Suuritöinen ruoka, jonka suosiota et tajua?
Kommentit (198)
Karjalanpaisti = suolenpätkiä, läskiä ja rustoja 🤮
Lasagne. Suurin osa mauttomia ja tylsiä.
Eihän karjalanpaisti ole suuritöinen. Aikaa siihen menee uunissa, mutta muuten valmisrelu kestää n 20 min. Aina kannattaa tehdä mahdollisimman suuri annos, kun on niin kauan uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisesta lihasta teillä oikein karjalanpaisti tehdään?
Lasagne. Kun se tehdään kunnolla. Ensin ragun hauduttaninwn tuntikausia, sitten pastalevyjen teko ja lyhyt keittäminen. Sitten vasta kokoaminen ja paistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee ikinä mutta tiedän ettå siinä on sianlihaa🤮
Keitetty teevesi, vaikkei ruoka olekaan, mutta on kuitenkin lapselle suuritöinen. Usein keitän sen jo valmiiksi, lapsi lämmittää sen sitten itse mikrossa.
T: Äityli 😉
Siis karjalanpaistihan valmistuu omia aikojaan pienten alkuvalmistelujen jälkeen. Itse en ymmärrä semmoista turhaa piipertelyä, joka ei tuo ruokaan varsinaisesti mitään merkittävää lisää, esimerkiksi itse käsin tehty pasta.
Janssonin kiusaus, mikäli tehdään alusta asti itse.
Karjalanpiirakat olis hyviä mutta se sähkölasku kun uuni on täysillä tuntikausia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei siihen suolenpätkiä, läskiä tai rustoja silti tarvitse laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti, suuritöinen?
Joo, mulla ois sama kysymys. Pilkot muutaman vihanneksen ja palan lihaa, vettä ja mausteita. Kansi päälle ja uuniiin, ääntä kohti kun on valmis. Perunat nyt pitää kuoria ja keittää, mutta en nyt tuota suuritöisenä pitäisi silti. Teeppä alusta lähtien vaikka tortilloja, siinä sulle aikaa vievä sapuska.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kieltämättä vähän samanlainen kuva ko. ruoasta. No vaikka tehtäisiin ns. hyvästä lihasta, niin en edelleenkään ymmärrä moisen ruoan suosiota. Pelkkää lihaa vedessä lillumassa. No meillä ei ole suvussa karjalaisia, joten olen todella harvoin syönyt ko. "herkkua".
Karjalanpaistiko suuritöinen? Ainekset pataan (5 minuuttia) ja pata uuniin, leivinuuniin tai slowcookeriin.
Eikä siihen tule suolenpätkiä tai rustoja.
No on aika köyhää, jos kokee karjalanpaistin suuritöiseksi. Tuolla logiikalla kaikki muu kuin valmisruuan lämmitys on suuritöistä.
Kaikki ruistaikinaleivät. Se sotku ja käsissä on taikinaa vielä huomennakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei siihen suolenpätkiä, läskiä tai rustoja silti tarvitse laittaa.
Koulussa laitettiin.
Cannelonit. Miksi nähdä vaivaa täyttää niitä perkuleen putkia, kun samat komponentit saa vuokaan ilman säätämistä.
On sitten hienompaa pistää tarjolle, mutta ulkonäkö harvoin on siltikään vaivan väärti.
Karjalanpaisti, suuritöinen?