Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen mitoilla 164/75 mielestäsi lihava?

Vierailija
16.03.2024 |

Onko?

Kommentit (257)

Vierailija
241/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164/75  on ylipainoinen ja ikääntyessä tulee sairauksia.

Eiköhän niitä sairauksia tule ikääntyessä kelle tahansa.

Sitä paitsi vanhemman ihmisen (yli 65v) normaalipainon BMI on 2329. AP:n mitoilla vanhempi ihminen olisi siis laskennallisesti normaalipainoinen.

Vierailija
242/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse kuulostella. Kaikille voi tulla ylipainoa. Ajan myötä ehkä lähtee, ei samalla sekunnilla. Tai sitten on sellainen kuin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä on. Eikä ole mielipideasia vaan ihan tutkittuun tietoon perustuva asia. Ja näkee sen tietysti ihan päältäkin päin. 

Vierailija
244/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Vierailija
245/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tukeva ainakin. Itse olen 165/65 ja on mahaa, vaatekoko M/L....

Vierailija
246/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi vanhemman ihmisen (yli 65v) normaalipainon BMI on 2329. AP:n mitoilla vanhempi ihminen olisi siis laskennallisesti normaalipainoinen.

BMI siis välillä 23 - 29.

Vierailija
247/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen173cm ja 70kg ja ylimääräistä löytyy.

Vierailija
248/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä on. Eikä ole mielipideasia vaan ihan tutkittuun tietoon perustuva asia. Ja näkee sen tietysti ihan päältäkin päin. 

Kerro toki, mistä tutkitusta tiedosta on kyse. Laita linkki mukaan.

BMI:n mukaan on ylipainoinen, ei lihava. Rasvaprosenttia ja vyötärönympärystä emme tiedä, joten niillä et voi perustella myöskään.

Vierailija
249/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä varsinaisesti ole mielipidekysymys. 

n.15kg ylipainoa. 

Ei niin. Mutta moni ei tajua tätä että lihavuudelle on oma kriteeristönsä. 

Jep. Se, että ihminen näyttää jonkun mielestä ylipainoiselta tai että ihmisen mitat tuntuu jonkun mielestä isoilta, ei tarkoita sen ihmisen olevan lihava. Lihavuus määritellään BMI:n mukaan ja siihen on ihan selkeä kaava, ja taulukoita jos ei kaavaa osaa käyttää.

BMI:hän ei määritä lihavuutta vaan ylipainoa. Ja minä ainakin miellän lihavuuden ja ylipainon eri asioiksi. Ylipaino on laskennallinen eikä se ole mielipidekysymys. Lihavuus taas on juuri se mielipidekysymys, enemmän est

Kyllä bmi nimenomaan määrittää lihavuuden, yli bmi 30 on lihava. Lihavuus ei siis ole mielipidekysymys vaan määritelty asia. 

Vierailija
250/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo ole aikalailla suomalaisen keskivertomitat? Minusta ei ole lihava. En aina muista, että naisen keskipaino on 75 kg se nousi parilla kilolla koronan aikana.

Jos onkin keskivertomitat, niin suomalaiset on ylipainoisia ihan koko joukolla. Sanoisin, että lihavuuden rajoilla.

Juu, selvästi yli puolet suomalaisista aikuisista (molemmista sukupuolista) on ylipainoisia tai lihavia. Ja lihavuuden rajoilla pitää kyllä sikäli paikkaansa, että n. 5kg painavampana olisi lihava bmi:n mukaan. 

Vierailija
251/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että naisella on jotain mistä ottaa kiinni, ja että tissitkin on isommat kuin thaimaalaisella 55-kiloisella teinipojalla.

Vartalotyypin erottaa hyvin ranteiden tai nilkkojen luustosta. Luustokin on paljon paksumpaa tiiviimpää esimerkiksi juuri ranteen kohdalla. Luunmurtumat on harvinaisempia tällä kroppatyypillä.

On paljon sellaisia kananluisevia rannemalleja juurikin aasian miehillä. Heille ei helpolla kasva lihasmassa. Suomessakin on tätä vartalotyyppiä miehillä mallia ns. Laihajaakko. Pituutta löytyy, mutta voima ei kasva vaikka painoharjoittelua olisi kymmeniä vuosia taustalla.

Kun taas itäsuomalainen naismalli on tanakka mallia "justiina". Kuin luotu eränkäyntiin, aromaa sotiin tai vaikka kyntämään kivikkoisen pellon yksinään ilman miestä leskenä.

Erityisesti se näkyy nilkan paksuudessa. On suuri harmi että monet naiset häpeilee tätä omi

Minä olen itäsuomalainen nainen tyyppiä kananluisevat ranteet ja nilkat. Raajat on siis pitkät ja hoikat, ranteet ja nilkat ohuet ja sormet "pianistin sormet", sirot ja pitemmät kuin monella miehellä. Lihasvoima ei ole mun juttu, olen ennemmin mallia kestävyysurheilija. Ja ihan sisäsavolainen geeniperimä on. 

Vierailija
252/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ylipainoin ainakin. Todennäköisesti luokkitelisin läskiksi kun näkisin

Vierailija
253/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v mies, BMI 21,5

Vierailija
254/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut. Nyt olen, kun olen 10 kg tuota painavampi. Mutta mä olenkin oikeasti lihaksikas ja mun rasvaprosentti tuon painoisena oli hyvä. Nyt mä olen edelleen lihaksikas, mutta mulla on liikaa rasvaa lihasten päällä.

255/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v mies, BMI 21,5

Itse olen 68v mies, jonka pituus 184cm ja paino 80kg. BMI siis on 23,6 ja pysynyt samana vuosikymmenet.

Vierailija
256/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ylipainoinen. Itse olen 171/68 ja normaalipainoinen kokoa M. Juuri ja juuri ok mitoissa. Jos 70 kiloa ylittyy, alan näyttää jo pullealle, vaikka vartalo on mallia tiimalasi. 164 cm parhaimmillaan 60-kiloisena. 

Vierailija
257/257 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi ylipainoin ainakin. Todennäköisesti luokkitelisin läskiksi kun näkisin

Uskon kyllä. Läskipää näkee läskejä joka puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän