Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ihmettelen sitä miten ylipainoinen nainen voi olla urheilullinen tai liikunnallinen? Usein deittiapeissa lihava nainen sanoo olevansa liikunnallinen ja se etsii miestä joka on myös liikunnallinen.
Miksi se ylipainoinen nainen on ylipainoinen jos se on liikunnallinen?
Minulle tulee aina mieleen tuossa se että nainen etsii vain itseään tasokkaampaa miestä eli lihavana nainen haluaa sen normaalipainoisen miehen jolla on sixpäckki ja hyvä kroppa.
Jotkut energiset ja paljon liikkuvat naiset myös syövät kuin hevoset. Jotkut paljon liikkuvat miehetkin ovat joskus vähän pyöreitä koska ruoka maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ihmettelen sitä miten ylipainoinen nainen voi olla urheilullinen tai liikunnallinen? Usein deittiapeissa lihava nainen sanoo olevansa liikunnallinen ja se etsii miestä joka on myös liikunnallinen.
Minulle tulee aina mieleen tuossa se että nainen etsii vain itseään tasokkaampaa miestä eli lihavana nainen haluaa sen normaalipainoisen miehen jolla on sixpäckki ja hyvä kroppa.
Mä ihmettelen, miten joku ei ymmärrä että paino on kiinni syömisistä, ei liikunnasta. Mikään määrä liikuntaa ei pidä hoikkana jos syö liikaa. Esim mä rakastan liikuntaa ja harrastan raskasta liikuntaa 1-3 tuntia päivässä, ja lisäksi vielä arkiliikuntaa eli kävelyä ja pyöräilyä. En kuitenkaan rajoita syömistä mitenkään, koska tavoitteeni ei ole laihdutus vaan liikunnan ilo. Syön kohtuu terveellisesti, mutta paljon, enkä ole nähnyt syytä vähentää kun voin hyvin ja itse pidän ulkonäöstäni vaikka olenkin ylipainoinen. Aikoinaan deittiapissa olen kuvaillut itseäni liikunnalliseksi jotta löytäisin miehen joka myös pitää liikunnasta. Olen myös kertonut olevani ylipainoinen. Näin löysin täydellisen, tasokkaan miehen joka liikkuu ja syö samalla tavalla kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mainaatko että heti kun paino on kilonkin yli normaalipainon rajan, liikunnasta tulee mahdotonta? En nyt ollenkaan hahmota miksei ylipainoinen ihminen voisi mielestäsi harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämä varsinaisesti ole mielipidekysymys.
n.15kg ylipainoa.
Ei niin. Mutta moni ei tajua tätä että lihavuudelle on oma kriteeristönsä.
Kyllä ja jos minun pitäisi osoittaa lihava ihminen, niin kyllä hän on toisenlainen kuin vähän pyöreä. En minä sanoisi Sara Siepinkään olevan lihava, vaikka varmasti ylipainoa on BMI:n mukaan.
Mutta ei naapurin Perttikään muutu 182 cm pitkäksi vain siksi et se mun mielestä näyttää siltä. Hohhoijaa tätä ihmisten typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnallinen = harrastaa aktiivisesti liikuntaa
Ja aktiivisesti liikuntaa harrastava voi todellakin olla ylipainoinen.
Mikä tässä on vaikeaa?
Pituudesta kun vähentää sata niin lyö jo rajoittimelle normipaino. Aloittajalle 164-100=64 kg.
Ite olen 162 / 75. Mieheni on noin 188/ 95. Ja komea. Nyt alkanut harmaantuun ;) .. Kaikki kaverini olivat kateellisia miehestäni kun 23 vuotta sitten aloimme olemaan. Olin hieman ylipainoinen silloinkin, mutta kaunis kasvoiltani, ja kuulemma jumalainen sängyssä, saan esim. edelleen suihinotollani ja runkkauksellani halutessanii mieheni laukeamaan vaikka minuutissa.. eli ei se paino tai ylipaino elämää määrää..kyllä siihen vaikuttaa todella moni muukim asia. Terveisin 20 vuotta naimisissa ollut 20v lapsen äiti.
