Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla! Lähes 30 vuotta kunnalla lastenhoitajana ja eläkekertymä 1400€/kk

Vierailija
14.05.2023 |

Siis silläkö pitäis tulla toimeen? Työvuosia vielä 10 edessä, mutta eihän tuo tule paljon tuosta nousemaan kymmenessä vuodessa!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta mene veroakin enemmän kuin vastaavasta palkasta vai olenko ymmärtänyt väärin?

Vierailija
2/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta vieä verot pois. Sitä se on. Jos yhtään lohduttaa, niin nuoremmalla polvella tilanne on vielä huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on eläkkeet tuollaiset.

Meillä yksityisellä puolella on eläkertymät paremmat (joita ei maksa veronmaksajat)

Vierailija
4/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuosta vieä verot pois. Sitä se on. Jos yhtään lohduttaa, niin nuoremmalla polvella tilanne on vielä huonompi.

No eihän tuosa ole yhtään mitään lohdullista, outo jossittelu.

Vierailija
5/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palkka, ei julksella puolella kannata muutenkaan olla töissä.

Vierailija
6/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuodesta tulee lisää 300-500€ eli pääset juuri suomalaisen keskieläkkeen syrjään.

Vierailija
7/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Super karttuma korjaa sitten uran lopussa. Ei kun sori, se olikin vain maailman itsekkäimmille ikäluokille

Vierailija
8/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen työ ei kannata.

Vierailija
9/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Kertokaa tuo nyt nuorillenne kun ne miettivät miksi ryhtyä isona tai koulunkäynti ei oikeen nappaa.

Vierailija
10/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksityisellä puolella on eläkertymät paremmat (joita ei maksa veronmaksajat)

Ei ole. Olen ihan ok palkkaisessa työssä yksityisellä ja 50v iässä kertymä jotain 700e ja ennuste 1500e sitten kun eläke koittaa. Akateeminen olen.

Oma kouluja käymätön paljon huonommissa hommissa ollut boomer isäni saa 3100e eläkettä kun hänellä eläke meni niin että se on viimeisistä tuloista 80% tms

Mä tuun saamaan alle 40% tuloistani eläkettä.

Reilukerho!

Vierailija
11/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Super karttuma korjaa sitten uran lopussa. Ei kun sori, se olikin vain maailman itsekkäimmille ikäluokille

Jep vain boomerssonit sai tuon.

Meidän eläkkeen reaaliarvo tulee olemaan ALLE PUOLET siitä mitä suurilla ikäluokilla. Vaikka siis tienaisimme palkkasummana enemmän

Vierailija
12/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisten työvuosien aikana kertymä suurin. Pääset ihan keskivertoon eläkkeeseen. Jos palkka on alle 2500, niin ei se eläkekään kovin kummoinen ole. Vaihda vuorotöihin viim 10 vuodeksi.

Vierailija
13/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hommasin sijoituasunnon ja tein n 5 vuotta 6 tuövuoroa- työviikkoa.

Perjantaisin menin ravintolaan töihin klo 18 ja pääsin klo 2 pois.

Sain vähän rahaa, otin työpaikkaruuan aina mulaan, riitti koko viikonlopun ja opiskelin työn ohella AMK tutkinnon. Pääsin sen myötä vähän parempaan palkkaan, nyt arvioitu eläke on 1600 e kk, ikä 55 v

Vierailija
14/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen ihan ok palkkaisessa työssä yksityisellä ja 50v iässä kertymä jotain 700e ja ennuste 1500e sitten kun eläke koittaa. Akateeminen olen.

Oma kouluja käymätön paljon huonommissa hommissa ollut boomer isäni saa 3100e eläkettä kun hänellä eläke meni niin että se on viimeisistä tuloista 80% tms

Mä tuun saamaan alle 40% tuloistani eläkettä.

Reilukerho!

Sun isä kuuluu siis siihen alle 8 % eläkkeensaajista, joilla eläke on yli 3000 e/kk. Hienoa!

Vierailija
15/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, riippuu varmaan ihan tuloista. Itse en ole akateeminen ja vielä on työikää reilu 20v ja tulen saamaan eläkettä 4500e vähintään yksityisellä. Olet toki yhteiskunnan varoilla kouluttaunut vuosia niin ei ansio voikaan olla kovin hyvä eläkkeellä.

Vierailija
16/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä saa käteen eläkettä reilu 3000e/kk hyvät tulot ollut aikoinaan ja paljon veroja maksanut.

Vierailija
17/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska palkka, ei julksella puolella kannata muutenkaan olla töissä.

Oletko vilkaissut, millaiset lomaedut julkisella on vaikkapa riittävästi työvuosia omaavilla? Ihan eri määrä kuin yksityisellä eikä lauantaita lasketa lomapäiväksi. 7,5 viikkoa, ai että!

Vierailija
18/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pienipalkkainen duunari ja 60-vuotiaana pääsiin siihen keskielläkkeeseen eli 1700 euroa. On se nyt  aika paljon enemmän kuin pelkkä valtion maksama takuueläke noin alle 1000 euroa, jos ei töissä olisi käynyt.

Vierailija
19/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys.

Kertokaa tuo nyt nuorillenne kun ne miettivät miksi ryhtyä isona tai koulunkäynti ei oikeen nappaa.

Oikein naurattaa, kun miettiin paljonko onlyfans levittelystä karttuu eläkettä.

Vierailija
20/85 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein hommia 43 v kaupungilla toimistosihteerinä, eläkkeeseen minulta luetaan vasta 24 v jälkeen tehty työ, saan n. 1900 € brutto. Minä pärjään hyvin, koska minulla on velaton koti, kaukolämpö ja edulliset asumiskulut, vaikka kotini onkin 80 m2. Ja olen säästänyt ja sijoittanut koko ikäni ja sain juuri n. 25 000 perinnön. Mutta jos en olisi varautunut näin hyvin, niin eihän tuolla eläkkeellä leveästi elä. Kaikkien asumiskulujen jälkeen, vakuutukset, lämmöt, sähköt, vesi jne. rivarin kulut, jää eläkkeestä n. 1200 € elämiseen.

Säästäkää ja sijoittakaa kun olette vielä töissä.