Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta
Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Jos homous olisi näin paha asia kuin uskikset väittää, olisi Jeesuskin varmasti siitä saarnannut. Sen sijaan hän sanoi että rakasta lähimmäistäsi. Niin, kumpi on sitä lähimmäisenrakkautta, rakkaus puolisoa kohtaan vai viha vähemmistöjä kohtaan?
Huom! Jeesus EI sanonut, että rakastele/pane kaikkea samaa sukupuolta olevaa. Sinulle tiedoksi, että lähimmäisen rakkaus ei tarkoita petihommia.
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus vaan kehityshäiriö jonka takana traumat lapsuudessa.
Kun näkee naispareja kaupungilla käsi kädessä jossa toinen näyttää mieheltä eihän se normaalia ole.
Miksi se naisellinen haluaa naisen joka näyttää mieheltä kun oikeitakin miehiä on ? Miksi nainen haluaa näyttää mieheltä vaikka on nainen ?
Et selvästikään ole kehityshäiriöiden asiantuntija. Tai sitten olet, liiaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos homous olisi näin paha asia kuin uskikset väittää, olisi Jeesuskin varmasti siitä saarnannut. Sen sijaan hän sanoi että rakasta lähimmäistäsi. Niin, kumpi on sitä lähimmäisenrakkautta, rakkaus puolisoa kohtaan vai viha vähemmistöjä kohtaan?
Huom! Jeesus EI sanonut, että rakastele/pane kaikkea samaa sukupuolta olevaa. Sinulle tiedoksi, että lähimmäisen rakkaus ei tarkoita petihommia.
Ei hän tainnut käskeä ketään panemaan ylipäätään. Jos toteutti nykykristittyjen oppeja, niin ei pannut itsekään ketään koskaan, eikä myöskään masturboinut. Nukkuessa varmaan tuli tahroja vaippaan sitäkin enemmän. Siis, jos terve mies oli.
Vierailija kirjoitti:
Homous ei ole synnynnäistä. Jos ho mo / les bo turvautuu Jumalaan, voi Jumala eheyttää tämän. Jos ei eheydy, silloin pitäisi elää selibaatissa, kuten ei avioliitossa olevat heterotkin.
Ihmisen seksuaalisuus tulee toteuttaa avioliitossa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Näin Jumala määrää. Raamattu, sekä Vanha että uusi Testamentti on selkeä tässä asiassa.
Pelkkä taipumus ei ole syntiä, jos ei toteuta sitä, ja pidättäytyy ho mo ja les bo suhteista.
Pidän itseäni konservatiivisena kristittynä, mutta mielipiteeni tässä asiassa on: homous on synnynnäistä. Eheyttäminen on kammottava tapa, jota ei missään nimessä saa hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pidä homoseksistä niin älä harrasta homoseksiä, mutta anna muiden elämäänsä niin kuin haluavat.
Ja jos et pidä kristinuskon opetuksista etkä halua niihin uskoa niin älä usko, mutta anna niiden uskoa rauhassa jotka niin haluavat.
Minun puolestani saavat uskoa miten haluavat, mutta se suututtaa, jos koitetaan omien uskomusten vuoksi rajoittaa toisten oikeuksia ja henkisesti p@hoinpidellä joku uskovaiseen perheeseen epäonnekseen syntynyt homo-, lesbo- tai binuori luulemaan, että hänen seksuaalisuutensa on perverssiä ja sairasta. Se lapsi kun ei ole itse valinnut niitä uskomuksia vaan aivopesty. Vapaaehtoisten aikuisten kesken voitte sitten uskoa ja ajatella mitä haluatte, mutta älkää sekoittako siihen muita.
eri
Siis mitä ihmeen oikeuksia??? Kyllähän homot voi mennä naimisiin maistraatissa. Miksi ihmeessä he haluaisivat johonkin papin siunaamaan avioliittoon kun eivät edes allekirjoita tätä formaattia. Sama kun joku kristitty Jeesusta seuraava pari haluaisi väkipakolla mennä jonkun satanistin seremoniaan vihkimään itseään.
Avioliitto on Jumalan asettama formaatti ja se ei ole kenellekään pakollinen. Mutta ei. Homoparin täytyy väkisin saada tungettua itsensä tähän formaattiin jota inhoavat. Ok, en kyllä ymmärrä.
Ja se ei riitä että heidän pitää päästä tähän inhoamaansa juttuun, lisäksi on ihan hel - tin väärin jos kaikki eivät vedä salkoon sateenkaarilippua ja liputa ympäri vuoden. Meidän kirjasto liputtaa joka päivä tällä kuuden värin sateenkaarilipullaan ja sen lisäksi lipputarra ovessa. Jotta homo saa tarvitsemansa arvostuksen. Kun he eivät muuten koe olevansa arvokkaita? Voi heitä, säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous ei ole synnynnäistä. Jos ho mo / les bo turvautuu Jumalaan, voi Jumala eheyttää tämän. Jos ei eheydy, silloin pitäisi elää selibaatissa, kuten ei avioliitossa olevat heterotkin.