Olin 166cm ja 75kg painavana vyötärölihava ja vaatteet L-kokoa. Nyt painan 65 kg, vaatteet ovat M-kokoa ja vyötäränympärys normaali. Olo myös huomattavasti parempi, kolesteroliarvot ovat matalammat ja nukun paremmin.
Kehopositiivisuudesta selittäminen on täydellistä itselleenvalehtelua.
Mielenkiinnolla luin koko ketjun ja odotin, kuka huomaisi mainita myös ikäihmisten painoindeksin. Se on totta, että nuoremmilla on eri kriteerit siihen. Olen 2 vuotta sitten painanut jopa 91kg mutta, kun jouduin yllättäen mieheni omaishoitajaksi, niin päätin laihduttaa, että kuntoni paranisi ja jaksaisin hoitaa miestäni paremmin. Kävin omaishoitajan terveystarkastuksessa ja siellä nyt ja BMI mitattiin minulle näin HUOM! Ikä 67v. pituus 164cm, paino 70kg. Sanoin laihduttavani vielä 5kg, jonka hoitaja kielsi ehdottomasti kiinnittäen tuohon ikääni. Minun ikäiselle BMI on 26-29 ja minulla se on 26.7.
Jos esim. aloittaja on ikäluokkaa 20-25v, niin mielestäni ehkä se 5kg voisi pudottaa, mutta elä ota stressiä siitä, vaan voit sen pudottaa hiljalleen. Et ole lihava!
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en ole ikinä kirjoittanut olevani liikunnallinen, ettei miesten aivoissa synny mitään väärinkäsityksiä. En ole myöskään rajannut hakua pelkästään liikunnallisiin miehiin, mutta kyllä omat elämäntavat poikkeaisi suuresti jostain kaljaa juovasta, roskaruokaa syövästä ja liikkumattomasta miehestä.
Laihtuminen vaatii itseltä todella tiukkaa ruokavaliota ja hiilihydraattien karsimista, lähinnä kasvisten ja proteiinin syömistä, mikään määrä liikunta ei itsessään laihdututa jos ei ole selvällä kalorivajeella. Käyn 4 krt viikossa salilla ja pyöräilen, kesällä teen yli 50 km pyörälenkkejä useamman kerran viikossa. Viime vuonna pyöräilin yli 5000 km. Paljonkos itse miehenä liikut?
Kun itse olin 162cm/72kg niin selkeästi oli ylipainoa vaikken oikein lihavaksi itseäni mieltänyt. Nyt 61 kg ja on tässä yhä vararavintoa vyötäröllä. 1,5 vuotta sitten painoin 57 kg ja se oli itselleni mitä sopivin nuoruuteni paino. Käyn salilla ja hölkkään, että jonkun verran on lihasta, mutta mikään oikein lihaksikas en ole. Kyllähän lihasmassa painoon vaikuttaa selvästi, joten yleispätevästi ei voi sanoa minkä painoinen on lihava. Jos peilikuva ei kerro niin valokuva kuitenkin kertoo. Pyydä jotain nappaamaan kuva sinusta niin näet oletko lihava.
Vierailija kirjoitti:
Olin 166cm ja 75kg painavana vyötärölihava ja vaatteet L-kokoa. Nyt painan 65 kg, vaatteet ovat M-kokoa ja vyötäränympärys normaali. Olo myös huomattavasti parempi, kolesteroliarvot ovat matalammat ja nukun paremmin.
Kehopositiivisuudesta selittäminen on täydellistä itselleenvalehtelua.
Oma paino vaihdellut 75-105 kg välillä aikuisiällä eikä ole ikinä olleet kolesteroliarvot koholla, tai mitkään muutkaan veriarvot. Olo toki on kevyempi tuosta painavimmasta kilomäärästä, mutta mitään erityistä ei ole veriarvoille tapahtunut laihduttamalla. Satakiloisenakin kävin treenaamassa kuntosalilla ja söin pääasiassa perusruokaa, mutta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämä varsinaisesti ole mielipidekysymys.
n.15kg ylipainoa.
Ei niin. Mutta moni ei tajua tätä että lihavuudelle on oma kriteeristönsä.
