Suuritöinen ruoka, jonka suosiota et tajua?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty pizzataikina. Siis onhan se hyvää, mutta vaivalloista.
On joo. Vettä, jauhoa, suolaa, hiivaa.
Sairaan vaikeeta.😒
Tuleehan siitä sotkua kun pitsoja tekee. Ja jos hyvän pohjan haluaa niin se pitää myös tehdä edellisenä päivänä.
Suomalaiset ruoat ovat mauttomia.
En osaa sanoa yhtäkään suosittua arkiruokaa Suomessa, joka olisi aikaavievää. Kaikki jotain perus pilko+kypsennä.
Suuritöisin mitä itse olen tehnyt, mutta ei ole arkiruokaa oli varmaan Björkin karamellipossu. Mutta se oli tosi hyvää!
Uunimakkara. Joka kerta vituttaa kun pitää kaivaa leivinpaperit esille, säätää uuni lämpimäksi, avata makkarat paketista pellille. Maistuukin siltä ihan kun suolasta kullia imisi. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Lasagne. Suurin osa mauttomia ja tylsiä.
Lasagne on kyllä yksi suuritöisimmistä ruuista, mitä teen säännöllisesti, mutta sen suosion tajuan. Hyvin tehtynä on aivan loistavaa ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko shephards pie itse asiassa sama kuin jauhelihaperunasoselaatikko? Yksi inhokeistani koulussa.
Ei. Shepherd's piehen tehdään maukas kastike karitsan kokolihakuutioista, laitetaan uunivuokaan ja kuorrutetaan muusilla joka sitten uunissa paahtuu ihanan rapeaksi ja toimii hengittävänä kantena alla muhiville lampaanpaloille ja kastikkeelle.
Cottage pie tehdään naudasta vastaavalla tavalla ja fisherman's pie kalasta vaalealla kastikkeella.
Nuo lihaversiot ovat lähempänä karjalanpaistia perunanoiseteilla kuin soselaatikkoa.
Minä kyllä olen tehnyt shephards pien naudasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti = suolenpätkiä, läskiä ja rustoja 🤮
Mulla kieltämättä vähän samanlainen kuva ko. ruoasta. No vaikka tehtäisiin ns. hyvästä lihasta, niin en edelleenkään ymmärrä moisen ruoan suosiota. Pelkkää lihaa vedessä lillumassa. No meillä ei ole suvussa karjalaisia, joten olen todella harvoin syönyt ko. "herkkua".
Kuka mitenkin sen tekee. Itse teen hyvistä lihoista niin, ettei syödessä tarvitse poistaa mitään. Lisäksi lihaliemi, sipulia, porkkanaa, maustepippurit ja laakerinlehdet.
Letut, pannukakku ajaa saman asian eikä tartte nyhrätä.
Juurespihvit itse tehtyinä. Se raastaminen!
Lasagne, vaikea maustaa hyväksi.
En ole myöskään ikinä tajunnut miksi risoton vesi pitää liruttaa sinne pikkuhiljaa. Ihan yhtä hyvin toimii kun heittää pussissa ohjeistetun määrän heti riisien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko shephards pie itse asiassa sama kuin jauhelihaperunasoselaatikko? Yksi inhokeistani koulussa.
Ei. Shepherd's piehen tehdään maukas kastike karitsan kokolihakuutioista, laitetaan uunivuokaan ja kuorrutetaan muusilla joka sitten uunissa paahtuu ihanan rapeaksi ja toimii hengittävänä kantena alla muhiville lampaanpaloille ja kastikkeelle.
Cottage pie tehdään naudasta vastaavalla tavalla ja fisherman's pie kalasta vaalealla kastikkeella.
Nuo lihaversiot ovat lähempänä karjalanpaistia perunanoiseteilla kuin soselaatikkoa.
Minä kyllä olen tehnyt shephards pien naudasta...
Minä linsseistä tai soijarouheesta. Iik😱 Kun osaa tehdä niin hyvää tulee, ihan mistä ruoasta tahansa. Enkä koe mitenkään suuritöisenä, koska teen kaikki ruoat alusta asti itse. Siihen vaan tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Keitetty teevesi, vaikkei ruoka olekaan, mutta on kuitenkin lapselle suuritöinen. Usein keitän sen jo valmiiksi, lapsi lämmittää sen sitten itse mikrossa.
T: Äityli 😉
Olin ensin äimänä ja sitten repesin eikä loppua tullut . 😂😂😂😂😂
Siis lapsi lämmittää mikrossa jo jäähtynyttä keitettyä vettä sen sijaan, että ottaa hanasta vettä mukiin ja mikrottaa.
En ota kantaa siihen, että onko karjalanpaisti suuritöinen vai ei, mutta en vain tajua sen suosiota. Läskisiä lihanpaloja ja juurestenpaloja lillumassa lihaliemessä? Kiitos, mutta ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo joku neuvostovenäläinen ohje? Meillä karjalanpaistiin tulee hyvää porsaan ja naudan lihaa paloina. Kuten palapaistissa.
Itse tehty pasta. Ei yhtään paremman makuista kun hyvänlaatuinen ostettu, joten aivan hukkaan heitettyä näperrystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä tuollaisia ostat? Osta kunnon lihaa kuten normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää vaan, mutta joulukinkku. Onhan se hyvää, mutta ensin raahaat kaupasta etkä voi muuta ostaa kun se painaa niin jumalattomasti. Sitten pitää muistaa ottaa se sulamaan ajoissa.
Valmistus tuntikausia uunissa. Sen jälkeen yrität välttää palovammat kun paistopussissa on tulikuumaa rasvaa ja kinkku painava. Yököttävin osuus on se kamaran poisto. Ja tämän jälkeenkään ei ole vielä valmista. En jaksa edes miettiä tätä enää.
(En muuten tee enää kinkkua.)
Olen hämmästynyt.
Osta tuore kinkku, niin ei tarvitse sulatella. Ja jos ostat pakastekinkun, niin sitäkään ei tarvitse sulattaa. Ei kun paistopussiin vain ja uuniin.
Kinkun kannattaa antaa jäähtyä, ennen kuin alat irroitella kamaraa. Kinkun hunnuttaminen korppujauholla ja sinapilla ei ole pakollista.
Sinulta menee siis lähinnä aikaa (ja ei sitä kinkkua tarvitse silmä
Sinulta meni aloituksen pointti ohi. Suuritöinen ruoka, jonka suosiota ei ymmärrä. Minulle se on joulukinkku. Sen suosio on minulle täysin kysymysmerkki. Saman "makuelämyksen" saan jostain lihaisasta leikkeleestä.
Ja meillä pitää olla 10-12kg kinkku, kun on niin paljon syöjiä. Mutta onneksi homman hoitaa nykyään joku muu meistä.
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoat
Nehän ovat helppoja ja nopeita tehdä. Kinkun paistaminen vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitetty teevesi, vaikkei ruoka olekaan, mutta on kuitenkin lapselle suuritöinen. Usein keitän sen jo valmiiksi, lapsi lämmittää sen sitten itse mikrossa.
T: Äityli 😉Olin ensin äimänä ja sitten repesin eikä loppua tullut . 😂😂😂😂😂
Siis lapsi lämmittää mikrossa jo jäähtynyttä keitettyä vettä sen sijaan, että ottaa hanasta vettä mukiin ja mikrottaa.
Pitikö ihan tämä vitsi selittää, eikä oikeasti auennut heti?
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa yhtäkään suosittua arkiruokaa Suomessa, joka olisi aikaavievää. Kaikki jotain perus pilko+kypsennä.
Suuritöisin mitä itse olen tehnyt, mutta ei ole arkiruokaa oli varmaan Björkin karamellipossu. Mutta se oli tosi hyvää!
Farangin possua? Todella hyvää. Tein sitä just viikkonaitten pari kiloa. Osa syötiin mm pitaleipien välissä ja loput pakastin wokkeja ja muita ruokia varten
Laita edes viiniä, niin saat jotain makuakin.