Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko että osa-aikatyötä tekevät pääsevät kokoaikatyöhön kunhan vaan tukia leikataan

Vierailija
15.03.2024 |

Tuohan on se hallituksen utopistinen näkemys, että jostain vaan itsestään ilmestyy tarpeeksi kokoaikaisia työpaikkoja joihin osa-aikatyötä tekevät työllistyvät, kunhan vaan osa-aikaisten työttömyystukea leikataan.

ihan kuin vain osa-aikaisia työntekijöitä tarvinneet yritykset (kuten kaupat) silkkaa hyvää hyvyyttään alkaisivat palkkaamaan tarpeettomia kokoaikaisia työntekijöitä

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on kaksi vaihtoehtoa

1. Jatkan osa-aikaisessa työssäni ja haen päälle toimeentulotukea

2. Irtisanon itseni ja jatkan työttömänä ja tietysti nostan toimeentulotukea

Molemmissa tilanteissa joka tapauksessa tulotasoni on sama

Aivan, minulla sama tilanne. Tähän saakka olen nippanappa pärjännyt ilman toimeentulotukea. Jatkossa joudun hakemaan sitä. En ole vielä päättänyt jatkanko työssäni.

Vierailija
222/226 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asumistuella ja suojaosuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Toimeentulotukea varmaan tarkoitat, mutta jos ei edes termit ole hallussa, niin kannattaako alkaa opettamaan?" 

Asumistuen suojaosuudella ei ole mielestäsi mitään tekemistä asumistuen kanssa?

On vähän vaikea keskustella henkilöiden kanssa, jotka eivät tiedä mistään mitään, mutta silti tomerana kommentoivat.

Varmaan Petteri itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän tuota en usko, mutta silläkös väliä tässä entisessä hyvinvointiyhteiskunnassa. Mutta kun Petteri uskoo, mitä Häkämies  hiljaa kuiskii. Ja tämähän on katastrofin tie

Vierailija
224/226 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskon, työnatajat alkaa palkkaamaan heti kokoaikaisia työntekijöitä kun tukia leikataan, tämänhän pitäisi olla itsestään selvää kaikille.

Montakohan Suomalaista tällä sitten loppujenlopuksi työllistetään kun yksi myyjä per. kauppa riittää pitämään putiikin pystyssä?

Vierailija
225/226 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on kaksi vaihtoehtoa

1. Jatkan osa-aikaisessa työssäni ja haen päälle toimeentulotukea

2. Irtisanon itseni ja jatkan työttömänä ja tietysti nostan toimeentulotukea

Molemmissa tilanteissa joka tapauksessa tulotasoni on sama

Sama tilanne mulla. Kai olen sentään tässä tapauksessa onnekas että olen riittävän köyhä että saan toimeentulotuen. Omaisuutta ja säästöjä minulle ei ole.

Vierailija
226/226 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta olen jo kuullut että lopettavat osa-aikatyön kokonaan.  Näköjään palataan vanhaan systeemin... joko olet töissä (kokoaikaisesti) tai täysin työtön.

Loppujen lopuksihan tässä siiretään vain ihmisiä luukulta toiselle eli samalt kulut yhteiskunnalle (ellei pahemmat) kuin ennenkin. Itseni mielestä on hölmöä romuttaa osa-aikaisuus. Sillä on pysynyt edes jotenkin työelämässä kiinni.