Kyllä ja jos minun pitäisi osoittaa lihava ihminen, niin kyllä hän on toisenlainen kuin vähän pyöreä. En minä sanoisi Sara Siepinkään olevan lihava, vaikka varmasti ylipainoa on BMI:n mukaan.
Mutta ei naapurin Perttikään muutu 182 cm pitkäksi vain siksi et se mun mielestä näyttää siltä. Hohhoijaa tätä ihmisten typeryyttä.
Mutta ei ylipainoinen ole sama asia kuin lihava. Ylipainoinen voi olla vähän pullukka, pyöreä jne., mutta lihava on kyllä jo ihan eri asia kuin joku Sara Siepin näköinen.
Mitäs kun olen 167/67 ja vyötärön ympärys on 67 cm. Olen ylipainoinen BMI:on mukaan, mutta vyötärö on normaali.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko lihasta ja missä kohtaa kilot ovat.
Lihaksista riippuu, ei siitä missä kohti kilot on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen normaali ja painan 57 kg pituus 164 cm. Tuo on selkeä ylipaino.
Mulla samat mitat ja olen todella hoikka. Ei rintoja eikä lantiota, näytän teinipojalta.
Minulla on muodokas lantio tuolla painolla. Tämähän on ihan normaalipainon keskivaiheilla, ei mitenkään voi olla "todella hoikka". Sopusuhtainen, hoikka kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aikalailla noissa mitoissa enkä sanoisi itseäni lihavaksi, vaan ennemmin chubbyksi. Painoa pitäisi kyllä pudottaa. Minulla on aika paljon lihasta, sillä 10 v aktiivista salitreeniä takana, mutta viimeiset pari vuotta ollut hiljaisempaa. Vaatekoko S-M. Aiemmin painoin 55kg ja silloin olin todella pienikokoinen, vaatekoko oli XXS-XS.
Tää on kyllä jännä, miten vaatekoot vaihtelee saman painoisillakin. Itse olen saman pituinen, ja painan n. 56kg ja käytän 38 koon housuja (eli M). Paidoista saattaa mennä XS mutta yleensä S on parempi. Vaikea kuvitella, että 15-20kg painavampana menisi samat vaatteet, mutta kai vartalon malli sit vaihtelee eri ihmisillä niin paljon.
Kyllä vaihtelee, mutta tietystihän tähän vaikuttaa myös se, mistä ostaa vaatteensa (eri merkkien välillä isoa kokovaihtelua), minkä mallisia vaatteita ostaa ja kuinka tyköistuvasta tykkää.
Olen siis tuo edellinen kirjoittaja. Minun kroppani on pitkäselkäinen ja lyhytraajainen. Rasvan kerääntymisen huomaa erityisesti jaloista, pepusta ja tisseistä. Maha alkoi vähän pömpöttää vasta kun paino lähestyi 70kg. 55kg painoisena taas näkyi selkeästi kaikki vatsalihakset. Rasva taitaa helposti kadota pitkään keskivartaloon sekä niihin paikkoihin, jossa sitä saa hoikaksikin mielletyillä olla (peppu, reidet, tissit). Eikä vaikuta sitten vaatekokoonkaan niin merkittävästi. Alaosat minulla tietty olleet aina isompia, esim housut oli kyllä S-kokoa silloin kun muut vaatteet oli XXS-XS. Nyt housut M, joskus jopa L, kun taas paidat/mekot yleensä S, joskus harvoin M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen normaali ja painan 57 kg pituus 164 cm. Tuo on selkeä ylipaino.
Mulla samat mitat ja olen todella hoikka. Ei rintoja eikä lantiota, näytän teinipojalta.
Minulla on muodokas lantio tuolla painolla. Tämähän on ihan normaalipainon keskivaiheilla, ei mitenkään voi olla "todella hoikka". Sopusuhtainen, hoikka kyllä.
Miten niin ei voi mitenkään olla todella hoikka? No mä olen, tule vaikka katsomaan. Jalatkin ihan rimpulat, en pysty käyttämään mitään tiukkoja housuja vaan löydä kollareita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Leevikin sen jo kertoi: Sopivasti lihava
"Yhtä leveä kuin pitkä nainen".