Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko että osa-aikatyötä tekevät pääsevät kokoaikatyöhön kunhan vaan tukia leikataan

Vierailija
15.03.2024 |

Tuohan on se hallituksen utopistinen näkemys, että jostain vaan itsestään ilmestyy tarpeeksi kokoaikaisia työpaikkoja joihin osa-aikatyötä tekevät työllistyvät, kunhan vaan osa-aikaisten työttömyystukea leikataan.

ihan kuin vain osa-aikaisia työntekijöitä tarvinneet yritykset (kuten kaupat) silkkaa hyvää hyvyyttään alkaisivat palkkaamaan tarpeettomia kokoaikaisia työntekijöitä

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä uudistus,kannustaa etsimään lisää töitä tuilla elämiseen sijaan.

Nälkään tapattaminen on tutkitusti kannustavaa, ja kun tarpeeksi kannustaa, se tutkitusti työllistää. 

Vierailija
42/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osa-aikaisista osa jättäytyy nyt työttömäksi, koska niin on helpompaa

Onhan se helpompaa jäädä makaamaan työnteon sijaan.

noh kohta voi maata perseauki leikatuilla tuilla.näkee kuka on työtön kuka töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ei tuntien määrä valtaosalla ole tähänkään asti ollut riippuvainen siitä, paljonko Kela maksaa palkan päälle, vaan siitä kuinka monta tuntia työnantajalla on työtä tarjolla.

Tuet ovat mahdollistaneet vajaiden tuntien tekemisen. Jatkossa niitä ei ole mahdollista tehdä ollenkaan. Se on joko tuki tai työ. No aina on joku hölmöläinen, joka tekee vaikka ilmaiseksi ja ilosta. 

Miksi tätä ei ymmärretä? Todella monelle todellisuutta. Itselläni on ollut vaihtuvat tulot ja olen pystynyt niillä elämään niukasti. Seuraavaksi oletus on, että tulot pysyy vakiona kirkkaudesta toiseen. Aika näyttää voiko tässä enää mitään töitä tehdäkkään. Helppo katsoa asiaa säännöllisestä kokoaikatyöstä. 

Vierailija
44/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään hallituskaan ei tuota usko ja ainoa tarkoitus on että tukia maksetaan jatkossa vähemmän. He eivät halua ääneen asiaa sanoa. Tai Purra viittaa aika suoraan asiaan saksillaan mikä on kaiken tarkoitus näillä uudistuksilla. Heille on aivan yhdentekevää löytääkö kukaan kokoaikaista työtä tai työtä yleensä kunhan säästöä syntyy. 

Tämä on ainoa syy.

Vierailija
45/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskon ja muutekin toisten rahoilla eläminen vähentyy.

Voi tyhmyyden tiivistymä... Nämä ei ole mitään uskon asioita. Kannattaa käyttää mielipiteensä tukena dataa ja tutkittua tietoa. 

Vierailija
46/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksenahan tuossa on vaan laittaa pienet ravintolat ja lähikaupat nurin, ellei omistaja itse tee joka päivä duunia. Hoitsutkin viime vuonna kukkoilivat liikaa, joten nyt laitetaan heidätkin taas kuriin.

Mistään "kostosta" tai luokkiin jaosta ei siis varmaan ikinä yhteiskunnan ohjailussa koskaan ole kyse. Ei varmaan. Ainakaan kun valmiiksi rikkaat pääsevät valtaan.

Cittarin pomolle on ihan sama, muutama milli tulee tilille joka tapauksessa.

-winner-

10 vuotta sitten tuli se suojaosuus. Kyllä sitä aikaisemminkin Suomessa ravintoloita ja kauppoja löytyi!

Vierailija
47/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työnantajia kannustetaan palkkaamaan kokoaikatyöhön?

Miten työnantajia kannustetaan palkkaamaan työttömiä työnhakijoita työnpaikan vaihtajien tai nuorien opiskelijoiden sijaan?

Vierailija
48/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään hallituskaan ei tuota usko ja ainoa tarkoitus on että tukia maksetaan jatkossa vähemmän. He eivät halua ääneen asiaa sanoa. Tai Purra viittaa aika suoraan asiaan saksillaan mikä on kaiken tarkoitus näillä uudistuksilla. Heille on aivan yhdentekevää löytääkö kukaan kokoaikaista työtä tai työtä yleensä kunhan säästöä syntyy. 

Tämä on ainoa syy.

no totta helvetissä on.tuilla elävät tulevat kalliiks.hienoa että ymmärsit näitten kaiken jälkeen.

Vierailija
49/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskon ja muutekin toisten rahoilla eläminen vähentyy.

Voi tyhmyyden tiivistymä... Nämä ei ole mitään uskon asioita. Kannattaa käyttää mielipiteensä tukena dataa ja tutkittua tietoa. 

juuri niin anteeksi väärä sanamuoto.leikkuri vaa laulamaa lisää.

Vierailija
50/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaihtoehtoina joko kevyt työ tai sairasloma ja eläkehaku. Kevyt työn on nyt yksi työpäivä ja yksi tai kaksi lepopäivää. Kroppa ei kestä. Minulla on työ jossa se on mahdollista. Lisäksi saan tiettyjä tukia. En kuitenkaan toimeentulotukea. Seuraavaksi se sitten varmaan menee siihen. Joku kuntoutus tulee kalliiksi eikä siitä ole mitään vaikutusta tylkykyyn. Mutta sillä sit varmaan mennään. Ja  haetaan eläkettä. 

Vierailija
51/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vaihtoehtoina joko kevyt työ tai sairasloma ja eläkehaku. Kevyt työn on nyt yksi työpäivä ja yksi tai kaksi lepopäivää. Kroppa ei kestä. Minulla on työ jossa se on mahdollista. Lisäksi saan tiettyjä tukia. En kuitenkaan toimeentulotukea. Seuraavaksi se sitten varmaan menee siihen. Joku kuntoutus tulee kalliiksi eikä siitä ole mitään vaikutusta tylkykyyn. Mutta sillä sit varmaan mennään. Ja  haetaan eläkettä. 

Joten tämä ei tule vaikuttamaan sinuun millään tavalla. Voit edelleen sen 2-3 päivää viikossa tehdä töitä.

Vierailija
52/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ainoa syy.

no totta helvetissä on.tuilla elävät tulevat kalliiks.hienoa että ymmärsit näitten kaiken jälkeen.

Kyllä, mutta miksi minut työnnetään kokonaan tukien varaan, kun tähän asti olen pystynyt elämään osa-aikatöillä ja pienillä tuilla?  En ymmärrä, miksi työllistävät tuet pitää pilata. 

Vierailija
53/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mahdollisuus olisi jos osa-aikaiset työntekijät liittoutuisivat. Kukaan ei suostuisi osa-aikatyöhön. 

Toki utopiaa. 

Onneksi ne 100 000 uutta työpaikkaa tulee eikä mitään utopiaa. 

Saa nähdä mutta pahoin pelkää että työttömien määrä vain kasvaa,ei vähene.

Vierailija
54/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tähän soppaan yhdistetään se oikeistolainen neronleimaus, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen? 

Millä sitten tullaan toimeen?

Pyhällä hengellä kenties? 

Rikoksilla?

Vierailija
55/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ainoa syy.

Kyllä, mutta miksi minut työnnetään kokonaan tukien varaan, kun tähän asti olen pystynyt elämään osa-aikatöillä ja pienillä tuilla?  En ymmärrä, miksi työllistävät tuet pitää pilata. 

Miksi minut työnnetään tahalleen tukien varaan kun pärjäsin itsenäisesti ilman mitään tukia työllä, jossa oli osa-aikaisen tunnit, mutta kokoaikaisen palkka ja sitten huudetaan kuinka työttömyys on oma vika ja olen laiska luuseri ja menisinpä töihin?

Vierailija
56/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osa-aikaisista osa jättäytyy nyt työttömäksi, koska niin on helpompaa

Onhan se helpompaa jäädä makaamaan työnteon sijaan.

Se on myös taloudellisempaa. esim itsellä työmarkkina tuki 590e ja asumistuki 320e.

Jos tämän päälle teen keikkaa mitä nyt  esim. teen eli  400e/kk.  työmarkkinatuesta leikataan 200e ja asumistuesta se jäljelle jäävä 200e eli työstä ei jää käteen mitään. 

Loppujen lopuksi menetän vain rahaa koska  joudun maksamaan työstä aiheutuvat matkakulut (noin 36e).

Yksinkertaisesti eihän tässä mitään järkeä ole.

Vierailija
57/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten tämä ei tule vaikuttamaan sinuun millään tavalla. Voit edelleen sen 2-3 päivää viikossa tehdä töitä.

Nimenomaan vaikuttaa. Asumistuki suojaosuuden poistuessa katoaa kokonaan, niin kannattaa mielummin hakea eläkettä. Tai kuntoutusta. Miksi ihmeessä rääkkäusin itseäni, jos en sillä tule edes elämään. En halua hakea toimeentulotukea. 

Vierailija
58/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, varsinkin kun soviteltua rahaa joutuu odottelemaan monta viikkoa jokaikinen kuukausi.

Vierailija
59/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma että tarkoitus on jatkossa vaan teettää nämä osa-aikatyöt työkokeiluilla. 

Vierailija
60/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sekin on huijausta. Tämä hallitus on kyllä todella raaka!

Ja tyhmä. Pakko sanoa että minulla alkaa vähitellen käymään tuo Orpo sääliksi, miten se reppana näyttää itse uskovan kaiken mitä suustaan päästää. Semmoinen äidillinen tunne että "voi kulta pieni, kyllä sinä joskus opit". Ainoa vaan että heppu on käytännössä Suomen asioista päättävä. Helppohan EKn on tuollaisia ostaa valtaan kun ei mistään mitään ymmärrä. Aivan vietävissä ja mielipiteitä on helppo rahalla ostaa.