Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?

Vierailija
11.03.2024 |

Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi. 

Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä. 

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo kumppaneineen, mukana myös EK, aiheuttaa Suomelle valtavat kustannukset demokratiaa halventavalla toiminnallaan. Miten nämä onnettomat, vain ja ainoastaan omaa etuaan ajavat tunarit voivat kuvitella, että Suomessa asiat hoidetaan yksipuolisesti sanelemalla? Miten he voivat kuvitella, että tavallisten suomalaisten vuosikymmenten aikana neuvottelemalla saatuja työehtoja voidaan tuosta vain alkaa tuhoamaan? Elämme Suomessa, demokraattisessa valtiossa. 

Puhumattakaan siitä vahingosta, jota he tekevät ottamalla niiltä joilla on jo ennestään hyvin vähän. Muistakaa että tämä hallitus nosti ensi töikseen omaa tulotasoaan veroalella, sen jälkeen alkoi kaikkein heikoimpien päähän potkiminen.

Heikommat vois ottaa myös vastuuta omasta elämästään eikä aina sysätä kaikkea vahvimpien hartioille.

Vierailija
42/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaajille kuuluu työsuhdemersu. Vapaus käydä golffaamassa työajalla ja mikäli työsuhde päätetään, 500 000e kultainen kädenpuristus.

Nämä eduthan on näillä jotka valittaa liian korkeita palkkoja ja liian hyviä työsuhde etuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.

Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.

Olisihan se, harmi vaan että nykyinen hallitus velkaantuu holtittomammin kuin yksikään aikaisemmin. Ei ole näillä mitään rajaa velanotossa!

Vierailija
44/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Suomen etu ei ole se, että jo ennestäänkin köyhät ja valtava määrä uusia pudotetaan yhtäkkiä suorastaan kurjuuteen. Se kehitys kun tuppaa jatkumaan seuraavassakin

Juu, en ole töissä tuotekehityksessä, vaan ihan muualla, ja koulutusta kyllä on, älä huoli. Minulle riittää elintasoksi se, että saan laskut maksettua, ja tarpeelliset elinkustannukset hoidettua, ja jos vähän jäisi säästöönkin, niin olisi hyvä. Mutta näistä valtion talous- ym. asioista on kyllä paljon asiantuntijatasonkin tuotantoa luettavissa, jos vain löytyy halua sisäistää.

Vanha totuus pätee tässäkin, eli kun argumentit loppuvat, alkaa henkilökohtaisuuksiin menevä solvaaminen. Tsempit kuitenkin sinulle, koeta kestää.

Vierailija
45/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ylimielisyys veronmaksajia kohtaan kostautuu ja tulee Suomelle kalliiksi. Hallitus rikkoo toimivia käytäntöjä. Näkihän tuon nykyisten hallituspuolueiden väheksynnän toimiville käytännöille jo ennen vaaleja.

Yhteisten asioiden hoitamisen harjoittelu ei sovi amatööreille.

Vierailija
46/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämän ketjun kukaan kommentoija edes töissä? Epäilen

Vierailija
47/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo kumppaneineen, mukana myös EK, aiheuttaa Suomelle valtavat kustannukset demokratiaa halventavalla toiminnallaan. Miten nämä onnettomat, vain ja ainoastaan omaa etuaan ajavat tunarit voivat kuvitella, että Suomessa asiat hoidetaan yksipuolisesti sanelemalla? Miten he voivat kuvitella, että tavallisten suomalaisten vuosikymmenten aikana neuvottelemalla saatuja työehtoja voidaan tuosta vain alkaa tuhoamaan? Elämme Suomessa, demokraattisessa valtiossa. 

Puhumattakaan siitä vahingosta, jota he tekevät ottamalla niiltä joilla on jo ennestään hyvin vähän. Muistakaa että tämä hallitus nosti ensi töikseen omaa tulotasoaan veroalella, sen jälkeen alkoi kaikkein heikoimpien päähän potkiminen.

Heikommat vois ottaa myös vastuuta omasta elämästään eikä aina sysätä kaikkea vahvimpien hartioille.

