Suuritöinen ruoka, jonka suosiota et tajua?
Kommentit (198)
Tulee mieleen monta suuritöistä ruokaa mutta ymmärrän kyllä miksi ne ovat suosittuja ja hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehty pizza, myös toki valmispohjiakin, pahaa ja maistuu ihan jauhoilta.
Ohis: Tein eilen pohjan näistä aineksista: juustoraaste, tuorejuusto, leivinjauhe, mantelijauho, muna.
Ei maistunut jauhoilta.
Päälle ketsuppia, mausteita, pepperonia, mozzarellaa ja vähän juustoraastetta. 😋
(Ketsuppihan on tietty suoraan sootanasta, mutta en jaksa keitellä itse mitään tomaattisoosejakaan. 😆)
Ei suuritöinen, mutta aikaa vievä. Pilkoin juuri hirvenpalan kattilaan, pilkoin sipulia, laitoin mausteet. Nyt saa kiehua hiljalleen sinne klo 17 asti. Muussin teen sitten illemmalla.
Olen muutaman kerran tehnyt itse lindströmin pihvejä ja sotku oli karmea. Minulla kasvoi kasvimaalla punajuuria ja se johti tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne. Suurin osa mauttomia ja tylsiä.
Minä teen tosi hyvää lasagnea, mutta on suurityöinen ja karmea sotku sitten siivottavana kun sen saa vihdoin uuniin.
Vähän samanlaista monivaiheista/monisoosista on myös shepherd's pie ja moussaka. Kaikki kolme mun lemppareita:D Mutta mitäpä sitä ei herkkuruokien eteen tekisi...
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen monta suuritöistä ruokaa mutta ymmärrän kyllä miksi ne ovat suosittuja ja hyviä.
Kaalilaatikko yksi esimerkki, rakastan sitä, mutta kova homma tehdä ja sitten on uunissakin 3 tuntia perään, pitää aamulla aloittaa, että saa saman vuorokauden aikana sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran tehnyt itse lindströmin pihvejä ja sotku oli karmea. Minulla kasvoi kasvimaalla punajuuria ja se johti tuohon.
Helpommalla pääsee kun tekee lindströmin murekkeen ja on melkein yhtä hyvää kuin pihvit. Ihan huippua verrattuna tavalliseen lihamurekkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: Tein eilen pohjan näistä aineksista: juustoraaste, tuorejuusto, leivinjauhe, mantelijauho, muna.
Ei maistunut jauhoilta.
Päälle ketsuppia, mausteita, pepperonia, mozzarellaa ja vähän juustoraastetta. 😋
(Ketsuppihan on tietty suoraan sootanasta, mutta en jaksa keitellä itse mitään tomaattisoosejakaan. 😆)
Mä keitän nuo soosit kesällä kun satoa tulee liikaa. Osan pizzaa varten ja osan muihin ruokiin laitettavaksi. Ei se ole hillontekoa kummempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko yksi esimerkki, rakastan sitä, mutta kova homma tehdä ja sitten on uunissakin 3 tuntia perään, pitää aamulla aloittaa, että saa saman vuorokauden aikana sitä syödä.
Kaalilaatikko oli mielessä itselläkin. Niin suuritöinen, ettei sitä tule oikeastaan koskaan tehtyä mutta niin hyvää, että ymmärrän kyllä sen suosion. Toinen on kaalikääryleet. Taivaallisia mutta hirveä homma.
Kivittäkää vaan, mutta joulukinkku. Onhan se hyvää, mutta ensin raahaat kaupasta etkä voi muuta ostaa kun se painaa niin jumalattomasti. Sitten pitää muistaa ottaa se sulamaan ajoissa.
Valmistus tuntikausia uunissa. Sen jälkeen yrität välttää palovammat kun paistopussissa on tulikuumaa rasvaa ja kinkku painava. Yököttävin osuus on se kamaran poisto. Ja tämän jälkeenkään ei ole vielä valmista. En jaksa edes miettiä tätä enää.
(En muuten tee enää kinkkua.)
Vierailija kirjoitti:
Lasagne. Kun se tehdään kunnolla. Ensin ragun hauduttaninwn tuntikausia, sitten pastalevyjen teko ja lyhyt keittäminen. Sitten vasta kokoaminen ja paistaminen.
Teet itse pastalevyt ja vielä keität ne? Miksi keität? Minä ostan leipomosta tuoreet pastalevyt en keitä niitä. Samoin ostan pizzataikinankin aina valmiina pizzeriasta jos teen itse, harvoin teen kun pizzerioista saa sopuhintaa erittäin hyviä pizzoja sopuhintaan. Raguuta lasagneen en hauduta tuntikausia samana päivänä kun teen lasagnea, teen raguun jo päivää ennen, haudutus puuhellalla ilman sen suurempaa vahtimista. Valkoisen soosin teen ja raastan juustot. Sitten kaikki vuokaan ja uuniin. Ei ole aikaavievää eikä vaikeaa ollenkaan ja takuulla on hyvää lasagnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko on todellakin ruoka, jonka kanssa ei saa hosua. Jos jaksaa antaa sen olla rauhassa uunissa, siitä tulee ihanan tummaa ja mehevää. Usein näkee sellaista vaaleaa höttöä, joka ei muistuta kunnon kaalilaatikkoa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maistunut jauhoilta.
Ketsuppia pitsaan?? Huh huh :(
Littaisit nyt mieluummin vaikka pelkkää tomaattimurskaa tai tomaattipyreetä tuubista..
Sitä en ymmärrä, miksi niin moni laittaa kotona pizzaa tehdessään sen juuston viimeiseksi??? Yhdessäkään pizzeriassa ei näin toimita, vaan raaste tulee AINA tomaattikastikkeen päälle, ja sen päälle muut täytteet..
Juustoraaste päällimmäisenä tekee juustokannenn lössöjenn täytteiden päälle, ja leipomuksesta tulee piiras eikä pizza.
Hampurilainen. Tuleehan se hyvää itse tehtynä, mutta sämpylöiden ja pihvien tekeminen on turhan työlästä ja lopulta jääkaappi rehottaa erilaisia avattuja tuubeja joita on käytetty kerran.
Tämä siis yksin asuvalla, samalla tulee tietysti riittävästi vaikka perheelle, mutta ei noita jaksaisi montaa päivää yhteen soittoon syödä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi oikaista helposti - laitan ison kattilan pohjalle vettä ja liemifondia, siihen pari kourallista riisiä hautumaan ja kaalit päälle. Hauduttelen n 20 min että vähän kuullottuu. Lihan ja sipulin ruskistan pannulla. Maustan molemmat, lisään siirapia ja laitan vuokaan. Vuoka uuniin.
Roskaa tulee vain kaalin silppuamisessa jos tekee käsin. Kattila ja pannu on nopeasti pestyjä.
Osso bucco. Ensinnä se hännän paloittelu. Ja kaikki muut työvaiheet perään. Hirveä työ ja minimaalinen määrä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne. Suurin osa mauttomia ja tylsiä.
Minä teen tosi hyvää lasagnea, mutta on suurityöinen ja karmea sotku sitten siivottavana kun sen saa vihdoin uuniin.
Vähän samanlaista monivaiheista/monisoosista on myös shepherd's pie ja moussaka. Kaikki kolme mun lemppareita:D Mutta mitäpä sitä ei herkkuruokien eteen tekisi...
Oi, shephard's pie! Sitä kyllä pitäisi tehdä. On aivan suotta sellaisen vaatimattoman peruspöperön maineessa.
https://www.instagram.com/reel/CzpCc-NAH4N/?igsh=MXRreW0waHhqdG1pYQ==
Mikä on äidinkielesi?