Ihmisen seksuaalisuus tulee toteuttaa avioliitossa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Näin Jumala määrää. Raamattu, sekä Vanha että uusi Testamentti on selkeä tässä asiassa.
Pelkkä taipumus ei ole syntiä, jos ei toteuta sitä, ja pidättäytyy ho mo ja les bo suhteista.
Pidän itseäni konservatiivisena kristittynä, mutta mielipiteeni tässä asiassa on: homous on synnynnäistä. Eheyttäminen on kammottava tapa, jota ei missään nimessä saa hyväksyä.
Samoin. Pidän vielä sen toteuttamista syntinä. Mutta kyllä Jumala on luonut myös homouden ja se voi olla synnynnäistä. Eheytys"hoitoja" ei todellakaan saisi kannattaa missään tapauksessa.
Ongelmana ap:n kysymyksessä on, että uskovaiset kieltävät sen tosiseikan, että homot ja lesbot voivat olla parisuhteessa ihan samanlaisen rakkauden vuoksi kuin nämä uskovaiset itsekin ovat. Kai heidän täytyy ajatella, että siinä on kyse vain syntisestä himosta. Muutenhan he joutuisivat elämään sen tosiasian kanssa, että he yrittävät kieltää muilta sen onnen, joka heillä itsellään on.
Vierailija kirjoitti:
Homoutta puolustelevat AINA vetoavat tähän "rakasta lähimmäistäsi". Ei rakastaminen tarkoita samaa kuin seksi. Voinhan minäkin rakastaa vaikka ketä lähimmäistäni, mutta ei se tarkoita, että haluaisin harrastaa seksiä heidän kanssaan. Ja: aito kristitty ei tunne vihaa vähemmistöjä kohtaan (en minäkään), jos joku tuntee, niin hän ei ole oikea kristitty. Niin että älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty. Homoseksuaalisuus (seksuaalinen suuntautuminen) ei ole synti, sen sijaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen (seksuaalinen toiminta) on syntiä. Mä en omasta valinnasta, kunnioituksesta Jumalaa kohtaan, harjoita seksuaalisuuttani. En koe että mut olisi tuomittu yksinäisyyteen vaan mulla on rauha asian kanssa.
Eikö sinua haittaa, että heterot saavat harjoittaa seksuaalisuuttaan avioliitossa, mutta sinä et?
Ei. Eihän se multa ole mitenkään pois ja en edes itse kaipaa romanttista rakkautta tai seksiä kuin hyvin harvoin enkä koe että mun osani olisi mitenkään huonompi kuin aviossa olevien heteroiden.
Eihän siinä sitten ongelmaa ole. Ymmärrät varmaan kuitenkin, että useat ihmis
Ymmärrän kyllä, oletan että jokainen kristitty, homoseksuaalinen tai ei, tekee itse valinnan siitä miten seksuaalisuuttaan harjoittaa ja noudattavatko tai eivät Jumalan tahtoa. Mistä vaan synnistä kieltäytyminen on vaikeaa, mutta Jumala antaa siihen voiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Pidän vielä sen toteuttamista syntinä. Mutta kyllä Jumala on luonut myös homouden ja se voi olla synnynnäi
Tarkemmin, me ollaan kaikki synnynnäisesti syntisiä. Meillä voi olla erilaisia syntisiä taipumuksia, mutta kaikilla niitä on. Se ei tarkoita että meidän kuuluu vaeltaa toteuttaen näitä lihan himoja, syntisiä taipumuksiamme. Meillä on Raamattu ohjenuorana, sieltä voi katsoa, miten elää. Jos luotamme omiin haluihimme, menee pieleen. Minullakin on omat taipumukset joita vastaan taistelen.
Vierailija kirjoitti:
Oon homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty. Homoseksuaalisuus (seksuaalinen suuntautuminen) ei ole synti, sen sijaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen (seksuaalinen toiminta) on syntiä. Mä en omasta valinnasta, kunnioituksesta Jumalaa kohtaan, harjoita seksuaalisuuttani. En koe että mut olisi tuomittu yksinäisyyteen vaan mulla on rauha asian kanssa.
Mahtava kommentti
Kiitos kun kysyit asiallisesti.
Niin se olen Raamatusta ymmärtänyt, että uskovaisen homon valinta on pidättäytyä seksisuhteesta. Kuulostaa julmalta, tämä on kipeä asia. En ajattele että identiteetti olisi syntiä, vaan sen toteuttaminen.
Ei tietty sama asia, mutta vähän liippaa: eli niin se on heteroidenkin kanssa, että jos sitä omaa puolisoa ei löydy - kuten monelle ei löydy syistä tai monista silloin kun seksivietti herää, osalle ei koskaan-, niin sitten oltava ilman seksiä. Itsekin sinnittelin lähes 30-vuotiaaksi, kunnes aviopuoliso löytyi.
Uskovaisena olo on aina kilvoittelua, vaikka seksivietti tokikin on yksi vahvimmista. Oma käsi, se oli ainakin oma pelastus. Ja rukous, se auttaa kummasti monessa tilanteessa. Olit sitten hetero- tai homosinkku ja puutteessa, Jumala voi antaa paljon muuta sisältöä elämään.
vanhempi rouva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus.
Monesta muustakin elämäntilanteesta voisi kysyä samaa. Jeesus sanoo Raamatussa: "ota ristisi ja seuraa minua". Minä en ole homoseksuaali, mutta minulla on elämässäni oma suuri ristini. Jeesuksen seuraaminen ei Raamatun opetuksen mukaan ole useinkaan ruusuilla tanssimista.
Vaatiiko Jeesuksen seuraaminen elämistä selibaatissa ja ilman parisuhdetta? Mikä sinun uhrauksesi on yhtä suuri?
Kyllä eheytyäkin voi, kaikkien kohdalla niin ei käy, mutta joidenkin kyllä. Pakottaa ei ketään saa mihinkään hoitoon tai muuttumaan, tulee olla oma valinta. Mua Jumala ei ainakaan vielä oo eheyttänyt eikä välttämättä eheytäkään, missään hoidossa en varsinaisesti oo käynyt. T. Se homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eheytyminen pitää olla aina ihmisen oma toive, ei koskaan painostettu toimi!
Tässä eheytyneen homon puhetta asiasta:
Nötkötti kirjoitti:
Minä olen huomannut, että jotkut kristityt olettavat, kuinka Jumalan tahdon mukainen elämä on täsmälleen sama, kuin heidän oman tahdon mukainen elämä. Jotkut kristityt sukulaiset ovat katkaisseet kaikki välit minuun, kun kehtasin huomauttaa tuosta "yhteensattumasta".
Tuo asenne selittää monien kristittyjen suhtautumisen seksuaalivähemmistöihin, kun ei nähdä mitään tarvetta kyseenalaistaa omia uskomuksiaan.
Mutta siitä huolimatta jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseen ja uskonnolliseen vakaumukseen.
Niin, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta mitä uskonnolliseen vakaumukseen tulee, niin jos sanoo olevansa kristitty, niin valehtelee, jos yrittää tehdä homoseksuaalisuudesta jotenkin raamatullisesti hyväksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Pidän vielä sen toteuttamista syntinä. Mutta kyllä Jumala on luonut myös homouden ja se voi olla synnynnäi
Ei Jumala ole luonut mitään syntiä, jokaisen syntisen toki. Homous voi olla synnynnäistä tai valittua. Tunnen muutamankin, jotka ovat itse sanoneet valinneensa homoseksuaalisuuden. Esim. yksi kaverini oli kihloissa useamman pojan kanssa, lopuksi sanoi että valitsee elää naisen kanssa, helpompaa. Tutkimusten mukaan lesbous onkin useammin valinta kuin homous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua haittaa, että heterot saavat harjoittaa seksuaalisuuttaan avioliitossa, mutta sinä et?
Kommentoija pitää suhdettaan Jumalaan tärkeämpänä, kuin sen, että saa harjoittaa seksiä. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana ap:n kysymyksessä on, että uskovaiset kieltävät sen tosiseikan, että homot ja lesbot voivat olla parisuhteessa ihan samanlaisen rakkauden vuoksi kuin nämä uskovaiset itsekin ovat. Kai heidän täytyy ajatella, että siinä on kyse vain syntisestä himosta. Muutenhan he joutuisivat elämään sen tosiasian kanssa, että he yrittävät kieltää muilta sen onnen, joka heillä itsellään on.
Oikea rakkaus, oli sitten heteroa tai homoa, ei ole sama asia kuin syntinen himo. Jälkimmäinen ei ole "onni", joka on joltain pois, vaan himo on aina itsekästä.
Homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus vaan kehityshäiriö jonka takana traumat lapsuudessa.
Kun näkee naispareja kaupungilla käsi kädessä jossa toinen näyttää mieheltä eihän se normaalia ole.
Miksi se naisellinen haluaa naisen joka näyttää mieheltä kun oikeitakin miehiä on ? Miksi nainen haluaa näyttää mieheltä vaikka on nainen ?