Tuossa puhutaan lapsista, sairaista ja ihmisistä, jotka eivät voi juurikaan vaikuttaa omaan tulotasoonsa. Kyse ei myöskään ole ihmisistä, jotka eivät kävisi töissä tai muutoin olisivat jollain tavoin vain ottamassa yhteiskunnalta tekemättä itse mitään. Näiden ihmisten elämän ja tulotason heikennykset ajavat monet toimeentulotuen piiriin. Lapsiperheköyhyys lisääntyy. 

Vierailija
48/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.

Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.

Petterin holtiton valtiovarainministeri ottaa lisää velkaa 56 miljardia. Kuka senkin muka maksaa pois?

Ottaisi jos ei leikkauksia tehtäisi.

Ottaa vaikka leikkaa 9 miljardilla ja myy valtion omaisuutta 5 mjiljardilla.

Vierailija
49/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse?

Vierailija
50/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EKP, EU ja USA määrää mitä suomirassu tekee. Nyt on nämä määräykset,  pian tulee uutta ohjetta. Kuvitteleeko joku,  että sotatanssi Lapissa on meille ilmainen, tai että Frontex kulkijat ilmaiseksi kuljeskelevat, tai että Nato ei maksa mitään.

Kyllä tässä meidän jokaisen on tehtävä töitä, jokaisen kykyjensä mukaan. Muuten jokaiseen tupaan tulee uusi isäntä. 

Sullakaan oo varmaan minkäänlaista sotilasarvoa nii mitä sä siitä huolehit

Vierailija
51/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle. 

Amen. Suomalaisten on tämä tajuttava.

Vierailija
52/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuos

Suomi on siitä hyvä maa että täällä voi tehdä perhesuunnittelua. Vastuu lasten elatuksesta kuuluu lapsen vanhemmille.

Vierailija
53/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä sen tasoista tyhmyyttä, miten ihmeessä voi kukaan itseään kunnioittava poliitikko ryhtyä tieten tahtoen tällaiseen? Piti ajaa suomalaisten etuja eikä suuromistajien. 

Vierailija
54/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahtaajat ei ainakaan tarvi 70 tonnia vuodessa palkkaa nosturin käytöstä. Siihen ei oo ees ammattikoulututkintoa.

Me kuluttajat maksetaan lopulta se ahtaajien kiristämällä saatu ylisuuri palkka.

Maksetaanko me ne johtajienkin 300 000e vuosipalkat ym edut.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset hoitaa oma elämänne. 

Vierailija
55/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se, harmi vaan että nykyinen hallitus velkaantuu holtittomammin kuin yksikään aikaisemmin. Ei ole näillä mitään rajaa velanotossa!

Tehän sitä velkkaantumista aiheutatte.

Vierailija
56/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse?

Keskity itseesi välillä

Vierailija
57/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkö olen ahne? Minä, joka vuosikausia olen ravannut lääkäriltä toiselle tullakseni työkuntoiseksi? Pyytänyt ja vaatinut tutkimuksia joita en saa, lääkettä lisää että kroppa toimisi sen verran että jaksaisi olla jaloillaan edes hetken aikaa. Ei tipu, koska uusi käypä hoito suositus sanoo että en tarvitse lisää. Olen siis työkyvytön, pakosta sairauslomalla, kaikki puskevat eläkkeelle, jonne en halua. Minä haluan töihin ja tienaamaan, 1500€ käteen riittää, enempää en ole vailla. Nyt jää tuesta käteen 300€ asumiskulujen jälkeen ja minä olen ahne? 

Vierailija
58/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäiletkö työaikana?

Vierailija
59/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun he eivät ole kuitenkaan niin vahvoja, kuin kuvitellaan. Mistä sitä avustusrahaa kukaan repii, varsinkaan niin paljon kuin vaaditaan.

Vierailija
60/211 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä sen tasoista tyhmyyttä, miten ihmeessä voi kukaan itseään kunnioittava poliitikko ryhtyä tieten tahtoen tällaiseen? Piti ajaa suomalaisten etuja eikä suuromistajien. 

"Vuorineuvokset ensin"

T:velka-riikkuli