Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuritöinen ruoka, jonka suosiota et tajua?

Vierailija
12.03.2024 |

Karjalanpaisti.

Muita?

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortellinit ovat täysin käsittämätön ruoka. Ensin se pastataikina ja sitten loputon piperrys täyttämisessä. En ryhtyisi, ei maksaisi vaivaa.

Vierailija
62/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis karjalanpaistihan valmistuu omia aikojaan pienten alkuvalmistelujen jälkeen. Itse en ymmärrä semmoista turhaa piipertelyä, joka ei tuo ruokaan varsinaisesti mitään merkittävää lisää, esimerkiksi itse käsin tehty pasta.

Itse mankeloitu pasta on kyllä parempaa, kuin kaupasta ostettu. Ongelmaksi muodostuu se, että hyöty-vaiva-suhde on vähän sellainen fifty-sixty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malai kofta. Kun itse pidän nepalilaisesta ruoasta ja intialaisesta ruoasta. Tähän ruokaan tarvitaan erilaisia ja monia mausteita ja myös monia ruoka-aine osia. Eli on suuritöinen. Itse olen kokeillut muutaman kerran ja onnistunut tekemään hyvän kastikkeen, mutta niitä kasvis lihapullia en ole onnistunut tekemään hyvin ja oikein. Ajattelin seuraavaksi kokeilla ihan vaikka porkkana kasvispihvit ja malai koftan kastikkeen ohje. 

Vierailija
64/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jatkan, että jos tähän kysymykseen liittyi, että en ymmärrä suosiota? Niin kyllä monet käyvät syömässä nepalilaista ruokaa ja myös ovat lounaalla buffeteissa ja kehuvat, että ihan parasta lounas ruokaa kuin missään. Ja ravintolan omistaja todella ystävällinen ja käy juttelemassa milloin mistäkin, siis ihana ihminen. 

Vierailija
65/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janssonin kiusaus, mikäli tehdään alusta asti itse.

On jos käyt ensin kalassa ja lypsät lehmän. Sitten vielä perunat maasta.

Muuten vaatii 5 minuutin työn.

Vierailija
66/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi. Vähintään 7 tunnin haudutus...

Vierailija
67/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osso bucco. Ensinnä se hännän paloittelu. Ja kaikki muut työvaiheet perään. Hirveä työ ja minimaalinen määrä lihaa.

Osso buco tehdään potkasta, ei hännästä.

Kiekkoja saa ihan valmiiksi leikattuna:) 

Vierailija
68/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagne. Suurin osa mauttomia ja tylsiä.

Minä teen tosi hyvää lasagnea, mutta on suurityöinen ja karmea sotku sitten siivottavana kun sen saa vihdoin uuniin.

Vähän samanlaista monivaiheista/monisoosista on myös shepherd's pie ja moussaka. Kaikki kolme mun lemppareita:D Mutta mitäpä sitä ei herkkuruokien eteen tekisi...

Oi, shephard's pie! Sitä kyllä pitäisi tehdä. On aivan suotta sellaisen vaatimattoman peruspöperön maineessa.

https://www.instagram.com/reel/CzpCc-NAH4N/?igsh=MXRreW0waHhqdG1pYQ==

Mieheni ruokabravuuri! Laittaa myös papuja kastikkeeseen ja muussin tekee nykyisin kukkakaalista. 

Vierailija
69/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko. Lopputulokseen verrattuna paljon työtä ja tiskiä, jos ei tee vain "keittämättä paras" -ohjeella. Moni haluaa kuitenkin keittää ja paistaa ja tiskata tuon mössön vuoksi.

Vierailija
70/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehty mämmi.

Vierailija
71/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat.

Vierailija
72/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti = maailman helpoin! Just se ruoka, jota tulee tehtyä, kun laiskottaa, kun ei jaksa kaikenlaista pilkkomista ja piiperrystä ja sataa eri työvaihetta! 😄 Ja onnistuu takuuvarmasti aina!

Ja tuolle yhdelle vielä, että mitähän se on luullut karjalanpaistiksi, jos on syönyt suolenpätkiä, läskiä ja rustoja? 🤔

Vierailija
73/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän karjalanpaisti ole suuritöinen. Aikaa siihen menee uunissa, mutta muuten valmisrelu kestää n 20 min. Aina kannattaa tehdä mahdollisimman suuri annos, kun on niin kauan uunissa. 

Ei ehkä suuritöinen, mutta ei maistuva ruoka. En näkisi vaivaa ja valmistaisi tuota. 

Vierailija
74/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko. Lopputulokseen verrattuna paljon työtä ja tiskiä, jos ei tee vain "keittämättä paras" -ohjeella. Moni haluaa kuitenkin keittää ja paistaa ja tiskata tuon mössön vuoksi.

Siis mitä muita astioita saat sotkettua kuin paistinpannun ja kattilan...??? No ok, paistolasta lisäksi. Ja sen laatikon paistovuoka. Ei mun mielestä kovin paljon. 

Vierailija
75/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän karjalanpaisti ole suuritöinen. Aikaa siihen menee uunissa, mutta muuten valmisrelu kestää n 20 min. Aina kannattaa tehdä mahdollisimman suuri annos, kun on niin kauan uunissa. 

Ei ehkä suuritöinen, mutta ei maistuva ruoka. En näkisi vaivaa ja valmistaisi tuota. 

Et siis osaa tehdä sitä vain oikein. 

Vierailija
76/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tosi hyvää lasagnea, mutta on suurityöinen ja karmea sotku sitten siivottavana kun sen saa vihdoin uuniin.

Teen joskus alusta alkaen ihan sen vuoksi, että siihen menee paljon aikaa. Jos on tekemisen puutetta ja en muuta tekemistä keksi. Tosi hyvää tulee.

Vierailija
77/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on aika köyhää, jos kokee karjalanpaistin suuritöiseksi. Tuolla logiikalla kaikki muu kuin valmisruuan lämmitys on suuritöistä.

Nauroin ääneen :D jep, muutamat ainekset pataan, välillä vettä lisätään ja uuni hoitaa sit loput. 

Vierailija
78/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä muita astioita saat sotkettua kuin paistinpannun ja kattilan...??? No ok, paistolasta lisäksi. Ja sen laatikon paistovuoka. Ei mun mielestä kovin paljon. 

No on se paljon tuollaisen ruoan vuoksi. 

Vierailija
79/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlaista monivaiheista/monisoosista on myös shepherd's pie ja moussaka. Kaikki kolme mun lemppareita:D Mutta mitäpä sitä ei herkkuruokien eteen tekisi...

Oi, shephard's pie! Sitä kyllä pitäisi tehdä. On aivan suotta sellaisen vaatimattoman peruspöperön maineessa.

https://www.instagram.com/reel/CzpCc-NAH4N/?igsh=MXRreW0waHhqdG1pYQ==

Mieheni ruokabravuuri! Laittaa myös papuja kastikkeeseen ja muussin tekee nykyisin kukkakaalista. 

Onko shephards pie itse asiassa sama kuin jauhelihaperunasoselaatikko? Yksi inhokeistani koulussa.

Vierailija
80/198 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shephard's pie mielletään täällä Suomessa jauheliha-perunasoselaatikoksi, mutta se on hyvin tehtynä paljon maukkaampi ja monipuolisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän