on hyvän olon painoni jossa on paras olo. Toisaalta olen myös alkanut voimaharjoitella eikä minulla ole päähänpinttymää mistään painotavoitteesta. 

Ei sinun kannata keltään kysyä mitä mieltä he kehostasi ovat. Se merkitsee tykkäätkö itse kropastasi. Kehonkoostumus myös vaikuttaa siihen miltä näyttää ts onko lihasta yhtään ja miten rasva on jakaantunut kehossa. 

Huvittaa kun jotkut miehet kammoavat 70 kiloisia naisia. Toisaalta kyllä miehiä tulee juttelemaan tietämättä painoani ja ilmeisesti paino on ihan ok. Jos joku etsii jotain laihaa niin etsikööt. 

Vierailija
71/257 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu muuten myös kehon mittasuhteista. Jos on pitkä selkä ja lyhyet jalat, niin siihen pitkään selkään kestää kertyä yllättävän paljon massaa ennen kuin se näyttää lihavalta. Jos taas on lyhyt selkä ja pitkät jalat, niin siihen lyhyeen selkään ei kestä kertyä paljon mitään, niin on jo tanakka keskivartalo ja jos jonkun näköistä makkaraa joka puolella. Vähän sama kuin raskaana ollessa, pitkään selkään mahaa uppoaa ja lyhyessä se näkyy heti. Niin se menee muunkin lisämassan kanssa.

Vierailija
72/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 79kg/172cm mitoissa rasvaprosentti 24,8 eli selvästi normaalin rajoissa lihasmassan taas ollessa yli. En siis ollut lihava, toki en niinkään urheilullinen kuin esim aikaisemmin 71 kiloisena, jolloin rasvaprosentti oli 18, joka taas oli minulla liian vähän. 

Ja mitä urheiluhistoriaan tulee, olen enemmän ja vähemmän liikkunut ja urheillut ihan lapsesta lähtien eli useita kymmeniä vuosia.

Vierailija
73/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttää kun aina tulee joku negaaja positiiviseen vastaukseen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 64 kg. Ruumiinrakenteeltani olen sellainen tasapaksu eli leveähköt hartiat, kapea lantio ja pienehköt rinnat.

Teininä kasvupyrähdyksen (14 c vuodessa) painoin 165 senttisenä 46 kg. Sitä kesti pitkään päälle 2-kymppiseksi - toki liikuin paljon, mutta kyllä söinkin paljon. En tykännyt, kun lonkkaluutkin törröttivät.

Eivät törrötä enää näin 6-kymppisenä ja tarpeetonta maharasvaa on muutama kilo. Jos voisin liikkua kuten ennen, ehkä nuo lähtisivät, mutta toivon, etteivät lisäänny ja liikuntaa rajoittavat tekijät helpottavat. Jos painaisin tuon kymmenen kiloa enemmän, olisin huolissani painostani terveydellisistä syistä. Toki myös taloudellisista, sillä vaatekaappia pitäisi myös uusia silloin.

Minulla on "hoikkuusgeenit", jotka helpottavat painonhallintaa. Kaikilla ei niitä ole. Joku voi olla runsaammista kiloistaan huoli

Vierailija
74/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihhavva.15 kg pois.

Vierailija
75/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen. Lihava on tuolla pituudella vasta 80+ kilossa. Ei tämä edes ole mikään mielipidekysymys, lihavuudelle on määritelmä olemassa.

Vierailija
76/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehon paino ja ulkonäkö ovat hyvin yksilöllisiä ja monimutkaisia asioita, ja ne voivat vaihdella suuresti yksilöstä toiseen riippuen muun muassa perimästä, elämäntavoista ja terveydentilasta. Yksittäiset numerot, kuten pituus ja paino, eivät yleensä anna täydellistä kuvaa siitä, onko henkilö lihava vai ei.

BMI (Body Mass Index) on yksi tapa arvioida kehon rasvaprosenttia, mutta se ei myöskään kerro koko totuutta, sillä se ei ota huomioon esimerkiksi lihaksiston määrää tai kehon koostumusta.

Sen sijaan painon ja terveyden arvioinnissa on tärkeää ottaa huomioon kokonaisvaltainen terveys ja hyvinvointi, mukaan lukien terveelliset elämäntavat, liikunta, ravitsemus ja henkinen hyvinvointi. Jos olet huolissasi omasta painostasi tai terveydestäsi, kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa, joka voi antaa sinulle asiantuntevaa neuvontaa ja tukea.

Miksi käyt

Ei ymmärrä mikä on mielipide tai osaa muodostaa sellaista?  

Vierailija
77/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa tulovero bmi ja cooperin testin mukaan. Jopa alkaisi kuntokuuri ja kansan tervehtyminen.

Rahalla meinaan on iso voima.

Eli esim cooper,

4000m , vero%10

3000m, vero 20

2000m, vero 30

1000m,vero 40%

Vierailija
78/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu muuten myös kehon mittasuhteista. Jos on pitkä selkä ja lyhyet jalat, niin siihen pitkään selkään kestää kertyä yllättävän paljon massaa ennen kuin se näyttää lihavalta. Jos taas on lyhyt selkä ja pitkät jalat, niin siihen lyhyeen selkään ei kestä kertyä paljon mitään, niin on jo tanakka keskivartalo ja jos jonkun näköistä makkaraa joka puolella. Vähän sama kuin raskaana ollessa, pitkään selkään mahaa uppoaa ja lyhyessä se näkyy heti. Niin se menee muunkin lisämassan kanssa.

Mulla kilot uppoaa hyvin reisiin ja peppuun, vaikka olen enemmän pitkäjalkainen. No, painankin kyllä paljon tuota vähemmän, kyllähän noilla kiloilla aika pullukka on, ellei ole bodari. 

Vierailija
79/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

No kyllä on, ainakin 10 kg liikaa.

Ihmiset täälläkin tottuneet siihen, et tuo ois normipaino.

No, nykyään onkin, 🤮

Vierailija
80/257 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sporttinen 183cm mies ja painan 75kg. Nykyään "normaalipainoiset" naiset miesten painossa.

M37

Tuo ei ole miehen paino lähellekkään. 

T. N 22 170cm, 60kg, puolisoni lihaksikas 190cm ja 95kg. 

Näin on. Tiedän useampien sellaisten lihaksikkaiden miesten painoja että lihakset on hankittu melko lailla työllä ja urheilu voi olla esim lenkkeily, sähly tms. Kroppa on sellainen että käsivarret tiukat ja kovat kun kokeilee, ei pömppisvatsaa jne niin järestään heillä on paino pituus - 100. Sitten kun aletaan enemmän käymään salilla ni helpostikin voi olla esim joku 185 cm / 90 kg jne ilman mitään läskikroppaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan