Uskotko että osa-aikatyötä tekevät pääsevät kokoaikatyöhön kunhan vaan tukia leikataan
Tuohan on se hallituksen utopistinen näkemys, että jostain vaan itsestään ilmestyy tarpeeksi kokoaikaisia työpaikkoja joihin osa-aikatyötä tekevät työllistyvät, kunhan vaan osa-aikaisten työttömyystukea leikataan.
ihan kuin vain osa-aikaisia työntekijöitä tarvinneet yritykset (kuten kaupat) silkkaa hyvää hyvyyttään alkaisivat palkkaamaan tarpeettomia kokoaikaisia työntekijöitä
Kommentit (226)
Nämä hallituksen muutokset työelämään ja muuhun sai minut päättämään että en enää edes yritä palata työelämään. Minä ns luovutan. Olen ollut vuosia työkyvytön. Tapellut ja taistellut saadakseni tutkimuksia ja hoitoa että pääsisin töihin ja opiskelemaan neljännen ammatin. Lääkärit puhuvat vain eläkkeestä ja rääpivät sieltä täältä. Ikää on jo aika paljon, kymmenen vuotta alimpaan eläkeikään. Ei minua kukaan palkkaa mihinkään. Siinäpä sitten elätätte kunnes kuolen. Itsepä näin haluatte. Olen aina ollut sisukas ja eteenpäin menevä luonne, tehnyt fyysisesti raskasta työtä ja opiskellut, ollut vastuullisessa työssä. Haaveillut enemmästä ja paremmasta. Joka puolelta lyöty kapuloita rattaisiin. Loputtomiin ei kukaan jaksa yrittää.
Suurin osa töistä vaatii jonkin koulutuksen. Ajatus että siitä vain voi hankkia oman osa-aikatyön työtunteihin liittyvän lisätyön, on täysin epärealistinen.
Lisäksi on tunnettu tosiasia että Suommessa on ikäsyrjintää, vaikka olisi koulutuskin, haastatteluunkaan ei pääse. Jos 50+ on jonkun osa-aikatyön onnistunut löytämään, se on voitto jo sinänsä.
--- ja tähän ei edes tarvitse muuta kuin katsoa liikekeskuksista optikkoliikkeiden elinkaaria. Eivät ne edes niillä katteilla pyöri, vaan lappua laitetaan luukulle ja yrittäjä vaihtuu.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka on Kelan tukien varassa tehnyt pätkätöitä ennen tuota suojaosuutta, tietää sen olevan käytännössä ihan yhtä helevettiä. Työttömyyskassan kanssa on paljon helpompaa. Mutta kun anssi romutetaan pienipalkkaisilta, eli juuri pätkätyöläisiltä ja vajaita tunteja tekeviltä, niin palataan vanhaan kunnon byrokratiaan, jossa alle kuukauden työrupeamaa ei kannata edes harkita. Ei siinä ole mitään järkeä, että kaksi päivää olet töissä ja kaksi kuukautta annat lisäselvityksiä Kelalle ja sitten vielä TE-toimistolle. Se puolikas palkka ei ole sen vaivan arvoinen.
Tämän saisi helposti korjattua siten että kielletään maksatuksen katkaiseminen ja tasoitukset tehdään taannehtivasti. Nyt tuo suojaosuus toimii myös rajoittimena tehdä enemmän työtä.
Tai sit vaan perustulo niin ei tarttis miettiä onko työn tekeminen kannattavaa.
Minä aion jatkaa tulevaisuudessakin osa-aikaisena jos kokoaikaista työtä ei löydy. Olen paremmassa asemassa siinä suhteessa että tunteja on noin 30 viikossa ja lisäksi minulla puoliso joka käy työssä. Meillä ei lapsia tai lainoja saati muuta murehdittavaa joten taloudessamme on joustovaraa enemmän kuin monilla ja kulut pienemmät. Vaikka tuntimäärä vähenisi niin sekään ei olisi paha tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten osa-aikakykyisen terveys paranee tukien leikkaamisella.
Suuri osa tekee osa-aikatyötä siksi, että kokoaikatyötä ei ole tarjolla, ei terveyden tai muuten oman halun takia.
Tarkoitus varmaankin on, että osa-aikatyöntekijä joko hankkii kokoaikaisen työpaikan tai ottaa osa-aikaisen toisen työpaikan, jos on työkykyinen. Jos ei ole työkykyinen, niin silloin pitäisi tukisysteemin auttaa pääsemään edes minimitulotasolle. Omasta halustaan osa-aikasta työtä tekevät voivat omasta halustaan jatkaa osa-aikaista työntekoa, jos haluavat, vaikka tukia leikataan. Elintaso sitten vaan putoaa. Tai voivat hakea muita hommia.
Palstalla on jo aikaisemmin selitetty, että sama henkilö ei voi noin vain teh
Riippuu työpaikoista, ammattialoista ja voiko niitä sovittaa yhteen. Joitakin voi, joitakin ei. Ja onko se kannattavaa rahallisesti. Jokin mainosten jakajan palkka on niin pienen pientä, että se sopii lähinnä alaikäiselle peruskoululaiselle lähinnä harrastukseksi ja taskurahaksi kun vielä asuu vanhempien luona, ei aikuiselle itsenäiselle yksin asuvalle.
Vierailija kirjoitti:
En. Aivan järjetön uudistus.
Kannattaako hulluja äänestää? Kokoomuksella on vankka äänestäjäkuntansa, mutta kenenkään muun ei pitäisi äänestää kokoomusta eikä kyllä kenenkään täyspäisen persujakaan. Mutta hyviä vaihtoehtoja on niukalti. Minä olisin äänestänyt kristillisiä, mutta Sari Essayah teki vaalitenteissä selväksi, että on täysin kokoomuksen linjoilla - niin kuin on nyt hallituksessa ollutkin. Vasemmistoa äänestäisin mielelläni, mutta siinä porukassa on ihan liikaa woke-hörhöjä ja maailmanhalaajia. Suomeen tarvittaisiin kokonaan uusi puolue, jonka tavoitteet olisivat aidosti järkeviä eivätkä perustuisi mihinkään sokeaan ideologiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tähän soppaan yhdistetään se oikeistolainen neronleimaus, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen?
Millä sitten tullaan toimeen?
Pyhällä hengellä kenties?
Rikoksilla?
Pimeä työ tulee lisääntymään. Pidemmän päälle se alkaa rapauttamaan yhteiskuntaa, kun ihmisten on työskenneltävä pimeästi pystyäkseen elättämään itsensä. Ollaan kohta kuin jotkut etelä- tai itä-euroopan maat.
Petteri kannattaa harmaata taloutta.
Kun ihmisellä on paljon valinnanmahdolllisuuksia sen suhteen, mitä hän syö, ostaa tai tekee, valinnoista tulee jatkuvaa kamppailua ajan riiittävyyden kanssa. Yhden mieluisan tekemisen valinta tapahtuu toiisen mieluisan tekemisen kustannuksella. Osa ihmisistä stressaantuu, kun yhtä asiaa tehdessä tulee jatkuvasti tunne, etttä pitäisi olla jo tekemässä toista asiaa. Tunne ajallisesta köyhyyydestä kasvaa kasvamistaan ja ahdistus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten osa-aikakykyisen terveys paranee tukien leikkaamisella.
Suuri osa tekee osa-aikatyötä siksi, että kokoaikatyötä ei ole tarjolla, ei terveyden tai muuten oman halun takia.
Tarkoitus varmaankin on, että osa-aikatyöntekijä joko hankkii kokoaikaisen työpaikan tai ottaa osa-aikaisen toisen työpaikan, jos on työkykyinen. Jos ei ole työkykyinen, niin silloin pitäisi tukisysteemin auttaa pääsemään edes minimitulotasolle. Omasta halustaan osa-aikasta työtä tekevät voivat omasta halustaan jatkaa osa-aikaista työntekoa, jos haluavat, vaikka tukia leikataan. Elintaso sitten vaan putoaa. Tai voivat hakea muita hommia.
Elintaso vaan sitten putoaa. Eli toisin sanoen eivät tule enää toimeen. Ainakaan kalliiden vuokraan seudulla. Hei hei pienipalkkaiset työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset alkaa jakaa mainoksia aamuisin ja istumaan kassalla iltaisin? Lapset ei juuri vanhempiaan näe. Sitä voidaan sitten taivastella ja haukkua huonoa vanhemmuutta.
Lapsille on laitokset.
Se se vasta onkin kallista yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tähän soppaan yhdistetään se oikeistolainen neronleimaus, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen?
Millä sitten tullaan toimeen?
Pyhällä hengellä kenties?
Rikoksilla?
Pimeä työ tulee lisääntymään. Pidemmän päälle se alkaa rapauttamaan yhteiskuntaa, kun ihmisten on työskenneltävä pimeästi pystyäkseen elättämään itsensä. Ollaan kohta kuin jotkut etelä- tai itä-euroopan maat.
Venäjän malli, rahat liiviin vaan, niin kehottaa hallitus. Trokaaminenhan on aina kuulunut suomalaisen matkusteluun, on se sitten viinaa, tupakkaa tai nuuskaa. Nyt vielä huumeet siihen päälle.
-winner-
Uskon kyllä että hallituksen leikkaukset tulee lisäämään ryöstöjä ja petoksia. Ihmiset ajetaan liian ahtaalle, elämä muuttuu umpikujaksi. Silloin he muuttuvat myös väkivaltaisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikotie työpaikat 19 694 kpl vapaata kokoaika työtä, sieltä vaan hakemaan!
Silti jää pari sataa tuhatta työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 50+ osatyökykyinen tulee terveeksi. Voi tehdä mitä vaan työtä.
Ja ennen kaikkea pääsee ihan mihin tahansa työhön 😂😂😂
Joka kauppa ja siivousfirmakin haluaa juuri sen Parhaan, Motivoituneimman ja Inhohimoisimman töihin, onkohan joku 50+ vaikka tervekin kenenkään mielestä sitten Just Se Paras mihinkään, saatikka sitten osatyökykyinen.
Jokainen yökerho haluaa baarimikokseen meidät Satosen näköiset kuusikymppiset.
Ja päiväkerho Rydmanin näköiset ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vaihtoehtoina joko kevyt työ tai sairasloma ja eläkehaku. Kevyt työn on nyt yksi työpäivä ja yksi tai kaksi lepopäivää. Kroppa ei kestä. Minulla on työ jossa se on mahdollista. Lisäksi saan tiettyjä tukia. En kuitenkaan toimeentulotukea. Seuraavaksi se sitten varmaan menee siihen. Joku kuntoutus tulee kalliiksi eikä siitä ole mitään vaikutusta tylkykyyn. Mutta sillä sit varmaan mennään. Ja haetaan eläkettä.
Joten tämä ei tule vaikuttamaan sinuun millään tavalla. Voit edelleen sen 2-3 päivää viikossa tehdä töitä.
Varmaan vaikuttaa niin että sillä ei makseta laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole pakottanut hankkimaan lapsia.
Täällä on tosi tympeä keskusteluilmapiiri. Juuri on ilmaistu vakavaa huolta Suomen tulevaisuudesta, kun täällä syntyy niin kovin vähän lapsia. Ilmeisesti monet toivovat kansamme katoavan lähitulevaisuudessa. Jopa seuraavien 20-60 vuoden aikana?
Se ja sama, voihan sitä keikkaa tehdä useamman firman kautta, kuten olen itsekin tehnyt vuosikausia. Hyvin on duunia piisannut ja tulee jatkossakin piisaamaan, jopa niin runsaasti, ettei joka keikkaa pysty ottamaan. Viikkotunteja keskimäärin 45-55 ynnä lisät.
Kannattaa mennä töihin
Vierailija kirjoitti:
Nämä hallituksen muutokset työelämään ja muuhun sai minut päättämään että en enää edes yritä palata työelämään. Minä ns luovutan. Olen ollut vuosia työkyvytön. Tapellut ja taistellut saadakseni tutkimuksia ja hoitoa että pääsisin töihin ja opiskelemaan neljännen ammatin. Lääkärit puhuvat vain eläkkeestä ja rääpivät sieltä täältä. Ikää on jo aika paljon, kymmenen vuotta alimpaan eläkeikään. Ei minua kukaan palkkaa mihinkään. Siinäpä sitten elätätte kunnes kuolen. Itsepä näin haluatte. Olen aina ollut sisukas ja eteenpäin menevä luonne, tehnyt fyysisesti raskasta työtä ja opiskellut, ollut vastuullisessa työssä. Haaveillut enemmästä ja paremmasta. Joka puolelta lyöty kapuloita rattaisiin. Loputtomiin ei kukaan jaksa yrittää.
En minäkään jaksa. Olen yrittänyt tehdä asioita pystyäkseni osa-aikatyöhön. Nyt masentaa liikaa että jaksaisin muuta kuin kituuttaa minimitoimeentulolla ja kuihtua hiljalleen pois.
Jokainen yökerho haluaa baarimikokseen meidät Satosen näköiset kuusikymppiset.